Turkiyede neden insanlar surekli birbirini kazikliyor?

Katılım
15 Mar 2005
Mesajlar
2,890
Bir de şu var. Adamın ismi Türkçe ve hafiften ünlü bir şahıs, bir vefat haberinde ışıklar içinde uyu diyor, altına gelene bak "ooo abi bu yakışmadı sana".

Sanane lan at organı diyesi geliyor insanın. Adam belki müslüman değil? Mecbur mu senin istediğin gibi başsağlığı dilemeye? Yobaz tayfa herkesin müslüman olma ya da öyle yaşama zorunluluğu olduğunu zannediyor ya hastasıyım!
 
Katılım
10 Ara 2015
Mesajlar
5,023
Motosikleti
Tiger1200, Tvs Apache
Orta halli dindar biri olan halama hafif nötr sayılabilecek şekilde başsağlığı dileme denemem hüsranla sonuçlandı. Bundan sonra ne istiyorlarsa o...

ben baş sağlığı dilemeden önce üzülüp üzülmediğini öğrenmeye çalışıyorum yada sıkıntı olmayacak bir yakınım ise direk soruyorum "üzüldün mü" diye çünkü sonuçta hepimiz bunu tecrübe edeceğiz, o öldü ama aynı şey bana da olacak, önemli olan gidenin arkasından üzülme durumu var mı yok mu o. eğer üzüntü yok ise baş sağlığı dilemiyorum, üzüntü var ise de dilemiyorum çünkü acısını arttırır.

baş sağlığı dilemek nedir? neyse işte ben dert etmiyorum, bu gereksiz deyimlerden de kurtulacağız, tüm gereksiz örf ve adetlerimizden kurtulacağız, bu günlerde geçecek...

üzülen kişi çeşitli yollar ile teselli etmek acısını paylaşmak güzel bir şeydir ama baş sağlığı dilemek bir anlam ifade etmiyor.
 
Katılım
6 May 2018
Mesajlar
3,069
Motosikleti
Yok
Bir de şu var. Adamın ismi Türkçe ve hafiften ünlü bir şahıs, bir vefat haberinde ışıklar içinde uyu diyor, altına gelene bak "ooo abi bu yakışmadı sana".

Sanane lan at organı diyesi geliyor insanın. Adam belki müslüman değil? Mecbur mu senin istediğin gibi başsağlığı dilemeye? Yobaz tayfa herkesin müslüman olma ya da öyle yaşama zorunluluğu olduğunu zannediyor ya hastasıyım!

Bilmiyorum belki yanlis dusuncelerim, bu benim de dusundugum bir nokta. Cok ayirt etmek istemesem de; ortadogu insanlari fazlasiyla baskici, sadece kendilerine degil digerlerine karsi da oyleler. Ornek mi?

Kendi bolgelerine gelen yabancilari kendileri gibi giyinmesini/davranmasini bekliyorlar hatta zorluyorlar. Belki daha once yazmistim, Youtube'da bir video vardi, "Afganistan'da 48 saat gibi bir sey" basligi, kisaca videoda Afgan adam diyor ki gelen yabanciya, "Al aha bu yerel giysileri giy, seni kendilerinden kabul ederler sevinirler, severler seni". Adam da giyip geziniyor. Yoksa kendileri gibi giyinmedigi icin acayip acayip bakiyorlar. Giyen adamda bence mallik. Aslinda istedigi gibi giyinmeli ve insanlar da onu oyle kabullenmeli.

Isin tersi de, kendileri baska insanlarin yasadigi bolgelere giderken yine kendi istedikleri gibi giyiniyorlar, gittikleri yere uyum saglamiyorlar. Mesela Avrupa ulkelerine gidince kendi yoresel kiyafetlerini giyen Arap ulkelerinin heyetleri vs.

Anlamadigim ben senin ulkene gelince senin gibi giyinmeliyim (zorunluluk demiyorum, zorunluluk Iran gibi yerlerde var benim bildigim kadari ile) ama sen benim ulkeme gelince kendin gibi giyinebiliyorsun.

Belki yanlis anlatiyorum anlatmak istedigimi ama isin ozu, ikiyuzluler.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Zaten yakını vefat etmiş birine, kendi hassasiyetleri çerçevesinde baş sağlığı dilemeye çalışırım, elimden geldiğince. Onu nasıl daha rahat hissettirecekse öyle.

Birini "Allah rahmet eylesin" rahatsız edecekse, ona onu demem. Aynı şekilde birini "ışık içinde uyusun" rahatsız edecekse de, ona onu demem.

Bu ikiyüzlülük değil bence, inançlarından taviz vermek te değil. Cenazesine gidecek kadar önem verdiğimiz birinin kendi inancına saygı göstermek demek.

Doktora yaparken tamamı Amerikali olan ofis arkadaşlarım ofiste öğle yemeği yemedi Ramazanda. Bu yönde hiç bir isteğim ya da imam bile olmadı. Hiç biri müslüman da değildi. İkisi dinsizdi. Sırf arkadaşlarını düşündükleri için öyle yaptılar... Acaip düşünceli insanlardı.

Nazik olmak, rahat alanımızın dışına çıkmak, kendi isteğimizle olduktan sonra kötü şeyler değil.
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,515
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
İnanmak kadar inanmamak da serbest lakin "Işıklar içinde uyusun" sözünü ben çok yadırgıyorum, istesem bile ağzımdan çıkmıyor. Hani merhumun dini inancı olmayabilir, Cennet-Cehennem inancı olmayabilir bu nedenle "Mekanı cennet olsun" da denmeyebilir ama "Toprağı bol olsun" sözü bana daha sempatik geliyor. Gerçi ben "Allah rahmet eylesin" dediğimde Laik dünya görüşümden uzaklaşmıyorsam "Toprağı bol olsun" dediğimde de tırışkadan Müslüman olmam.
 
Katılım
6 May 2018
Mesajlar
3,069
Motosikleti
Yok
Zaten yakını vefat etmiş birine, kendi hassasiyetleri çerçevesinde baş sağlığı dilemeye çalışırım, elimden geldiğince. Onu nasıl daha rahat hissettirecekse öyle.

Birini "Allah rahmet eylesin" rahatsız edecekse, ona onu demem. Aynı şekilde birini "ışık içinde uyusun" rahatsız edecekse de, ona onu demem.

Bu ikiyüzlülük değil bence, inançlarından taviz vermek te değil. Cenazesine gidecek kadar önem verdiğimiz birinin kendi inancına saygı göstermek demek.

Doktora yaparken tamamı Amerikali olan ofis arkadaşlarım ofiste öğle yemeği yemedi Ramazanda. Bu yönde hiç bir isteğim ya da imam bile olmadı. Hiç biri müslüman da değildi. İkisi dinsizdi. Sırf arkadaşlarını düşündükleri için öyle yaptılar... Acaip düşünceli insanlardı.

Nazik olmak, rahat alanımızın dışına çıkmak, kendi isteğimizle olduktan sonra kötü şeyler değil.

Ikimizin yazisi icinde de "ikiyuzluluk" gectigi icin bana karsi yazdiginizi dusunerek yaziyorum bunu. Benim anlattiklarimla sizin anlattiklariniz farkli seyler. Benim ikiyuzluluk olarak bahsettigim seyleri anlamadiginizi ya da anlamak istemediginizi dusunuyorum. Adamin inancina saygi duymadigimi soylemiyorum, diger toplumlara toplumsal baski yaptiklarini belirtiyorum. Adam/kadin inancindan dolayi istedigi gibi giyinebilir, bence sorun yok. Ama hem kendi ulkene gelene toplumsal baski yapacaksin, hem de gittigin yerdeki insanlara yapacaksin ayni seyi, yok ogle yagma.

Bugun Avrupa ulkelerinde sikca konusulan anti-islam fikirlerin sebebi bu tip insanlar yuzunden iste. Siz ABD icinde bunlari gormuyor olabilirsiniz ama Avrupa'da cogunlukla asiri islamcilar bulunduklari ulkelerdeki diger insanlarin yasam tarzlarina bile karisiyorlar, hatta saldirilar var farkindaysaniz. Cunku genel olarak insanlarin yasayisina, giyimine karsi tepkili/saysigiz olanlar onlar genelde.
 
Son düzenleme:
Katılım
15 Kas 2005
Mesajlar
9,362
Çoğunluk ne diyorsa o. Demokrasiyi bize öyle öğrettiler 20 yıldır. Avrupa'ya gidiyorsa oranın kuralına uyacak.
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Evrensel olarak herkesin kabul ettiği "insan" odaklı hangi güzel olan şey din de yok ( bütün dinler)

Hırsızlığı, yolsuzluğu, saygısızlığı,nefreti,topluma saygıyı,fakirlere yardımı...vs önermeyen- emretmeyen din var mı.

Yada yazılı olan herhangi bir düşünce ya da siyasi akım da komünizm, Budizm,kapitalizm....vs bunlarda "insan" ile ilgili kabul edilen evrensel güzellikleri yasaklayan bir madde var mı..

Sana göre bütün kötü olan şeyler İslam da var. Bu da senin iyiliğin herhalde

Abicim uzun cümleler kurmana gerek yok.
"Gerçek İslam bu değil!"
de biz anlarız.
 
Katılım
15 Mar 2005
Mesajlar
2,890
İnanmak kadar inanmamak da serbest lakin "Işıklar içinde uyusun" sözünü ben çok yadırgıyorum, istesem bile ağzımdan çıkmıyor. Hani merhumun dini inancı olmayabilir, Cennet-Cehennem inancı olmayabilir bu nedenle "Mekanı cennet olsun" da denmeyebilir ama "Toprağı bol olsun" sözü bana daha sempatik geliyor. Gerçi ben "Allah rahmet eylesin" dediğimde Laik dünya görüşümden uzaklaşmıyorsam "Toprağı bol olsun" dediğimde de tırışkadan Müslüman olmam.

Vefat eden müslüman değil, başsağlığı dileyen müslüman değil, "Allah rahmet eylesin" mi demeli? :) Yapma Tommy senden beklemezdim. Yanlış anladım sanırım (umarım). (ya da eksik anlattım)
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,515
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Vefat eden müslüman değil, başsağlığı dileyen müslüman değil, "Allah rahmet eylesin" mi demeli? :) Yapma Tommy senden beklemezdim. Yanlış anladım sanırım (umarım). (ya da eksik anlattım)

Vefat eden Müslüman değil ve başsağlığı dileyen Müslüman değilse evet biraz saçma olur "Allah rahmet eylesin" demek :) Lakin bazı sözler, kalıplar da inançtan bağımsız olarak geleneklere, kültüre işlemiş, çıkarmak zor. Yine de "Toprağı bol olsun" demek "Işıklar içinde uyusun" demekten daha hoş geliyor kulağıma.
 
Katılım
6 May 2018
Mesajlar
3,069
Motosikleti
Yok
Vefat eden müslüman değil, başsağlığı dileyen müslüman değil, "Allah rahmet eylesin" mi demeli? :) Yapma Tommy senden beklemezdim. Yanlış anladım sanırım (umarım). (ya da eksik anlattım)

Zaten bazilari da cikip diyecektir, "musluman olmayana rahmet okunmaz" o zaman sanane ulan denir :)
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
"Işıklar içinde uyusun" cümlesi "nur içinde yatsın" cümlesinin türkçeleştirilmiş halidir arkadaşlar.

Ben de ışıklar içinde uyumak isterim. Led ışık olursa fevkalade hoşuma gider. Ha tasarruflu beyaz ışık oldu, o da olumlu.
 
Katılım
29 Eki 2016
Mesajlar
106
Evrensel olarak herkesin kabul ettiği "insan" odaklı hangi güzel olan şey din de yok ( bütün dinler)

Hırsızlığı, yolsuzluğu, saygısızlığı,nefreti,topluma saygıyı,fakirlere yardımı...vs önermeyen- emretmeyen din var mı.

Yada yazılı olan herhangi bir düşünce ya da siyasi akım da komünizm, Budizm,kapitalizm....vs bunlarda "insan" ile ilgili kabul edilen evrensel güzellikleri yasaklayan bir madde var mı..

Sana göre bütün kötü olan şeyler İslam da var. Bu da senin iyiliğin herhalde

Kölelik hakkında ne düşünüyorsunuz ?
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
2,003
Motosikleti
NC 750 xdct Norden 901
Katılım
29 Eki 2016
Mesajlar
106
Olmayada almaya da ne isteğim ne de tahammülüm var.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:26 ----------



Ha tamam şöyle söyleyeyim senin bildigin İslam gerçek İslam değildir..

Yanlış anladınız.

Evrensel olarak herkesin kabul ettiği "insan" odaklı hangi güzel olan şey din de yok ( bütün dinler) demiştiniz.
Köleliğin kaldırılması mesela. İslamda kölelik yasaklanmamıştır.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst