Oto yollarda hız limitlerinin değişmesi hakkında

Katılım
30 Eki 2020
Mesajlar
1,314
Az önce Google amca önüme bu yazıyı öneri olarak düşürdü. Veriler çok harika, 2015'te 8000 kişi ölmüş 2020'de 5000 kişi ölmüş trafik kazası kaynaklı olarak. Bu tabii ki de süper gelişmiş otoyol kalitemiz ve kestiğimiz cezalar sayesinde oldu. Bir de maket polis arabalarının da rolü çok büyük-müş anladığım kadarıyla.

2020'de korona isimli bir virüs yüzünden tüm yıl şehirler arası seyahatin kısıtlanması, günün yarısının kapatılması, haftasonu yasakları ile trafiğin azalmasının hiçbir alakası yok.

Bir de otoban kalitemiz arttığı, kaymak gibi olduğu için 120 - pay ile birlikte 132- olan hız sınırımız 20km arttırımla 150 dolaylarına çıkabilirmiş.

Ekstra olarak koridor sistemi kazaları çok düşürüyormuş, temmuz ayında tüm yeni yollarda koridor sistemi etkiye girecekmiş. Yani kameralar önden çekiyor dönemi en fazla iki seneye bitecek, plaka tanıma ile koridorlar bizi de etkileyecek. Bir de ceza yazma yazılımımız artık yerli ve milli olacakmış. Artık elin gavurunun kamerası yüzünden ceza ödemeyeceğim için çok mutlu ve minnettarım.

https://www.milliyet.com.tr/siyaset...toyollarda-hiz-limitleri-degisiyor-6538311/12
 
Son düzenleme:
Katılım
23 Tem 2019
Mesajlar
736
Motosikleti
CB650R
çok zor. iki seneye bitecek olayı seçim vaadi sadece.
bu sistemin oturması minimum 10 yıl emin olun
ankara-polatlı arası her gün ankara çevre yolunu kullanıyoruz servisçe, belli bir noktadan sonra sadece 2 sokak(200mt) değiştirerek kameradan kaçıyor servis şoförü. Ceza falan hak getire. Diğer sokağa geçmez isek ileride kamera var ama o sokağa girince devam eden yolda hiç bir şey yok.

Motosiklet olarak da öne plaka olmadığı sürece zor diyorum. Daha ogs/hgsde kodla ıvır zıvırla çalışacak sistem oturtamadılar.
 
Katılım
30 Eki 2020
Mesajlar
1,314
Bir bakanımız, reisin kulağına bu işte iyi vergi var diye fısıldarsa yarın şafak sökmeden tüm ülkede aktif olur bu sistem. Bütün yan yollar da en az 3 kamera ile izlenir, kameraların hepsi önlü arkalı olur.
 
Katılım
23 Tem 2019
Mesajlar
736
Motosikleti
CB650R
Haklısınız, aha bugün güzel rant var diye kanal istanbul projesine temel attılar, olmayan kanala köprü temeli? Neyse bu konu başlıktan farklı.

Daha fazla oy kaybetmekten başka bir işe yaramaz anında böyle bir sistemin kurulması.
Söylemiştim her gün çevre yolunu kullanıyoruz, çalıştığım osbdeki çoğu firma bu şekilde haliyle. Hepsi ama hepsi küfür ediyor.
Malum servisler ticari hız sınırı araçlara göre farklı maksimum 110 kullanılabiliyor. Trafikle vb şeylerle eve gidip gelmemiz 15er dakika fark etti.

Ankara için konuşuyorum çevre yolunu kullanan arabaların %60ı sabit aynı insanlar en fazla yiyecekleri ceza 1 kere, ki artık sosyal medya/forumlar/haberler vb içeriğe ulaşmak çok kolay, Hakkari'deki insan bile ankara çevre yolunda eds kurulduğunu biliyor, bilmese bile yola çıkarken internetten bakıyor nerelerde radar var vb.

İşin birde şu yönü var, Ankara çevre yolundan Eskişehir yoluna indiğimiz an hızımız sol açıksa sabit 140 150 oluyor, 15 dakika gecikme daha fazla olmasın diye, bunun dönüşü de aynı şekilde kameradan kaçıyoruz diye basıyor şoför :joker:
Kazalar genele göre azalmışta; çevre yoluna bağlanan bölünmüş yollarda ne durumdayız acaba onu da açıklasalar keşke
 
Katılım
15 Kas 2005
Mesajlar
9,362
Az önce Google amca önüme bu yazıyı öneri olarak düşürdü. Veriler çok harika, 2015'te 8000 kişi ölmüş 2020'de 5000 kişi ölmüş trafik kazası kaynaklı olarak. Bu tabii ki de süper gelişmiş otoyol kalitemiz ve kestiğimiz cezalar sayesinde oldu. Bir de maket polis arabalarının da rolü çok büyük-müş anladığım kadarıyla.

2020'de korona isimli bir virüs yüzünden tüm yıl şehirler arası seyahatin kısıtlanması, günün yarısının kapatılması, haftasonu yasakları ile trafiğin azalmasının hiçbir alakası yok.

Bir de otoban kalitemiz arttığı, kaymak gibi olduğu için 120 - pay ile birlikte 132- olan hız sınırımız 20km arttırımla 150 dolaylarına çıkabilirmiş.

Ekstra olarak koridor sistemi kazaları çok düşürüyormuş, temmuz ayında tüm yeni yollarda koridor sistemi etkiye girecekmiş. Yani kameralar önden çekiyor dönemi en fazla iki seneye bitecek, plaka tanıma ile koridorlar bizi de etkileyecek. Bir de ceza yazma yazılımımız artık yerli ve milli olacakmış. Artık elin gavurunun kamerası yüzünden ceza ödemeyeceğim için çok mutlu ve minnettarım.

https://www.milliyet.com.tr/siyaset...toyollarda-hiz-limitleri-degisiyor-6538311/12

Niye 2015'le karşılaştırmışlar? Niye 2014 veya 2016 değil?
 
Katılım
22 Ağu 2019
Mesajlar
168
Motosiklet hız sınırı otoban için 100 km dir bilginize, ha trafik ekipleri bunu biliyormu şüpheliyim.

 
Katılım
30 Eki 2020
Mesajlar
1,314
Bunu bizim de bilmemize çok gerek yok, tabelalara kamyona kadar yazıyorlar bir zahmet bizi de yazsınlar. Yazamadıkları yerde en yüksek olan hız sınırından gitmek hakkımdır, gelen cezaya itiraz eder iptal ettiririm.

Bu motosikletlileri takmama işi çok abartılı, vergi mi vermiyorum da tabelaya 2 gram boya sürüp beni de yazmıyorsun?
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,527
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Ben bu hızlara uymasına uyarım da benim gibi milletvekili de uyacak Bakan da uyacak, il milli eğitim müdürü de uyacak, kamuda makam arabası olan en tırt yönetici de uyacak. Çakarlı sivil araç görmeyeceğim, emniyet şeridine dalmayacak hiçbiri. Anca o zaman bu yasakların mantığını konuşuruz. Kimse kusura bakmasın, onlarınki kavalsa bizimki de düdük değil.
 
Katılım
22 Ağu 2019
Mesajlar
168
Valla bilmem işte KTY ye göre bu, ceza yazarsa da kanun bu, itiraz sizlerin bileceği iş.
 
Katılım
15 Kas 2005
Mesajlar
9,362
Ben bu hızlara uymasına uyarım da benim gibi milletvekili de uyacak Bakan da uyacak, il milli eğitim müdürü de uyacak, kamuda makam arabası olan en tırt yönetici de uyacak. Çakarlı sivil araç görmeyeceğim, emniyet şeridine dalmayacak hiçbiri. Anca o zaman bu yasakların mantığını konuşuruz. Kimse kusura bakmasın, onlarınki kavalsa bizimki de düdük değil.

Yasaya göre öyle olması lazım zaten.
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,527
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Yasa deyince benim aklıma sadece tost geliyor değerli üstadım. Madem uygulanamayacak kanun, kararname, kural vs çıkarmanın bir esprisi yok.

 
Katılım
24 Haz 2018
Mesajlar
2,498
Motosikleti
CBR 125 R 2014
Motosikletin hız sınırını araba ile aynı yapın düzgün bir 125 cc motor bile 120'yi rahat görüyorken 100 nedir ? neyse cimerden yazayım ben bunu.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:04 ----------

Ha birde bizim bir milletvekilimiz vardı Sofuoğlu Bey kendisinin geldiği camia adına ne gibi bir katkı sundu acaba yeni hız limitlerin belirlenmesinde ?
 
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
5,669
Öncelikle motosikleti kamyon gibi duramayan araç kategorisinden çıkartmaları lazım.
Üzgünüm feriştahı gelse otobanda 100 limitle motor sürdüremez bana, ezilirim be.

Genel sınırın artması da ara ara konuşulan bir şey. Çok bir ümidim yok, Türk halkının trafik bilgisi de yerlerde olduğundan otoyollar daha tehlikeli oldu şeklinde reaksiyon gösterecektir insanlar.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst