Resmi gazetede yayınlanan yönetmelik değişikliği

Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
2,484
Bu yeleklerin heryeri reflektif değil bildiğim kadarı ile.Yani o yeleklerinde üzerinde şerit şeklinde reflektif yerler var.Ne anladık bu işten anlamadım.Gerçi benim Turing eğitiminden alınma yelek var biraz dar ama iş görür.
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,515
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Bu yeleklerin heryeri reflektif değil bildiğim kadarı ile.Yani o yeleklerinde üzerinde şerit şeklinde reflektif yerler var.Ne anladık bu işten anlamadım.Gerçi benim Turing eğitiminden alınma yelek var biraz dar ama iş görür.

Ben de sırf o yelek ve Hjc kask için Rahmi Hoca'nın eğitimine katılmıştım. Kaskı artçıya göre S beden, yeleği de "zaten kilo alıp duruyoruz" mantığıyla XL almıştım.
 
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
2,484
Bende Rahmi hoca verirken katılmıştım.Bende kaskı S aldım Hanım kullanıyor.Yeleği M istedim yok sana M olur diye ısrar edip M verdi şimdi biraz sıkı.
Olmadı onu hanıma veririz kendime L alırım.
Hatta virajla ilgili bir soru sormuştum onu burada vermiyouz.Derse geleceksin bizde bundan para kazanıyoruz demişti.Ben ehliyet alırken derste almıştım ondan.

Bir ekleme yapayım.Bu yelekler genelde avcı yeleği gibi yazlık montun üzerine giysek rüzgar akışını kesip sıkıntı yapmayacaklarmı.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:17 ----------

Fileli olanları varmış ondan aldım bir tane 65 tl ye.
 
Son düzenleme:
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,834
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Bende Rahmi hoca verirken katılmıştım.Bende kaskı S aldım Hanım kullanıyor.Yeleği M istedim yok sana M olur diye ısrar edip M verdi şimdi biraz sıkı.
Olmadı onu hanıma veririz kendime L alırım.
Hatta virajla ilgili bir soru sormuştum onu burada vermiyouz.Derse geleceksin bizde bundan para kazanıyoruz demişti.Ben ehliyet alırken derste almıştım ondan.

Bir ekleme yapayım.Bu yelekler genelde avcı yeleği gibi yazlık montun üzerine giysek rüzgar akışını kesip sıkıntı yapmayacaklarmı.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:17 ----------

Fileli olanları varmış ondan aldım bir tane 65 tl ye.

Eee, hani link?

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:52 ----------

Ben de sırf o yelek ve Hjc kask için Rahmi Hoca'nın eğitimine katılmıştım. Kaskı artçıya göre S beden, yeleği de "zaten kilo alıp duruyoruz" mantığıyla XL almıştım.

Kardeşimde vardı o yelekten. Kullanmıyor diye el koymayı düşünüyordum. hatta o zamanlar bana da o eğitimlere git demişti de motoru yeni almıştım, araya kış girmişti daha ehliyetim bile yoktu zaman ve fırsat bulup gidemedim o zamanlar.

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:53 ----------

Bende Rahmi hoca verirken katılmıştım.Bende kaskı S aldım Hanım kullanıyor.Yeleği M istedim yok sana M olur diye ısrar edip M verdi şimdi biraz sıkı.
Olmadı onu hanıma veririz kendime L alırım.
Hatta virajla ilgili bir soru sormuştum onu burada vermiyouz.Derse geleceksin bizde bundan para kazanıyoruz demişti.Ben ehliyet alırken derste almıştım ondan.

Bir ekleme yapayım.Bu yelekler genelde avcı yeleği gibi yazlık montun üzerine giysek rüzgar akışını kesip sıkıntı yapmayacaklarmı.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:17 ----------

Fileli olanları varmış ondan aldım bir tane 65 tl ye.

Fileli diye aratınca bunu buldum ama sizin bulduğunuzun linkini de verirseniz güzel olur.

https://www.hepsiburada.com/pi-ithalat-fileli-cepli-reflektorlu-ikaz-yelegi-muhendis-m-beden-sari-p-HBCV00002PNBLU
 
Katılım
15 Kas 2005
Mesajlar
9,362
Eee, hani link?

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:52 ----------



Kardeşimde vardı o yelekten. Kullanmıyor diye el koymayı düşünüyordum. hatta o zamanlar bana da o eğitimlere git demişti de motoru yeni almıştım, araya kış girmişti daha ehliyetim bile yoktu zaman ve fırsat bulup gidemedim o zamanlar.

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:53 ----------



Fileli diye aratınca bunu buldum ama sizin bulduğunuzun linkini de verirseniz güzel olur.

https://www.hepsiburada.com/pi-ithalat-fileli-cepli-reflektorlu-ikaz-yelegi-muhendis-m-beden-sari-p-HBCV00002PNBLU

Bu güzelmiş
 
Katılım
25 Eki 2004
Mesajlar
6,182
Bu yasa belliki motorsiklet desede aslen motorlu bisiklet sınıfında geçen 50cc sınıfı elektrikli bisiklet ayaklı scooter türevleri ve son zamanlarda İstanbul trafiğinde çok fazla görmeye başladığım bisiklet sürücüleri için yapılmış bence ..

Motorsiklet sürücüleri zaten kask mont motorunda bolcana reflektif şeyler var fabrikasyon montlarda kasklarda motorlarda firmalar uyguluyor bunu ..
Bence burda mesaj 50cc elektrikli bisiklet şu ayaklı scooter sürenler bisiklet sürücüleri gibi son bir senede sayılarında patlama olmuş bir kesime çıkmış ..

Önemli olan uygulanabilir olması yada kağıtta kalırsa bir anlam ifade etmez ..
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,834
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Abi bu yelekle beraber kareli gömlek, tank gibi spor ayakkabı giyip top sakal bırakmak farz olur.

:queen:

Mühendis modeliymiş. Şimdi bu yaştan sonra okuyup diploma mı almaya uğraşayım? Mühendis olmayan giyince ceza yazmazlar umarım. :)
 
Katılım
15 Kas 2021
Mesajlar
1,182
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Hiç "amele yeleği" tercih eden yok. Neden acaba?:thumright
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,951
bizde bundan giymek zorundamıyız şimdi ?
aqa hep mi kurallara uyanlara zahmnet çıkacaklar gidip kask takmayan tayfa yı kovalasınlar orda daha çok ekmak var
 
Katılım
10 Eki 2017
Mesajlar
1,413
Motosikleti
Ns200
Her ne kadar bence de yönetmelikte hedef alınmış kesim elektrikli moped scooter bisiklet sürücüleri olsa da motosiklet yazdıkları için birilerine gereksiz yere reflektif yeleğin yok diye ceza yazılabilir.
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,834
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Bu yelek olmadan yalnızca montlardaki reflektörler pek de gece işe yaramıyor.
BU gece arabayla Kadıköy'den Büyükçekmece'ye kadar E5'den geldim. Ama motor falan geçerse diye hep aynaları kontrol ederek araba kullanırım zaten. Bu sefer özellikle dikkat ettim, motorların ışıkları görünüyor tamam ama hem o ışıklar küçük, herkesde ekstradan önde sis farı arkada ekstradan led çakar falan yok, soluk yanan küçücük kırmızı ışık görünüyor çoğunda arkada. Montlar da koyu renk, üzerinde reflektör olsa da belli oluyor ama bir kaç tane sarı reflektörlü yelek giymiş motorcu geçti onlar çok daha rahat farkediliyor. Yani sarı yeleğin etkisi var. Güvenliğimiz için etkisi olan bir şeye de karşı çıkmayalım yani. Burası araba sürücülerinin dükkatli araç kullandığı medeni bir avrupa ülkesi değil, biz haklı bile olsak olabildiğince görünür olmalıyız. sis farı, çakar falan bir yere kadar ama sarı yelek çok farkediliyor gece.


Bir lafım da egzos sesi ile görünür olmaya çalışanlara. Arabanın camları kapalıyken ve muzik de açıksa o ses duyulmuyor bile, yani gürültü yapmak görünmenin yerine geçmiyor kendini farkettirmek açısından. Arkadan gelen motorun selektör yapması bile daha etkili. E5'de giderken cevizlibağ taraflarında sıkışık trafikte kısa bir süre yanımda bir harley gidiyordu ama arabanın içinde muzik sesi ve camlar kapalıyken hiç sesini duymadım, harley'i farkedince muziği kapatıp camları açtım da gümbür gümbür gürültüsünü o zaman duydum, tekrar camları kapatıp muziği açtım, zaten o da bir boşluk bulup gitti.
 
Katılım
15 Kas 2021
Mesajlar
1,182
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
bizde bundan giymek zorundamıyız şimdi ?

cvbqkn9.jpg
 
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Benim şimdi merak ettiğim konu:

Bizim kağıt toplayıcılar malum plaka, ruhsat, çalıntı motosiklet hepsine sahipler. Bu motorlara gıptayla bakan bir sürü insanımız parasızlıktan alıp binemiyorlar bile. Bunların her şeyi yasa dışı iken, gece/gündüz ortalıkta fink atıyorlar iken, bizim polisimiz bunlara da yelek kontrolü yapar mı? Yoksa otoban çıkışı; geç kenara, ver ehliyeti ruhsatı, yelek giymemişsin ceza yazıyorum muhabbetini gene bize mi yapar?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst