Grup sürüşü kazası (çatalca)

Katılım
9 Nis 2022
Mesajlar
338
Güzelim makineler kimlerin ellerinde. Grup sürüşünü sidik yarışına döndürmüş eğitimsiz cahil sürüsü. Birisi ışıklardan dragda kalkar gibi kalkar, birisi teker yapar. Hayır anlamıyorum o ön tekeri kaldırınca madalya mı takıyorlar? Herkes kendini kanıtlama çabasında. Hepiniz ilk virajda patlarsınız böyle. Bu tipler kendi iç ezikliğini bastırmak İçin girdiği her ortamda bir sidik yarıştırma çabasına girer. Böyle insanlardan Uzak durmak lazım.
 
Katılım
13 Eyl 2013
Mesajlar
3,093
Yıllar önce bir grup sürüşüne katılmıştım. Kamyon bizi sollayınca ilk kavşaktan ayrılıp kendim dolaşıp eve dönmüştüm. Grup sürüşleri cidden berbat oluyor. Ya çok yavaşlar ya böyle kekolar. Ulan viraja giremediler desem, viraj viraj değil. Orayı dönemeyenler motosiklete biniyorlar. Cidden komik. Son 5-6 senede motosiklet kullanıp motosiklet kültürüne epey uzak olan baya insan türedi. Son 1-2 senede motosiklete başlayanların çoğu zaten ekonomik sebeplerle geldiler.
 
Katılım
25 Eki 2004
Mesajlar
6,182
Video yu izleyemedim açılmıyor çok grup sürüşlerine katıldım benlik değil ama grup sürüşü sürat yarış değildir tam aksine koordineli planlı bir şekilde yol almak demektir ..

Grup sürüşünde önde grup lideri arkada güvenlik sürücüsü vardır yola çıkmadan gidilecek rota mola verilicek yerler sapılıcak yerler konuşulur grup başının bazı hareketleri vardır ilerde Durucaz acil durum ilerde yol çalışması kaza var gibi bu yola çıkmadan gösterilir ..

Öyle kafama göre ben gruptan çıkıyorum demekte gruptakilere hakaret olarak alınır gruptan çıkacaksan da grup başına haber vereceksin yoksa seni bir daha hiç bir etkinliğe çağırmazlar…

Grup sürüşünde zaten bir gün öncesinde kağıt üstünde yerleştirme yapılır sürüş tarzına göre insanlar ki gruptan kopmalar ayrılmalar olmasın yolsa fazla yer kaplanmasın diye fermuar düzeninde gidilir eğer grup çok büyükse partilere bölünür 5-10 dakka arayla çıkılır onlarda sıraya konulur misal cruisercılar ağır gidiyor diye önden yollanır ardından peşlerinden küçük orta hacim onların arkasından adv ler gibi .. park ediş şekli bile size grup güvenlik elemanları mola yerlerinde gösterir kafanıza göre park edemezsiniz..

Grup gezisinde planlama esas kağıt işi sürmekten meşakkatli durucağınız mola yerlerini önden belirlediğimizde misal telefon açıp bildirmeniz gerekir ki adamlar aynı anda 20-30 kişiye yemek verebilecek bir altyapı yada o anlık eleman erzakları olmaya bilir falan filan çok ince teferruatlı iş …
 
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
5,669
Kaldırılmış heralde izlemeyedik.

Hiç sevmiyorum kalabalık sürmeyi, 3-4 max yeterlidir.
 
Katılım
15 Kas 2021
Mesajlar
1,182
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,632
Motosikleti
Ns200 15"
Bana kalırsa bu grup işini en iyi Harleyciler yapıyor 80-90 hızlarda sağ şeritten gidiyordu gördüğüm grup ve hepsi stabil bir şekilde ilerliyordular. Videoya gelecek olursam gereksiz apaçilik, sidik yarışı, saçma sapan hareketler ve eğitimsizlik den başka birşey görmüyorum, ibret alınması gereken bir video.
 
Katılım
24 Ara 2019
Mesajlar
2,051
Nerde çokluk orda bokluk koyun sürüsü intaharı gibi olmuş geçmiş olsun.grup bana göre max 5 motoru geçmemeli yoksa kimler kimler sürüyor.bende özeniyorum ama mt grubu gecesi falan adı bile korkmama yetiyor:)
 
Katılım
12 Şub 2012
Mesajlar
4,104
Bildiğin sidik yarışı kaza yapanların hem gururuna hemde cebine dokundu. Güzelim aletler bunların altında heba oluyor.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
9 Mar 2022
Mesajlar
591
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Ahahahaha,cookk iyi ya..uc bes tane daha araya kaynasaydi keske.

Umarim eski video degildir bak,o kadar sevindim eski videosa bosa sevinmis olurum cunku
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,527
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Kanı damarda hızlı akan tek tekercileri, sadece düz yolda basıp virajda 30'a inen 4 silindircileri, bir arkadaşın gruba o Pazar katılan ve ne,nasıl sürdüğünü bilmediğimiz saçma bir arkadaşını ortama almamak en güzel çözüm.

Geçmişte Sym Wolf kullanırken ortama dingilin tekini getirdiler de bana kaza yaptırttı denyo. O adamla tanışmam motorumun tüm solunu yenilememe neden olmuştu.
 
Son düzenleme:
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,840
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Kanı damarda hızlı akan tek tekercileri, sadece düz yolda basıp virajda 30'a inen 4 silindircileri, bir arkadaşın gruba o Pazar katılan ve ne,nasıl sürdüğünü bilmediğimiz saçma bir arkadaşını ortama almamak en güzel çözüm.

Geçmişte Sym Wolf kullanırken ortama dingilin tekini getirdiler de bana kaza yaptırttı denyo. O adamla tanışmam motorumun tüm solunu yenilememe neden olmuştu.

Geçen hafta düz yolda basıp virajda 30'a inen biriyle turlamışsın diye duyduk. :wiinkk:

Şaka bir yana nasıl bir şansım varsa motor alsam mı derken bile hep çevremde aklı başında motorcular oldu, sonradan tanıştıklarım berbaer sürdüklerim de aklı başında insanlardı da böyle gruplarda sürmeye dek gelmedim. Şanslıymışım.

Bu gençler hayatta kalırlarsa yaptıkları bu idiotça kazalarla bile hava atarlar. Yazık. Sosyal medyada çok çıkıyor karşıma, sanırım böyle şeylerle övünenler çoğunlukta, biz azınlıkta kalıyoruz.
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,527
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Geçen hafta düz yolda basıp virajda 30'a inen biriyle turlamışsın diye duyduk. :wiinkk:

Şaka bir yana nasıl bir şansım varsa motor alsam mı derken bile hep çevremde aklı başında motorcular oldu, sonradan tanıştıklarım berbaer sürdüklerim de aklı başında insanlardı da böyle gruplarda sürmeye dek gelmedim. Şanslıymışım.

Bu gençler hayatta kalırlarsa yaptıkları bu idiotça kazalarla bile hava atarlar. Yazık. Sosyal medyada çok çıkıyor karşıma, sanırım böyle şeylerle övünenler çoğunlukta, biz azınlıkta kalıyoruz.

Abi sen o anlamda risk değilsin. Senin motor 250 cc maxi scooter ve çıkacağı hız belli. İkimizin de motorunu benzer güçte düşün ve benim sürekli senin yanında tekerdi, ani gaz açıp kapayıp frenleme yapıp seni tehlikeye düşürdüğümü farz et. Bizim oramda en genç Kerem, o bile süper olgun biri.

Bu arada gayet tempolu viraj aldın, kendini küçümseme.
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,840
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Abi sen o anlamda risk değilsin. Senin motor 250 cc maxi scooter ve çıkacağı hız belli. İkimizin de motorunu benzer güçte düşün ve benim sürekli senin yanında tekerdi, ani gaz açıp kapayıp frenleme yapıp seni tehlikeye düşürdüğümü farz et. Bizim oramda en genç Kerem, o bile süper olgun biri.

Bu arada gayet tempolu viraj aldın, kendini küçümseme.

Ee işte birlikte sürdüğüm gençlerden Kerem gibilerini görüp bütün gençler öyle sanki diye bir izlenimim olmuştu böyle videolar karşıma çıkınca daha bir şaşırdım.

Geçen hafta ben de kendime şaşırdım ama geçen yılki tura göre en büyük fark yeni lastiklerdi, eskileriyle düz yolda bile korkarak dönüyordum, lastik farkı diyeyim. Bir de düz yolda gazlamak hoşuma gidiyordu ama virajlı yollarda fazla hızlı gitmeden sürmek daha keyifliymiş. Olur da uzun yol yapacak olursam otoban tercih etmem artık.

instagramda karşıma çoğu uzakdoğu ya da hindistan gibi yerlerden olan apaçi tmax videoları düşüyor, güzelim tmax'larla teker yapan bile var, bir scooter nasıl teker yapabilir ne modifiye yapmışlar bilemiyorum ama görünce aferin demek yerine idiot diye yorum yazasım geliyor.
 
Katılım
25 Eki 2004
Mesajlar
6,182
Grup sürüşünün marka modelle ilgisi yok organizasyon yapanlarla ilgisi var ben 8-9 sene önce Çanakkale kortejine katıldım İstanbul’dan bayağı kalabalık yüzlerce motor çıktık yola içlerinde her çeşit motorcu vardı .. gayette güzel hizamızı çizgimizi bozmadan gittik ..
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
İnsan ve diğer sosyal canlılar tek başına iken son derece "nahif" ve sessiz/sakin olurlar ancak gruplaşma olur da birden fazla üye bir araya gelirse gruptaki alfa lider nasıl hareket ederse ona göre ederler. Sürü psikolojisi deniyor buna. Ekibin başı deli divane şekilde motor sürüyorsa diğerleri de ona uyar. Yok ekibin başı kurallara uygun hareket ediyorsa diğerleri de öyle davranırlar.
 
Katılım
15 Nis 2012
Mesajlar
180
Bunları yolda görsem kenarda durup geçmelerini beklerdim.Muhtemelen yanımdan silme geçerlerdi
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst