- Konu Yazar
- #1
Selamın aleyküm arkadaşlar, motorum Mondial 150 ZC 2007 Model 25700KM'de.. Motosikletime 2 aydır müsibet olan lanet olası arızayı anlatmak istiyorum. 1 Sene içerisinde 4500TL ye yakın masraf yaptım. Çinden komple sandık motor getirtip koysam bu kadar dert açılmazdı başıma.. Ben soğuk memlekette yaşıyorum ben burda sabahları -15 de marş basıyorum bu motora tak diye canavar gibi alıp keklik gibi fıtı fıtı rolantide sayan motor şimdi mobilete döndü. Sabahları öldür allah çalıştıramıyorum çok zor. Hadi güç bela çalıştırdım elimi gazdan çekemiyorum ki çektiğim anda pat geri gidiyor. Öğle saatleri oldumu biraz daha rahat çalışıyor kesinlikle ve kesinlikle rolantiyi ne kadar açarsan aç motor rolantide durmuyor. Bu gün bir video çektim orta sehpaya aldım motoru çalıştırdım artık ömrü 15 saniye. çalışıyor çalışıyor devir düşmeye başlıyor öksürme aksırma derken tak gidiyo sanki motorun ümüğünü sıkıyorlar. Giderkende "sadece düşük devirlerde ve sadece kalkış yaparken" ne kadar gaz verirsen ver motor gaz kesiyor sonra bi şahlanıyor neredeyse tekere gelecek öyle bir tepki veriyor. Böyle sorunlara rağmen 30tl lik benzin ile 165km yol yapıyor. Hava ayarı cart curt demeyin lütfen. Karbüratör değişti "YAKITLA ALAKALI NE VARSA EN UFAK PARÇASINA KADAR" değişti. Egzozmu tıkalı dedim gittim egzoz aldım aynı bilmem ne derken artık takatim kalmadı. deponun içine kibriti çakıp atacam çok az kaldı. Artık ben sorunumun elektriksel olduğunu düşünmeye başladım. Motorda orjinalden gelme şarj göstergesi var maşallah şarjı 14v den aşşağı inmiyor. akümde daha 1 senelik. Konjektörüm arızalı olsa akümü şişirirdi diye düşünüyorum. Statör cortladı desek niye bu kadar sağlam şarjı var? geriye kaç seçenek kalıyorda? Buji kablomda bobinimde yeni. Hatta bobin kablosunda kaçak önleyici vernikli tel çekili. Resmen arza ile saklambaç oynuyorum tekmelememek için zor duruyorum. Bu site sayesinde birkaç sorunumu hallettim. Artık burdaki ustalara gide gide kendim usta oldum. Tek çarem burası.. Subap ayarı diyecek arkadaşlar içinde şöyle söyliyeyim subap ayarını kontrol ettim en son ayarladığım şekilde. Hiç bozulmamış. Motorun eski halini mumla arar oldum yokmu derdime çare birisi?