Bir 'hayırlı olsun'unuzu rica edeceğim

Katılım
15 Ara 2016
Mesajlar
8,142
Teşekkür ederim leventim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:15 ----------

Türkiye insanı boy ortalaması 1.75 diye biliyorum. Ben 1.74 olduğum halde sele çok yüksek geldi. Ayaklarım yere zor değiyor. Neden böyle bir şey yaptılar acaba? Merak ettim doğrusu.

Arka süspansiyon ayarından olabilir,bakmak lazım
 
Katılım
15 Tem 2007
Mesajlar
2,652
Hayırlı olsun Güle güle kullan. Yalnız bir şey dikkatimi çekti tekerler ortadan kelek mi ? Öyleyse ilk fırsatta değiştir derim.
 
Katılım
6 Mar 2021
Mesajlar
1,403
Öncelikle hayırlı olsun :)

Cbf'in çok hakkını yemişsiniz ama CBF candır temizini bulsaydım alırdım

Cbf 150 cc 140 kg motor bisiklet gibi motorselesi yere yakın d250 ise 250 cc 180 kg dominar 400 ile aralarında 5-10 kg fark var.
Cbf'in manevra kabiliyeti çok iyi gidon turu çok iyi

Bunları dedim ama dominar 250 yi beğenmediğim anlamı çıkarılmasın tabiki güzel motor. Ama çok ağır yokuşta hissettiriyor.Alışılmaz mı alışılır tabiki ama uğraştırır :D bajaj sağlam motor bu arada :)
 
Katılım
25 Eki 2004
Mesajlar
6,182
Hayırlı olsun Aklın yolu bir o fiyata ikinci elden 600 lük 800 lük hatta litrelik makineler bile alabilirdin 2010-12 ducati 696 lar falan bulabilirdin falan filan .. buna tecrüben motor geçmişinde yeterdi .. duygularını değil mantığını kullanmışsın .

Bana göre en akıllıca işi yapmışsın daha bugün arkadaşın kardeşinin mt07 ye gittik lastik set aldık ön arka Pirelli Rosso 2022 lastikler 9 bin tl evet yanlış duymadınız 9 bin tl .. sökme takma bunun dışında …
neyse biz deyince birileri dalga geçiyordu bizle iki lastik nerdeyse 10 bin tl olmuş …

Merak ettim lastikçi arkadaşa sordum buna göre anlas varmı diye var dedi capra modeli var dedi 4700 tl wintergrip var dedi 5200 tl onlar bile yerli olmasına rağmen dünya para hiç ucuz değil ..
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
Öncelikle hayırlı olsun :)

Cbf'in çok hakkını yemişsiniz ama CBF candır temizini bulsaydım alırdım

Cbf 150 cc 140 kg motor bisiklet gibi motorselesi yere yakın d250 ise 250 cc 180 kg dominar 400 ile aralarında 5-10 kg fark var.
Cbf'in manevra kabiliyeti çok iyi gidon turu çok iyi

Bunları dedim ama dominar 250 yi beğenmediğim anlamı çıkarılmasın tabiki güzel motor. Ama çok ağır yokuşta hissettiriyor.Alışılmaz mı alışılır tabiki ama uğraştırır :D bajaj sağlam motor bu arada :)

Haklısınız yeni motor heyecanı ile biraz sert vurmuş olabilirim. Cbf beni tam 6 sene taşıdı. Yağmur çamur dinlemeden dağ bayır gezdim onunla. Bir kere "tık" demedi. Bu yüzden büyük bir takdiri hak eden bir motor diyorum. Zalım honda, bajaj gibi "modeller" yaratıp tr piyasasına sokmuyor. Ne yapalım ekonomi el verdiği ölçüde el mecbur daha değişik marka ve modellere yöneliyoruz.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:51 ----------

Hayırlı olsun Aklın yolu bir o fiyata ikinci elden 600 lük 800 lük hatta litrelik makineler bile alabilirdin 2010-12 ducati 696 lar falan bulabilirdin falan filan .. buna tecrüben motor geçmişinde yeterdi .. duygularını değil mantığını kullanmışsın .

Bana göre en akıllıca işi yapmışsın daha bugün arkadaşın kardeşinin mt07 ye gittik lastik set aldık ön arka Pirelli Rosso 2022 lastikler 9 bin tl evet yanlış duymadınız 9 bin tl .. sökme takma bunun dışında …
neyse biz deyince birileri dalga geçiyordu bizle iki lastik nerdeyse 10 bin tl olmuş …

Merak ettim lastikçi arkadaşa sordum buna göre anlas varmı diye var dedi capra modeli var dedi 4700 tl wintergrip var dedi 5200 tl onlar bile yerli olmasına rağmen dünya para hiç ucuz değil ..

Hocam haklısınız. İki lastiğin 9.000 lira olması insan haklarına aykırı bir durum. Yakıt fiyatları da malum arşa çıktı. Bize en fazla 250 cc gider, o da bize yeter.
 
Katılım
10 Ara 2015
Mesajlar
5,023
Motosikleti
Tiger1200, Tvs Apache
güle güle kullan kanka, pek naked motor seven biri değilim ama dominarların tipi baya hoşuma gidiyor. onu satıp dominar 400 alsana? cidden, genel olarak naked motorların tipi hoşuma gitmiyor, aslında bendeki suzuzukinin tipi de pek güzel değil diyeceğim ama şimdi sesi güzel ya galiba sesinden ötürü tipide güzel geliyor... birde arkadan bakınca "nissan skylen" arabasını andırıyor... gerçi ben o arabayı da sevmem.

motosiket işine gönül verenlerin bir taneden fazla motosiklet sahibi olmaları benim hoşuma gidiyor, neden acaba? sebebini düşünmedim ama merak ettim şimdi. ben bunu biraz düşüneyim.

edit: gönül işinde mantık aramam, ve bu şekilde sohbetler pek hoşuma gitmez, dandik lastik ile yavaş kullanırım ama yine almak istediğim motora sahip olmak isterim... tercih meselesi, beni tatmin etmedikten sonra diablo rosso lastik olsa da önemi olmaz. tabi kullanım şekli önemli. hem bu ikinci yada üçüncü motorum olmayacak mı? sorun olduğunda binmeyiveririm... ama binerken de tatmin olurum hesabı yani.
 
Son düzenleme:
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
güle güle kullan kanka, pek naked motor seven biri değilim ama dominarların tipi baya hoşuma gidiyor. onu satıp dominar 400 alsana? cidden, genel olarak naked motorların tipi hoşuma gitmiyor, aslında bendeki suzuzukinin tipi de pek güzel değil diyeceğim ama şimdi sesi güzel ya galiba sesinden ötürü tipide güzel geliyor... birde arkadan bakınca "nissan skylen" arabasını andırıyor... gerçi ben o arabayı da sevmem.

motosiket işine gönül verenlerin bir taneden fazla motosiklet sahibi olmaları benim hoşuma gidiyor, neden acaba? sebebini düşünmedim ama merak ettim şimdi. ben bunu biraz düşüneyim.

edit: gönül işinde mantık aramam, ve bu şekilde sohbetler pek hoşuma gitmez, dandik lastik ile yavaş kullanırım ama yine almak istediğim motora sahip olmak isterim... tercih meselesi, beni tatmin etmedikten sonra diablo rosso lastik olsa da önemi olmaz. tabi kullanım şekli önemli. hem bu ikinci yada üçüncü motorum olmayacak mı? sorun olduğunda binmeyiveririm... ama binerken de tatmin olurum hesabı yani.

Valla servisteki arkadaşım olan ustanın tavsiyesine göre aldım. 250'yi tavsiye etti. Ayrica 400 ile arasinda 34 bin lira gibi yüksek bir fark var. Para yetmedi de diyebiliriz.
 
Katılım
25 Eki 2004
Mesajlar
6,182
güle güle kullan kanka, pek naked motor seven biri değilim ama dominarların tipi baya hoşuma gidiyor. onu satıp dominar 400 alsana? cidden, genel olarak naked motorların tipi hoşuma gitmiyor, aslında bendeki suzuzukinin tipi de pek güzel değil diyeceğim ama şimdi sesi güzel ya galiba sesinden ötürü tipide güzel geliyor... birde arkadan bakınca "nissan skylen" arabasını andırıyor... gerçi ben o arabayı da sevmem.

motosiket işine gönül verenlerin bir taneden fazla motosiklet sahibi olmaları benim hoşuma gidiyor, neden acaba? sebebini düşünmedim ama merak ettim şimdi. ben bunu biraz düşüneyim.

edit: gönül işinde mantık aramam, ve bu şekilde sohbetler pek hoşuma gitmez, dandik lastik ile yavaş kullanırım ama yine almak istediğim motora sahip olmak isterim... tercih meselesi, beni tatmin etmedikten sonra diablo rosso lastik olsa da önemi olmaz. tabi kullanım şekli önemli. hem bu ikinci yada üçüncü motorum olmayacak mı? sorun olduğunda binmeyiveririm... ama binerken de tatmin olurum hesabı yani.

Motorda ucuz iş olmaz heleki lastik de ucuza kaçmak hiç olmaz motordan düşmemiş kişide kolay kolay bunu anlamaz onun acısını ızdırabını hastanelere git gelleri uzun tedavi süreçlerinde çekilen ızdırabı psikolojiyi ….
sadece kendiniz değil iş hayatı okul hayatında geri kalmanız hatta bitebilmesi…. aile hayatında sorunlar yaşamanız ki genelde küçük yada orta halli kazalardan sonra insanlar temelli motoru bıraka biliyor ailesini eşini çocuğunu geleceğini düşünerekten ..
kendimizde yaşadık bu tip şeyleri 1.5 ay doğru düzgün yürüyemediğimi bilirim çevremizde onlarcasına da ne yazık ki şahit olduk bazı arkadaşlarımızı toprağa verdik sadece şu forumdan birebir tanıdığım 2 arkadaşımı toprağa verdik biride daha o zamanlar yeni evliydi kız çocuğu olmuştu …bunları yaşamamış görmemiş motorcular bilipte unutan motorcu arkadaşlar bazen ben hiç düşmem mantığında olabiliyor taki o an gelene kadar ..

Allah da düşürmesin kimseyi ama sürdüğünüz araba değil motor ve sizi hayata bağlayan şey o iki kaukçuk parça … Ben eski lastikle gezerim 10 yıllık lastikle gezerim ama istediğim motora binerim olayı gönül işi değil … yavaş giderim de bahane değil tam aksine 5 bin 10 bin neyse parasını verip alıyorsan o lastiği motora gönül işi odur .. gönül işi eski püskü lastiklerle gezip canını ortaya koymak değildir ..

Gönül işi gidersin ne gerekiyorsa parasını verir alır takarsın gerekirse gezmenden tozmandan kısarsın yapman gereken şeyler vardır ordan kısarsın hobin yaptığın bir şey vardır ondan kısarsın telefonun ekranı kırıktır kırık ekranla gezersin ordan kısarsın ayakkabın eskimiştir yenisini almassın ordan kısarsın gider o lastiği alırsın gönül işi budur …
Gönül işi fedakarlıktır ..

Parası neyse verip alırsın veremiyorsanız da giderlerini karışalaya bilecek motor alınır diğer türlü o yapılan gönül işi olmuyor göz göre göre insanın kendi kuyusunu kazması oluyor .. Gönül işinde esas paraya bakılmaz karışılığı neyse verilir kar zarar güdülmez …

Daha iki lastiği bile alamıyorsan yarın öbürgün bir kaza yapsan gelip park yerinde vursalar motoruna zarar verseler yada motor arıza verse sen o motoru nasıl tamir ettireceksin oda çok ayrı mevzu ..
 
Son düzenleme:
Katılım
10 Ara 2015
Mesajlar
5,023
Motosikleti
Tiger1200, Tvs Apache
Motorda ucuz iş olmaz heleki lastik de ucuza kaçmak hiç olmaz motordan düşmemiş kişide kolay kolay bunu anlamaz onun acısını ızdırabını hastanelere git gelleri uzun tedavi süreçlerinde çekilen ızdırabı psikolojiyi ….
sadece kendiniz değil iş hayatı okul hayatında geri kalmanız hatta bitebilmesi…. aile hayatında sorunlar yaşamanız ki genelde küçük yada orta halli kazalardan sonra insanlar temelli motoru bıraka biliyor ailesini eşini çocuğunu geleceğini düşünerekten ..
kendimizde yaşadık bu tip şeyleri 1.5 ay doğru düzgün yürüyemediğimi bilirim çevremizde onlarcasına da ne yazık ki şahit olduk bazı arkadaşlarımızı toprağa verdik sadece şu forumdan birebir tanıdığım 2 arkadaşımı toprağa verdik biride daha o zamanlar yeni evliydi kız çocuğu olmuştu …bunları yaşamamış görmemiş motorcular bilipte unutan motorcu arkadaşlar bazen ben hiç düşmem mantığında olabiliyor taki o an gelene kadar ..

Allah da düşürmesin kimseyi ama sürdüğünüz araba değil motor ve sizi hayata bağlayan şey o iki kaukçuk parça … Ben eski lastikle gezerim 10 yıllık lastikle gezerim ama istediğim motora binerim olayı gönül işi değil … yavaş giderim de bahane değil tam aksine 5 bin 10 bin neyse parasını verip alıyorsan o lastiği motora gönül işi odur .. gönül işi eski püskü lastiklerle gezip canını ortaya koymak değildir ..

Gönül işi gidersin ne gerekiyorsa parasını verir alır takarsın gerekirse gezmenden tozmandan kısarsın yapman gereken şeyler vardır ordan kısarsın hobin yaptığın bir şey vardır ondan kısarsın telefonun ekranı kırıktır kırık ekranla gezersin ordan kısarsın ayakkabın eskimiştir yenisini almassın ordan kısarsın gider o lastiği alırsın gönül işi budur …
Gönül işi fedakarlıktır ..

Parası neyse verip alırsın veremiyorsanız da giderlerini karışalaya bilecek motor alınır diğer türlü o yapılan gönül işi olmuyor göz göre göre insanın kendi kuyusunu kazması oluyor .. Gönül işinde esas paraya bakılmaz karışılığı neyse verilir kar zarar güdülmez …

Daha iki lastiği bile alamıyorsan yarın öbürgün bir kaza yapsan gelip park yerinde vursalar motoruna zarar verseler yada motor arıza verse sen o motoru nasıl tamir ettireceksin oda çok ayrı mevzu ..

söylediğin şey genelleme aslında, motoru kullanacak kişiye göre durum farklılaşıyor.
ben param yok diye ufak motor almak zorunda kalırsam almam, zaten böyle düşünmesem 7 yıl boyunca 150cc kullanmazdım çünkü 150cc yetmiyor ve 250cc ye yükseltirdim ama gereksiz gördüm çünkü oda yetmeyecek ve tatmin etmeyecekti yani gereksiz yere para harcamış olacaktım.

birde şu var ki ben -3 derecede motosiklet ile işe giden biriyim, hatta o gün arka fren tertibatı buz tuttu ve arka freni kullanmadan bildiğin buz yolda işe gittim ben. 2018 yılı olması lazım arşivimde resimler duruyor... yani en önemlisi kullanım şekli. karlı havalarda işe motosiklet ile gidip geliyorum yanlaya yanlaya.

yani kanka ben büyük motor kullanırım lastik kalitesine fazla bakmam, kullandığım motorun durumuna göre sürüş sergilemek benim bilincimde olan bir şey... hava çok güzel iken ve yolda görüş açısı geniş ve risk yok iken tadını çıkarırım ve onun dışında dikkatli sürerim olur biter. yani param yoksa böyle yaparım çünkü ufak motor tatmin etmiyor... tatlı su motorcusu mu sandın sen bizi baba? ama dediğin gibi motoru sürecek kişi bunlara dikkat etmeyecek ise en kalitesinden lastik olmalı.
 
Son düzenleme:
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,543
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
söylediğin şey genelleme aslında, motoru kullanacak kişiye göre durum farklılaşıyor.

yani kanka ben büyük motor kullanırım lastik kalitesine fazla bakmam, kullandığım motorun durumuna göre sürüş sergilemek benim bilincimde olan bir şey... hava çok güzel iken ve yolda görüş açısı geniş ve risk yok iken tadını çıkarırım ve onun dışında dikkatli sürerim olur biter. yani param yoksa böyle yaparım çünkü ufak motor tatmin etmiyor... tatlı su motorcusu mu sandın sen bizi baba? ama dediğin gibi motoru sürecek kişi bunlara dikkat etmeyecek ise en kalitesinden lastik olmalı.

İşin güvenlik boyutunu zaten arkadaşlar anlatmış ama Fatih bence lastiklerini yenilediğinde o güzel motorundan çok daha fazla keyif alacaksın.
 
Katılım
31 Mar 2018
Mesajlar
2,648
Hadi hayırlı olsun...

Çok üzüleceksin ama :)

CBF'le dağa tepeye girer çıkarken, buna kıyamayacaksın :)
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,847
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Hayırlı olsun dayıoğlu.

Kaza,bela,taş,toprak,bilimum haşarat uzak olsun.


Yengeyi nasıl ikna ettin?zira bu mevzu konuttan uzaklaştırma kararı aldırmaya kadar gider :pr:

Benzer bir durumda muhtemelen ben,''bir hayırlı olsun alırım'' konusunu erkek sığınma evinden açıyor olurdum :queen:

Aklıma benim motor alma maceram geldi. :mrgreen:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst