Mondial Mondial 125 MH Drift Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
16 Haz 2020
Mesajlar
1,215
oraya bir şey uyduramaz mıyız ya. benimki de kırıldı yarısı yok şuan çok kötü duruyor. ya da 125 liğin demir olanından takabilri miyiz 150 liğe uyar mı ki

Uyarsa Asya Swift 170inki uyar onunki de stokta kalmamış. Sanayide tanıdığım vs olsa demirden yaptırırım ama tanıdığım yok. Ustalar da uğraşmak istemez o vida yerlerine uygun olacak şekilde. Benimkinin de kırık ama ben kafaya takmıyorum. Motora yapmam gereken başka şeyler var. Marş rublesi değiştirmek gibi. Onun için de çektirme ve darbeli somun sökme alacağım.
 
Katılım
7 Mar 2021
Mesajlar
6
ben 16/36 dişli ile (GPS) ile 120 gördüm fakat daha 7000 devirdeydi tahminimce 130 u rahat görür fakat orjinal 15/38 dişli ile göstergede 135 görürken GPS programında 110 gösteriyordu driftlerin göstergesi fiyasko. Yorumu 2013 de atmışsın eski ybrlerin de göstergeler yanlış 135 gitmesi mümkün değil çünkü.
 
Katılım
16 Haz 2020
Mesajlar
1,215
ben 16/36 dişli ile (GPS) ile 120 gördüm fakat daha 7000 devirdeydi tahminimce 130 u rahat görür fakat orjinal 15/38 dişli ile göstergede 135 görürken GPS programında 110 gösteriyordu driftlerin göstergesi fiyasko. Yorumu 2013 de atmışsın eski ybrlerin de göstergeler yanlış 135 gitmesi mümkün değil çünkü.

130 yapsa ne 140 yapsa ne. Yokuş aşağı 10 saate dişli oynayarak yaptıktan sonra bence bir değeri yok. Düz yolda tek kişi 100-110a ulaşıyor gerisi zorlama. Başka kullananlara anlatamıyorum bunu. Driftle 140 yaptım diyor. Motor yapana kadar canı çıkıyor. Benim göstergede 16 dişli ile 8000 devirde 110 gösteriyor. Adam 15 dişli ile 8 bin devirde 140 basıyor. Göstergeler fazla fazla gösteriyor.

Bu motorun güzel yani parçası çok ucuz. İşçiliği basit. Cgden daha güzel duruyor. Motordan anlamayan tanıdıklarım büyük motor gibi diyor. Titreşim var ama gidişi güzel. Almayı düşünen kişilere bu şekilde özetleyebilirim. Yakıt konusunda da sakin kullanıyorum genelde ben 2.5 litre yakıyor. Basınca 3.5a çıkar büyük ihtimal.
 
Katılım
26 Eki 2012
Mesajlar
1,222
Drifte 200 luk(pz30) karbüratör takip kullanan var mı ? Hava filtresi boğazı karbüratöre uyumlu mu onu merak ediyorum benim motor uyumlu değil esnemiyor ona göre sipariş edeceğim
 
Katılım
7 Mar 2021
Mesajlar
6
[/COLOR]
130 yapsa ne 140 yapsa ne. Yokuş aşağı 10 saate dişli oynayarak yaptıktan sonra bence bir değeri yok. Düz yolda tek kişi 100-110a ulaşıyor gerisi zorlama. Başka kullananlara anlatamıyorum bunu. Driftle 140 yaptım diyor. Motor yapana kadar canı çıkıyor. Benim göstergede 16 dişli ile 8000 devirde 110 gösteriyor. Adam 15 dişli ile 8 bin devirde 140 basıyor. Göstergeler fazla fazla gösteriyor.

Bu motorun güzel yani parçası çok ucuz. İşçiliği basit. Cgden daha güzel duruyor. Motordan anlamayan tanıdıklarım büyük motor gibi diyor. Titreşim var ama gidişi güzel. Almayı düşünen kişilere bu şekilde özetleyebilirim. Yakıt konusunda da sakin kullanıyorum genelde ben 2.5 litre yakıyor. Basınca 3.5a çıkar büyük ihtimal.

İkimiz de aynı şeyi söylemişiz. Ben de bundan bahsediyorum zaten dişli değiştirerek ancak o hıza ulaşabildim ki zaten 5km bile hızı değer olarak görseydim drift almazdım motorun zaten kitapçığında azami hızı 110 yazıyor ki zaten af edersiniz motor kıçını yırtsa bayır aşağı da olsa herşey orjinalse ıkına ıkına 110 yapıyor (GPS) ben 110 gördüğümde zalım gösterge 130 gösteriyordu drift kullanıp göstergede 140-150 görüp marifetmiş gibi paylaşıp bide düete beklerim diyip övünenler var gps'i bi açsa 90-100 görcek haberi yok. Acıyorum cahilliklerine.

