Motosikletine Lastik Alacaklara Tavsiye

Katılım
8 Eki 2018
Mesajlar
338
Arkadaşlar kendi tecrübelerimizi burada paylaşarak Lastik konusuyla alakalı birbirimize yardımcı olabileceğimizi düşünüyorum.Satıcının tavirları,telefonda konuşması,bilgilendirmesi,yanlışları... gibi
Öncelikle hafta sonu uzun yol yapmadan önce lastiklerimi değiştirdim.Tecrübelerimi sizinle paylaşıp en azından 1 kişide olsa yardımcı olabileceğimi düşünüyorum.Uzuuuunn araştırmalarım sonucunde rosso2 lastikte karar kılmıştım.Çoğu lastik satıcısı,abi 160 tak herkes bunu takıyo diyen yetkili firmalarda gördüm,biraz fazla araştırma yapıyorum.En son motolastik'ten ersan bey'e ulaştım sağ olsun.Hiç sıkılmadan 20dk anlattı ve sorularıma cevap verdi.Sonra istanbul istinyedeki şubelerine ulaştım ve lastiklerimi aldım,rosso2 alman üretim.Taktırmaya gittim.Güzel bir karşılama gene benim sorularıma sıkılmadan tavır takınmadan cevaplama kahve ikramı herşey çok iyiydi.Bu arada çoğu lastikçide göremediğim birşey tork anahtarı kullanıyorlar!Lastikleri taktırdıktan sonra farklı konularda yardım istediğimde sen ara beni ben yardımcı olurum dedi:thumleft:İlgi alaka işçilik herşey çok iyi bilginiz olsun.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,035
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Ben de memnunum onlardan, hep oraya gidiyorum.
 
Katılım
8 Eki 2018
Mesajlar
338
Tork anahtarı derken ?

Normal şartlarda motosikleti vidaları belli basınçla sıkılır,fazlasıda azıda motosiklete zarar verir.Tork anahtarı sayesinde motosiklet için en uygun ve en iyi basınçta sıkılıyor.Çok pahalı bir anahtar olduğu için lastikçiler almıyor.Direk darbelyle full sıkıyolar.
 
Katılım
31 Eki 2016
Mesajlar
2,422
Motolastik candır :cat:
Böyle işini adam gibi yapan esnaf/kurum görünce sarılıp ağlayasım geliyor.
En son lastik takımı siparişi verdiğimde geri dönüş yapıp "Sipariş verdiğiniz lastiğin raf ömrü bitmeye yakın, elimizde başka yok başka bir lastik modeline bakmanızı tavsiye ederiz" deme efendiliginde bulunan insanlar.
 
Katılım
7 Eki 2014
Mesajlar
408
Yamaha servisine tork anahtarı kullanıyormusunuz dedim evet dedi ama hiç içime sinmedi. Benim götürdüğüm usta ise bizim elimiz bir süre sonra tork anahtarı oluyor diyerek beni benden aldı.
 
Katılım
17 Şub 2019
Mesajlar
350
Babam lastikci dükkanımız var tork pahalı değil havalı tabanca aslında daha pahalı.

Ayrıca lokmada start ağızlı zaten ikisinede uyuyor hele ama en pahalısı elektrikle çalışan tabanca

Darbeli matkap değil bakın onlar hep döndürmeye çalışır
Bizde olanlar güç hissetti mi zorlamaz o yüzden aynı tork anahtarı gibi sadece pratik olsun diye kullanılıyor çünkü zaman kazandırıyor.


Kimi var yani duvar delen matkap ile bu işi yapmak istiyor o ayrı
 
Katılım
4 Ocak 2014
Mesajlar
1,462
Babam lastikci dükkanımız var tork pahalı değil havalı tabanca aslında daha pahalı.

Ayrıca lokmada start ağızlı zaten ikisinede uyuyor hele ama en pahalısı elektrikle çalışan tabanca

Darbeli matkap değil bakın onlar hep döndürmeye çalışır
Bizde olanlar güç hissetti mi zorlamaz o yüzden aynı tork anahtarı gibi sadece pratik olsun diye kullanılıyor çünkü zaman kazandırıyor.


Kimi var yani duvar delen matkap ile bu işi yapmak istiyor o ayrı

Havalı tabancanın torku kaç nm’ye ayarlı? Kendi canının istediğine değil mi? Kamyona da aynı tork, arabaya da aynı tork, motora da aynı tork değil mi? Vidanın çapının kaç olduğu zerre önemli değil değil mi? Herşeyi kendi yapıyor değil mi? Benim arabamın bijonları arabanın bijon anahtarı ile sökül(e)medi o işi iyi bilen güzide lastikçilerimizden birisine çekici kamyon ile sırtta taşınarak gitti. Bana kaçan yani benden çalınan zaman ve parayı hangi lastikçimiz ödedi? Hiçbiri... kusura bakmayın arkadaşlar benim canım yanık...:jocolor:
 
Katılım
10 Ocak 2017
Mesajlar
3,076
Genel kural tork anahtariniz yoksa vidayı sökerken uyguladığınız kuvvetin aynısını vidalarken uygulamak. Ustaların elimiz bir süre sonra tork anahtarı oluyor diyişi bundan kaynaklanıyor ki gerçekten öyle ama her usta için denemez. Tork anahtarıyla sıktığınıza yakın değerler sıkan ustalarada denk gelmek mümkün
 
Katılım
2 Ağu 2013
Mesajlar
1,381
Motolastikten 2 takım rosso 2 aldım çok memnunum. Brezilya üretimi olanları getirmiyorlarmış.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,035
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Motolastik'te kaliteli yan süpaplar da var, oraya giderseniz inceleyin, hazır sökülmüşken beğenirseniz süpapları da değiştirirsiniz. Ben tüm motorlarımda o süpapları kullanıyorum. (Alman malı çok sağlam şeyler.)
 
Katılım
22 Eki 2018
Mesajlar
183
Konuyla alakasız fakat bende rosso 2 Brezilya üretimi var, arada ki fark cidden ithal etmeyecek kadar kötü mü?
 
Katılım
8 Eki 2018
Mesajlar
338
Motolastikten 2 takım rosso 2 aldım çok memnunum. Brezilya üretimi olanları getirmiyorlarmış.

Alman getiriyolar ben alman olanı aldım.

---------- Mesajlar birleştirildi - 08:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:57 ----------

Konuyla alakasız fakat bende rosso 2 Brezilya üretimi var, arada ki fark cidden ithal etmeyecek kadar kötü mü?

İkisi farklı lastik isim olarak aynı fakat malzeme,hamur,üretim,şekil herşeyi farklı sadece dişleri benziyo.İyice araştırmadan almayın ben çok araştırdım brezilya alacağına git başka lastik al dediler yada alman rosso2 al.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,035
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Alman getiriyolar ben alman olanı aldım.

---------- Mesajlar birleştirildi - 08:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:57 ----------



İkisi farklı lastik isim olarak aynı fakat malzeme,hamur,üretim,şekil herşeyi farklı sadece dişleri benziyo.İyice araştırmadan almayın ben çok araştırdım brezilya alacağına git başka lastik al dediler yada alman rosso2 al.

Bu Pirelli için kötü puan: Bir lastiğe aynı ismi ve kodu verirseniz lastiğin üretim yerinden bağımsız olarak aynı spesifikasyonlara bağlı / nihai ürün aynı olacak şekilde üretmelisiniz... Ben lastik alırken üretildiği ülke fabrika falan araştırması yapmak zorunda kalmamalıyım!
 
Katılım
1 Eyl 2018
Mesajlar
346
Bu Pirelli için kötü puan: Bir lastiğe aynı ismi ve kodu verirseniz lastiğin üretim yerinden bağımsız olarak aynı spesifikasyonlara bağlı / nihai ürün aynı olacak şekilde üretmelisiniz... Ben lastik alırken üretildiği ülke fabrika falan araştırması yapmak zorunda kalmamalıyım!

Bence pirellide bir hata yok. Mantığım şu Almanyada üretilen lastik soğuk iklimli ülkelere Brezilya da üretilen lastik ise sıcak iklimli ülkelerde kullanılmak üzere üretiliyordur. Alman üretimi soğuk iklimlerde kullanılması planlandığından lastiği yumuşatmak için hamurundaki kauçuk ya da silika oranını arttırıyor. Lastik Türkiye gibi almanyadan daha sıcak ülkeye gelince daha da yumuşayarak daha iyi tutuş sağlıyor tabi aynı ölçüde daha çabuk bitiyor. Brezilya gibi ekvator bölgesindeki sıcak ülkelerde ise sıcaklık daha yüksek olduğundan kauçuk oranı azaltılıyor ters mantık. Ayrıca lastik içindeki kauçuk oranı azaldığı için üretim maliyeti de düştüğünden, satılan ucuz rossoların brezilya üretimi olma şansını yükseltiyor bence.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,035
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Mantıkta yanlış yok ancak o zaman Rosso 2, Rosso 2 Tropicale diye isim ayrılmalı :)
 
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
2,484
Pirelli üretiyorsa iki lastiğide Rosso2 rosso2 dir.Fark teknik anlamda yoktur.Nereden ulaştınız bu bilgiye.Çünkü bazı ölçüler sadece Brezilya üretiminde var.O ölçüde Alman üretimi yok.
 
Katılım
22 Eki 2018
Mesajlar
183
Pirelli üretiyorsa iki lastiğide Rosso2 rosso2 dir.Fark teknik anlamda yoktur.Nereden ulaştınız bu bilgiye.Çünkü bazı ölçüler sadece Brezilya üretiminde var.O ölçüde Alman üretimi yok.

Brezilya ve Almanya üertimi arasında profil farkı bile var sanırım. Alman üretimindeki su kanalları daha kısa brezilya üretimindekiler lastiğin yanaklarına kadar uzuyor.
 
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
2,484
Ölçüden kaynaklı olabilir.Ben alırken rosso2 de 140 ta alman üretimi yoktu 160 tan başlıyordu.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst