Benzin zammı, sosyal hayatımızı da bitiriyor!

Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,515
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Bugün Şile-Ağva-Kandıra-İzmit yapıp otobandan eve döndüm. Toplasanız 300 km etmez. Sabah 12 lt benzin için ilk defa cebimden 200 TL çıktı, dönüşte de ne olur ne olmaz yine depoyu fulledim 164 TL de ona ödedim. Yani sabah evden çıkıp yalandan gezdiğim bir Cumartesi günü 364 TL sadece yakıta harcamışım. Birkaç ay önce aynı gün içinde Ayvalık'a gidip dönmüştüm, şu an aynı yolculuğu yapsam 1000 TL'lik olmuştum. Sanırım ülke olarak yakın gelecekte Hindistan ya da Tayland gibi olacağız, hepimizin altında 100'lük cub, vızır vızır gezeceğiz.

 
Katılım
23 Kas 2014
Mesajlar
2,094
Bugün Şile-Ağva-Kandıra-İzmit yapıp otobandan eve döndüm. Toplasanız 300 km etmez. Sabah 12 lt benzin için ilk defa cebimden 200 TL çıktı, dönüşte de ne olur ne olmaz yine depoyu fulledim 164 TL de ona ödedim. Yani sabah evden çıkıp yalandan gezdiğim bir Cumartesi günü 364 TL sadece yakıta harcamışım. Birkaç ay önce aynı gün içinde Ayvalık'a gidip dönmüştüm, şu an aynı yolculuğu yapsam 1000 TL'lik olmuştum. Sanırım ülke olarak yakın gelecekte Hindistan ya da Tayland gibi olacağız, hepimizin altında 100'lük cub, vızır vızır gezeceğiz.

[url]https://i.hizliresim.com/jr6mggn.jpg[/url]

seninle uzun yol yapıp intorcomla muhabbet etme hayalim vardı

sanırım bu benzin fiyatlarıyla bu buluşma olmayacak gibi
 
Katılım
6 May 2018
Mesajlar
3,069
Motosikleti
Yok
Son düzenleme:
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
Sosyal hayat bitse iyi, ekonomi felç olacak. Akaryakıt zammi demek a'dan z'ye zam demektir.
 
Katılım
7 Kas 2005
Mesajlar
1,657
Motosikleti
V-Strom L4 Youtube&Insta: Dengeliyorum
Sosyal hayat bitse iyi, ekonomi felç olacak. Akaryakıt zammi demek a'dan z'ye zam demektir.

Ben motorla ilgili kısmında kalmak istedim. Akaryakıt zammının, sadece akaryakıtla kalmadığını elbette hepimiz biliyoruz. Sıvı yağ ile başladı bile.
Onları değişik başlıklarda hep beraber irdeliyoruz zaten.
 
Katılım
13 Haz 2016
Mesajlar
4,216
2021 Haziran'da Antik Kentler Gezisi'nin birinci bolumunu (http://www.motosiklet.net/forum/etkinlik-gezi-fotograflari/207689-2021-antik-kentler-gezisi-s01e01.html) yapmistim. Yaklasik 3300km 'de 1100TL civarinda yakit harcamam vardi. Bu yil ayni serinin ikinci bolumunu yine benzer bir rota uzerinden yapacagim, muhtemelen ayni miktar yol icin 3000TL verecegim.

Forumda 50TL'ciler ve benzin Avrupa'da daha pahali, bizde cok ucuz diyenler varsa iki cift lafim var. Buyursunlar gelsinler.

Bizdeki sorun neyin kaça olduğu değil alım gücümüzün ne kadar olduğu.

https://i.hizliresim.com/mogG21.jpg

Yoksa böyle resimlerin fazla bir önemi yok.
 
Son düzenleme:
Katılım
6 May 2018
Mesajlar
3,069
Motosikleti
Yok
Bizdeki sorun neyin kaça olduğu değil alım gücümüzün ne kadar olduğu.

https://i.hizliresim.com/mogG21.jpg

Yoksa böyle resimlerin fazla bir önemi yok.

Dunyanin her yerinde bir urun/mal/hizmetin degerinin 1 yildan kisa bir sure icinde 2 katina cikmasi kabul edilemez bir sey olmalidir ama halk olarak dusunce yapimiz oldukca basit ve cahilce.

2 cift lafi hala sakliyorum ve tahmin ettiginiz gibi alim gucu ile ilgili degil aksine, o 50TL'ci arkadaslarin durumunu sormak istiyorum. "Napiyonuz, boyle iyi mi?" demek istiyorum.

Cogu kimse o begenmedikleri, burun kivirdiklari kucuk sehir otomobillerine, 125cc motosikletlere donecektir. Bir yanim beter olsunlar diyor bir yanim aciyor, kararsizliklar icerisindeyim ama sanirim beter olmayi hak ediyorlar.
 
Katılım
13 Haz 2016
Mesajlar
4,216
Dunyanin her yerinde bir urun/mal/hizmetin degerinin 1 yildan kisa bir sure icinde 2 katina cikmasi kabul edilemez bir sey olmalidir ama halk olarak dusunce yapimiz oldukca basit ve cahilce.

2 cift lafi hala sakliyorum ve tahmin ettiginiz gibi alim gucu ile ilgili degil aksine, o 50TL'ci arkadaslarin durumunu sormak istiyorum. "Napiyonuz, boyle iyi mi?" demek istiyorum.

Cogu kimse o begenmedikleri, burun kivirdiklari kucuk sehir otomobillerine, 125cc motosikletlere donecektir. Bir yanim beter olsunlar diyor bir yanim aciyor, kararsizliklar icerisindeyim ama sanirim beter olmayi hak ediyorlar.



Temel gıda fiyatları bile ne hale gelmiş. Resmin tarihine bak.



Şehir otomobili mi bu neyimize yetmiyor? Püfür püfür, yerli ve milli yengeyi de attık mı ver eliniz boğaz.
 
Son düzenleme:
Katılım
7 Kas 2005
Mesajlar
1,657
Motosikleti
V-Strom L4 Youtube&Insta: Dengeliyorum
Daha önce ne kadarmış diye bir bakayım dedim. Fazla geriye gitmeme gerek kalmadı.
1 Şubat'tan bu yana gelen zam 2,73 TL.
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,515
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Evde rakı, bira yapmayı öğrendik. Benzin yapmayı da çözersek muazzam olur.
 
Katılım
6 May 2018
Mesajlar
3,069
Motosikleti
Yok
Benzinli araçlar zorda eski dizellerde çözüm çok :) 10 numara yağ yağlı mazot hatta sınırları zorlarsak bile idrar bile olabilir :cherry:

Kisa vadede ucuz olsa da araci da birlikte yakmak icin iyi cozumdur 10 numara yag. Bunu da nufus planlamasina cozum olarak sunuyorsaniz bilemiyorum.
 
Katılım
10 Eki 2014
Mesajlar
1,521
"At alayım onunla gezeyim." desen; tahıl, arpa, saman, buğday fiyatı da uygun değil ki.

"Elektrikli otomobile geçiş yapayım." desen; elektrik fiyatları ortada. Gerçi, adam akıllı elektrikli araç da zaten ciddi bir para.

Resmen çıkmaz sokak.

Ama eşek sanki kurtarır gibi. Ot, çalı falan yedirmek o kadar zor değil bu coğrafyada.

Eşek olur.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
2 Şub 2018
Mesajlar
198
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Akpliler eşeğe binsin
Reise aticaz faiz de düşücek enflasyonda
 
Katılım
21 Mar 2015
Mesajlar
2,520
Geçenlerde havalar güzelken çarşıya gittiydim, lokantaların olduğu sokaktan geçtim öğle vakti, eskden oturacak yer bulamazken şimdi dükkanlar sinek avlıyor.

Avmler dolu ama çoğu kuru kalabalık, doğru dürüst alışveriş yapan yok. Ekonomik kriz her anlamda hayatın akışını etkilemiş gözüküyor.

Özellikle orta ve alt gelir grubu insanlar artık eskisi kadar gezmiyor, dışarıda yemek yemiyor(yiyemiyor), sinemaya tiyatroya zaten gidemiyor, haliyle sosyal hayat diye bir şey de kalmıyor.

Ha illa olumlu tarafından bakmak gerekirse watercolursun dediği gibi trafik biraz rahatladı, eski yoğunluk kalmadı, tek olumlu tarafı bu oldu sanırım. Buda bizim züğürt tesellimiz olsun :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst