Sizce motorumun fiyatını yüksek mi yazdım ?

Katılım
23 Tem 2018
Mesajlar
136
https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-aprilia-ek-ozelliklerle-full-dolu-motorum-satilik-cok-temiz-garantili-1124998272/detay/

Sizce fiyatını yüksek mi yazdım beyler ?
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
28 Eyl 2023
Mesajlar
81
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
İlgili sitede daha uygun alternatifler var ancak aşağıda belirttiğin "hayati" notları düşünürsek, bence normal bir fiyat yazmışsın.

Samimi bir ilan, hayırlı satışlar.
--------------------------------
Motul Zincir Temizleme Kitleriyle 2 Haftada Bir Bakım Yaparım.
WD40 ile Hareketli Parçaları Yağlarım
Kontak spreyiyle Elektronik Parçalara Bakım Yaparım.
Yukarıda yazdıklarımdan Makinama ve Tabancalarıma her zaman nasıl özenli baktığımı anlamışsınızdır. ( Otomobile aynı seviyede önemi vermiyorum maalesef.
 
Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
666
Motosikleti
Vespa GTS300 Supertech ABS
zaten satışı zor bir marka.
+10 bin tl farkla 2023 olanın ilanı da varken bu fiyattan satış yapmanız imkansız bence.
keyfi bir ilansa sorun yok, zaten alıcı çıkmayacaktır. 395 bin gibi ilan açılıp 390 bin gibi satmayı düşünebilirsiniz ancak bence o rakama da alıcı çıkmayacaktır.
o bütçelerde seçenek çok çünkü.
şu an 400 bin tl ye aylık 13 bin tl faiz getirisi alabiliyoruz, bu konuyu da atlamayalım, şu anda TL, mal almaktan daha değerli.
 
Katılım
23 Tem 2018
Mesajlar
136
doğrudur ancak baktığın ilan boş hocam. Benim cihazın egzoz ve fabrika çıkış artıları var . Ortalama 40k+ yapıyor
 
Katılım
28 Ağu 2015
Mesajlar
1,233
Motosikleti
DUKE 250
doğrudur ancak baktığın ilan boş hocam. Benim cihazın egzoz ve fabrika çıkış artıları var . Ortalama 40k+ yapıyor

ona o kadar ince hesap kimse kolay kolay yapmaz hocam, stok hale çevirip, motoru uygun fiyattan daha çabuk satılır, egzoz vs. harici olarak satılabilir veya bir sonraki motora saklanabilir.
ben şahsen alıcı olsam, pahalı ekstralı motor yerine uygun fiyatlı stok motor alıp, param oldukça ekstraları ilave ederim. (tabi bu tamamen kendi görüşüm)
 
Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
666
Motosikleti
Vespa GTS300 Supertech ABS
doğrudur ancak baktığın ilan boş hocam. Benim cihazın egzoz ve fabrika çıkış artıları var . Ortalama 40k+ yapıyor

haklısın ancak bu tür parçalar satarken para etmiyor. belki seyahat modellerinde çantalar vs para ediyor. ancak egzos ve diğer ekstralar sadece meraklısının ilgisini çekiyor. o da işte bu marka ve modelde zor ve az.
arkadaşların da yazdığı gibi stock hale çevirmek satış şansını artırabilir.
 
Katılım
11 Haz 2012
Mesajlar
3,535
Motosikleti
Kawasaki Vulcan S
İlanı yaklaşık 3 hafta önce vermişsiniz.Eğer bu 3 hafta içinde arayan soran,pazarlık yapan yoksa evet fiyatı yüksek yazmışsınız.
 
Katılım
4 Tem 2019
Mesajlar
847
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Aksesuarlar Aprilla ya özgü ise, ayrı ayrı satmak da cok kolay olmayacaktır ama denenebilir tabi. Aksesuarlı haliyle piyasa standardının 1 tık üstüne fiyat çekilebilir .

Bu seye benziyor.. Adam yazıyor ya arabanın üzerinde Pioneer set var su kadar diye , herkes ne dusunuyor ? E sök o zaman :)
 
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
1,788
Bence pahalı , neden diye sorarsanız?
Aprilia zaten piyasası az olan ,sıfırının bile satılması zor bir marka.
2021 yılında 2. Motosiklet olarak almayı düşünmüştüm, 180 küsür lirayken bile bayi satmak için 40 takla attı :)

Bu tarz markaların 2. Eli çok çok yavaş.

Merakı olan, alacak olan kitle genellikle servisi, 2. Eli , parayı vs dert etmeyen kısmen daha ekonomik güce sahip olan insanlar, onlar da sıfır almayı tercih eder.

Sosyal medyada yolda kalan/yolda kaldığı iddia edilen aprilialar.
Vs sebeplerden liste fiyatının oldukça altında vermelisiniz ki satılsın.

Bizim insanımızın (çok küçük bir kitle harici) alırken ilk düşündüğü şey, satabilir miyim acaba ? :) maalesef fakirlikten :)
Örnek olarak söyleyeyim binmek için husqvarna svartpilen 401 aldım, sonra benim için küçük geldiğini düşündüm ve binmeden satmaya karar verdim (binersem satma ihtimalimin daha da azalacağını düşünerek) ve liste fiyatının 15 bin altına zat zor sattım :)

Durum bu , o fiyata alıcı bulursanız çok çok şanslısınız.
Ha bir de bizim insanımız sesi çıkmayan racinge para vermek istemez :)

Son olarak ekleyeyim , ilanınızdaki şu satırlar yüzünden ben ilanı incelemeden kapatırdım. Bize ne sizin tabancanızdan vs.

Yukarıda yazdıklarımdan Makinama ve Tabancalarıma her zaman nasıl özenli baktığımı anlamışsınızdır.
 
Katılım
11 Haz 2012
Mesajlar
3,535
Motosikleti
Kawasaki Vulcan S
Su ortamda herhangi bir 2.el urunu degerinde satmak imkansiza yakin.

Tam tersine faizlerin yükselmesi ve stok sıkıntısının ortadan kalkmasından dolayı artık 2.el fiyatlar yavaş yavaş gerçek değerine inmeye başladı.Faiz artışları devam ettikçe,insanlarda nakit sıkıntısı oldukça asıl o zaman gerçek değerinin de altına inecek.Yıllarca insanlara anlatmaya çalıştık motosiklet ve arabadan yatırım aracı olmaz,hiç bir şeyin fiyatı sonsuza kadar artmaz,bu artışlar pandemi,stok sıkıntısı ve saçma sapan faiz indirimlerinden dolayı geçici bir durum diye ama anlatamadık.Yakın bir arkadaşım 2.el piyasa ortalaması 1.4-1.5 milyon TL olan BMW X1'i 1.2 milyona zor sattı.Tabii yine ekonomik kanunlara aykırı şekilde faiz indirimine gidilirse işler tersine dönebilir.
 
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
5,667
Tam tersine faizlerin yükselmesi ve stok sıkıntısının ortadan kalkmasından dolayı artık 2.el fiyatlar yavaş yavaş gerçek değerine inmeye başladı.Faiz artışları devam ettikçe,insanlarda nakit sıkıntısı oldukça asıl o zaman gerçek değerinin de altına inecek.Yıllarca insanlara anlatmaya çalıştık motosiklet ve arabadan yatırım aracı olmaz,hiç bir şeyin fiyatı sonsuza kadar artmaz,bu artışlar pandemi,stok sıkıntısı ve saçma sapan faiz indirimlerinden dolayı geçici bir durum diye ama anlatamadık.Yakın bir arkadaşım 2.el piyasa ortalaması 1.4-1.5 milyon TL olan BMW X1'i 1.2 milyona zor sattı.Tabii yine ekonomik kanunlara aykırı şekilde faiz indirimine gidilirse işler tersine dönebilir.

Söylediklerinin geneline katılmakla birlikte, Mr.Wind'in söylediğin aksine değil bu dediklerin.
Değerine satmak zorlaştı. Fiyatlar aşağı iniyor, senin dediğin gibi değerinin de altına inecek fiyatlar.

Tabi değer denen şeyi tespit etmek çok zor. Biz aracın fiyatını amortisman hesabına soksak, vergi ne olacak?
Bir de bunun üstüne RS660 fiyatını belirlemek çok çok daha zor. Ben şimdi kendimce motoruma bir değer belirlerim ama kimsenin o fiyata almayacağını biliyorum, bugünkü ölmüş piyasada da, 6 ay önceki hareketli piyasada da.

Bunun üstüne dediğim gibi piyasa şu an bitmiş durumda; dizel otomatik Golf aylarca ilanda kalabiliyor. Ben Vespa'yı satarım diye bir kaç yere haber saldım, al-satçı bir iki kişinin öldürme çabaları dışında ne arayan var ne soran. Normalde "satabilirim" cümlesi tamamlanmadan üşüşürdü insanlar, normalde demeyeyim de 6 ay önce. Sadece motosiklet için de değil, telefonumu sattım geçenlerde, eş dost alsın sarı siteyle uğraşmayayım diye instagramda falan yazdım, orada bile hareket yok - ki uyguna verdim, sarı siteye açtım ilan, telefon alsatçısı bir arkadaş aldı hemen. (Ki o alana kadar yine garip garip sarı site ahalisi mesajları da yağdı)
 
Son düzenleme:
Katılım
11 Haz 2012
Mesajlar
3,535
Motosikleti
Kawasaki Vulcan S
Söylediklerinin geneline katılmakla birlikte, Mr.Wind'in söylediğin aksine değil bu dediklerin.
Değerine satmak zorlaştı. Fiyatlar aşağı iniyor, senin dediğin gibi değerinin de altına inecek fiyatlar.

Tabi değer denen şeyi tespit etmek çok zor. Biz aracın fiyatını amortisman hesabına soksak, vergi ne olacak?
Bir de bunun üstüne RS660 fiyatını belirlemek çok çok daha zor. Ben şimdi kendimce motoruma bir değer belirlerim ama kimsenin o fiyata almayacağını biliyorum, bugünkü ölmüş piyasada da, 6 ay önceki hareketli piyasada da.

Bunun üstüne dediğim gibi piyasa şu an bitmiş durumda; dizel otomatik Golf aylarca ilanda kalabiliyor. Ben Vespa'yı satarım diye bir kaç yere haber saldım, al-satçı bir iki kişinin öldürme çabaları dışında ne arayan var ne soran. Normalde "satabilirim" cümlesi tamamlanmadan üşüşürdü insanlar, normalde demeyeyim de 6 ay önce. Sadece motosiklet için de değil, telefonumu sattım geçenlerde, eş dost alsın sarı siteyle uğraşmayayım diye instagramda falan yazdım, orada bile hareket yok - ki uyguna verdim, sarı siteye açtım ilan, telefon alsatçısı bir arkadaş aldı hemen. (Ki o alana kadar yine garip garip sarı site ahalisi mesajları da yağdı)

Tam ve net bilimsel formullerle değer tespitini sigorta firmaları yapıyor.Bunları kasko değer listesi olarak yayınlıyor.Atıyorum şu anda piyasası 600.000 TL civarı olan bir Hyundai Accent Blue kasko değer listesinde 450.000 TL civarı gözüküyor.

Ekonomide ise klasik bir laf vardır ; bir malın değeri alıcının verdiği kadardır.Bir aracı ortalama 1 ay içinde rahat rahat satabildiğiniz fiyat o aracın o piyasa koşullarında ortalama fiyatıdır.
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,840
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Son olarak ekleyeyim , ilanınızdaki şu satırlar yüzünden ben ilanı incelemeden kapatırdım. Bize ne sizin tabancanızdan vs.

Yukarıda yazdıklarımdan Makinama ve Tabancalarıma her zaman nasıl özenli baktığımı anlamışsınızdır.

Tabanca ile falan işi olan insanlar bir şekilde iş yapmak istemem, bu konuda size hak veriyorum. Norma kendi halinde bir insanın tabanca ile ne işi olabilir, tabancası olandan çekinirim aman uzak durayım derim.
 
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
5,667
Tam ve net bilimsel formullerle değer tespitini sigorta firmaları yapıyor.Bunları kasko değer listesi olarak yayınlıyor.Atıyorum şu anda piyasası 600.000 TL civarı olan bir Hyundai Accent Blue kasko değer listesinde 450.000 TL civarı gözüküyor.

Ekonomide ise klasik bir laf vardır ; bir malın değeri alıcının verdiği kadardır.Bir aracı ortalama 1 ay içinde rahat rahat satabildiğiniz fiyat o aracın o piyasa koşullarında ortalama fiyatıdır.

Evet reasürans bir fiyat belirlemesi yapıyor, eskiden 3 ayda bir basılı olarak yayımlardı bunu hatta, ancak bunun gerçek değerlemeyi pek yansıtmadığını söyleyebilirim. Bugünkü absürt koşullar oluşmadan önce dahi sigortadan bir tazmin talebi olduğunda reasürans fiyatına da bakılır ancak belirleyicilik için baya sahibindendeki fiyatlar göz önüne alınır. Mesajındaki "piyasa" zaten bunu işaret ediyor.

Bilimsel bir yaklaşımları olduğunu kabul ediyorum, belirli amortisman formülleri uygulanıyor. Ancak net veya doğru (veya etik) olmadığını söyleyebilirim.
 
Katılım
28 Ağu 2015
Mesajlar
1,233
Motosikleti
DUKE 250
Bu seye benziyor.. Adam yazıyor ya arabanın üzerinde Pioneer set var su kadar diye , herkes ne dusunuyor ? E sök o zaman :)

yıllar önce şahinim de çok yüklü ses sistemi vardı,
arabayı satılığa çıkarttığımda 4,250 araba, 3.000 tl de ses sistemi toplam 7,250 fiyat çekiyordum,
herkez 5000 5500 e pazarlık yapıyordu, en son tüm ses sistemini söktüm, orjinal hale çevirdim, 4,100 e arabayı sattım,
ses sistemini parça parça 2 ayda toplamda 4,700 civarı birşeye sattım.
sonraki her aracımda çok kıymetli ses sistem ekipmanlarım olur, aracı alınca itinayla takarım, satarken aynı itinayla sökerim.
tabi her araç değişikliğinde bir de update gelir.
 
Katılım
3 Eki 2020
Mesajlar
514
https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-aprilia-ek-ozelliklerle-full-dolu-motorum-satilik-cok-temiz-garantili-1124998272/detay/

Sizce fiyatını yüksek mi yazdım beyler ?

az bile diğer ilanlarla kıyaslayınca, gayet yerinde bir fiyatlandırma

ama fotoğraf çekimine puanım yok çok kötü kafamı sağa sola çevirip durdum sürekli perfektif her açıda bir beyin yoruyo (hani yürürken dur şunun fotosunu çekiyi mtarzında fotolar)
fotoğraf güncellemeni tavsiye ederim
 
Katılım
27 Şub 2010
Mesajlar
822
Motosikleti
Suzuki Burgman 650
Herkes sarı sitedeki diğer ilanlara bakarak fiyat veriyor. Ondan sonra elde kalıyor. Aylarca ilanda kalan ilanlar görüyorum. Bahar ayında sorduğum motor halen satılacak bekliyor. Ha ilan verdiği tarihe bakarsan yeni tarih görürsün. Benzer şekilde ilan çok görüyorum. 98 fav yapılan motorlarda alınacak diye bekliyor. En sonunda ilan sahibi son bilmem kaç gün yoksa ilandan çekeceğim diyor ama halen duruyor o ilan. :)
 
Katılım
23 Tem 2018
Mesajlar
136
Bence pahalı , neden diye sorarsanız?
Aprilia zaten piyasası az olan ,sıfırının bile satılması zor bir marka.
2021 yılında 2. Motosiklet olarak almayı düşünmüştüm, 180 küsür lirayken bile bayi satmak için 40 takla attı :)

Bu tarz markaların 2. Eli çok çok yavaş.

Merakı olan, alacak olan kitle genellikle servisi, 2. Eli , parayı vs dert etmeyen kısmen daha ekonomik güce sahip olan insanlar, onlar da sıfır almayı tercih eder.

Sosyal medyada yolda kalan/yolda kaldığı iddia edilen aprilialar.
Vs sebeplerden liste fiyatının oldukça altında vermelisiniz ki satılsın.

Bizim insanımızın (çok küçük bir kitle harici) alırken ilk düşündüğü şey, satabilir miyim acaba ? :) maalesef fakirlikten :)
Örnek olarak söyleyeyim binmek için husqvarna svartpilen 401 aldım, sonra benim için küçük geldiğini düşündüm ve binmeden satmaya karar verdim (binersem satma ihtimalimin daha da azalacağını düşünerek) ve liste fiyatının 15 bin altına zat zor sattım :)

Durum bu , o fiyata alıcı bulursanız çok çok şanslısınız.
Ha bir de bizim insanımız sesi çıkmayan racinge para vermek istemez :)

Son olarak ekleyeyim , ilanınızdaki şu satırlar yüzünden ben ilanı incelemeden kapatırdım. Bize ne sizin tabancanızdan vs.

Yukarıda yazdıklarımdan Makinama ve Tabancalarıma her zaman nasıl özenli baktığımı anlamışsınızdır.

Tabanca ile falan işi olan insanlar bir şekilde iş yapmak istemem, bu konuda size hak veriyorum. Norma kendi halinde bir insanın tabanca ile ne işi olabilir, tabancası olandan çekinirim aman uzak durayım derim.


Ne alaka hocam. Ruhsatlı Tabancam var diye psikopat adam mı ilan ediyorsunuz ? Belki askeri personelim , belki özel bir koruma personeliyim . Belki iş yerimde bulundurmak zorundayım , belki de sadece hobi olarak poligona gidip stres atıyorum. Tabancaya bakmayı bilen bir insanın öz verisini bilseydiniz bu şekilde konuşmazdınız. Ruhsatlı tabanca taşımanın/bulundurmanın sorumluluğu başkadır.

Birisinin tabancası varsa ondan bir şey almam gibi saçma tutumunuzdan dolayı size bu mesajı attım. Yoksa diğer dedikleriniz için sorun yok.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,020
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Ne alaka hocam. Ruhsatlı Tabancam var diye psikopat adam mı ilan ediyorsunuz ? Belki askeri personelim , belki özel bir koruma personeliyim . Belki iş yerimde bulundurmak zorundayım , belki de sadece hobi olarak poligona gidip stres atıyorum. Tabancaya bakmayı bilen bir insanın öz verisini bilseydiniz bu şekilde konuşmazdınız. Ruhsatlı tabanca taşımanın/bulundurmanın sorumluluğu başkadır.

Birisinin tabancası varsa ondan bir şey almam gibi saçma tutumunuzdan dolayı size bu mesajı attım. Yoksa diğer dedikleriniz için sorun yok.

Kimi insan vardır silahları sever kimisi de vardır onlardan tiksinir. İki tutuma da saçma demek çok mümkün değil açıkçası. Kimse kimseye de psikopat dememiş, onu siz öyle yorumlamışsınız.
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst