Stock Egzozdan Ceza Yemenin Eşiğinden Döndüm...

Katılım
31 Eki 2016
Mesajlar
2,422
Az önce dudullu semalarında sakin sakin seyir halinde gidiyorum baktım çevirme var yavaşladım işareti aldım girdim çevirmeye.
Merhaba, merhaba.
Evraklari verdim bi problem yok, sonra tontiş memur abi ile aramda geçen diyalog bu.

-Dostum ben seni egzozdan durdurdum haberin olsun.(Dedi ve bir yandan ceza makbuzunu eline alıyor)
+Neden ki abi ?(Ben ufak çaplı bi şok)
-Ne demek neden, patır patır geliyosun yani egzoz fabrikasyon değil belli.
+Yok abi gözünü seveyim stok egzoz bu ne diyosun sen.
-Dostum böyle stok egzoz mu olur, normal değil bu.(Kalem falan hazırlıyor)
+Abi kurban olduğum şaka felan mı, vallahi billahi stok egzoz bu dur gösteriyim etme gözünü seveyim uğraştırma beni mahkemelerde.
-Buyur kardeşim nasıl göstereceksin merak ediyorum.
+Abi bak motorun resmi sitesinde fotoğrafı(Telefondan netten gösterdim) bak egzozlar aynı, zaten egzoz filtresi ucunda belli çantamda alet edevat var cekip çıkarmayı denesen çıkaramazsın, egzoz bağlantısına dokunulmadı hiç, bak fabrika puntoları bile duruyor pasli hatta puntolar, kurban olayım ben anlamam diyosan en yakın yunus ekibini çağır baksınlar yemin ediyorum stok egzoz.
-Dur bakalim bekle biraz(dedi telefondan birileriyle konuştu)
-Tamam abicim kusura bakma vaktini aldık az kalsın yanlışlık yapacakmışız helal et hakkını.
+Yok abi estafrullah, ödümü kopardın motor zaten egzoz cezası kadar, vallahi kendini satsa anca öder :D
-Kusura bakma tekrar, ama ses pek normal gelmedi bana, bi kontrol ettir, çünkü başını ağrıtacak bi durum bu.
+Bu direkten dönme sonrası mutlaka baktırıcam kolay gelsin.


Öncelikle arkadaşlar, memur haksız diyemiyorum çünkü motor özellikle yokuş inerken yüksek devirde kompresore girince pancar motoru gibi patır patır patlıyor.
Bu egzoz sesi başıma muayenede iş açacak diyordum, çevirmede açtı.

Egzoz gerçekten stok, en ufak bir işlem yapilmadi, egzoz manifoldu falan sağlam conta yeni.
İşin özeti Xtreme150 sıfır aldığım ilk günden beri egzoz böyle sahibi olanlar bilir.
Ben bu egzozun sesini nasıl kısabilirim, yada bu sesi tescilleyecek bir belge falan bi yol yöntem varmıdır ?

Az kalsın 1000 lira kaçıyordu içimize.
Ayrıca insan gibi yaklaşan, insan gibi dinleyen, benim dediklerimi önemseyen memur beye minnettarım.
Babacan tavrı sayesinde, ikimizinde medeni bi şekilde birbirimizi anlamaya çalışması sayesinde bir yanlıştan dönüldü.
Elbette hukuki yollarla arardim hakkimi tekrar ama, beni hem vaktimden hem huzurumdan edecekti.
Koşturacaktım adliye koridorlarında boş bir muhabbet yüzünden.
Normalde gergin biriyimdir genel olarak.

Demek ki sakinlik gerekiyormuş bazen.
 
Katılım
7 Eki 2007
Mesajlar
1,792
Geçmiş olsun, FMF gibi egzozlardaki kıvılcım tutucu benzeri bir şey yap(tır)san bi nebze kesebilir mi?
 
Katılım
24 Haz 2018
Mesajlar
2,497
Motosikleti
CBR 125 R 2014
benim motorun egzozunu söküp boyamıştım o zaman 1 2 tane sayılı bir kod vardı ama acayip bir yerlerdeydi bakılacak gibi değil
 
Katılım
31 Eki 2016
Mesajlar
2,422
Geçmiş olsun, FMF gibi egzozlardaki kıvılcım tutucu benzeri bir şey yap(tır)san bi nebze kesebilir mi?

Valla hocam bilmiyorum, ama bi çözüm bulmam gerek, çünkü cidden motorcu tayfa bile stok diyince hadi len ordan diyo, bana kalsa ben memnunum çok tatli sesi var, öyle rahatsiz edici bi cırlama carlama değil.
Ama stok egzoz sesiylede uzaktan yakından alakası yok resmen.

benim motorun egzozunu söküp boyamıştım o zaman 1 2 tane sayılı bir kod vardı ama acayip bir yerlerdeydi bakılacak gibi değil

Bunu bi araştırayım, sağolun.
 
Katılım
25 Ocak 2010
Mesajlar
268
Keske haci muratlarinin egsozlarini acip gezenlere de ayni hassasiyeti gosterip durdurup ceza yazsalar.
 
Katılım
24 Haz 2018
Mesajlar
2,497
Motosikleti
CBR 125 R 2014
O kadar baktım bir yerde de bilgi olsun yav sadece Türkiye için mi üretmiş bu adamlar bu motoru. Yapacak bir şey yok firmaya durumu anlatan bir mail atsan ne sonuç çıkacak.

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:38 ----------

bizimkilerde adam akıllı bir şey yazmamış ki hep copy paste :D
 
Katılım
31 Eki 2016
Mesajlar
2,422
Mud ev Dudullu 'ya yakın mı.

Yani, sayılır..
20-40km civarı.

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:44 ----------

O kadar baktım bir yerde de bilgi olsun yav sadece Türkiye için mi üretmiş bu adamlar bu motoru. Yapacak bir şey yok firmaya durumu anlatan bir mail atsan ne sonuç çıkacak.

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:38 ----------

bizimkilerde adam akıllı bir şey yazmamış ki hep copy paste :D

Fabrikayı arayip durumu anlatıcam yarın, bu işin bi kurtarıcı belgesi/tescili vardır mutlaka.
 
Katılım
12 Kas 2016
Mesajlar
2,262
geçmiş olsun. başımıza gelmez inşallah.
hadi benim egsosda kocama ducati yazıyor. ona da bişe demezler umarım.
 
Katılım
31 Eki 2016
Mesajlar
2,422
Arkadaşlar sorunu çözdüm, daha doğrusu bir arkadaştan öğrendim.

Muayene kartında "Tipi" yazan kısımda XM yazıyor, aynı kod egzozun biraz eğilince görünen alt orta kısmında da var.
Olası bir problemde bunu göstermen yeterli, enteresandir trafik ekiplerinin çoğu bunu bilmiyor dedi.
Aynı olay bütün motorlarda geçerlimidir bilmiyorum.
Gecerliysede grenajlı motorlarda bahsettiğim yeri grenaj sökmeden görmek imkansız kesinlikle.

Bu sorunuda şimdilik böyle atlattik.
Kodun yazdığı yerde leş gibi pas olmuş zor okunuyo, bi temizleyeyim ayıp olmasın :D :D
 
Katılım
31 Eki 2016
Mesajlar
2,422
yanmayan benzin egzozta pata pata patlar bujilerin kaliteli mi sahte dandik bujilerden mi

Stok buji, marş konusunda gram sıkıntı yasatmadigi icin hic değiştirme gibi düşüncem olmamıştı, ama evet buji benzini düzgün yakmıyor olabilir.
Kaliteli bi buji ile denemek lazım, sağolun fikir için.
 
Katılım
9 Tem 2018
Mesajlar
717
Motosikleti
Honda CBF 250
Egzoz ucuna sonradan takılan susuturucular ses kesmiyor mu ? benim eski Jinlun da vardı öyle bişey..
 
Katılım
7 Eki 2007
Mesajlar
1,792
Bazı motorlarda patırdama karakteristik olabilir.
Honda Domi'de bende biraz uğraşmıştım, gaz kestiğimde yapardı.
Yamaha 660 larda da var, yanlış hatırlamıyorsam.
 
Katılım
24 Haz 2018
Mesajlar
2,497
Motosikleti
CBR 125 R 2014
İyi olduğu bulduğun onu :D bride ben bakayım benimkinde ne yazıyor :D
 
Katılım
31 Eki 2016
Mesajlar
2,422
Bazı motorlarda patırdama karakteristik olabilir.
Honda Domi'de bende biraz uğraşmıştım, gaz kestiğimde yapardı.
Yamaha 660 larda da var, yanlış hatırlamıyorsam.

Aynen öyle, 660 tenere'de hayvan gibi patırdıyor mesela.

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:47 ----------

Egzoz ucuna sonradan takılan susuturucular ses kesmiyor mu ? benim eski Jinlun da vardı öyle bişey..

Hiç bir fikrim yok bu konuda.
 
Katılım
1 Kas 2016
Mesajlar
808
Benim boxer da patırdıyor abi yüksek devirler de beni de çevirsin bu polis abiler hiç girmedim merak ediyorum çevirmeyi :D
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst