Bu yelek olmadan yalnızca montlardaki reflektörler pek de gece işe yaramıyor.
BU gece arabayla Kadıköy'den Büyükçekmece'ye kadar E5'den geldim. Ama motor falan geçerse diye hep aynaları kontrol ederek araba kullanırım zaten. Bu sefer özellikle dikkat ettim, motorların ışıkları görünüyor tamam ama hem o ışıklar küçük, herkesde ekstradan önde sis farı arkada ekstradan led çakar falan yok, soluk yanan küçücük kırmızı ışık görünüyor çoğunda arkada. Montlar da koyu renk, üzerinde reflektör olsa da belli oluyor ama bir kaç tane sarı reflektörlü yelek giymiş motorcu geçti onlar çok daha rahat farkediliyor. Yani sarı yeleğin etkisi var. Güvenliğimiz için etkisi olan bir şeye de karşı çıkmayalım yani. Burası araba sürücülerinin dükkatli araç kullandığı medeni bir avrupa ülkesi değil, biz haklı bile olsak olabildiğince görünür olmalıyız. sis farı, çakar falan bir yere kadar ama sarı yelek çok farkediliyor gece.
Bir lafım da egzos sesi ile görünür olmaya çalışanlara. Arabanın camları kapalıyken ve muzik de açıksa o ses duyulmuyor bile, yani gürültü yapmak görünmenin yerine geçmiyor kendini farkettirmek açısından. Arkadan gelen motorun selektör yapması bile daha etkili. E5'de giderken cevizlibağ taraflarında sıkışık trafikte kısa bir süre yanımda bir harley gidiyordu ama arabanın içinde muzik sesi ve camlar kapalıyken hiç sesini duymadım, harley'i farkedince muziği kapatıp camları açtım da gümbür gümbür gürültüsünü o zaman duydum, tekrar camları kapatıp muziği açtım, zaten o da bir boşluk bulup gitti.