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:15 ----------

Benim boyum 1.84 3 senedir rahat rahat biniyorum ufak kalmıyo insanın altında gönül rahatlığıyla alabilirsin drifti öneririm ben ama ilk işin michelin pilot street lastik ve koruma demiri takmak olsun :)

6 ay pilot street kullandım nefret ettim 1.5 yıllık (10.000km) motosiklet tecrübemde kullandığım en berbat lastik. Islağı ve tozu bir kenara bıraktım 30 derece havada sıcak lastikle azcık viraj yatıyorum arap sabunu sürmüşüm gibi kayıyor o lastik sayesinde 4 kez kaza yaptım 2 sinde virajda kayıp sürüklendim 1 inde yağmurda dümdüz yolda pati sardı düştüm 1 inde de duramayıp arkadan arabaya girdim. Yakın çevremden pilot street lastik yüzünden kaza yapan 10 arkadaşım var ki pilot street kullanıp kaza yapmayana daha denk gelmedim. 8 aydır anlas mb-34 kullanıyorum çok memnunum toz dışında her türlü yolda çok iyi tutuyor hamuru yumuşacık 2.75/18--90/90/18 öneririm. Yanak oranı diye bir şey olmasa diz bile değdirirsiniz o lastikle. Şahsen ben yanağı bile kullanıyorum. Tek kötü özelliği çok yumuşak olduğu için gereğinden fazla hava basmak gerekiyor ve mitas kadar olmasa da çabuk bitiyor. Ha illa michelin alıcam diyorsanız pilot street değil pilot power tercih etmenizi öneririm. AMA KORUMA DEMİRİ KONUSUNDA HEMFİKİRİM 1.5 SENEDE YAKLAŞIK 15-20 KAZA YAPTIM KORUMA DEMİRİ OLMASA MOTOR ŞUAN HURDALIKTA BASILIYORDU. 5-6 KERE HIZLI ÇARPTIM 5 KERE FALAN KAYDIM SÜRÜKLENDİM 2 KERE TAKLA ATTIM VS MOTOR HALA İLK GÜNKÜ GİBİ
 
Katılım
16 Haz 2020
Mesajlar
1,215
Drifte 200 luk(pz30) karbüratör takip kullanan var mı ? Hava filtresi boğazı karbüratöre uyumlu mu onu merak ediyorum benim motor uyumlu değil esnemiyor ona göre sipariş edeceğim

Büyük ihtimal uyumlu değildir. Driftte 125lik PZ26 karbüratör var.

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:03 ----------

[/COLOR]

İkimiz de aynı şeyi söylemişiz. Ben de bundan bahsediyorum zaten dişli değiştirerek ancak o hıza ulaşabildim ki zaten 5km bile hızı değer olarak görseydim drift almazdım motorun zaten kitapçığında azami hızı 110 yazıyor ki zaten af edersiniz motor kıçını yırtsa bayır aşağı da olsa herşey orjinalse ıkına ıkına 110 yapıyor (GPS) ben 110 gördüğümde zalım gösterge 130 gösteriyordu drift kullanıp göstergede 140-150 görüp marifetmiş gibi paylaşıp bide düete beklerim diyip övünenler var gps'i bi açsa 90-100 görcek haberi yok. Acıyorum cahilliklerine.

Aynen ben de aynı fikre katılma anlamında demiştim.

Bir de lastik konusunda MB34 ile Capra arasında kaldım. Sık sık toprak yola da giriyorum o yüzden aklım caprada kaldı.
 
Katılım
19 Şub 2016
Mesajlar
584
Ben pz30 uyduramamıştım, pz26 ile pz30 arası bir karbüratör bulmak lazım. Pz26 küçük pz30 büyük geliyor.
 
Katılım
26 Eki 2012
Mesajlar
1,222
Manifold uyduruluyor hatta pz33 takıyorlar driftlere o bakımdan uyum sorunu olmaz. Hava filtresi önemli tozlu yollarda kaskın camına bile kum taneleri geliyor bazen çıtır çıtır ediyor. Drift yok bende ama aynı filtre kutusunu kullanıyor benim motor hatta motorda aynı genlerden balansorlu sadece alttan egzantrikli. Pz 27 takılı benim motorda fabrikasyon
 
Katılım
16 Haz 2020
Mesajlar
1,215
Manifold uyduruluyor hatta pz33 takıyorlar driftlere o bakımdan uyum sorunu olmaz. Hava filtresi önemli tozlu yollarda kaskın camına bile kum taneleri geliyor bazen çıtır çıtır ediyor. Drift yok bende ama aynı filtre kutusunu kullanıyor benim motor hatta motorda aynı genlerden balansorlu sadece alttan egzantrikli. Pz 27 takılı benim motorda fabrikasyon

Driftte anlamadığım bir şekilde 135cc olanında da 162 cc olanında da pz26 karbüratör kullanmışlar. Bu karbüratör genelde 125cc motorlara takılıyor.
 
Katılım
20 Eyl 2018
Mesajlar
1,097
Motosikleti
Ducati Multistrada 950
Driftte anlamadığım bir şekilde 135cc olanında da 162 cc olanında da pz26 karbüratör kullanmışlar. Bu karbüratör genelde 125cc motorlara takılıyor.

Benim motor 8 bin devirden sonra teklemeye başlıyordu. Her yolu denedim ama çözememiştim. Sanırım küçük karbüratörden dolayı yapıyordu. Facebook gruplarında 200cclik karbüratör takanlar var. Oraları takip etmenizi öneririm.
 
Katılım
19 Şub 2016
Mesajlar
584
Bu motora performanslı bir karbüratör lazım, kendi karbüratörü ufak geliyor, hemde üst devirlerde hava girişi
Yetersiz kalıyor, pz30u ben kullandım orijinal eksozla beraber fazla hava girişi nedeniyle tekleme yapıyordu.
Aliexpress te pz28 yarış karbüratör leri var onu denemek lazım. Ben pistonda büyütmüştüm alt devirlerde torku artmıştı dişlilerle hızını ayarlamıştım güzel bir karbüratör bulamamıştım baya bir parçacı dolaştım ellerinde pz30 dan başka karbüratör yok kaçtane parçacıya gittim hiç bir seçenek yok, pz30 var gerisi yok.
 
Katılım
16 Haz 2020
Mesajlar
1,215
Benim motor 8 bin devirden sonra teklemeye başlıyordu. Her yolu denedim ama çözememiştim. Sanırım küçük karbüratörden dolayı yapıyordu. Facebook gruplarında 200cclik karbüratör takanlar var. Oraları takip etmenizi öneririm.

Aynen 8binden sonra tekleme benim motorda da var. Hatta yurekli_emin de aynı sorunu yaşıyordu diye hatırlıyorum.
 
Katılım
26 Eki 2012
Mesajlar
1,222
Bu motora performanslı bir karbüratör lazım, kendi karbüratörü ufak geliyor, hemde üst devirlerde hava girişi
Yetersiz kalıyor, pz30u ben kullandım orijinal eksozla beraber fazla hava girişi nedeniyle tekleme yapıyordu.
Aliexpress te pz28 yarış karbüratör leri var onu denemek lazım. Ben pistonda büyütmüştüm alt devirlerde torku artmıştı dişlilerle hızını ayarlamıştım güzel bir karbüratör bulamamıştım baya bir parçacı dolaştım ellerinde pz30 dan başka karbüratör yok kaçtane parçacıya gittim hiç bir seçenek yok, pz30 var gerisi yok.

Sıkıntı karburatorden değil bence piston silindir kaclik takıldı ? Üst kapak standart kalıpta büyük silindir takılınca o tarz sıkıntılar oluyor. Bende 200 luk komple krank felan set var üst kapak 150 lik ama portları genişletilmiş ayrıca dereceli egzantrikte var geçen deneyemedim sonuna kadar ama 9.500 rahat çevirdi pz 27 karbüratör takılı örnek olması açısından anlattım

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:51 ----------

Standart driftlere 33 mm karbüratör takıyorlar kaldırıyordu sadece hava yakıt ayarını iyi ayarlamak lazım gaz pistonu ignesinden kısaltıyorlar biraz gazı çevirince daha erken benzin gelip fakir karışımda kalmasın motor diye
 
Katılım
19 Şub 2016
Mesajlar
584
Sıkıntı karburatorden değil bence piston silindir kaclik takıldı ? Üst kapak standart kalıpta büyük silindir takılınca o tarz sıkıntılar oluyor. Bende 200 luk komple krank felan set var üst kapak 150 lik ama portları genişletilmiş ayrıca dereceli egzantrikte var geçen deneyemedim sonuna kadar ama 9.500 rahat çevirdi pz 27 karbüratör takılı örnek olması açısından anlattım

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:51 ----------

Standart driftlere 33 mm karbüratör takıyorlar kaldırıyordu sadece hava yakıt ayarını iyi ayarlamak lazım gaz pistonu ignesinden kısaltıyorlar biraz gazı çevirince daha erken benzin gelip fakir karışımda kalmasın motor diye

65,5 piston takmıştım
 
Katılım
16 Haz 2020
Mesajlar
1,215
Arkadaşlar merhaba. Motorda yokuş inerken ön frene bastığımda ya da ani fren yaptığımda ön taraftan garip bir ses geliyor. Sıvı sesi gibi. Yani gluk gibi nasıl anlatsam bilemedim. :)

Keçelere baktım boruda hiç yağ yok. Yani kaçırmıyor. Ön hidroliğe baktım tamamen dolu ve açık renk. Nereden kaynaklanıyor anlamadım.
 
Katılım
20 Eyl 2018
Mesajlar
1,097
Motosikleti
Ducati Multistrada 950
Amortisör yayı yerine oturuyor olabilir mi? Ya da direksiyon göbeğinden geliyor da olabilir.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst