Benzin istasyonlarındaki yakıtların farketmesi normal mi?

Katılım
5 Mar 2018
Mesajlar
257
Aklı kelden
Benzini şelden alirimcilar nerede?

Benim favorim (Total ve lukoil)

Çagırdınız geldim:). Arabamın-motosikletimin, motorunun randımanı. rölanti de ki sessiz sarsıntısız çalışması-gaz tepkisi benim için tüketimden önemli kriterler olduğu için vpower cıyım. Evet vpower da %6-7 taş çatlasın %8 kadar fazla yakıyor. Bundan fazla fark yaşayan olursa sebebi yakıt değildir.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,028
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
İstanbul merkezi işlek Opet veya BP kullanıyorum (epi topu 4 farklı istasyon kullanıyorum ki markası farklı iki tanesi tüm alımlarımın %90'ını karşılıyor...), hiçbir fark yok.
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,467
Motosikleti
D400
istasyondaki pompa görevlisinin abdest durumu cok önemli.

Bu nedenle badem bıyıklı olmasına özen gösterin, Shell İman Power ile %20'ye kadar yakıt tasarrufu.
 
Katılım
1 Ağu 2019
Mesajlar
249
Bende motosikleti aldım alalı Shell kullanıyordum fakat bir gün uzun yolda hangi akla hizmetse mottolarımı yıkarak, BP, Total, opet aklınıza ne geliyorsa önüme gelenden almaya başlamıştım. şöyle söyleyeyim markadan çok yukarıda belirtildiği gibi istasyon ve istasyon denetimi önemli, hemen hemen her markada benzer performans alırken TOTAL beni bitirdi. 2 farklı istasyon denedim sonuncuyu motoru boğdu öldürdü resmen saçma saçma triplere soktu. o günden beri geri Shell'e döndüm. evet daha hızlı yanıp bitiveriyor, fakat kafam rahat oluyor :)
 
Katılım
16 Tem 2018
Mesajlar
98
Petrol Ofisi bayisi olduğumuz için hep petrol ofisinden alıyorum doğal olarak :D Ama bir seferinde akaryakıt hediye çeki geldiği için bir depo Shell'den fullemiştim. Yakıt tüketimi çok arttı ama galiba bana öyle geldi diye düşünmüştüm. Demekki sadece bana öyle gelmemiş :D

Konuda yazılanlara bakınca.. Shell'in benzini çabuk bitiyor ama memnunum diyen arkaadaşlar var. Anlamakta zorlanıyorum :) 1 liralık benzini 7 lira ödeyerek aldığımız yetmiyormuş gibi neden %8 daha fazla ödeyerek Shell'i tercih ettiklerini anlayabileceğimi zannetmiyorum :)

Yakıt alırken benim öncelikli tercihim Petrol Ofisi. Kendimi bildim bileli kullanıyorum ve bir zararını görmedim :D Ayrıca ülkemizin en yaygın ve köklü firmalarından biri. Son tercihim ise Opet.
 
Katılım
1 Ağu 2019
Mesajlar
6
Bende motosikleti aldım alalı Shell kullanıyordum fakat bir gün uzun yolda hangi akla hizmetse mottolarımı yıkarak, BP, Total, opet aklınıza ne geliyorsa önüme gelenden almaya başlamıştım. şöyle söyleyeyim markadan çok yukarıda belirtildiği gibi istasyon ve istasyon denetimi önemli, hemen hemen her markada benzer performans alırken TOTAL beni bitirdi. 2 farklı istasyon denedim sonuncuyu motoru boğdu öldürdü resmen saçma saçma triplere soktu. o günden beri geri Shell'e döndüm. evet daha hızlı yanıp bitiveriyor, fakat kafam rahat oluyor :)

Kesinlikle katılıyorum. Benimse tam tersi bir deneyimim var, birkaç gün önce vpower ile 2.1L /100km gördüm.
 
Katılım
25 Nis 2007
Mesajlar
1,046
Uzun km istiyorsanız BP de bariz fark oluyor.Shell en kısa mesafe tecrübe ettiğim.Yalniz BP de performans Shelldeki gibi canlı degil
 
Katılım
17 Şub 2019
Mesajlar
350
Opetten alıyordum 100km şehir içi 3.8-4 yakıyordum daha sonra bi silkilenme oldu motor gaz sanki basıyorum güçlenemiyor gibi idi öneri ile shell e gittim.
Shell den hep alıyorum artık.
Shell de ki çocuklar ile de görüşüyorum bu durum düzelince performans verir ama km düşer bizde diyorlar opet e göre
Aynen öyle opette daha fazla km gidiyorum doğru ama shell de de 4-4.5lt ile tam güç kullanıyorum yaşadığım İlçe de çok bayır çıkıyorum hep dik yokuşlar filan o yüzden fazlada yaksa 1lt kadar yine de shell i değişyirmek istemiyorum shell de bana göre km az performans çok
 
Katılım
10 Ocak 2017
Mesajlar
3,076
10 yılı aşkın araba ve motosiklet kullanırım ne zaman yakıt alacak olsam ilk gördüğüm istasyona girerim. Hiç adı sanı duyulmamış yerlerden aldığım da oldu ama şu az yakma çok yakma olayını veya performans düşüşü yükselişi gibi şeyleri hiç yaşamadım.
İçten yanmalı motora sahip bir aracın yakıt tüketimi ortam şartlarına göre sürekli değişir. Bence tamamen hurafeden ibaret
 
Katılım
16 Eyl 2014
Mesajlar
553
Ben hep shell den alıyordum 1 depo fuel save 1 depo v-pover şeklinde yaptıgım km hep 450 civarı bir sonraki depoda petrol ofisini deneyeyim bakalım sonucu buraya yazıcam
 
Katılım
10 Eki 2014
Mesajlar
1,521
Benzin istasyonlarını çok kez denemişimdir Shell W Power bence bariz daha kaliteli bir benzin, hem performans hem temizlik anlamında düşünüyorum çünkü eskiden Daelim S3 Advance kullanıyordum, ne zaman Shell W Power dışında benzin alsam motosiklet olur olmaz istop ediyordu :)
 
Katılım
17 Eki 2017
Mesajlar
479
Kaliteli yakıt daha çabuk yanar ama motor ömrü fazla olur kalite düştükçe yakıtta düşer motor ömrüde aynı şekil bi tık daha kısalır.
Anliyacağınız ne kadar köfte o kadar ekmek. :queen:
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Satılan benzindeki etanol oranı hakkında fikri olan var mı?

Motosiklete zararlı olabilen, daha çok yakan, ve benzinde kullanılan bir katkı...

Burada etanolsüz benzin satan pompalar var özel...
 
Moderatör
Katılım
20 Haz 2006
Mesajlar
7,511
Satılan benzindeki etanol oranı hakkında fikri olan var mı?

Motosiklete zararlı olabilen, daha çok yakan, ve benzinde kullanılan bir katkı...

Burada etanolsüz benzin satan pompalar var özel...

Burda sistem şöyle işliyor;

Senaryo 1 : X markadan benzin aldın, o gün hava mükemmel, rüzgar sıfır, hafif eğimli yolda motorun 131 km hızı gördü, aman tanrım, daha önce 130'u geçmemişti hiç. X marka kesinlikle en kaliteli benzini satıyor.
Senaryo 2 : Motorun kilometre göstergesi 50 küsür bin kilometre çevirmiş, görünürde 50 binlerde ama, belki 150 bin belki 200 bin kilometrede. Benzin filtresini akıl edip hiç kimse değiştirmemiş, 10 sene önce 5 liralık, 5 sene önce 20 liralık, son iki yıldır hep 50 liralık benzin almış sahipleri. Bir gün x markadan yine almışsın 50 liralık benzin. Yolda karbüratöre pislik gelmiş, motor öksürüyor aksırıyor, stop ediyor vs.vs. Hah işte o x marka benzin satan firmadan kesinlikle uzak durmalısın. Çünkü o pis benzin satıyor.
Senaryolara 3-4-5 diye devam edebiliriz, bizde durum böyle.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,028
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Satılan benzindeki etanol oranı hakkında fikri olan var mı?

Motosiklete zararlı olabilen, daha çok yakan, ve benzinde kullanılan bir katkı...

Burada etanolsüz benzin satan pompalar var özel...

Türkiyede standart oran %5 olmalı (%3 idi, yakınlarda yükselttiler) pompaların üzerinde yazıyor zaten E5 diye. Benim CB500F %10'a kadar uyumlu. (Ethanol için, Methanol için %5'e kadar kurtarıyor...) Motosikletinizin kullanım kitapçığına bakın orada yazar. Eski modeller alkol katkısına çok hassas alkolü hiç kaldırmıyorlar, ABD'ndeki özel pompaların sebebi odur...
 
Katılım
13 Ağu 2006
Mesajlar
206
Benim motorda'da E10 benzin tavsiye ediliyor. Yani deponun üzerinde E10 yazıyor. Bunun anlamı en fazla E10 kullanılmasımı yoksa, E10 kullanın mutlaka'mı?
Kafam karıştı? 😲
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,028
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Benim motorda'da E10 benzin tavsiye ediliyor. Yani deponun üzerinde E10 yazıyor. Bunun anlamı en fazla E10 kullanılmasımı yoksa, E10 kullanın mutlaka'mı?
Kafam karıştı?

En fazla %10 etanollü kullan demektir bence. Kılavuza bakmak lazım...
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,028
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
ABD sitesinden Tracer 900 kılavuzu indirip baktım şimdi:
E1DqGe.png

Benim bundan anladığım "mutlaka E10 kullanın" değil, "E10'a kadar alkol katkılı kullanabilirsiniz"...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst