Karşıyaka ve Bornovada da mı varyant varmış? İlk kez duyuyorum.
"Gözlemeci" diye milletle dalga geçiyoruz ama tosttu, sandviçti, balıktı derken bizde de o ruhtan varmış.

Bornovadaki Atatürk mahallesine tirmanirken olan yol Asik veysel rekreasyon alanin yani karsiyada da otobanin oralarda tam hakim degilim karsiyakaya![]()
istanbulda vs satilan ayvalik tostlarinda ekmek beyaz ama internette arastirirsaniz orjinali nohut mayali ekmek olarak geciyor
.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:46 ----------
Ben de bastırılmış da olsa olabilir bu
İzmir'den istanbul'a gelirken Susurluk da gözleme yerim diyerek kahvaltı yapmadan çıkmış insanımyolda yemek yemek güzel oluyor ��
Sonuc
[url]https://i.hizliresim.com/qii0w0u.jpg[/url]
Ben gözleme konusunda biraz geleneksel taraftayım, belki çok güzel gözleme çeşitleri olsa da ben patates kaşarlıdan başkasını yemiyorum. Her ilde,ilçede mutlaka süper gözlemeciler vardır ama ben Ağva'da "Tokatlı'nın yeri" mekanını tek geçiyorum. Benim damak zevkime göre en iyi patates kaşarlı gözlemeyi burada yedim.
https://goo.gl/maps/Mk3pacRrD7yfX3R66
Arada bir zevk için güzel ama sürekli dışarıda yemek yemek çok iyi bir şey değil aslında.
Amerika'ya ilk geldiğimde ekmeği çok özlediydim. Türkiye'de evimiz fırının karşısındaydı. Sıcak ekmek alıp yerdik hep. Sonradan Türkiye'de de bozuldu ekmek. İçi boş, saçmasapan bir şeye dönüştü. Buraya da Fransızın biri fırın açtı, süper ekmek yapıyor herif. Kıç kadar dükkan bayağı iyi iş yapıyor.
"Gözlemeci" diye milletle dalga geçiyoruz ama tosttu, sandviçti, balıktı derken bizde de o ruhtan varmış.
Benim motor almadan önceki hayalim motorla gezerim nerede güzel ne varsa onlardan yerim diyeydi.
Ama gözleme çok sevmiyorum, çok hamur, hamur olacaksa pide olsun bak iyi bir pideye bayılırım.
Bu yaz mesela hep aklımdan kalamar ızgara geçti, gidip yiyecek fırsat yoktu yoksa 270km yol, git, etrafa bakın gel 550km falan yapar, aynı gün içinde gidip yiyip gelebilirdim ama hem zaman hem para olmadı kaldı. Ama aklımda var, önümüzdeki yaza bir çılgınlık yapıcam öyle.
Abi şu Tire'de yer alan mekanın sandviçi bana güzel gözüktü, sen pide iste bir Karadeniz turu yapar Gökhan'ı da görürüz.
Karadeniz'e bırak pideyi en güzel sucuklar en güzel köfteler olsun yine gitmem kolay kolay. Ama fazla insan içine girmeden tur olur belki.
Yine aynı şekilde ege'nin kıyı şeridi hariç anadolu içine de pek girmek istemem.
Arada bir zevk için güzel ama sürekli dışarıda yemek yemek çok iyi bir şey değil aslında.
Amerika'ya ilk geldiğimde ekmeği çok özlediydim. Türkiye'de evimiz fırının karşısındaydı. Sıcak ekmek alıp yerdik hep. Sonradan Türkiye'de de bozuldu ekmek. İçi boş, saçmasapan bir şeye dönüştü. Buraya da Fransızın biri fırın açtı, süper ekmek yapıyor herif. Kıç kadar dükkan bayağı iyi iş yapıyor.
Bunu ilk kez duydum. Yağsız et ızgarada lastik gibi olmaz mı diye düşündüm. Arattım, donmamış orta boy taze mürekkep balığından, bir gün marine ettikten sonra yapılıyormuş. İlginç...Bu yaz mesela hep aklımdan kalamar ızgara geçti, gidip yiyecek fırsat yoktu
KAradenizde tatmadığınız çok lezzet var![]()
Orta karadenizden seçmeler
http://kastamonusahilesnaflari.com/wp-content/uploads/2016/04/IMG_6795.jpg
https://i2.nefisyemektarifleri.com/...670391_recipe-2020-04-25-12-51-20-600x600.jpg
https://www.gezi-yorum.net/wp-content/uploads/2018/10/2018.07.19.İnebolu.İnebolu-pidesi.2.jpg
https://anadoluyugeziyorum.com/upload/firmalar/firmaresimleri/1556905997_kuyu_biryan_kebap.jpg
https://fastly.4sqi.net/img/general/600x600/JHUougbWCXLHB9dTHyHABAPKYdMh6o8x2pUjzl_xoO8.jpg
https://www.kulturportali.gov.tr/re...9143039030_banduma2.jpg?format=jpg&quality=50
Bunu ilk kez duydum. Yağsız et ızgarada lastik gibi olmaz mı diye düşündüm. Arattım, donmamış orta boy taze mürekkep balığından, bir gün marine ettikten sonra yapılıyormuş. İlginç...
Lezzetler sorun değil de korkarım oralarda. Teksas gibi herkesde tabanca falan var sinirli insanlar.
Ama çok insan içine girmeden yemekleri için gidilir tabi ki.
1995 yılında kaçkar dağına çıkmak için Rize'nin Pazar ilçesine gitmiştik. Otobüsten indikten sonra birşeyler yiyelim dedik bir pideci bulmuştuk, pideleri çok güzeldi, dükkanın ismi hala aklımda kalmış, "Mücadele Pide Salonu" yazıyordu, işeride pos bıyıklı solcu tipli abiler vardı. Ben o zamana kadar Kazım Koyuncu dışında solcu karadenizli görmemiştim tuhaf gelmişti.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:54 ----------
Selanik'te yemiştim. 8 Euro'ya dev gibi bir porsiyon halinde gelmişti, türkiyede kalamar pişirmeyi bilen kalmamış demiştim onu yiyince. Çocuklardan birine diye sipariş vermiştik, şimdi yunanistan deyince aklım hep ona gidiyor, pandemi geçti bu sefer de yurtdışı çıkış harçları arttı euro yükseldi yine kaldık.
Bilimsel açıklamayı merak ettim. Niye anlamıyormuş Türkler deniz ürünlerinden?Turkler deniz urunlerinden anlamaz. Bilimsel olarakta aciklarim.
Bilimsel açıklamayı merak ettim. Niye anlamıyormuş Türkler deniz ürünlerinden?
Bir çok konu var ancak;
Turkiye'de
- Yilda üretilen deniz ürünleri miktarını,
- Yılda tüketilen deniz ürünleri miktarını,
- Üretilen son ürün çeşitliliğini,
- Kullanilan üretim/saklama/işleme teknolojilerini,
- Deniz ürünlerinin ihracatinin ekonomide payini
karsilastirdigimizda siralama olarak diğer bir çok Akdeniz ülkesinin altında olduğumuz çok belirgin. Bunun sebebi bizim deniz ürünlerinden anlamıyor olmamızdan başka bir şey değil. Coğrafi olarak iyi bir konumda olmamıza rağmen beceremiyoruz.
Hadi avcılığı ve işlemeyi beceremiyoruz diyelim, deniz ürünleri mutfağımız da cesitlilik olarak yetersiz, bu konuda ise verebileceğim bilimsel değerler yine işleme teknolojisi açısından olabilir.
Her yıl haberlere çıkan hamsi bolluğu bilimsel değil onu baştan söyleyeyim.
Lezzetler sorun değil de korkarım oralarda. Teksas gibi herkesde tabanca falan var sinirli insanlar.
Ama çok insan içine girmeden yemekleri için gidilir tabi ki.
1995 yılında kaçkar dağına çıkmak için Rize'nin Pazar ilçesine gitmiştik. Otobüsten indikten sonra birşeyler yiyelim dedik bir pideci bulmuştuk, pideleri çok güzeldi, dükkanın ismi hala aklımda kalmış, "Mücadele Pide Salonu" yazıyordu, işeride pos bıyıklı solcu tipli abiler vardı. Ben o zamana kadar Kazım Koyuncu dışında solcu karadenizli görmemiştim tuhaf gelmişti.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:54 ----------
Selanik'te yemiştim. 8 Euro'ya dev gibi bir porsiyon halinde gelmişti, türkiyede kalamar pişirmeyi bilen kalmamış demiştim onu yiyince. Çocuklardan birine diye sipariş vermiştik, şimdi yunanistan deyince aklım hep ona gidiyor, pandemi geçti bu sefer de yurtdışı çıkış harçları arttı euro yükseldi yine kaldık.
İzmir merkezde büyümüş biri olarak soframızda balık hiç eksik olmadı. Ne zaman güzel bir ziyafet verilse büyük ihtimal ana yemek balık olurdu. Sokakta midye alıp satan milletiz yahu. Daha ne olsun![]()
Eh işte 600 yıl falan. Lakin ne zaman bir yeri kazsak habire Yunan kalıntıları çıkıyor... Durum vahim. Yeri fazla eşelememek lazımGavur İzmir ne zamandır Türkiye oldu![]()