ATV Motorumun Yakıt Göstergesi Yok

Katılım
2 Eyl 2017
Mesajlar
3
Merhaba 2 ay önce apachi terra 180cc atv aldım fakat dijital hız göstergesi bile olmasına rağmen ki ön arka römork çeki demiri bile unutulmamış arka sırt dayamaya kadar ama gel gelelim motora yakıt göstergesi takmamışlar defalarca yolda kaldık cağresiz bir şekilde ve devamlı cebimde para petrol petrol dolaşmaktan bıktım yokmu bunun bir çağresi yakıt göstergesi felan sonradan yaptırma imkanı yokmu bir çözümü yaptırsam ?
 
Katılım
19 Kas 2018
Mesajlar
255
arazide benzin istasyonunun işi ne? bence mühendisler koymamakta haklı. atv nin üretim amacını araştırınız ve yedek benzin bidonu ile geziniz. :bestmt:
 
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Walla motosiklet olsa, bacaklarının arasına depoyu al şöyle bir salla derim de sıkıntı bu iş. Temiz bir çubuk al. Hortum tarzı yumuşak birşey. Depoya sokup onunla ölç.
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
2,340
Hadi o atv ona koymadılar. Ktm 640da yok. Bildiğim kadarıyla 990dada yok.

Yedek benzin yokmu depoda? Bende çok yolda kaldım. Sonra yedek depoyu kullanmayı öğrendim. Ondada vardır belki. Yoksada ona uygun bi musluk takarsın. Yedek depo gibi kullanırsın.
 
Katılım
25 Ocak 2019
Mesajlar
578
Depo kapağından, deponun dibine kadar uzun bir plastik borunun bir ucunu tıkayın, diğer ucunada kapak vidalama yerine uyan bir kapak tutturun. Kapağı gevşettinizmi, şamandra gibi, nekadar benzin varsa boru o kadar yükselecek. Litre lkrte benzin koyarak, boruyuda işaretledinizmi, Depoda ne kadar benzin kaldığını litre hesabı öğrenebilirsiniz. Kolay gelsin. Günün icadı. :)
 
Katılım
15 Ocak 2018
Mesajlar
3,624
Depoda uygun bir yer varsa alttan doğru ekipmanla delinerek harici gösterge takılabilir.

Yukarıda da belirtildiği gibi mekanik şamandra mantığı uygulanabilir.

Depo yandan alt ve üstten iki noktadan delinip dışarıdan iki dirsek boru arasına şeffaf hortum takılarak yakıt miktarı anlık olarak gözlenebilir.

Harici bir yakıt tankı bağlanabilir (son projede uygulayacaktım ancak tasarımı bozacağı için iptal etmek durumunda kaldım).

Bir lt' lik su şişesine veya 5 lt' lik bir yakıt bidonuna yakıt koyularak yedek depo gibi kullanılabilir.

Seçenek çok...
 
Katılım
19 Mar 2015
Mesajlar
439
Eskiden bende o sıkıntıyı çekerdim. Yakıt göstergesi yok diye çok yolda kaldık kuzenle 2 atv. Sonra yakıt musluğunun yedek depo kısmını çözdük. Küçüktük o zamanlar bilmiyoduk. Şimdi benzin azaldı mı motor gaz yemiyo hop alıyorum yedek depo kısmına direk benzinliğe gidiyorum. Ama benzin aldıkdan sonra
musluğu eski konumuna getirmessen yandın tekrar yolda kalıyosun bitince 🙂
 
Katılım
13 Haz 2016
Mesajlar
4,216
Depoda uygun bir yer varsa alttan doğru ekipmanla delinerek harici gösterge takılabilir.

Yukarıda da belirtildiği gibi mekanik şamandra mantığı uygulanabilir.

Depo yandan alt ve üstten iki noktadan delinip dışarıdan iki dirsek boru arasına şeffaf hortum takılarak yakıt miktarı anlık olarak gözlenebilir.

Harici bir yakıt tankı bağlanabilir (son projede uygulayacaktım ancak tasarımı bozacağı için iptal etmek durumunda kaldım).

Bir lt' lik su şişesine veya 5 lt' lik bir yakıt bidonuna yakıt koyularak yedek depo gibi kullanılabilir.

Seçenek çok...

Aman diyeyim benzin deposunu delmek, alet edevat takmak, tesisat çekmek depoyla oynamak yok. Başına iş alırsın. Benzin en ufak hatayı kabul etmez.
 
Katılım
15 Ocak 2018
Mesajlar
3,624
Aman diyeyim benzin deposunu delmek, alet edevat takmak, tesisat çekmek depoyla oynamak yok. Başına iş alırsın. Benzin en ufak hatayı kabul etmez.

Doğru yapılırsa sorun olmaz. Ama gidip de şamandra ile depo arasına bu iş için özel yapılmış hamur mastik kullanacağına silikon çekerse ateşli anlar sizi bekler. Motosikletle oynamaktan bu kadar korkmayalım :bounce:
 
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Doğru yapılırsa sorun olmaz. Ama gidip de şamandra ile depo arasına bu iş için özel yapılmış hamur mastik kullanacağına silikon çekerse ateşli anlar sizi bekler. Motosikletle oynamaktan bu kadar korkmayalım :bounce:

Forumun nüfusunu azaltma uğraşındaki kural [z] :p

İşin şakası bir yana bir yabancı forumda harley davidson kullananların yaptığını gördüm. Havaya uçsa önce onlar uçardı kanımca. Hatta iki delik, şeffaf hortum, iki tane sağlam klips ile yapmışlardı.
 
Katılım
30 Eki 2016
Mesajlar
3,351
Hadi o atv ona koymadılar. Ktm 640da yok. Bildiğim kadarıyla 990dada yok.

Yedek benzin yokmu depoda? Bende çok yolda kaldım. Sonra yedek depoyu kullanmayı öğrendim. Ondada vardır belki. Yoksada ona uygun bi musluk takarsın. Yedek depo gibi kullanırsın.

Honda CB900 Hornet ve CBF500'de de yok. Bitmeye yakın ışık yanıyor. Zaten genel olarak motosiklet depolarının tasarımından olsa gerek düzgün sonuç vereni pek yok.
 
Katılım
10 Ocak 2017
Mesajlar
3,076
daha önce gostergesiz birkaç motosikletim olmuştu çok sıkıntılı bir durum.
Amacımız zaten depoda ne var tam eksiksiz ve kusursuz olarak görmek değil. Hani depoda ne var ne yok doğru göstermese bile bir fikir versin ona göre benzin alalim dimi:)

Xt660r da da öyleydi benzin göstergesi yok benzin azalınca benzin ışığı yanıyor:) çok sorun olmuyordu ama sürekli tetikte geziyorsun. Benzinin içinde cozulmeyecek malzemeden olan bir çubuğu benzin kapağının arkasına yapistirabilirsin. Net göstermez ama fikir verir en azından. Arkadan motorlu tekne depolarında buna benzer bir sistem var.

https://images.app.goo.gl/R7XR1yvBYkUHvYT59
Bu şekilde kapağında gösterge oluyor
 
Katılım
11 Ara 2008
Mesajlar
4,209
Aklıma gelenler :
1-) Depoyu tamamamen doldur, odometreyi sıfırla. Depo bitinceye kadar kaç km yaptığını aşağı yukarı tespit et. Tekrar depoyu doldurduğunda bu km'ye 40 km kala deponu tekrar doldur.
2-) Depoya çubuk sokarak da anlayabilirsin.
 
Katılım
25 Ocak 2019
Mesajlar
578
Normalde, depodaki sıvı miktarını şamandrayla ölçüp, şamandranın açısınada yarı iletkenler kullanarak, geçen ohm değerine göre, elektronik bir skala veya ölçeğe iletir. Skala veya ölçek, ibre, sıralı led veya en geluşmişi entegre üzerinden digital rakam olarak gösterilebilinir.
Bunların üreticileri vardır. çoğu benzin pompası ve göstergesiyle kompaktır, hazır alınıp, araçların deposına kurulur.
İşin içinde depoya elektrik çekikeceğinden, kendiniz yapmanızı tavsiye etmem.
Fakat, mekanik bir ölçek yapılabilinir. Şamandra konumunu, ölğeğe mekanik, misal saateki gibi, göstergeye dişliyle aktarmak. Hobitek için güzel bir uğraş. Her türlü haznede sıvı miktar ölçer. :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:54 ----------

Elekrtonik ölçekte en düşük ohmlarla değer alınır. Misal, 5 kademeli ölçelde, artı önceden 5 ohm'a düşürülür. Sonra şamandanın diğer ucunun hareket ettiği bölüme 1'den 5 ohm'a. kadar yarı iletkenler yerleştirilir. VE elektrik tesisatinda oluşabiken kısa devrelere karşı korumak için, eksi kablosuna diod kullanmak gerek. Yani, ince, elektronik usta ve tehlikeli bir iş. Bahsettiğin sade minimum ger3ksin ve temel fizikden ibaret. Depoya elektrik kablosu çekmek için kesin ve yeterli bilgi değildir. Sade sade basıt ve temel prensipi anlatmak için yazdım.
 
Katılım
15 Ocak 2018
Mesajlar
3,624
Normalde, depodaki sıvı miktarını şamandrayla ölçüp, şamandranın açısınada yarı iletkenler kullanarak, geçen ohm değerine göre, elektronik bir skala veya ölçeğe iletir. Skala veya ölçek, ibre, sıralı led veya en geluşmişi entegre üzerinden digital rakam olarak gösterilebilinir.
Bunların üreticileri vardır. çoğu benzin pompası ve göstergesiyle kompaktır, hazır alınıp, araçların deposına kurulur.
İşin içinde depoya elektrik çekikeceğinden, kendiniz yapmanızı tavsiye etmem.
Fakat, mekanik bir ölçek yapılabilinir. Şamandra konumunu, ölğeğe mekanik, misal saateki gibi, göstergeye dişliyle aktarmak. Hobitek için güzel bir uğraş. Her türlü haznede sıvı miktar ölçer. :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:54 ----------

Elekrtonik ölçekte en düşük ohmlarla değer alınır. Misal, 5 kademeli ölçelde, artı önceden 5 ohm'a düşürülür. Sonra şamandanın diğer ucunun hareket ettiği bölüme 1'den 5 ohm'a. kadar yarı iletkenler yerleştirilir. VE elektrik tesisatinda oluşabiken kısa devrelere karşı korumak için, eksi kablosuna diod kullanmak gerek. Yani, ince, elektronik usta ve tehlikeli bir iş. Bahsettiğin sade minimum ger3ksin ve temel fizikden ibaret. Depoya elektrik kablosu çekmek için kesin ve yeterli bilgi değildir. Sade sade basıt ve temel prensipi anlatmak için yazdım.

Uzaya mekik göndermeye gerek yok, yakıt deposuna şamandra ekliycez.

1. Yakıt deposu boşaltılır ve içi suyla doldurulur. Talaşlı, ısıl etki oluşturabilecek delme işlemleri dahil tümü mümkün mertebe bu şekilde gerçekleştirilmelidir.

2. Yakıt deposu montaj noktaları da düşünülerek mümkün olan en alt kısımdan olacak şekilde delinir.

3. Bir adet yakıt göstergesi temin edilir. Mesela bu.
HTB1xupieGmWBuNjy1Xaq6xCbXXaY.jpg


4. Bir adet yakıt şamandrası temin edilir. Mesela bu.
ramzey-10d-yakit-samandirasi__1216126149830045.jpg


5. Gösterge ile birlikte gelen montaj klavuzunun da yardımı ile elektrik tesisatı bağlanır (orada diyor ki; şu iki kablo şamandraya, bu kablo kontağa, bu da şaseye bağlanacak. Hepsi bu)

6. Göstergeye de güzel bir montaj yeri beğenilip yerine takılır.

7. Depo tam boşken, yarım dolu ve tam doluyken göstergenin ne değerler gösterdiği izlenir. Böylelikle yakıt göstergesinin, depo içinde ne kadar yakıt varken ne değer gösterdiği öğrenilir, gerekirse gösterge camı sökülüp bir yazıcıdan gösterge çizimi sana özel yapılmış bir çıktı alınıp içerisine yapıştırılıp kapatılır.

8. Artık kontağı açtığınızda yakıt miktarını görebiliyorsiniz.

not: Yakıt deposu ve şamandra contalamasında, yakıt depolarındaki şamandıraların sızdırmazlığı için kullanılan mastiklerden kullanmalısınız. 3M, Loctite, Wurt gibi markaların ürünleri bu işi görecektir. Ancak pahalıdır. Eğer böyle birşeye kalkışacaksanız bana özelden yazın, işinize yarayacak miktarını ücretsiz gönderebilirim :wiinkk:
 
Son düzenleme:
Katılım
25 Ocak 2019
Mesajlar
578
Evet, elektronik gösterge için birnevi hali hazır tertibat. Bahsettiğiniz gibi, kurulunda depo sökülüp, içinde hiç gaz olmamalı, suylada doldurulunca, içinde son damla benzinin dahi gazlaşmasını ve deponun içi, işlemden dolayı zarar görmemesi içindir, sanırım.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst