Bakım Maliyetleriniz Hk.

Yıllık Bakım Maliyetiniz-Fiyat Aralığı


  • Kullanılan toplam oy
    32
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
19 Ağu 2013
Mesajlar
3,455
Benzinin litre fiyatını, geçen yıl için ortalama 6.5TL düşünürsek.
@mavzer-i yakıtı
Gidilen Mesafe: 20.000 km
Ödenen Tutar: 6.000,00 TL
Kilometre Başına Ortalama Tüketim: 0,30 TL
100 km'deki Ortalama Tüketim: 4,62 litre

Sizin ortalama yakıt tüketimi iyi sayılır @Ezio41 hocam :)

Yakıtı iyi olmasaydı almazdım zaten bunu. Son sahibi olacakmış gibi aldım bu motoru. Satılmıyor çünkü motor. Piyasası ölüden de beter durumda. :queen: Sırf gençlik hayalim olduğu için aldım bu hayvanı. Genel anlamda tatminkar bir alet ama eksi yönleri de yok değil tabi. Şu ekonomik koşullarda bu motoru almasaydım MT-25'de kalmaya devam ederdim. Piyasa sürekli yükseliyor çünkü. Artık başka yüksek cc veya yeni model motosiklet almak da hayal benim için. :)
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
3 Eki 2007
Mesajlar
1,489
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Yakıtı iyi olmasaydı almazdım zaten bunu. Son sahibi olacakmış gibi aldım bu motoru. Satılmıyor çünkü motor. Piyasası ölüden de beter durumda. :queen: Sırf gençlik hayalim olduğu için aldım bu hayvanı. Genel anlamda tatminkar bir alet ama eksi yönleri de yok değil tabi. Şu ekonomik koşullarda bu motoru almasaydım MT-25'de kalmaya devam ederdim. Piyasa sürekli yükseliyor çünkü. Artık başka yüksek cc veya yeni model motosiklet almak da hayal benim için. :)

Bildiğim kadarıyla Japonya'da üretilen bir model, yani japon diye bildiğimiz ama Çin'de üretilenlerden değil.

Ben olsam, o motor beni bırakana kadar ben onu bırakmazdım :)

Ömürlük motor bana göre.
 
Katılım
12 Kas 2016
Mesajlar
2,262
Versys 650 yanına, az yakan bi scooter iyi olur aslında.

Ama onlar bile 28.000 liradan başlıyor.

ucuzundan bitane aldım aslında. 2 aydır kullanıyorum.
7 binliraya aldım işe gidip gelmeye yetiyor. yasaklardan dolayı büyük motoru zaten haftasonu kullanamıyorum
bu 2 aydır baya bi kar dayım :D
 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
19 Ağu 2013
Mesajlar
3,455
Bildiğim kadarıyla Japonya'da üretilen bir model, yani japon diye bildiğimiz ama Çin'de üretilenlerden değil.

Ben olsam, o motor beni bırakana kadar ben onu bırakmazdım :)

Ömürlük motor bana göre.

Japonya'da üretilen bir model evet hocam. Yamaha'nın en sağlam sorunsuz ilk 3 motoru arasına girer şüphesiz. Motor bloğunda arıza çıkartabilecek hiç bir kronik sıkıntısı yok çok şükür. Tek bir kronik problemi var o da debriyaj tas sesi yapıyor. Brezilya'da bu motorun içinden geçiyorlar. Turbo takanlar da mevcut. Facebook grubunda 400 bin ve 300 bin km'yi deviren arkadaşlarımız var. :)
 
Katılım
6 Şub 2012
Mesajlar
1,948
Motosikleti
Bajaj Dominar 250
Hiçbir motorumu servise götürmedim keçe fln patlamadıkça. Zincir dişli kaplin hidrolik sıvılarına kadar kendim hallederim.. 2 yağ değişiminde bir dağıtıp tüm civataları elden geçiriyorum. Pek masrafı olmuyor yağ filtre hariç.
 
Katılım
3 Ağu 2005
Mesajlar
1,191
Motosikleti
Yamaha Tracer 9 GT+ Honda Activa
maliyet değişken bir şey, mesela ara 5000'lerde 300 lira civarı verirken ana bakımlar olan 10000 km'lerde kimi zaman 1000-1500 Tl den başlayabiliyor. Mesela benim geçen sene 20bin bakımında zincir dişli seti sadece 1150 Tl tutmuştu, normal bakımla birlikte 1800 Tl'yi bulmuştu, yakın zamanda da lastik değişimi 1900 Tl tutmuştu, bunun standardı yok maalesef yani anket bir sonuç vermez, büyük cc ile küçük cc'ler arasında maliyet farkları çok açıldı.
 
Katılım
23 Kas 2020
Mesajlar
1,875
peki bakim maliyeti acisindan hava sogutmali ve su sogutmali arasinda cok fark oluyormu?

Mesela 125-150-200 cc bir hava sogutmali ile, 250 cc su sogutmali arasinda, 20 bin km de ne kadar bakim maliyet farki olusur?

olasi arizalari da hesaba katarsak ne olur?
 
Katılım
3 Eyl 2016
Mesajlar
1,583
20 bin kmde bir zincir dişli set 600 (2 yilda bir falan)
2500 kmde bir yag 130tl
5000 kmde bir yag yag filtresi 200tl
10000 kmde bir hava filtresi 40 tl
15000 kmde bir subap ayari(kendim yapiyorum)
10000 kmde bir balata 100tl
2 yilda bir antifreeze 60 tl
20000 kmde bir buji set 200tl


aklıma gelenler bu varsayin hesabii siz yapın. yılda ortalama 15 bin km yapiyorum sahsi motorumla.

paket motorunu katarsaniz 30 35 bin kmye dayanir yillik
 
Katılım
8 Ağu 2015
Mesajlar
205
Honda VFR 800 - 2020 Haziran'dan bu yana:

Yuasa Akü - 750TL
Michelin Lastik - 1.300TL
Zincir Dişli - 1.200TL
Yağ-Yağ filtresi ve hava filtresi - 610TL
4 Adet Buji - 800TL
Ön-Arka fren balatası - 765TL
Sele derisi ve köpüğü yenileme - 600TL
Sargı sarımı - 500TL
Radyatör müşürü - 575TL
Anti-friz - 150TL
Fren ve debriyaj hidrolikleri - 100TL
2 Adet Egzantirik gergisi - 1.500TL
Sağ ve sol elcik değişimi (orj.) - 500TL
Grenajlar için klips + vidalar (orj.) - 450TL
Sağ ayaklık braketi (çatlak vardı bu masraf ekstra oldu.) - 1.100TL
İşçilik bakımları kendim yaptığım için yok.
Toplam: 10.900TL

11.000 Km benzin parasını hesaplayamadım. :)
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
3 Eki 2007
Mesajlar
1,489
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Honda VFR 800 - 2020 Haziran'dan bu yana:

Yuasa Akü - 750TL
Michelin Lastik - 1.300TL
Zincir Dişli - 1.200TL
Yağ-Yağ filtresi ve hava filtresi - 610TL
4 Adet Buji - 800TL
Ön-Arka fren balatası - 765TL
Sele derisi ve köpüğü yenileme - 600TL
Sargı sarımı - 500TL
Radyatör müşürü - 575TL
Anti-friz - 150TL
Fren ve debriyaj hidrolikleri - 100TL
2 Adet Egzantirik gergisi - 1.500TL
Sağ ve sol elcik değişimi (orj.) - 500TL
Grenajlar için klips + vidalar (orj.) - 450TL
Sağ ayaklık braketi (çatlak vardı bu masraf ekstra oldu.) - 1.100TL
İşçilik bakımları kendim yaptığım için yok.
Toplam: 10.900TL

11.000 Km benzin parasını hesaplayamadım. :)

Motosikletin modelini belirtmeniz ve detaylı bilgi vermeniz güzel olmuş. 👍
 
Katılım
8 Ağu 2015
Mesajlar
205
Yazmayı unuttuğum,şimdi excel dosyamdan gördüğüm far ve park ampülleri,lastik balansı,fren manetleri ve ayna var. Bunların da toplamı 800TL tutuyor. :)

Bu sene yine lastik değişimi,yağ-yağ filtre değişimi ve sübap ayarı masrafları var. Onun haricinde bir de komple orj. sticker seti + motora ful boya gerekiyor. Tahminen bunların toplam fiyatı da 8.000TL olacak gibi duruyor.
 
Son düzenleme:
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
19 Ağu 2013
Mesajlar
3,455
Honda VFR 800 - 2020 Haziran'dan bu yana:

Yuasa Akü - 750TL
Michelin Lastik - 1.300TL
Zincir Dişli - 1.200TL
Yağ-Yağ filtresi ve hava filtresi - 610TL
4 Adet Buji - 800TL
Ön-Arka fren balatası - 765TL
Sele derisi ve köpüğü yenileme - 600TL
Sargı sarımı - 500TL
Radyatör müşürü - 575TL
Anti-friz - 150TL
Fren ve debriyaj hidrolikleri - 100TL
2 Adet Egzantirik gergisi - 1.500TL
Sağ ve sol elcik değişimi (orj.) - 500TL
Grenajlar için klips + vidalar (orj.) - 450TL
Sağ ayaklık braketi (çatlak vardı bu masraf ekstra oldu.) - 1.100TL
İşçilik bakımları kendim yaptığım için yok.
Toplam: 10.900TL

11.000 Km benzin parasını hesaplayamadım. :)

800 TL'ye ne bujisi aldınız hocam çok değil mi? 4 adet mi? :)
 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
19 Ağu 2013
Mesajlar
3,455
VFR 800'ün bujileri maalesef pahalı. Sıradan i4 motoru gibi 300-350TL civarına buji alamıyoruz. :|

Üzdü.. :( Benim motorun da buji bakımı gelecek 2 bin km sonra. 4'lü ngk buji ortalama 350 TL civarında. 800 TL görünce şaşırdım. :/
 
Katılım
16 Haz 2020
Mesajlar
1,215
Motorun kendi bujisi kalitesiz olduğu ve rölantisi dalgalandığı için 2500kmde Bosch buji aldım 40 tl.

Hava filtresi sünger olduğu ve toprak yollarda çok kullandığım için 2binde bir temizleyip 4 binde değiştiriyorum. 12 tl

Şerefsiz mondial servisi diske wd40 sıktığı için balataları değiştirmek zorunda kaldım 10 tl

Yağı ilk 2500e kadar 500de 1500de ve 2500de değiştirdim. Sonra bu kadar erken değiştirmenın resmen israf olduğunu anladım ve 4000de değiştirdim. Bundan sonra Lubex tam sentetik kullandığım için ya 2000de ya da 2500de bir değiştireceğim. 30 tl.

Bizim köydeki çoğu motorun içinde senelerdir rodaj yağı duruyor ve hiçbir şeyleri yok. İnanamadım. Bir motorun sadece rodajda yağını değiştirmişler 6 yıldır aynı yağı kullanıyorlarmış motor hala çalışıyor. Bu yağların potansiyali çok daha fazla. Gidip o kadar geç değiştirilmez tabi de. 2500de bir değiştirmenin bir sorun olmayacağını düşünüyorum.

Subap ayarını motor 3000deyken istedi. Şakır şakır ses yapıyordu subaplar. 10 tlye yaptırdım. Ama bundan sonra kendim sentil çakısı alıp yapacağım.
 
Son düzenleme:
Katılım
15 Ocak 2018
Mesajlar
3,624
Bir motosikleti aldığımda yeni veya eski farketmeksizin ortalama 3500/7000 TL arası masraf yaptığımı fark ettim.

Bunu abartı gibi görebilirsiniz, lakin arka ve yan çanta demirleri ile koruma demirleri ve ön cam, ask takozlarıyla üçlü çanta setini de eklerseniz rakkam ortaya çıkar. Bunlar haricinde ekstra çıkardıkları masrafları saymazsam basit bakım maliyeti olarak yıllık bakım masrafları:

* "Honda MSX125" yaklaşık 1000 TL (Fren balata değişimleri, motor yağı ve hava filtresi ile buji değişimleri ve zincir yağlamaları) [çok kullanıyorum, en eğlenceli motosikletim diyebilirim].

* "Honda CBF150 Cafe Racer" yaklaşık 60 TL (Motor yağı değişimi)[Çok nadir kullanılıyor]

* "Honda CRF250L" yaklaşık 2000 TL kadar olacağını hesapladım (Yıllık lastik değişimi şart olacak görünüyor, motor yağı ve filtreler ile belki buji değişimi[Orjinali iridyum olduğundan çok uzun ömürlü], amortisör yağları değişimi, zincir temizliği ve yağlamaları maliyeti)

* "Yamaha MT-07" yaklaşık 6000TL (Bunun yaklaşık 4000TL' si lastik masrafı[ortalama 5000-8000km' de bir set] yılda bir kez değişiyor fazla değil, kalanı motor yağı, filtreler, zincir makım maliyeti, amortisör yağ değişimi [yılda bir yaparım], fren balataları, antifriz değişimi)

* "Honda İnnova125" İnnovation projesi devam ediyor(uzun bir arada, fırsat bulunca devam edilecek ve çabucak bitecek. malum salgının da etkileri ile uzun bir duraksamada. Başladığında çabucak biteceğini de aşağıdaki satırdan anlayabilirsiniz), bittiğinde fazla kullanılacağını düşünmüyorum ve yaklaşık 60TL kadar bir şey tutacağını sanıyorum.

* "Honda CBR250R" Yeni proje motosikleti, bakalım ne masraf çıkartacak. Şimdilik alınan parçalar 5000 TL kadar tuttu ki buna tamir ve bakım parçaları dahil. Bu bitince aktif kullanmayı planlıyorum. Haliyle tahmini masrafı yıllık lastikler dahil 5-6 bin kadar tutacaktır (kullanılacak lastik takımı 1400TL güncel fiyatı, ağırlıklı kullanılacak motosiklet olacağından yılda tahminen 5 yağ ve filtre değişimi, 2 hava filtre değişimi ve bol bol zincir yağlaması ile...

Benim gibi sürekli motosiklet kullanmıyorsanız, motosikleti yaz kış yağmur çamur kar demeden kullanmıyorsanız haliyle maliyetiniz de düşecektir, hele kışın kullanmıyorsanız yarının altına da düşer. Birden fazla motosikletiniz yoksa ve mevcuttaki motosikletiniz sarfı makul bir model veya düşük hacimli bir motosiklet ise zaten toplu taşımadan ucuza gelecektir.

Motosiklet iyidir, zevkle kullanalım :cat:
 
Katılım
28 Tem 2020
Mesajlar
135
Honda VFR 800 - 2020 Haziran'dan bu yana:

Yuasa Akü - 750TL
Michelin Lastik - 1.300TL
Zincir Dişli - 1.200TL
Yağ-Yağ filtresi ve hava filtresi - 610TL
4 Adet Buji - 800TL
Ön-Arka fren balatası - 765TL
Sele derisi ve köpüğü yenileme - 600TL
Sargı sarımı - 500TL
Radyatör müşürü - 575TL
Anti-friz - 150TL
Fren ve debriyaj hidrolikleri - 100TL
2 Adet Egzantirik gergisi - 1.500TL
Sağ ve sol elcik değişimi (orj.) - 500TL
Grenajlar için klips + vidalar (orj.) - 450TL
Sağ ayaklık braketi (çatlak vardı bu masraf ekstra oldu.) - 1.100TL
İşçilik bakımları kendim yaptığım için yok.
Toplam: 10.900TL

11.000 Km benzin parasını hesaplayamadım. :)

Vfr800vtec se ortalama 6000tl benzine gitmiştir :D
 
Katılım
1 Tem 2006
Mesajlar
1,442
pulsar 200ns

5000km:
motul ya da castrol 2lt yağ: 120 tl
khan yağ filtresi: 30 tl,

10000km:
khan hava filtresi: 50 tl,

15000km:
orijinal yakıt filtresi: 25 tl,

20000km:
orijinal 3 buji: 120 tl,

30000km:
bosch dot4: 30 tl,
total antifriz: 30 tl,

işçilik yok. kendim yaparım.
 
Katılım
20 Şub 2019
Mesajlar
840
Yağ Filtresi: 100TL (Metal yağ filtresi 8binde bir değişiyor)
Yağ:200TL (1500'de bir)
Hava Filtresi:(8Binde bir 65TL Türkiye stok varsa, eğer yoksa 45 dolar yurtdışı)
Subap ayarı yok (şimli)
Zincir vs kaliteli dişliler aşınmıyor sağlam.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst