Mondial Mondial Rx3 Enduro Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
4 Haz 2016
Mesajlar
1,362
Motosikleti
Triumph Tiger 800XRx
Arkadaşlar merhaba 2018 rx3i motorumda bu aralar hararet sorunu yaşıyorum genleşme tankı %80 seviyesine kadar dolu karışım oranı %50 hava +35 +37 derecelerde durduğum zaman fanlar motoru soğutamıyor fanlar ateş gibi üflemesine rağmen hararet 4çizgiye ulaşıyor 50 60 gibi süratlerde 2 kişi artçılı çantalar dolu gittiğim halde bazen 3 çizgiye çıkabiliyor acaba bir sorun öu var
Hava sıcak ve motor yüklü olduğu zamanlarda hararet yüksek seyredebilir. Sogutma suyu karışımınızın oranı ideal ancak antifiriz kaliteli mi? Bir de antifiriz-saf su yerine Motul motocool hazır soğutma sıvısı denemenizi tavsiye ederim. Isı transferini ve soğutma ışini antifirz-su karışımına göre bir tık daha hızlı yapıyor.
 
Katılım
7 Nis 2013
Mesajlar
4,523
Hava sıcak ve motor yüklü olduğu zamanlarda hararet yüksek seyredebilir. Sogutma suyu karışımınızın oranı ideal ancak antifiriz kaliteli mi? Bir de antifiriz-saf su yerine Motul motocool hazır soğutma sıvısı denemenizi tavsiye ederim. Isı transferini ve soğutma ışini antifirz-su karışımına göre bir tık daha hızlı yapıyor.

antifriz total ın mavi antifrizi 1lt olarak almıştım hararet 4 çizgiye çıktığı zaman yolda duruyordum ve yeni sıcak asfalt döküyolardı ayakkabımın altı bile azcık eridi belkide o yüzden soğuyamadı bilmiyorum tam
 
Katılım
14 Mar 2016
Mesajlar
1,991
Arkadaşlar merhaba 2018 rx3i motorumda bu aralar hararet sorunu yaşıyorum genleşme tankı %80 seviyesine kadar dolu karışım oranı %50 hava +35 +37 derecelerde durduğum zaman fanlar motoru soğutamıyor fanlar ateş gibi üflemesine rağmen hararet 4çizgiye ulaşıyor 50 60 gibi süratlerde 2 kişi artçılı çantalar dolu gittiğim halde bazen 3 çizgiye çıkabiliyor acaba bir sorun öu var

Yanlış biliyor olabilirim, lakin ben genleşme tankının dolu olması taraftarı değilim, adı üstünde, radyatör ve blok çevresinde gezen soğutma sıvısı fazla ısınıp genleşince, basınçtan dolayı bir yerlere zarar vermesin diye birazı bu kaba alınır. Bazıları genleşme kabını yedek soğutma sıvısı kabı zannediyor ki yanlış. Benim genleşme kabında hep sıvı min. seviyede oldu, Antalya sıcağında bile problem yaşamadım. Lakin tavsiyem orjinal radyatör koruyucuyu değiştirin, motorun hava almasını zorlaştırıyor. Ben orjinalini modifiye edip (sadece çerçevesi kalmıştı), tel ızgara gibi bişey koydum daha iyi olmuştu.
 
Katılım
7 Nis 2013
Mesajlar
4,523
evet o konuda haklısınız genleşme tankı çok şeffaf olmadığı için borudan suyu göremediğim için biraz ekleyim dedim ağzına kadar doldu sonra şırıngayla çekebildiğimi çektim anca %80 e kadar alabildim 2018 lerin radtatör korumaları zaten diğerlerinden farklı bildiğin petek halinde
 
Katılım
3 Eyl 2017
Mesajlar
20
Arkadaşlar motoru yeni aldim devir böyle? 3bin devirde durup iniyor vs. anlamadim normal mi? ve rolanti 1.5-2 arasinda sabit yuksek geldi sanki. normalde devir 1 in altinda olur biraz yada 1 olur. rolanti yuksek oldugu icin vitesi 1 e attigimda ses cikiyor ama fazla sanki sesi. sanziman dagitir diye korkuyorum. vitesi 1 e atinca cikan o sert ses niye boyle cok yuksektir?

devir videosu https://youtu.be/8QQnbU4Gf7U

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:02 ----------

? kimse yokmu
 
Katılım
31 Mar 2018
Mesajlar
2,648
Arkadaşlar motoru yeni aldim devir böyle? 3bin devirde durup iniyor vs. anlamadim normal mi? ve rolanti 1.5-2 arasinda sabit yuksek geldi sanki. normalde devir 1 in altinda olur biraz yada 1 olur. rolanti yuksek oldugu icin vitesi 1 e attigimda ses cikiyor ama fazla sanki sesi. sanziman dagitir diye korkuyorum. vitesi 1 e atinca cikan o sert ses niye boyle cok yuksektir?

devir videosu https://youtu.be/8QQnbU4Gf7U

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:02 ----------

? kimse yokmu

Bu makina kaç model...
 
Katılım
5 Ocak 2015
Mesajlar
16
2 gün önce, 2016 model rx3i evo sahibi oldum. aldığım kişi motora oldukça iyi bakmış.ben sadece motor yağını değiştirdim. oldukça keyifli bir motor.
 
Katılım
26 Kas 2014
Mesajlar
1,815
Arkadaşlar motoru yeni aldim devir böyle? 3bin devirde durup iniyor vs. anlamadim normal mi? ve rolanti 1.5-2 arasinda sabit yuksek geldi sanki. normalde devir 1 in altinda olur biraz yada 1 olur. rolanti yuksek oldugu icin vitesi 1 e attigimda ses cikiyor ama fazla sanki sesi. sanziman dagitir diye korkuyorum. vitesi 1 e atinca cikan o sert ses niye boyle cok yuksektir?

devir videosu https://youtu.be/8QQnbU4Gf7U

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:02 ----------

? kimse yokmu

1,5 - 2 devir arası olması bu motorlarda çok normal.
fakat gaz kaçağı var gibi görünüyor. subap ayarlarını yaptırman gerekebilir. bu büyük problemlere sebep olacak bir şey asla ihmal etme.
 
Katılım
28 Ara 2015
Mesajlar
1,589
Kıymetli Atilla kardeşim yeğeninizin motorundaki aşırı yağ yakma + arka fren randımansızlığı ve diğer problemlerle ilgili son durum ne alemde ? Gerçekten neticeyi endişeyle bekliyoruz . Paylaşırsan seviniriz. Bu arada bayramınız mübarek olsun. Hürmetler tüm emniyet mensuplarına.
 
Katılım
3 Eyl 2017
Mesajlar
20
Bu makina kaç model...

2016 model

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:04 ----------

1,5 - 2 devir arası olması bu motorlarda çok normal.
fakat gaz kaçağı var gibi görünüyor. subap ayarlarını yaptırman gerekebilir. bu büyük problemlere sebep olacak bir şey asla ihmal etme.

gaz kaçağını nereden anladınız. bayram olmasa servise götürecektim ama şansıma işte bayrama girerken motor alayım dedim. garajda bekleyen henüz 10binde ve yaşlı birinden aldığım için güvenmiştim motora. ürküttünüz şimdi böyle deyince. düzenli olarak sağa sola gezmeye gidiyorum işe gidip geliyorum. hız olarakta fazla verim alamadığımı düşünüyorum ve zinciri dün ayarlattım bugün yine bollaşmıştı. tuhaf.

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:06 ----------

1.vites ile 2.vites arası geçişim çok sert. kemikli mi acaba bu 2016 lar ve sonra çıkanlar yoksa hepsimi aynı. hay şansıma servisler kapalı olmasa.
 
Katılım
26 Kas 2014
Mesajlar
1,815
Kıymetli Atilla kardeşim yeğeninizin motorundaki aşırı yağ yakma + arka fren randımansızlığı ve diğer problemlerle ilgili son durum ne alemde ? Gerçekten neticeyi endişeyle bekliyoruz . Paylaşırsan seviniriz. Bu arada bayramınız mübarek olsun. Hürmetler tüm emniyet mensuplarına.

yağ yakma sebebini henüz çözemedik. serviste anlayamadı. arka fren olayını özkan usta çözdü. yanında çalışan eleman beni hem dükkanda azarlar gibi konuştu hemde işimi çözmedi. sağolsun özkan usta örnek bir davranış gösterdi. böylelikle arka fren merkezi yenisiyle değişti ve sorun çözüldü.

motor şuan yağ yakmıyor. muhtelemen motor yağ yakmadı, servis eksik yağ koydu. bundan şüpheleniyoruz. çünkü özellikle motora yağ koyup 2 hafta sonra koyduğum yağı boşalttım. sadece 50-60 gr. arası bir eksiklik vardı. oda motorun dişlilerine giden yağdır muhtemelen dedim. zaten sürekli kontrol ediyoruz. ama ben genede artık bu motoru sürdürmüyorum. ilana koyduk satıyoruz, sattıktan sonra yerine suziki vstrom 250 alacağız. en azından habüre masraf çıkarmaz.

çünkü yaptığım masraflar
750 TL zincir + dişli
300 TL arka fren merkezi +100 yan sanayi fren merkezi + 50 + 50 +50 işçilikler toplam 550 TL arka fren merkezi
fren merkezi bozulduğu için 2 kere balata bitti 90+90 180 TL de balata masrafı.
akü kendini boşalttı. 150 TL ye iyi bir akü taktırdım.
ilk yaptırdığım bakımda rulman dağılmıştı 60 TL rulman
stop ediyordu. oksijen sensörünü iyi bir şey taktırdım. 100 TL de ona gitti işçilik dahil.

şuan birde lastik alınması gerekiyor 1000 TL
onuda almadan satacağım. yterince bu motor bizi üzdü :) zaten ortalama 35-40 krş yakıyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:57 ----------

2016 model

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:04 ----------



gaz kaçağını nereden anladınız. bayram olmasa servise götürecektim ama şansıma işte bayrama girerken motor alayım dedim. garajda bekleyen henüz 10binde ve yaşlı birinden aldığım için güvenmiştim motora. ürküttünüz şimdi böyle deyince. düzenli olarak sağa sola gezmeye gidiyorum işe gidip geliyorum. hız olarakta fazla verim alamadığımı düşünüyorum ve zinciri dün ayarlattım bugün yine bollaşmıştı. tuhaf.

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:06 ----------

1.vites ile 2.vites arası geçişim çok sert. kemikli mi acaba bu 2016 lar ve sonra çıkanlar yoksa hepsimi aynı. hay şansıma servisler kapalı olmasa.

hocam almış olduğum motor sesinde bir üfleme var gibi. ama çekimden dolayı gelen rüzgarda olabilir. onun dışında yüksek devirde bu şekilde rölanti de çalışması normalmiş. bende şüphelendim aldığım gibi servise götürdüm. ancak motorun normal deviri 1,5 -2 k devir arası. fakat söylediğim gibi onun dışında motorda bir üfleme sesi var gibi. ancak rüzgar sesi de olabilir. eğer üfleme varsa sübap ayarı yapıldığında çözülebilir. siz kontrol etmeye götürün içiniz rahat etsin.
 
Katılım
3 Eyl 2017
Mesajlar
20
Şimdide sol alttan sanırsam ön dişli tarafından bi ses geliyor. Daha önce bu motoru almadan önce , başka bi motora bakmıştım bu ses var diye almamıştım. Şimdi ise bende var. Viteste giderken pek duyulmuyor lakin debriyajı çekip dinlediğimde (sadece hareket halinde en az 60km hız ile duyuluyor) dönerken birşeye sürtüyormuşçasına yani her turda birşeye sürtüyor gibi tuhaf bir ses var. ya hep böyle problem yaratacaksa bu motor niye aldım anlamadım ki.

zaten zincir gevşeyip duruyor diye ayar oluyodum bugün zinciri ayarlatıp yola çıkınca galiba ayardan sonra ses gelmeye başladı tam emin olamıyorum. ön balatalardan galiba diye tekrar ustaya gittim balatalarda birşey yoktu. hayır anlamıyorum daha 10bin de olan bir motor. subap sesi var sol alttan gelen tuhaf sesler. gevşeyen zincir. yav bu motor nasıl bir eziyet çekmiş olabilir. aldığım adam yaşlı başlı adam. motor köy motoru.
 
Son düzenleme:
Katılım
5 Ocak 2015
Mesajlar
16
bu motora verdiğimiz fiyatlara bakarsak, kötü veya sorunlu olduğunu söylemek
haksızlık olur.

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:52 ----------

ben 10 gündür kullanıyorum ve paramın karşılığını veriyor.(bana göre)
 
Katılım
7 Nis 2013
Mesajlar
4,523
2018 model 11 binde daha ne yolda bıraktı ne yağ yaktı evet rolantide dengesizlik ve 4.900 5000 devirlerde bi devir dengesizliği var ama kırklareli izmir kırklareli ankara git gel yaptım tek bi sorun yaşamadım
 
Katılım
9 May 2019
Mesajlar
11
Mevcut piyasa şartlarında enduro sınıfında fiyat/performans ürünü olarak 1. oldugu konusunda kimsenin itiraz edeceğini düşünmüyorum...İtiraz edenlere de malum sınıf için biraz daha piyasayı incelemelerini öneririm...Yakıt olarak da sinifinda gayet makul tuketime sahip...100km'de 3,3-4lt arası...Agrasif kullananlar da dahil 5lt'den fazla yakıyorsa, motorunuzda sorun oldugu aşikar...Aksi taktirde 250cc'lik bir makina icin bindiginiz km'ler zarar...Parcaları muadillerine gore gayet ucuz...Heybetli, yakışıklı ve donanımlı olusu da cabası...Kritik noktalara loctite surup, bakiminda da kemikli vites geçişini hafifletmek ve bakım aralığını uzatmak için 5-10bin km'de 15w-50 tam sentetik yağ kullandığınız vakit tadından yenmeyecek bir makinaya donusuyor Evo...Not: Ticari politika gereği 2000km'de yağ değişimi servislerin kazancına yoneliktir...Fabrika çıkışlı lastikleri degistirmeyi de hatırlatmamak elde değil zaten...Herkese kazasız belasız sürüşler dilerim...
 
Katılım
9 Ağu 2019
Mesajlar
4
Bende bayram öncesi 2016 model bir turuncuyla aranıza katıldım. Motoru almaya İzmir'den Kocaeli'ne gittim ve dönerken yaklaşık 500km birbirimizi tanımak için fırsatımız oldu :)

Hiç redline'a sokmadım ama 100km altına da düşmedim. 4 litre civarında yakıtım oldu ortalamada 100 km'de. Bir ara özellikle Gemlik - Karacabey arasında viyadüklerde ciddi rüzgara maruz kaldım. Onun dışında saatte 1 mola vererek ve dinlenerek ulaştım İzmir' e 5 saat gibi bir sürede yeni otoyolu kullanarak. Son 100 km kala artık sele uyuşturmaya ve ciddi rahatsızlık vermeye başladı, onun dışında bir problem vs yaşamadım çok şükür.

Benzin depomun üzerinde ufak bir iki tane ezik var, sticker veya tank pad ile kapatmak istemiyorum, bir kaportacı yapabilir dediler ama renk vs uyuşmazlığı olsun, motoru yatır bekle vs olsun uğraşmak istemiyorum. Komple deponun üstü veya depo olarak parça değişimi oluyor mu onu soracaktım bilen arkadaşlara?

Son olarak, lastik seçimi için anlas cupra r modelini çok okudum bu forumda, lastik değişimi yaptıracağım ama o esnada birde tel jant durumundan dolayı iç lastiğe sıkılan ve patlamayı engelleyen bir üründen bahsetmişti arkadaşlar. Kullanan var mıdır? Önerirler mi? Olumlu yönde yorum alırsam marka, temin yöntemi vs önerisi rica edeceğim.

Herkese teşekkürler, güvenli sürüşler...
 
Katılım
29 Mar 2005
Mesajlar
995
Bende bayram öncesi 2016 model bir turuncuyla aranıza katıldım. Motoru almaya İzmir'den Kocaeli'ne gittim ve dönerken yaklaşık 500km birbirimizi tanımak için fırsatımız oldu :)

Hiç redline'a sokmadım ama 100km altına da düşmedim. 4 litre civarında yakıtım oldu ortalamada 100 km'de. Bir ara özellikle Gemlik - Karacabey arasında viyadüklerde ciddi rüzgara maruz kaldım. Onun dışında saatte 1 mola vererek ve dinlenerek ulaştım İzmir' e 5 saat gibi bir sürede yeni otoyolu kullanarak. Son 100 km kala artık sele uyuşturmaya ve ciddi rahatsızlık vermeye başladı, onun dışında bir problem vs yaşamadım çok şükür.

Benzin depomun üzerinde ufak bir iki tane ezik var, sticker veya tank pad ile kapatmak istemiyorum, bir kaportacı yapabilir dediler ama renk vs uyuşmazlığı olsun, motoru yatır bekle vs olsun uğraşmak istemiyorum. Komple deponun üstü veya depo olarak parça değişimi oluyor mu onu soracaktım bilen arkadaşlara?

Son olarak, lastik seçimi için anlas cupra r modelini çok okudum bu forumda, lastik değişimi yaptıracağım ama o esnada birde tel jant durumundan dolayı iç lastiğe sıkılan ve patlamayı engelleyen bir üründen bahsetmişti arkadaşlar. Kullanan var mıdır? Önerirler mi? Olumlu yönde yorum alırsam marka, temin yöntemi vs önerisi rica edeceğim.

Herkese teşekkürler, güvenli sürüşler...

HAyırlı olsun,şehrimden 1 evo başka yere gitti demek.. Kaza bela ve arıza olmadan kullanın inşaallah..

Lastik zaten bir iki seçenek var ben cabra r ile geçen yıl değiştirdim memnunum,
patlmaya tedbir olarak Jel için formulax kullanıyorum, deneyimim videoda
https://www.youtube.com/watch?v=l7_V1_9JpTk

kolay gelsin..
 
Katılım
9 Ağu 2019
Mesajlar
4
başlık sakin bu aralar sanırım...

seleyi yumuşatma önerisi ve depo üzeri ufak göçüklerin tamiri - değişimi konusunda fikri olan var mıdır?
 
Katılım
15 Nis 2012
Mesajlar
2,782
Öncelikle herkese merhabalar, hergün 55km gidiş 55km geliş olmak üzere toplamda 110km yol gidiyorum bu yol istanbul trafiğinden dolayı otobüs ve metrobüsle 3 saat gidiş ve 2.5saat dönüş olmak üzere 5.5 saat yolum sürüyor. Bende yolumu kısaltmak için bir ulaşım aracı alayım dedim, önce öğrenci işi beni fazla üzmeyecek br araba bakayım dedim, masrafları ve yinede trafiğe takılacak olmamdan dolayı vazgeçtim. Bundan dolayı hali hazırda motosikletleri sevdiğim için dedim hem kendi zevkimi almış olurum hemde yoldan ve zamandan tasarruf ederim. Uzunca zamandır kendi bütçeme göre motosiklet ilanlarına bakındım bu arada ehliyetime a2 sınıfını eklettim. Geçen gün favorilerime eklediğim mondial 2015 rx3i evonun fiyatı düştü. Açıkçası ilandan şüphelenmedim değil çünkü hem ilan uzun süredir oradaydı ve sahibi birden piyasanın altında bir fiyata düşürdü. Yazımın sonuna sahibinin açıklamasını ekliyeceğim motosiklet fotoğraflarda temiz gözüküyor ama gidip motoruna falan bakılmadan anlaşılmaz diye düşünüyorum. Sahibi külbütör arızası verdiği için silindir üst kapağını orjinal parçasıyla değiştirdiğini söylüyor. Bu arıza hakkında bir bilgi bulamadım ve neden olduğu hakkında bir bilgim yok beni bu konuda aydınlatırsanız sevinirim. Rx3i lerin nekadar çözülebilsede bazı kronik sıkıntıları olduğunu biliyorum. Acaba bu motosikleti alsam ocağıma incir ağacı dikermi diye düşünüyorum sonuçta öğrenciyim :) Birde araç, Kırklarelinde oralarda bildiğiniz Rx3i den anlayan iyi bir usta varmıdır?

""Honda NC 750 X aldığımdan halen arada kullandığım motosikletim satılıktır.24000 KM Orjinal çantası, 45Litre Maxem marka çanta, orjinal siyah camı,yedek arka iç lastik hepsi verilecektir.Ön amortisör keçeleri yeni değişti,ön-arka lastikler ve balatalar yeni değişti.Külbütör arızası vermişti,silindir üst kapağını orjinal yedek parçasıyla komple değiştirdim.Bu yüzden siboplar gevşek brakıldı.1000 km sonra sibop ayarı yapılacak. İlk sahibiyim,stop etme sorunu hiç yaşamadım.Alıcısına hayırlı olsun.""

*Şimdiden Herkese Teşekkürler Tekerinize Taş değmesin. :)

Selâmunaleyküm.Kulağım çınladı bi bakayım dedim.Motosiklet benim.Şubat ayının sonunda NC750 X aldım.O günden beri satılık.12000 TL fiyat vermiştim.Sitede 3 kez ücretsiz ilân verme hakkı var.Satılmadı :) Sonra eşimin üyeliği ile tekrar ilân verdim.Bu sefer 9850 Tlden fiyat verdik.Şu an 8750 Tl.Ben düştükçe verilen tekliflerde düşüyor:queen: Bir kez daha ilân hakkım var zannediyorsam.18000 Tl den vericem anlaşılan açılış fiyatını:queen: Teklifler hep yarıyarıya çünkü.Satılmazsada piniyoz zaten:queen:
Son iki haftadır aktif kullanıyorum.Gücenmiş bana 1. vitese atıyorum stop ediyo.Sonra dabriyaj sensörlerine kontak spreyi sıktım sorun olmadı bidaha.Tekirdağdaki servisim sağolsun bu arada,o yönlendirdi.1000 km hala dolmadı sibop ayarı için.

7BQYaY.jpg
[/url][/IMG]
00r8RB.jpg
[/url][/IMG]
YdVMQZ.jpg
[/url][/IMG]
VQBA9Z.jpg
[/url][/IMG]

Ben ilk alanlardanım.Forumda eskiler iyi tanır.Servisin adam gibi servis olacak.Yoksa asla bulaşma bu motora.Hatta hiç bir motora...Motora binmek zor iş beee:queen: Motor büyüdükçe harcanılan para da büyüyor.Çocuk gibi yaw.Büyüdükçe dertleride büyüyor...
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst