Son 1 Ay İçerisinde Ülkemizde Yaşanan Motosiklet Kazaları

Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
3 Eki 2007
Mesajlar
1,489
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Ölenlere Allah’tan rahmet, yaralı olanlara acil şifalar diliyorum.

Samsun 13 May 2020

Antalya 13 May 2020

Sinop 12 May 2020

Alanya 12 May 2020

İzmir 10 May 2020

İstanbul 8 May 2020

İstanbul 1 May 2020

Kütahya 26 Nis 2020

İstanbul 24 Nis 2020

Urfa 20 Nis 2020

Malatya 17 Nis 2020

Sivas 14 Nis 2020

İstanbul 14 Nis 2020

İzmir 13 Nis 2020

Sivas 13 Nis 2020
 
Katılım
1 Tem 2006
Mesajlar
1,442
bunların 3-5 tanesine meydan dayağı atacaksın ki, insanların bilincinde motosiklet sürücülerine karşı korku ile dikkat etme duygusu gelişsin.

kimse bana eğitimle olur demesin. bunca yıldır olmadı, bundan sonra da eğitim ile olmaz. darp ile olur.
 
Katılım
3 Ağu 2005
Mesajlar
1,191
Motosikleti
Yamaha Tracer 9 GT+ Honda Activa
yeni başlayan ve hevesliler bu videoları mutlaka izlemeli, ülkemizde yolların durumunu, diğer araçların ne kadar sakat şeyler yapabildiğini, motosiklet anlayışımızı, ayrıca motosikletin de tehlikeli bir araç olabileceğini de görsünler ki bu aracı kullanmak sadece heyecan değil bilsinler.

Daha nisan başında bağdat caddesini kesip koca yolu hızla geçmeye çalışan bir araç yüzünden kaza yaptım, şanslıydım ki kılıma zarar gelmedi, mala zarar geldi tabi o da zaten karşı taraf hatalı olduğu için serviste değişen değişti, orada bir çıt hızlı olsam başıma neler gelirdi düşünmek istemiyorum, kanları kaynayan kıpır kııpır genç arkadaşlarımıza sesleniyorum, bilhassa istanbul gibi kalabalık şehirlerde macera yapmayın, enerjinizi en fazla trafiğe kapalı alanlarda atın, bu işin şakası yok, yukarıdaki kazalar size birer örnek. Hepimize kazasız belasız sürüşler..
 
Katılım
25 Nis 2007
Mesajlar
1,046
Bu kazalar yıllardır bitmedi her geçen gün dozajı ve verdiği can kayıpları ( yada sakatlıklar ) artıyor.. Yalnız istanbul trafiginde 25 yıldır sürücü olduğum ve 2 tekeride 4 tekeride kullanan biri olarak bütün suç otomobil yada ticari araçlarda değil motosiklet sürücülerinde ciddi hatalar olduğu açık.

Daha dün 2 şeritli dar ve virajlı bir yolda ilerlerken 50 cc lik egsoz susturucusu olmayan bir apaçi kardeşimiz arabayla aşık atmaya çalışıyor dip gaz gazlamaya çalışıyor çıkardığı ses zaten sinir bozucu..

Motosiklet sürücülerinin yapmaması gereken çok temel şeyler var;

1) Hız konusu , kesinlikle özellikle tali yollarda mümkün oldukça düşük hızlarda seyretmek.
2) Diğer taşıtları sağlamamak.
3) Ben motosikletim heryere girer çıkarım dememek. Düzgün bir şeridi takip ederek seyir etmek.
4) Fren mesafesi konusu bu konuyu birçok arkadaş bilmiyor. Motosikletin fren mesafesi 4 tekerlekli taşıtlara göre uzundur. ( üst performans makinelerini kasdetmiyorum )
5) KEsinlikle profesyonel sürüş egitimi almak. Burada kendi kendine öğrenmiş her arkadaş profesyonel eğitim alan arkadaşa oranla x4 kat daha tehlikede.. Motosiklet yönetimi kesinlikle kendi kendine öğrenilebilecek bir şey değil.

Burada sabahtan akşama kadar yok arabalar söyle ticariler böyle diyerek bu kazalar azalmaz.. Ülkenin motosiklete bakış açısı belli. Bizim sürücülerimiz çok kötü ve cahil oran olarak en az %70 kötü sürücüye sahibiz.. Ne yol tutuştan, ne fizik kurallarından, nede takip mesafesinden bi haber bu tipler..

O yuzden kendinizi koruyacaksınız..
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
3 Eki 2007
Mesajlar
1,489
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
yeni başlayan ve hevesliler bu videoları mutlaka izlemeli, ülkemizde yolların durumunu, diğer araçların ne kadar sakat şeyler yapabildiğini, motosiklet anlayışımızı, ayrıca motosikletin de tehlikeli bir araç olabileceğini de görsünler ki bu aracı kullanmak sadece heyecan değil bilsinler.

Daha nisan başında bağdat caddesini kesip koca yolu hızla geçmeye çalışan bir araç yüzünden kaza yaptım, şanslıydım ki kılıma zarar gelmedi, mala zarar geldi tabi o da zaten karşı taraf hatalı olduğu için serviste değişen değişti, orada bir çıt hızlı olsam başıma neler gelirdi düşünmek istemiyorum, kanları kaynayan kıpır kııpır genç arkadaşlarımıza sesleniyorum, bilhassa istanbul gibi kalabalık şehirlerde macera yapmayın, enerjinizi en fazla trafiğe kapalı alanlarda atın, bu işin şakası yok, yukarıdaki kazalar size birer örnek. Hepimize kazasız belasız sürüşler..

Sizede geçmiş olsun
 
Katılım
7 Ocak 2018
Mesajlar
2,545
Motosikleti
Suzuki Burgman UH200
Videoları özellikle sürat meraklıları izlemeli. Riskli motosiklet kullanmaktan vaz geçilmeli.

Uzun yıllardır motosiklet kullanırım. En önemli tehlikeyi bu hafta yaşadım. Araç sollamaya çıktığımda (nedendir bilinmez) aynaya bakmadığım için sol şeritten hızla gelen otomobili görmedim. Beni sıyırarak geçen otomobil fren bile yapamadı.

Yani azrail'den "oğlum bak git" mesajı aldım. :salut:

Kendinize dikkat edin herkese ikinci bir şans vermiyor.
 
Katılım
8 Nis 2020
Mesajlar
161
Çok üzücü daha geçen gün giderken sağda park halinde ki araba bir anda yola atladı aha çarptım derken ucu ucuna kurtardım nasıl oldu bilmiyorum. O sıra ufak bir şok geçirdim elim ayağım boşaldı kenara çektim sakinleşmeye çalışırken eleman yanımdan geçerken el kol hareketi yapıp bağırdı bide.
O günden sonra iki kez bindim motora zerre zevk almadım. Geçici bir durum mu bilemiyorum. Zaten acemi kullanıcıyım korktum baya.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
3 Eki 2007
Mesajlar
1,489
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Çok üzücü daha geçen gün giderken sağda park halinde ki araba bir anda yola atladı aha çarptım derken ucu ucuna kurtardım nasıl oldu bilmiyorum. O sıra ufak bir şok geçirdim elim ayağım boşaldı kenara çektim sakinleşmeye çalışırken eleman yanımdan geçerken el kol hareketi yapıp bağırdı bide.
O günden sonra iki kez bindim motora zerre zevk almadım. Geçici bir durum mu bilemiyorum. Zaten acemi kullanıcıyım korktum baya.

Geçmiş olsun. Geçici bir durum emin olun içiniz rahat olsun. Dikkati elden bırakmayalım Allah korusun.
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
İlk videoda motor sürücüsü minibüsün sağından hızla geçmeye çalışırken kaza yapmış.

En riskli hareketlerden birisi araçların sağından geçmeye çalışmak.

Bu konuda dikkatli olmak lazım.
 
Katılım
17 Haz 2019
Mesajlar
71
Yaklaşık 2-3 senedir motosiklete hevesim vardı. Almak 2019 aralık ayına kısmet oldu. Bu süreçte o kadar çok motor kazası ve motovlog izledim ki motosikletimi aldığımda teoride öğrendiklerimi pratiğe dökmek kaldı sadece. Yeni başlayacak olanlar mutlaka bu tarz videoları izlemesi gerekir diye düşünüyorum. Hem kaza videoları hem eğitim videolarını. Üstüne yıllarca araba kullanmışsa, trafik okuması güzelse yanında bonus olur. Çok tecrübeli olduğumu söylemiyorum ama aklı başında bir insan kendini çok güzel geliştirebilir videolarla. Tekerimize taş değmesin kazasız belasız sürüşlerimiz olsun hepimizin
 
Katılım
26 Haz 2008
Mesajlar
178
Videolari izlerken gercekten sinirlerim tavan yapti.. Hadi bir tanesinde motosiklet sagindan geciyordu aracin arac saga donerkendi. Digerleri?
Cinayetten yargilanmali bunlar resmen insana sac bas yoldurtuyor. Bu kadar ucuz mu ulan insan?
 
Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372
Arabaları tamamen kaldırıp, yalnız motosikletlilerden ibaret trafik olsa da, bu dipten geçmeler, liyakatsız ehliyet/araç oranı ve e-bisikletler olduğu müddetçe ( daha çook sayarım ama ) motosiklet ya intihar ya da cinayet aracı olarak kalmaya devam eder
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
3 Eki 2007
Mesajlar
1,489
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Bunlar sadece son 1 ayda yaşananlar.

Ayrıca sadece kameraya alınmış, haber konusu olmuş olanlar.

Eminim bi bu kadar da bilmediğimiz vardır.

Lütfen dikkat edelim.

Hepimize kazasız belasız sürüşler diliyorum.
 
Katılım
8 Ağu 2015
Mesajlar
205
Birkaç videoda farkettim, bazıları kasklarının çene kayışlarını bağlamadıklarından kaza anında kafalarından çıkmış. Bunu kuryelerde özellikle çokca görüyoruz.

500 metrelik yere gidiyor dahi olsanız şu kaskınızın çene kayışını ful bağlayın Allah aşkına yahu!
 
Katılım
25 Mar 2016
Mesajlar
4
bende acemi bir sürücü olarak eğitim videoları izliyorum. boş alanda kendimi eğitiyorum ancak şöyle bir gerçek var motosiklet çok tehlikeli bir araç onun için çok iyi konsantre olup sürmek gerek. hata sıfır olmalı. özellikle şehir içi yollar en tehlikelisi. şehir içinde düşük hız ve tam ekipman ile yol almak gerek. Motosiklet kullanan çok kişi görüyorum özellikle yazın terlik ayakta arkada artçıda kask yok. nasıl cesaret ediyorlar hayret ediyorum.
 
Katılım
25 Ara 2019
Mesajlar
907
bende acemi bir sürücü olarak eğitim videoları izliyorum. boş alanda kendimi eğitiyorum ancak şöyle bir gerçek var motosiklet çok tehlikeli bir araç onun için çok iyi konsantre olup sürmek gerek. hata sıfır olmalı. özellikle şehir içi yollar en tehlikelisi. şehir içinde düşük hız ve tam ekipman ile yol almak gerek. Motosiklet kullanan çok kişi görüyorum özellikle yazın terlik ayakta arkada artçıda kask yok. nasıl cesaret ediyorlar hayret ediyorum.

Bugün uzunca dolaştım geldim. Yolda Harleyinden tut, NC750, ZX6R, Dominar 400, 600rr hepsini gördüm. Hiç birinde ekipman yoktu. Bazılarında kask vardı o kadar.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst