Sıfır KM'den Pahalı Satılan İkinci El Motosiklet Sorunsalı

Katılım
31 Tem 2016
Mesajlar
239
Bulunmayan mal değerlenir. Üretimler hızlanır, modeller bayilere gelir işte o vakit 2.el piyasası normale döner. Bu dönemde 2.el fiyatlarının tartışılması manasız geliyor bana.

Adam sana zaman satıyor. "Bayiden alacaksan git al 3-5 ay beklersin, hemen teslim istiyorsan gel bana ama 5 bin fazla vereceksin." Vakit nakittir!
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,847
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
İçinde yaşadığımız sistemin adı kapitalizm. Elinde kapitali olan bunu istediği gibi kullanır. Hazırda nakiti olan gitmiş bayilerden sıfır motorları toplamı olabilir. Bayilerde kalmayınca da bakın bende var şu kadar fiyata diyebilir. Yasal mı? Tabi ki yasal, sisteme tam uyuyor. Adam elindeki parayla durumun böyle olabilecğeini öngerebilmiş ve hazır nakiti de varken bu işe yataırmış. Sistem böyle. Haa, sistem iyi mi derseniz, bu sistemi değiştirmek lazım, sonuçlarından değil nedenlerinden şikayet edin.
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,547
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Arkadaşlar ben maalesef hala taa o zamanın para birimiyle düşünüyorum. Yeni fiyatlara alışamadım. Kimse darılmasın isterse uzay teknolojisi kullansın, uçsun,kaçsın 250'lik tek silindir scootera ben 40.000 TL vermem. 250'lik scootera 40 veren 45 de verir. Xmax elbette kalitelidir, sınıfında popüler ve iyidir ama 40.000 TL çok fazla, 45.000 TL ise intihar.
 

odo

Katılım
18 Ocak 2011
Mesajlar
187
Bayilerde neredeyse çoğu model yok. Geleceklerde kasımı bekliyor. Eger ek %10 luk vergiler söylendiği gibi kaldirılmazsa artısin bir kismı kalıcı olacak. Kasım sonu doların 8 liralara çıkacağinı varsayıyor piyasa da buna gore fiyatlarını olusturmuş.Nc 750 x ek gumruk vergili fiyatı 11000 dolara tekabül ediyor. Güncel kurla 75000liralarda olmasi gereli. 2019 larda bile 80000 usşü fiyatlari dtc lerin. Mantikli olan dolar alıp kasım sonu geçici gumruk vergisi kalkmasiyla bayiden sıfirini 10500 dolar civarına almak.Diger modellerde de benzer durum. Avrupadan ithal olanlara bile vergi gelmis gibi fiyatlandırdı herkes. Almaıin 6 ay sonraki fiyatlardan motorları. Motor fiyatlari dusmeyecek tl bazinda.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:49 ----------

Şunu da ekleyeyim. Motorun parası elinde olmayan tl kazanan biri borclanarak motor alacaksa bekledikçe zarara uğrar.
 
Katılım
17 May 2019
Mesajlar
275
Aga almayin olay kapansin. Herkes fiyatlardan şikayetçi birakin ellerinde kalsin elbet bu piyasa patlayacak satamayacaklar.
 
Katılım
22 Ağu 2019
Mesajlar
168
Ve beklenen ilan geldi, artık nasıl çıldırmışsa kardeşim :mrgreen:

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-yamaha-ufuk-g-ye-opsiyonlandi-tech-max-2020-power-black-827348422/detay
 
Katılım
11 Mar 2020
Mesajlar
49
"Serbest piyasa kardeşim" diyen ticarettin t sini bilmeyen ekip geldi mi kontrol etmeye geldim.
 
Katılım
2 Kas 2019
Mesajlar
46
Bilmiyorum sadece bana mı denk geldi ama favorilere attığım bi' kaç tane er6n vardı, hepsinin fiyatı 2000 tl civarında düştü bu ay içerisinde. Ağustos ayı içerisinde ikinci el satışlarının artması ile çok az da olsa fiyatlar düşebilir.
 

odo

Katılım
18 Ocak 2011
Mesajlar
187
Ben Sahin ka kardesimden Ufuk G. Beye hurmetlerini iletmesini istedim. Sagolsun iletmiş. Burdan bir hayırli olsun diyelim artik.
 
Katılım
1 Kas 2016
Mesajlar
808
Valla gerekirse çin malı dandik motora binerim, 3 ay sabrederim, ekstra para biriktiririm böylelerine para vermem. Sıfır alırım veya düzgün fiyat verenden alırım.
 
Katılım
27 Şub 2010
Mesajlar
822
Motosikleti
Suzuki Burgman 650
Facebook sym grubunda 25 tl lik sym far lambalarını 100 tl istemesi de buna benzer durum vardı. Biri yorum yazmış sıfırları 25 tl diye " alma " o zaman kardeşim diye pişkin pişkin cevap veriyor utanmadan herkes birbirini düdükleme derdinde. :)
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,547
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Facebook sym grubunda 25 tl lik sym far lambalarını 100 tl istemesi de buna benzer durum vardı. Biri yorum yazmış sıfırları 25 tl diye " alma " o zaman kardeşim diye pişkin pişkin cevap veriyor utanmadan herkes birbirini düdükleme derdinde. :)

Adam 25 TL.lik ampule 2500 TL de isteyebilir serbest piyasa mantığında. Ancak burada FB.daki grup yöneticilerine de epey görev düşüyor, ya o ilanı yayımlamayacaklar ya da gevşek gevşek "alma kardeşim" diyeni sille tokat dövecekler. Ben Sym Wolf Türkiye grubunun yöneticilerinden biriyim, tüm ilanlar biz yöneticilerin onayına düşüyor. 2.el yedek parça satanlardan çalıntı motor olmasın diye ruhsat kopyası bile istiyoruz. İnanın öyle enteresan ilanlar var ki, mecburuz eleme yapmaya.
 
Katılım
25 Mar 2016
Mesajlar
4
Nmax 155 sıfır fiyatı 26.500 . 2019 model sahibinden fiyatı 30 bin. Kafayı yemiş millet.
 
Katılım
25 Nis 2019
Mesajlar
930
Motosikleti
Honda CB125F
Arkadaşlar ben maalesef hala taa o zamanın para birimiyle düşünüyorum. Yeni fiyatlara alışamadım. Kimse darılmasın isterse uzay teknolojisi kullansın, uçsun,kaçsın 250'lik tek silindir scootera ben 40.000 TL vermem. 250'lik scootera 40 veren 45 de verir. Xmax elbette kalitelidir, sınıfında popüler ve iyidir ama 40.000 TL çok fazla, 45.000 TL ise intihar.

Valla üstat tamda aynı sebeple baktığım hiçbir scooter içime sinmiyor. 25 bin 28 bin arası xmax forza yada sym modellerine bakıyorum. Tamam motorlar çok güzel çok kaliteli ama nihayetinde 250cc scooter. Acıyorum o paralara
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,547
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Valla üstat tamda aynı sebeple baktığım hiçbir scooter içime sinmiyor. 25 bin 28 bin arası xmax forza yada sym modellerine bakıyorum. Tamam motorlar çok güzel çok kaliteli ama nihayetinde 250cc scooter. Acıyorum o paralara

Zaman makinesi olsa da geçmişe, milletin 15-20 sene önce takır tukur 4 silindir SS aldığı dönemlere geri dönebilsek de "Abiler ben 40.000 TL.ye 250'lik tek silindir scooter almak istiyorum, ne dersiniz?" diye sorsak da cemaat bizim ağzımızı yüzümüzü kırsa keşke.

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:33 ----------

Valla üstat tamda aynı sebeple baktığım hiçbir scooter içime sinmiyor. 25 bin 28 bin arası xmax forza yada sym modellerine bakıyorum. Tamam motorlar çok güzel çok kaliteli ama nihayetinde 250cc scooter. Acıyorum o paralara

Zaman makinesi olsa da geçmişe, milletin 15-20 sene önce takır tukur 4 silindir SS aldığı dönemlere geri dönebilsek de "Abiler ben 40.000 TL.ye 250'lik tek silindir scooter almak istiyorum, ne dersiniz?" diye sorsak da cemaat bizim ağzımızı yüzümüzü kırsa keşke.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
3 Eki 2007
Mesajlar
1,489
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Valla üstat tamda aynı sebeple baktığım hiçbir scooter içime sinmiyor. 25 bin 28 bin arası xmax forza yada sym modellerine bakıyorum. Tamam motorlar çok güzel çok kaliteli ama nihayetinde 250cc scooter. Acıyorum o paralara

Ayni şekilde bende ne zaman ciddi niyetlensem kendi kendime saçmalama diyorum otur oturduğun yerde o kadar para verilmez.
3-5 kuruş kazanmak için özel sektörde ciğeri beş para etmez adamlara eyvallah çekiyoruz.

Halâ kafamda o motorları 40bin tl segmentine oturtamadım.

Sanki 25bine 250cc 0km scooter alınabiliyormuş gibi düşünüyorum.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,037
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Benim için 0km 250cc scooter'in fiyatı halen 16-18.000. İyice geride kaldım; 25.000 bile çok pahalı geliyor...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst