4 Tekerli araba projem için motor bilgisine ihtiyacım var, yardım eder misin?

Katılım
2 Kas 2019
Mesajlar
17
Arkadaşlar yaklaşık 3 Aydır, maksimum 100km/s hıza çıkabilecek elektrikli bir motor arıyorum. Yapmak istediğim araba 4 tekerli ve 2 koltuklu olacak. 100km/s olmalı ki, üzerine gövde, akü, sürücü vd. bileşenler eklendiğinde en fazla 80km/s Hıza düşsün, bu hız da kalabilsin. Fakat motor konusunda resmen muallakta kaldım. Örneğin N11'de 3000w 72V elektrikli motor bulunmakta fakat tek tek satıcılara sorduğumda kimi 90km/s, kimi 80, bir diğeri ise aynı motora 180 km/s hıza ulaşıyor diyebiliyor (180km/s kesinlikle yanlış bilgi bu arada, farkındayım). Dolayısıyla kime güveneceğini şaşırdım. Aliexpress vb. sitelerden satın almak ise imkansız çünkü nakliye ücreti + gümrük vergisi derken aşırı fiyatlar ortaya çıkıyor! Lütfen artık bana yardım edin, işin içinden çıkamıyorum! 3000w 72v bir motor'un maksimum hızı ne olur? Mesela 120km/s hız yapabilen ikinci el bir elektrikli motorsiklet alıp onun parçalarını araçta kullanmak daha mantıklı olur mu?
 
Katılım
10 Eki 2015
Mesajlar
975
Motosikleti
MT-09 // LTR 125
Merhaba. Aracı nerede kullanacaksınız? Ben şahsen 2 zamanlı bi motor kullanırdım. Elektrik işi daha zor olur.
 
Katılım
11 Şub 2019
Mesajlar
86
bence o kadar ince hesaplara girmeyin etkilicek bi çok şey var hızı ağırlık vs vs. yok illa hesaplama istiyorum derseniz motorun tork güç eğrisi ile bi takım yaklaşımlar yapılabilir tam sonuçlar olmaz.ayrıca bunlarun kolay şeyler olmadığını falanda bilin yani
 
Katılım
19 Şub 2016
Mesajlar
584
Stmax 5000 modelini kullandım epeyce süre, sağa sola ulaşım için, hızlanması gidişi çok iyiydi 60,70 gidebildiğini düşünüyorum kadran bozuktu. 3500w 72 volt olduğunu hatırlıyorum. 3 tekerli kasalı elektriklilerde kullandık, arkasında şanzıman tarzı dişli kutusu var , vitesi ileri attığınızda 4 çeker gibi düz duvara tırmanıyor torku muazzam artıyor tabi hız baya düşüyor.
Kullandığım çin elektriklileri torklu olsada, son hızda pek iyi değillerdi. Biraz hızlanınca sanki vites sistemi veya uygun şanzıman sistemi olsa bi 100km\h görür gibi geliyordu. Acaba scooterlardaki cvt sistemi bir elektrikliye aktarılabilirmi.
 
Katılım
2 Kas 2019
Mesajlar
17
[/COLOR]
Merhaba. Aracı nerede kullanacaksınız? Ben şahsen 2 zamanlı bi motor kullanırdım. Elektrik işi daha zor olur.

Erzincan,da, şehir içinde kullanacağım daha çok. Fakat annemi köye de götürüp getirebilmek istiyorum çok nadir olsa da. Aslında benzinli bir motor da olabilir, düşünmedim değil ama yine motor seçiminde zorlanıyorum. Nasıl bir motor tavsiye edersiniz veya direkt motor linki de paylaşırsanız tabii ki memnun olurum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:02 ----------

Stmax 5000 modelini kullandım epeyce süre, sağa sola ulaşım için, hızlanması gidişi çok iyiydi 60,70 gidebildiğini düşünüyorum kadran bozuktu. 3500w 72 volt olduğunu hatırlıyorum. 3 tekerli kasalı elektriklilerde kullandık, arkasında şanzıman tarzı dişli kutusu var , vitesi ileri attığınızda 4 çeker gibi düz duvara tırmanıyor torku muazzam artıyor tabi hız baya düşüyor.
Kullandığım çin elektriklileri torklu olsada, son hızda pek iyi değillerdi. Biraz hızlanınca sanki vites sistemi veya uygun şanzıman sistemi olsa bi 100km\h görür gibi geliyordu. Acaba scooterlardaki cvt sistemi bir elektrikliye aktarılabilirmi.

Bunun cevabını ben de merak ediyorum şu an :)
 
Katılım
18 Haz 2014
Mesajlar
954
Evraksız aracı yola nasıl çıkartacaksın? Yakalandığında uygulanacak cezayı biliyor musun ?
 
Katılım
31 Mar 2018
Mesajlar
2,648
100km/saat hızları nasıl bu kadar basit telaffuz ediyorsunuz anlamıyorum!!!!

Çarpışma testleri 65 km/saat hızla yapılıyor

Trafiğe çıkmak hız, cc, ehliyete bağlı olsada öncelikle tescilli bir araç olması gerekli...

 
Katılım
2 Kas 2019
Mesajlar
17
100km/saat hızları nasıl bu kadar basit telaffuz ediyorsunuz anlamıyorum!!!!

Çarpışma testleri 65 km/saat hızla yapılıyor

Trafiğe çıkmak hız, cc, ehliyete bağlı olsada öncelikle tescilli bir araç olması gerekli...

http://youtu.be/RJaqYTilLSw

Haklısınız, bu söylediklerinize ben de katılıyorum. Fakat ben şehir içinde, kısa mesafeler de kullanmayı düşünüyorum. Hızı da hiç sevmem bu arada, sakin kullanmayı tercih ederim her zaman. 90km/s hız yapabilmeli'den kastım, üzerine ne kadar yük bineceğini bilmemem... Yük sonrası düşecek hız ve özellikle yokuşlar da nasıl bir performans vereceğini bilmemem... Halihazırda Bakanlığa mail gönderdim, böyle bir aracın akıbetini sordum. Cevaba göre eğer araç sorun yaşatacaksa yapımından başlamadan vazgeçeceğim zaten.

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:04 ----------

Farketmez. Her türlü yasak. 50 ccde bile plaka var. Sadece muayene sigorta vergi vb muaf olunuyor.

Pedallı ve 30 cc altında olursa evraksız olabilir. Veya pedallı ve 250 watt olacak.

Bu konuyu bakanlığa mail ile sordum. Bakalım ne yanıt verecekler. Ben 100cc diye biliyordum, internetten araştırınca çok farklı ve net olmayan bir sürü bilgi çıktı. Mesela sizin söylediğinizi de yeni duydum. Çorba oldu her şey kısacası. Bakalım bakanlık ne diyecek. Şayet eğer sizin dediğiniz gibi plaka sadece çıkarmam, tescil ettirmem gerekirse yaparım (tabii uğtaştırmayacaklarsa). Yok, muayenedir, sigortadır, vergi gibi detaylara boğacaklarsa bir anlamı kalmaz, iptal ederim zaten.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst