Trafik Kurallarını İhlal Eden Sürücüler Daha Fazla Trafik Sigortası Primi Ödeyecek

Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,467
Motosikleti
D400
Her yıl sonunda ceza puanları siliniyor. Bu sistem ceza puanlarına göre hesaplanacak. Zaten yukarıda paylaşılan kanun maddesinde yazıyor. Öbür türlüsü aklı ve mantığa aykırıdır. Kesin bilginiz yada dayanağınız varsa paylaşın

Şahsi fikir hocam; burada konusulan konuların çoğu şahsi yorumları içeriyor.

Ceza puanları silinmez; ceza puanlarının değerlendirilmesi sıfırlanır. Yani sicilimizde yediğimiz ceza puanları her zaman vardır.

Şöyle düşünelim;

Aracımın sigorta dönemi ağustos ayında. Ben bir önceki sene agustos ayında puanlarımın çoğunu kaybetmişim.
Bu sene sigorta yaptırmadan agustosun bitmesini bekleyip puanım sıfırlandığı için sigorta bana "puanı düşmemiş süper sürücü" derken 5 puanı yeni kaybetmiş bir sürücüye "ceza puanı düşük sigortayı kaktıralım" demeyeceklerdir.

Buna senelik bazda bakmak saçma olur şahsi fikrim.
 
Katılım
11 Nis 2014
Mesajlar
11
Arndiol ve Watercolors haklı.:cat:

1- Ceza verilmeyen hatalar ne olacak?
2- Ceza verildiğinde kaç yıl boyunca sigorta bedeli yüksek ödenecek?
3- Cezalar araca mı kesilecek, sürücüye mi?
4- Ticari şirket araçlarının kazaya karışan sürücüleri için mi bedel arttırılacak yoksa şirketin aracı için mi?
5- Ceza uygulamalarında kolluk kuvvetleri ne kadar adil davranıyor? İl yada ilçe bazlı, bölgelere düşen araç sayısı bazında yazılan cezalara dair bir istatistiki veri paylaşıldı mı hiç? İstanbul'da yazılan ceza tutarının araç sayısına bölümü ile örneğin Bitlis'te yazılan tutar aynı mı? :silent:
6- Yaya iken trafik ihlal cezası yiyen şahıs da araç aldığında yüksek sigorta bedeli ödeyecek mi, ayrımını nasıl yapabilecekler?

Haklısınız, bir başka soru da benden:

Diyelim ki eski bir aracınız var ve o araç için yediğiniz trafik cezaları yüzünden örnek olarak %10 fazla sigorta bedeli ödeyeceksiniz. Ertesi gün yeni ve pahalı bir araç satın alırsanız yine o yeni araç için belirlenen sigorta bedelinin %10'u kadar çok mu ödeyeceksiniz?
 
Katılım
12 Haz 2014
Mesajlar
547
peki araç sürücüye ait değilse, annesinin babasının üzerineyse ne olacak.
 
Katılım
27 Mar 2006
Mesajlar
458
Bu sistemin sağlıklı olabilmesi için araçların değil de şahısların trafik sigortasının olması lazım.
 
Katılım
30 Ağu 2012
Mesajlar
838
peki araç sürücüye ait değilse, annesinin babasının üzerineyse ne olacak.

Geçen gün bir haber çıkmıştı. Araç ile Drift yapanların yediği cezalar sadece sürücüyü ilgilendirir, aracı bağlamaz tarzında emsal niteliğinde bir karar çıkmıştı.

Yazılan trafik cezaları ehliyet sahibine puan olarak yazıldığı için yine araç sahibini bağlamayacaktır. Eğer Ceza yiyen kişi trafik sigortası yapacaksa kendi ceza puanları sigorta firması tarafından negatif olarak değerlendirilir.

Benim mantığım bu şekilde söylüyor.
 
Katılım
7 Kas 2005
Mesajlar
1,657
Motosikleti
V-Strom L4 Youtube&Insta: Dengeliyorum
Yasa güzel. Üstüne herkese birer de ceza dağıtırız, (parktan falan artık ne denk gelirse yapıştırın gitsin)
çifte kaymaklı, cezadan ayrı, sigortadan ayrı. Bıraksaydınız da milletin orasına koyacağız diyen koysaydı. O bu kadar koyamazdı.

Bir süredir bakamıyorum, önceden ateşli savunucular vardı. Kaldı mı onlar, yoksa biz kendi kendimize mi çalıp söylüyoz???

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:48 ----------

Sorma, öde işleri bunlar.
Şimdi biri çıkıp dese ki, herşeye bir de %15 zort vergisi koydum. Itiraz edebilecek, iptal ettirebilecek var mı???
 
Katılım
22 May 2011
Mesajlar
660
Haklısınız, bir başka soru da benden:

Diyelim ki eski bir aracınız var ve o araç için yediğiniz trafik cezaları yüzünden örnek olarak %10 fazla sigorta bedeli ödeyeceksiniz. Ertesi gün yeni ve pahalı bir araç satın alırsanız yine o yeni araç için belirlenen sigorta bedelinin %10'u kadar çok mu ödeyeceksiniz?

Araç alım satımlarında kalan bedeli iade ediyorlar. Aracın yeni olup olmamasıyla sigortanın ne ilgisi var ki?

---------- Mesajlar birleştirildi - 08:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:52 ----------

Bu sistemin sağlıklı olabilmesi için araçların değil de şahısların trafik sigortasının olması lazım.

brody dur Allahını seversen. Zaten ortalık karışık.

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:53 ----------

Şahsi fikir hocam; burada konusulan konuların çoğu şahsi yorumları içeriyor.

Ceza puanları silinmez; ceza puanlarının değerlendirilmesi sıfırlanır. Yani sicilimizde yediğimiz ceza puanları her zaman vardır.

Şöyle düşünelim;

Aracımın sigorta dönemi ağustos ayında. Ben bir önceki sene agustos ayında puanlarımın çoğunu kaybetmişim.
Bu sene sigorta yaptırmadan agustosun bitmesini bekleyip puanım sıfırlandığı için sigorta bana "puanı düşmemiş süper sürücü" derken 5 puanı yeni kaybetmiş bir sürücüye "ceza puanı düşük sigortayı kaktıralım" demeyeceklerdir.

Buna senelik bazda bakmak saçma olur şahsi fikrim.

Bildiğim kadarıyla ceza puanları yıl sonunda sıfırlanıyor. 5 ceza puanı ile 50 ceza puanın aynı değerlendirilmesi gibi bir şey olamaz. Bu sigorta sistemine aykırı. İkincisi ceza alan kişinin ömür boyu bundan dolayı yüksek pirim ödemeside cezanın amacına ters. Çünkü ceza neden yazılır. Bir dahaki sefere bu konuda dikkatli olunması için. Şöyle düşünün kaza yapan sürücü yüzde yüz kusurlu olsa bile sigorta pirim basamağı bir yıl sonra yeniden önceki seviyeye geliyor. Hasbel kader silinmeyen bir sistem olsa bile ceza puanının miktarı kesinlikle önemli olacaktır.
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,467
Motosikleti
D400
İnternette araştırdığım kadarıyla her puan 1 sene sonra siliniyor farklı tarihlerde.

Fark etmez; konu zaten bu değil. Aynı durumu aralık/ocak ayı kurgusu için de yapabiliriz fark etmez.

Neyse bosuna tartısıyoruz.

Göreceğiz ne olacak.
 
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
265
Yıllardır aynı yap-boz güzel haber bile olsa insanın sevinesi gelmiyor. saygılar.
 
Katılım
26 Kas 2014
Mesajlar
1,815
mantıklı bulan arkadaşlara bir şey sormak istiyorum.

siz ceza yediğinizde bu cezayı sigortanız mı ödüyor? yada bir kısmını karşılıyor mu?
hal böyle olmazken nasıl oluyorda buraya eklenebiliyor ben mantık çıkaramıyorum.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst