Motoru yıkadıktan sonra oluşan daha iyi sürüş hissi

Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,527
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Bulaşık deterjanı, sıvı el sabunu kullanılacaksa köpük sonrası durulamak gerek. Dalin bebe şampuanı kullanılacaksa durulamaya gerek yok, temiz bezle üzerinden geçerek kurulamanız yeterlidir.
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,840
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
normal şampuan al nötr olandan zaten kaç kez kullanılıyor 1 çay bardağı koyup karıştırıoyrsun.kolay yöntemi 5litre içmesuyu al onu önce iç:) sonra bu şampuandan 1 çay bardağı dök benzinlğie git.orda içine suyu bas anında köpürcek zaten 5 liralık bir sünger ile sür sürüştür durula tamam.scooter senin motor galiba o yüzden her yeri plastik daha kolay solar daha kolay yıpranır.benim motorda mesela depo var metal arka kuyruk yok komple sele ön çamurluk o kadar:) baya çıplak yani.birde iyi kötü hızlı cila al derim.temizken güzel bir bezle ara ara sil baya parlar plastik aksamı korur hemde

Evin önünde kaldırımda apartmanın bahçesindeki hortumla yıkayacağım yine. Bahçenin girişinde 3-5 basamak merdiven var bahçeye indiremiyorum ama kaldırıma eriyor hortum.

Asperox'u fısfıslı şişede diye almıştım. camsil olmaz mı? zarar vermesin yeter. zaten benim motor xmax, her yeri plastik aksam, sıçramış yağ falan da yok, toz var yalnızca, tozu ne olsa çıkarır yeter ki zarar vermesin.

fıs fır cam sil sıksam sonra hortumla su tutup durulasam yeter, sonra sele ve ön cam vb. gibi fazla uğraştırmayacak yüzeyleri temiz bezle kurularım miss gibi olur. bir iki saat kuruduktan sonra brandasını örter bırakırım yerine.
 
Katılım
9 Nis 2022
Mesajlar
338
Evin önünde kaldırımda apartmanın bahçesindeki hortumla yıkayacağım yine. Bahçenin girişinde 3-5 basamak merdiven var bahçeye indiremiyorum ama kaldırıma eriyor hortum.

Asperox'u fısfıslı şişede diye almıştım. camsil olmaz mı? zarar vermesin yeter. zaten benim motor xmax, her yeri plastik aksam, sıçramış yağ falan da yok, toz var yalnızca, tozu ne olsa çıkarır yeter ki zarar vermesin.

fıs fır cam sil sıksam sonra hortumla su tutup durulasam yeter, sonra sele ve ön cam vb. gibi fazla uğraştırmayacak yüzeyleri temiz bezle kurularım miss gibi olur. bir iki saat kuruduktan sonra brandasını örter bırakırım yerine.

Camsillerin çoğunun içeriğinde sirke var galiba hep görüyorum sirkeli falan diye. Sirke de bildiğimiz asit demek. O yüzden plastik kaporta aksamından uzak tutuyorum ben. Xmax için Markalı bir tane Cilalı oto şampuanı kullanıyorum.
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,840
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Camsillerin çoğunun içeriğinde sirke var galiba hep görüyorum sirkeli falan diye. Sirke de bildiğimiz asit demek. O yüzden plastik kaporta aksamından uzak tutuyorum ben. Xmax için Markalı bir tane Cilalı oto şampuanı kullanıyorum.

vazgeçtim, yıkamak zahmetli işmiş, o kadar uğraşana kadar sürerim, gezerim. zaten ilk sürüşte takrar aynı tozlanacak. :)
 
Katılım
24 Ara 2019
Mesajlar
2,051
Evin önünde kaldırımda apartmanın bahçesindeki hortumla yıkayacağım yine. Bahçenin girişinde 3-5 basamak merdiven var bahçeye indiremiyorum ama kaldırıma eriyor hortum.

Asperox'u fısfıslı şişede diye almıştım. camsil olmaz mı? zarar vermesin yeter. zaten benim motor xmax, her yeri plastik aksam, sıçramış yağ falan da yok, toz var yalnızca, tozu ne olsa çıkarır yeter ki zarar vermesin.

fıs fır cam sil sıksam sonra hortumla su tutup durulasam yeter, sonra sele ve ön cam vb. gibi fazla uğraştırmayacak yüzeyleri temiz bezle kurularım miss gibi olur. bir iki saat kuruduktan sonra brandasını örter bırakırım yerine.

Valla cam sil ile alakalı bir şey duymadim bilmiyorum.tahminimce memnun kalmazsın leke leke olabilir.sen hiç uğraşma araç sampuanı al devam et.n11 den vs bakabilirsin ph0 nötr yazan al geç
 
Katılım
6 May 2018
Mesajlar
3,069
Motosikleti
Yok
Servisten servise yıkanıyor. Hayatta uğraşmam, yıkamaya uğraşacağım zamanı gezmeye harcarım.
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,632
Motosikleti
Ns200 15"
Valla cam sil ile alakalı bir şey duymadim bilmiyorum.tahminimce memnun kalmazsın leke leke olabilir.sen hiç uğraşma araç sampuanı al devam et.n11 den vs bakabilirsin ph0 nötr yazan al geç

Yine AEA nın bir videosunda (kask temizliği) camsillerin yavaş yavaş kaskları erittiğini bahsediyordu, alternatif olarak oto yıkamacılara gitip fiyat almak olur 25 tl civarı derlerse iyi sonuç alınırsa öyle bir yöntemde yapılabilir.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,028
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Standart Camsil'de bir miktar izopropil alkol var, metil ve etil alkol kadar saldırgan değildir. Buna ek olarak bitki kökenli bir temizleyici, parfüm, koruyucu ve sabitleyici bileşenler var. Kaska da motorun boyaya da zarar vereceğini hiç zannetmem. Kuş sıçıyor her ikisine de ona dayanıyorlar, camsilden mi bozulacaklar? :)
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
Olur mu ya yıkanmamış motora insanın binesi gelmez.

Şöyle karşıdan bakınca ışıl ışıl parlayacak makina.

Uzun yolda fara ve cama sinek böcek çekirge vs yapışıp kalıyor ya hani , ben o görüntüyü çok seviyorum yıkatasım gelmiyor , çamurda sürmekten hazzetmem ama bazen kros motor görüyorum heryeri kurumuş çamur dolu , bayılıyorum o görüntüye :D
 
Katılım
6 May 2018
Mesajlar
3,069
Motosikleti
Yok
Uzun yolda fara ve cama sinek böcek çekirge vs yapışıp kalıyor ya hani , ben o görüntüyü çok seviyorum yıkatasım gelmiyor , çamurda sürmekten hazzetmem ama bazen kros motor görüyorum heryeri kurumuş çamur dolu , bayılıyorum o görüntüye :D

Evet aynı fikirdeyim hatta "savaş yaraları/battle scars" diyorum :)
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
Herkesin zevkine saygı duyarım. Kirli görmek hoşunuza gidiyorsa sesimi çıkarmam. Fakat arka tekerde (jant) yağ damlası görsem çıldırırım. Elinde vileda camsil ile evin içinde dolanan kadınlar gibi dönerim motorun etrafında.
 
Katılım
15 Ara 2016
Mesajlar
8,142
Dayioğlu o dediğin psikolojik.

Hindistanda 50 senedir yikanmayan gundi dayiyi ganj nehrinde boy abdesti almak suretiyle yikamişlardi.dayi 2 gun sonra öldü.

Kisaca,kokar mokar tok tutar,sen yinede tesisata fazla su tutma.
 
Katılım
7 Şub 2018
Mesajlar
830
Motosikletinizi yıkadınız ve her yerini kuruladım zannedip görmediğiniz bir çok yeri ıslak bıraktınız ve oralar eğer metal aksam ise korozyon başladı, Hele hele bir de motor tam soğumamışken manifold ve egzoz kısmını da yıkadınız ve bir kaç yıkama sonrasında oralar da kararmaya başladı. Soketlerin içine su girdi ve o soketlerin uzantısı olan elektronik aksamlar için bozulma riski oluştu, bujiler ıslanabilir, ekranın içine su kaçabilir vs.vs.. yani motosiklet yıkamak aslında hiç mantıklı değil onun yerine sürekli olarak zincir bakımı yapıp Motulun susuz yıkama ürünü olan E1 Wash&Wax kullanılabilir. Ben öyle yapıyorum.
 
Katılım
15 Ara 2016
Mesajlar
8,142
Motosikletinizi yıkadınız ve her yerini kuruladım zannedip görmediğiniz bir çok yeri ıslak bıraktınız ve oralar eğer metal aksam ise korozyon başladı, Hele hele bir de motor tam soğumamışken manifold ve egzoz kısmını da yıkadınız ve bir kaç yıkama sonrasında oralar da kararmaya başladı. Soketlerin içine su girdi ve o soketlerin uzantısı olan elektronik aksamlar için bozulma riski oluştu, bujiler ıslanabilir, ekranın içine su kaçabilir vs.vs.. yani motosiklet yıkamak aslında hiç mantıklı değil onun yerine sürekli olarak zincir bakımı yapıp Motulun susuz yıkama ürünü olan E1 Wash&Wax kullanılabilir. Ben öyle yapıyorum.

Kuru yer kalmamasi lazım hocam :)

3 gidona
3 depoya
3 de tekerlere su çekmek şart
 
Son düzenleme:
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
5,669
O zaman en ucuzundan bulaşık deterjanı alayım. köpürtür hem de çizmez.

Pril'in eli yormasın diye losyonlu olanı var krem gibi yumoş yumoş. Dalin'im bitmiş onunla yıkadım en son, cincik gibi. Yağı da güzel söküyor bulaşık deterjanları, yumuşak versiyonları da var böyle, Aloe Vera'lı Frosch alırdık kur düşük olsa.
 
Katılım
24 Ara 2019
Mesajlar
2,051
üşenen arkadaşlar yılda 1 motoru siler yıkarsa üşenir tabi.ben haftada en az 1 kez tozunu alıyorum.yani tam kirlenmeden temizlemiş oluyorum.10 dakika yetiyor hatta artıyor.leş gibi bir motoru komple temizlemek 1 saati geçen bir süre.bu süreye kimse sabredemiyor haliyle kieli şekilde aylarca biniyor.tam kirlenmeden temizlerseniz hiç bu işlere bulaşmazsınız.zaten bi zahmet temiz temiz binin 130 140 binden aşada motor kalmadı rüyamda görsem inanmayacağım fiyatta bir motora biniyorum.2 sene önce kawasaki h2 veriyorlardı o paraya
 
Katılım
31 Mar 2018
Mesajlar
2,648
Sizde de oluyor mu bilmiyorum bendeniz motoru yıkadıktan sonra yağ gibi aktığını hissediyorum. Neden oluyor anlamadım motorun çalışması bile değişiyor. Üzerindeki toz toprak mı etki ediyor yoksa tamamen psikolojik bir hadise midir?

Tamamen piçikolojik :)

Motoru yıkamak yerine kendin yıkan.

Bak zihnin ne kadar berrak olacak :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst