championhelmets ve fcmoto hakkında

Katılım
30 Haz 2016
Mesajlar
150
Bugün Championhelmetsten 2 adet desenli Shoei GT air II + Sena SLR2 paketi satın aldım, sitede yazan fiyata kdv dahil oluyor Almanya'da KDV %19, ülkemizde de gümrük vergisi %20, yani hemen hemen sitede yazan fiyatı ödeyeceğimi düşünüyorum, satın alırken ya da konumuzu Türkiye yaptığınızda otomatik olarak KDV hariç fiyatı gösteriyor ve ödüyorsunuz buna dikkat edin. Gelen ürüne %18 kdv ekleyince aslında yurtiçinde satış yapan mağazaların yapacak birşeylerinin olmadığını görebilirsiniz.

Championhelmets tecrübelerimi ileride aktarmak için mesaj bırakmış oldum. İleride düzenleyeceğim.
 
Son düzenleme:
Katılım
30 Haz 2016
Mesajlar
150
Bugün Championhelmetsten 2 adet desenli Shoei GT air II + Sena SLR2 paketi satın aldım, sitede yazan fiyata kdv dahil oluyor Almanya'da KDV %19, ülkemizde de gümrük vergisi %20, yani hemen hemen sitede yazan fiyatı ödeyeceğimi düşünüyorum, satın alırken ya da konumuzu Türkiye yaptığınızda otomatik olarak KDV hariç fiyatı gösteriyor ve ödüyorsunuz buna dikkat edin. Gelen ürüne %18 kdv ekleyince aslında yurtiçinde satış yapan mağazaların yapacak birşeylerinin olmadığını görebilirsiniz.

Championhelmets tecrübelerimi ileride aktarmak için mesaj bırakmış oldum. İleride düzenleyeceğim.

Mesajı düzeltemedim, championhelmets Hollanda'da bulunuyormuş sanırım oradaki vergi %21 oranında. sonuç olarak kendi kdvlerini almıyorlar, siz ödeme yaparken %20 + gümrük gösterim bedeli alabilirler bunu gözönünde bulundurun.
 
Katılım
23 Nis 2020
Mesajlar
2
Şuan Shoei GT-AIR 2 modelinde güzel bir indirim var ve yanında ekstra dark smoke vizör hediye olarak gönderiliyor. Aklımdaki tek soru işareti gümrük gösterim bedeli ne kadar alınıyor. Bununla ilgili bilgisi olan varsa paylaşabilirse çok sevinirim.
 
Katılım
18 Eyl 2009
Mesajlar
385
Motosikleti
Kawasaki KLX
Şuan Shoei GT-AIR 2 modelinde güzel bir indirim var ve yanında ekstra dark smoke vizör hediye olarak gönderiliyor. Aklımdaki tek soru işareti gümrük gösterim bedeli ne kadar alınıyor. Bununla ilgili bilgisi olan varsa paylaşabilirse çok sevinirim.

Fatura bedelinin %18'i alınıyor.
 
Katılım
15 Kas 2005
Mesajlar
9,362
Şuraya özetleyeyim de millet faydalansın.
Baştan söyleyeyim, gümrük sunum ücreti, damga pulunu falan hesaplamayacağım. Onlar zaten sabit olup 10-20 TL bir şey tutar. Kargonun da gümrüğe etkisi yok, onu da hesaplamayacağım.

Gümrük vergisi, mala ödediğiniz fiyat üstünden hesaplanır. Kargo bu hesaplamaya dahil değildir.
AB'den gelen ürünlerde gümrük vergisi %18, diğer heryerden gelen ürünlerde %20'dir.

Farklı ülkelerdeki satıcılar, ürünü size satarken de kendi ülkelerinde sattıkları gibi satarlar.
Yani kendi ülkesi içinde vergisi püsürü 119 birim olan şeyi size satarken de 119 birime satarlar. Siz bu fiyata aldığınız için 119 üstüne bir de %18 veya %20 ödersiniz. Yani iki ülkeye de vergi ödemiş olursunuz, Gavurun 119 birime aldığı şey size 140,42 veya 142,8 birime mal olur. (Not: Kargo bedava deyip kargoyu malın fiyatına yediren yerlerden alırsanız kargonun vergisini de ödemiş olursunuz, unutmayın).

Yakın zamanda AB'de mevzuat değişti, iyi de oldu. AB dışına mal satılırken AB içindeki vergiler alınmıyor. Tabii bunu yapmak için belli şartları karşılamak lazım ki her satıcı bunu yapamıyor. Neyse, FCmoto'ya girdiniz. KDV hariç Almanya fiyatı 100 birim olan ürün sitede 119 birim olarak gözükecektir. Siz bunu Türkiye'den sipariş ettiniz. Size gönderirken 100 birim tahsil ederler. Türkiye'de gümrükte de 100 birim üstünden işlem görür. Size maliyeti 118 birim olur. Gördüğünüz gibi, sitenin sayfasında 119 birim gözüken şeye siz kargo hariç 118 birim ödemiş oldunuz. Yani bu uygulamaya katılan bir AB menşeili bir siteye girdiğinizde göreceğiniz fiyat, malın size maliyetidir aynı zamanda. Bir daha KDV'sini düş, Türkiye'deki gümrüğü ekle gibi çift işlem yapmaya gerek yok.

Son olarak, yukarıdakiler malın size maliyeti. Toplam maliyeti hesaplarken kargoyu da unutmayın tabii.
 
Son düzenleme:
Katılım
18 Eyl 2009
Mesajlar
385
Motosikleti
Kawasaki KLX
Selçuk bey nasıl o fiyattan aldınız? Aynı kaskı 1.5 aydır takip ediyorum 370 usd altına hiç inmedi söylediğiniz tarihte dolar kuru 6,90 bandındaydı.
DHL ile ilgili kaygınız olmasın orada DHL olarak yazıyor lakin Tr'de PTT ile teslimat oluyor bu standart uygulama.

Sanırım sen burdan satın aldın, güle güle kullan. Benimki de bugün geldi. :)

fcmoto'dan sipariş etmeyi düşünenler için ek bilgi :

Kask 2250 TL
Kargo 150 TL
Gümrük 400 TL (ürün fatura bedelinin %18'i, PTT'ye kapıda/şubeden kargoyu teslim alırken ödeniyor)

Yoğunluktan ve gümrük işleminden ötürü kargo PTT'de yaklaşık 20 gün bekledi.

1428773684_WhatsAppImage2020-05-13at15_00_12.thumb.jpeg.e0dc4f9537b6e9523ca363571e2e048e.jpeg
 
Katılım
28 Haz 2018
Mesajlar
138
Hayirli ugurlu olsun, kazasiz ciziksiz rafa koymak temennilerim ile.. Ben Tr'den satin aldim karbon modelini. Kartim ile ilgili bir problem cikti o sebeple. Yalniz ax-8 soleluna modeli de ayrica hosuma gidiyor onu da alabilirim. Sizin kaskin rengi bekledigimden de guzelmis :)
 
Katılım
5 Eyl 2018
Mesajlar
2
Merhaba ben 27.03.2020'de championhelmets isimli siteden shoei gt air 2 kask sipariş vermiştim firma hollandada bulunuyor ve yukarıda belirtildiği gibi onur isminde bir türk çalışan var kaskı sipariş verdikten sonra parlak siyah renginin stokta olmaması ve benim gelen bilgi mailini geç görmem sebebiyle elime ulaşması uzun sürdü. Sonuç olarak parlak siyah olan model yerine mat siyah aldım aynı fiyata. Kaskın fiyatı 2757 liraydı. 100-110 lira arası bi gümrük masrafı verdim. Ayrıca Kaskın yanında koyu renk vizör ve pinlock da hediye geldi. Kask DHL ile yola çıktı ve 29 nisanda elime ulaştı. DHL nin verdiği takip numarası ile ptt kargo sitesinden takip yapabiliyorsunuz.
 
Katılım
18 Eyl 2009
Mesajlar
385
Motosikleti
Kawasaki KLX
Hayirli ugurlu olsun, kazasiz ciziksiz rafa koymak temennilerim ile.. Ben Tr'den satin aldim karbon modelini. Kartim ile ilgili bir problem cikti o sebeple. Yalniz ax-8 soleluna modeli de ayrica hosuma gidiyor onu da alabilirim. Sizin kaskin rengi bekledigimden de guzelmis :)

Teşekkürler.
AX-8 daha önce kullandınız mı bilmiyorum, ben 5 yıldır kullanıyorum, AX-9'u gördükten sonra ne kadar ucuz olursa olsun AX-8 almanızı önermem. Vizörü çizen bir kronik sorunu var alırsanız eğer kullanmaya başlamadan önce pencerenin üst kısmındaki lastiğin traşlanması lazım size detay veririm.
 
Katılım
28 Haz 2018
Mesajlar
138
Teşekkürler.
AX-8 daha önce kullandınız mı bilmiyorum, ben 5 yıldır kullanıyorum, AX-9'u gördükten sonra ne kadar ucuz olursa olsun AX-8 almanızı önermem. Vizörü çizen bir kronik sorunu var alırsanız eğer kullanmaya başlamadan önce pencerenin üst kısmındaki lastiğin traşlanması lazım size detay veririm.

Tavsiyeniz için teşekkür ederim Ax-9 aldım fakat soleluna 2019 model ax-8 i çok beğeniyorum. Goggles ile almayı düşünüyorum problem olur mu dersiniz?
 
Katılım
15 Mar 2005
Mesajlar
2,890
Gelen kaskların üretim yılları hakkında da bilgi paylaşırsanız güzel olur :)
 
Katılım
18 Eyl 2009
Mesajlar
385
Motosikleti
Kawasaki KLX
Gelen kaskların üretim yılları hakkında da bilgi paylaşırsanız güzel olur :)

Benim kask 04/2018 üretimi. 2015’de distribütörden aldığım kask da 2013 tarihliydi,

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:56 ----------

Tavsiyeniz için teşekkür ederim Ax-9 aldım fakat soleluna 2019 model ax-8 i çok beğeniyorum. Goggles ile almayı düşünüyorum problem olur mu dersiniz?

Vizörsüzlerde sorun olmaz.
 
Katılım
10 Ağu 2020
Mesajlar
33
Merhabalar ben championshelmet üzerinden alpinestars mont alacağım şimdi sepet toplamı 2641 Tl bu tutara +KDV ile birlikte 3116 TL mi ödeyeceğim yoksa 2641 zaten Hollanda vergisi eklenmiş halimi?
 
Katılım
27 Tem 2012
Mesajlar
52
Merhabalar ben championshelmet üzerinden alpinestars mont alacağım şimdi sepet toplamı 2641 Tl bu tutara +KDV ile birlikte 3116 TL mi ödeyeceğim yoksa 2641 zaten Hollanda vergisi eklenmiş halimi?

2641 tl Hollanda vergisiz hali. Kargo hariç toplam sepet tutarının %18'i gümrük vergisi çıkıyor normal şartlarda. Eğer 2641 tl kargo hariç sepet tutarıysa 2641*1.18+kargo ücreti olacak toplam ödemeniz gereken tutar.
 
Katılım
15 Ağu 2006
Mesajlar
211
Merhaba ben 27.03.2020'de championhelmets isimli siteden shoei gt air 2 kask sipariş vermiştim firma hollandada bulunuyor ve yukarıda belirtildiği gibi onur isminde bir türk çalışan var kaskı sipariş verdikten sonra parlak siyah renginin stokta olmaması ve benim gelen bilgi mailini geç görmem sebebiyle elime ulaşması uzun sürdü. Sonuç olarak parlak siyah olan model yerine mat siyah aldım aynı fiyata. Kaskın fiyatı 2757 liraydı. 100-110 lira arası bi gümrük masrafı verdim. Ayrıca Kaskın yanında koyu renk vizör ve pinlock da hediye geldi. Kask DHL ile yola çıktı ve 29 nisanda elime ulaştı. DHL nin verdiği takip numarası ile ptt kargo sitesinden takip yapabiliyorsunuz.

Aynı sizin gibi 27.03.2021 de FC Moto dan ceket siparişi verdim. Yaklaşık 16 gündür takip sitesinde Sent item abroad EDI-received yazıyor 😄 Sanırım 29 Nisan da bende ulaşırım sizin gibi.
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,840
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Kaskın olduğu koli kargoda oradan oraya atılarak, bazen tekmelenerek, bazen yüksekten düşerek bazen üzerine ağır başka kargolar düşerek geliyor. Kargoda kask zarar görmüyor mu? Sırf bu nedenler mağazaya gidip almayı düşünüyorum fazla mı titizleniyorum? internetten sipariş vermek tabi ki daha kolayıma gelir aslında.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst