Bakım Maliyetleriniz Hk.

Yıllık Bakım Maliyetiniz-Fiyat Aralığı


  • Kullanılan toplam oy
    32
Katılım
12 Kas 2016
Mesajlar
2,262
Birden fazla motosikletiniz yoksa ve mevcuttaki motosikletiniz sarfı makul bir model veya düşük hacimli bir motosiklet ise zaten toplu taşımadan ucuza gelecektir.

Motosiklet iyidir, zevkle kullanalım :cat:

işe gidip gelmek için yıpratmalık 50 cc aldım. yıllık gideri hesapladıktan sonra günlük 9 lira falan cebimden alıyor.
işe toplu taşıma ile gitsem hemen hemen aynı fiyata geliyor. günde gitgel 40 km yapıyorum. aslında iş yeri uzak değil. benim ev uzak

yıllık gider hesaplaması yaparken de biraz fazla fazla hesapladığım halde.

---------- Mesajlar birleştirildi - 08:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:03 ----------

Yağ Filtresi: 100TL (Metal yağ filtresi 8binde bir değişiyor)
Yağ:200TL (1500'de bir)
Hava Filtresi:(8Binde bir 65TL Türkiye stok varsa, eğer yoksa 45 dolar yurtdışı)
Subap ayarı yok (şimli)
Zincir vs kaliteli dişliler aşınmıyor sağlam.

senin motor içine kaç litre yağ alıyor
bide 8 bin hava filtresi için çok erken sanki
 
Katılım
5 Şub 2012
Mesajlar
2,323
2020 model r25 yetkili serviste bakımı 250-300 lira falan. ağır bakımlarda 1000 liraya kadar çıkabilir fatura.
 
Katılım
15 Ocak 2018
Mesajlar
3,624
işe gidip gelmek için yıpratmalık 50 cc aldım. yıllık gideri hesapladıktan sonra günlük 9 lira falan cebimden alıyor.
işe toplu taşıma ile gitsem hemen hemen aynı fiyata geliyor. günde gitgel 40 km yapıyorum. aslında iş yeri uzak değil. benim ev uzak

yıllık gider hesaplaması yaparken de biraz fazla fazla hesapladığım halde.

---------- Mesajlar birleştirildi - 08:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:03 ----------



senin motor içine kaç litre yağ alıyor
bide 8 bin hava filtresi için çok erken sanki

Ben Beşiktaş' dan perpa' ya gitmek istesem (lokasyonları bilenler için söylüyorum) Otobüs + Metrobüs yapmak zorundayım. Toplam yol herhalde 8km falandır. otobüs 2,70 sanıyorum, metrobüs ise 5,20-1,20(indiğinde iadeye basmayı unutmazsan)=4,20 ise toplamda oraya gidişim ki orada çalışmıyorum bu sadece örnektir; 2,70+4,20=6,90. Benim MSX125 ile durmadan tapagaz gitsem yakacağım benzin 1TL' den az.

Motosiklet bu tip kombine ve kısa süreli toplu taşımalarda inanılmaz avantajlı. Özellikle kısa mesafelerde daha da avantajlı olabiliyor. Uzun mesafelerde ise hacime bağlı olarak çok çok daha ekonomik olabiliyor ki trafik çilesi ve toplu taşıma bekleme süreleri, salgın riski gibi etkenleri hiç katmıyorum.

O yüzden "Motosiklet iyidir, kullanalım" diyorum :thumleft:

Hem sizin hesapta da daha az maliyeti oluyormuş, çok az da olsa daha az en azından :wiinkk::rendeer:

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:07 ----------

Bir de, biraz uzak mesafeler için 125cc ekonomik sınıf bir motosiklet (mesela bir Crypton, innova, winggo gibi) daha ekonomik olmaz mıydı?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst