Osmangazi Köprüsü Kaçak Geçiş Yapılabilir Mi?

Katılım
28 Nis 2009
Mesajlar
454
Futbol kulüpleri bile dövize güvenemiyor ve oyuncularla TL üzerinden anlaşmaya çalışıyorken koskoca hükümetimiz dolar üzerinden anlaşma yapıyor. Bu anlaşmalar olduğunda dolar ne kadardı şimdi ne kadar ve daha da fahiş olmayacağının garantisi var mı? Şemsiyeyi açacaklar arkadaşlar açacaklar ... Çok canımız yanacak ! Kaçak geçen ben zaten ödüyorum der, haklı. Geçmeyen de yaptığın hırsızlık der eee oda haklı...
O zaman formül şöyle;
Kaçak geçene 1 şemsiye
Hiç geçmeyene 2 şemsiye
Ödeme yaparak geçene 3 şemsiye

Hangisi olmak istediğinize siz karar verin :)
 
Katılım
21 Haz 2016
Mesajlar
291
Osmangazi Köprüsünü inşaa eden firmada çalışan birisi olarak biraz bilgi vermek istiyorum.

Fiyat politikası devlet tarafından işin imza aşamasında belirlenir ve bu fiyat politikası devletin bu tip projeler için yurtdışı kredi kuruluşlarına verdiği garantinin bir parçası olur.
Yani devlet kredi veren kuruluşa şu fiyat politikası üzerinden bu projeye ben bu kadar araç geçiş garantisi veriyorum der.

Osmangazi köprüsünün ücreti hesaplandığında oldukça adildi. Geçiş ücreti hesaplandığında Eskihisar-Topçular feribot seferi ücreti baz alındı ve feribot ücreti ile aynı ücret olacak şekilde hesaplandı. Bu hesap yurtdışı kredi kuruluşuna verildiği mecburen $ cinsine çevrildi.

Bu kur hesaplaması yapıldığında, yani 2010 yılında, 1$ = 1,5 TL. Sonrasında TL aşırı değer kaybedince geçiş ücretleri fahiş görünmeye başladı. Ama $ bazında geçiş ücretleri adil idi ve değişiklik olmadı.

Şimdi ise fiyat politikası devletin verdiği garantinin bir parçası olduğu değiştirmek kolay olmuyor. Şu andaki durumdan bizde memnun değiliz. Bize kalsa en çok müşteriyi çekecek fiyat politikasını uygularız.


Dipnot: çok fazla motosiklet kaçak geçişi olmaya başladığı için şu anda gişe görevlileri haricinde gişe bölgesinde dolaşan ve kaçak geçişi durdurmaya çalışan yeni elemanlar işe alındı. Bir nevi istihdam yaratmış oldunuz

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:29 ----------

Futbol kulüpleri bile dövize güvenemiyor ve oyuncularla TL üzerinden anlaşmaya çalışıyorken koskoca hükümetimiz dolar üzerinden anlaşma yapıyor. Bu anlaşmalar olduğunda dolar ne kadardı şimdi ne kadar ve daha da fahiş olmayacağının garantisi var mı? Şemsiyeyi açacaklar arkadaşlar açacaklar ... Çok canımız yanacak ! Kaçak geçen ben zaten ödüyorum der, haklı. Geçmeyen de yaptığın hırsızlık der eee oda haklı...
O zaman formül şöyle;
Kaçak geçene 1 şemsiye
Hiç geçmeyene 2 şemsiye
Ödeme yaparak geçene 3 şemsiye

Hangisi olmak istediğinize siz karar verin :)

$ üzerinden anlaşma yapıyor çünkü iş yurt dışından gelen $ cinsi kredi ile yapılıyor.
O kredi için devlet garanti verirken $ cinsinden konuşmak zorunda kalıyor
 
Katılım
16 Eki 2018
Mesajlar
507
Osmangazi Köprüsünü inşaa eden firmada çalışan birisi olarak biraz bilgi vermek istiyorum.

Fiyat politikası devlet tarafından işin imza aşamasında belirlenir ve bu fiyat politikası devletin bu tip projeler için yurtdışı kredi kuruluşlarına verdiği garantinin bir parçası olur.
Yani devlet kredi veren kuruluşa şu fiyat politikası üzerinden bu projeye ben bu kadar araç geçiş garantisi veriyorum der.

Osmangazi köprüsünün ücreti hesaplandığında oldukça adildi. Geçiş ücreti hesaplandığında Eskihisar-Topçular feribot seferi ücreti baz alındı ve feribot ücreti ile aynı ücret olacak şekilde hesaplandı. Bu hesap yurtdışı kredi kuruluşuna verildiği mecburen $ cinsine çevrildi.

Bu kur hesaplaması yapıldığında, yani 2010 yılında, 1$ = 1,5 TL. Sonrasında TL aşırı değer kaybedince geçiş ücretleri fahiş görünmeye başladı. Ama $ bazında geçiş ücretleri adil idi ve değişiklik olmadı.

Şimdi ise fiyat politikası devletin verdiği garantinin bir parçası olduğu değiştirmek kolay olmuyor. Şu andaki durumdan bizde memnun değiliz. Bize kalsa en çok müşteriyi çekecek fiyat politikasını uygularız.


Dipnot: çok fazla motosiklet kaçak geçişi olmaya başladığı için şu anda gişe görevlileri haricinde gişe bölgesinde dolaşan ve kaçak geçişi durdurmaya çalışan yeni elemanlar işe alındı. Bir nevi istihdam yaratmış oldunuz

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:29 ----------



$ üzerinden anlaşma yapıyor çünkü iş yurt dışından gelen $ cinsi kredi ile yapılıyor.
O kredi için devlet garanti verirken $ cinsinden konuşmak zorunda kalıyor

işte ben de tam olarak bundan bahsediyordum.. kaçak geçenler sebebiyle yeni insanlar işe alındı yeni maaşlar ödeniyor devletin kasasından.. yetmezse kepenk yaparlar onun da parasını halk öder.. o paralar döner dolaşır her halükarda 3 şemsiye olarak size iade edilir.. siz de markete girdim 3 torba doldurdum kasada 3 şemsiyeyi gördüm dersiniz..
 
Katılım
28 Nis 2009
Mesajlar
454
Osmangazi Köprüsünü inşaa eden firmada çalışan birisi olarak biraz bilgi vermek istiyorum.

Fiyat politikası devlet tarafından işin imza aşamasında belirlenir ve bu fiyat politikası devletin bu tip projeler için yurtdışı kredi kuruluşlarına verdiği garantinin bir parçası olur.
Yani devlet kredi veren kuruluşa şu fiyat politikası üzerinden bu projeye ben bu kadar araç geçiş garantisi veriyorum der.

Osmangazi köprüsünün ücreti hesaplandığında oldukça adildi. Geçiş ücreti hesaplandığında Eskihisar-Topçular feribot seferi ücreti baz alındı ve feribot ücreti ile aynı ücret olacak şekilde hesaplandı. Bu hesap yurtdışı kredi kuruluşuna verildiği mecburen $ cinsine çevrildi.

Bu kur hesaplaması yapıldığında, yani 2010 yılında, 1$ = 1,5 TL. Sonrasında TL aşırı değer kaybedince geçiş ücretleri fahiş görünmeye başladı. Ama $ bazında geçiş ücretleri adil idi ve değişiklik olmadı.

Şimdi ise fiyat politikası devletin verdiği garantinin bir parçası olduğu değiştirmek kolay olmuyor. Şu andaki durumdan bizde memnun değiliz. Bize kalsa en çok müşteriyi çekecek fiyat politikasını uygularız.


Dipnot: çok fazla motosiklet kaçak geçişi olmaya başladığı için şu anda gişe görevlileri haricinde gişe bölgesinde dolaşan ve kaçak geçişi durdurmaya çalışan yeni elemanlar işe alındı. Bir nevi istihdam yaratmış oldunuz

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:29 ----------



$ üzerinden anlaşma yapıyor çünkü iş yurt dışından gelen $ cinsi kredi ile yapılıyor.
O kredi için devlet garanti verirken $ cinsinden konuşmak zorunda kalıyor

Anlaşmanın neden dolar cinsi olduğu ile ilgili bilgim var, aksi zaten düşünülemez. Lakin yaşadığımız krizi ve yaşanması muhtemel krizlerde hesaba katılarak daha insancıl bi anlaşma yapılmalıydı, benim itirazım buna... Bi nevi sizde kabul etmişsiniz zaten durumun nahoş olduğunu...
Dolar üzerinden anlaş, geçiş garantisi ver, halka pahalı gelsin indirim yap, hem geçmeyen adedin parasını öde hemde geçenin indirim farkını öde... Çok mu mantıklı çok mu insancıl...
Neyse yaa... millet memnun, mutlu mesut, sarayımız itibarımız var. Bakın putin ne güzelde oturdu altın varaklı tahta :) Kimbilir içinden neler geçirdi o an ...
 
Katılım
18 Ağu 2015
Mesajlar
389
bi arkadas para ödemeden geçmiş. hgs içinde bakiye yokmuş. şimdi 800 lira icra göndermişler tek geçiş için.
 
Katılım
21 Haz 2016
Mesajlar
291
Anlaşmanın neden dolar cinsi olduğu ile ilgili bilgim var, aksi zaten düşünülemez. Lakin yaşadığımız krizi ve yaşanması muhtemel krizlerde hesaba katılarak daha insancıl bi anlaşma yapılmalıydı, benim itirazım buna... Bi nevi sizde kabul etmişsiniz zaten durumun nahoş olduğunu...
Dolar üzerinden anlaş, geçiş garantisi ver, halka pahalı gelsin indirim yap, hem geçmeyen adedin parasını öde hemde geçenin indirim farkını öde... Çok mu mantıklı çok mu insancıl...
Neyse yaa... millet memnun, mutlu mesut, sarayımız itibarımız var. Bakın putin ne güzelde oturdu altın varaklı tahta :) Kimbilir içinden neler geçirdi o an ...

Anlaşma $ üzerinden, çünkü bizim bankaların kasalarında bu boyuttaki projelere kredi verecek kadar para yok.
Çok büyük ülkeyiz ama 7 ulusal büyük bankamız bir araya gelmesine rağmen kredi verecek kadar parayı toparlayamadı.
Sonuçta 1,4 milyar $ öz sermaye ve 6 milyar $ kredi ile iş başladı.
Anlaşmalar mecburen $ üzerinden, çünkü bu kredinin geri ödemesi $ üzerinden.
Bu kredinin Kasım 2019 itibariyle geri ödenmesi başlayacak.
 
Katılım
26 Eki 2017
Mesajlar
267
Kimsenin bir şeyden kaçtığı yok. Konuyu uzatmak istemiyorum fakat adamlar açık açık zaten sen geçemezsin diyor bunu legal yollardan anlatıyor. Parası olmayan köprülerden geçemiyor. Aynı şekilde elektrik kullanımı da. Doğuda bir çok ilde kaçak elektrik kullanılıyor ve faturası bize giriyor. Hala daha diyorsunuz ki bu hırsızlıktır. Hırsızlığı yapan biz değiliz onlar. Çözümü ise aynı şekilde kendimiz üretiyoruz. Gelmiş bir de ahlaktan bahsediyorsunuz. Yapılan ahlaklı mı ki ? biz de ahlak bolluğu içerisinde boğulalım ? Kusura bakmayın hiç bir şekilde hırsızlığı savunmuyorum fakat siz savunuyorsunuz. Dediklerime iyi bakın burda hırsızlığı savunan ben değilim resmen sizsiniz.(!)

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:23 ----------

Vergi konusuna gelirsek çoğu şirketten vergilerden muaf. Bunu açıklanan tablolardan anlıyabilirsiniz. Kendinizin dediği gibi bu adam vergi vermediği için biz dolaylı vergiler altında kalıyor, eziliyoruz. Bir de haklı gibi üste çıkmaya çalışıyorsunuz. Tekrardan bastıra bastıra söylüyorum ZENGİN BİR ADAM 9 lira muzun kilosuna verirken düşünür mü ? Düşünmez fakat siz, biz verirken 50 kere düşünürüz. Hala daha gelniş ahlak bekçiliği yapıyorsunuz sanki çok meraklıyım köprüden kaçak geçmeye gerçi şuana kadar hiç kaçak geçmedim orası da ayrı konu.
 
Katılım
15 Kas 2005
Mesajlar
9,362
Krediyi niye devlet topluyor? Köprüyü devlet yapmadı ki?
İnşaata talip olan konsorsiyum toplasın krediyi. Devlet de konsorsiyuma desin ki ilk 3 yıl veya 5 yıl, her neyse, şu kadar geçiş olmazsa farkı ben karşılayacağım. Ondan sonrasına karışmam. O 5 yılda insanları köprüye alıştır.
Süresiz garanti nedir?
 
Katılım
21 Haz 2016
Mesajlar
291
Krediyi niye devlet topluyor? Köprüyü devlet yapmadı ki?
İnşaata talip olan konsorsiyum toplasın krediyi. Devlet de konsorsiyuma desin ki ilk 3 yıl veya 5 yıl, her neyse, şu kadar geçiş olmazsa farkı ben karşılayacağım. Ondan sonrasına karışmam. O 5 yılda insanları köprüye alıştır.
Süresiz garanti nedir?

Krediyi konsorsiyum alıyor zaten.
Devlet geri ödemesi konusunda garantör oluyor.
Yurtdışı kredidatörleri devlet garantisi ile kredi verirler. Geri ödemenin tamamına devlet garantisi olmazsa Japonya'da ki banka buradaki firmaya kredi vermez.
Borç bizim. Devlet bir nevi kefil.
 
Katılım
15 Kas 2005
Mesajlar
9,362
Devlet yapsaydı o zaman. Yani yaptırtsaydı. Böyle olunca yap-işlet-devretin mantığı kalmıyor.
Bence en büyük sorun garantinin süresinin olmaması.
 
Katılım
21 Haz 2016
Mesajlar
291
Devlet yapsaydı o zaman. Yani yaptırtsaydı. Böyle olunca yap-işlet-devretin mantığı kalmıyor.
Bence en büyük sorun garantinin süresinin olmaması.

Garanti süresi aslında var.
15 Mart 2035'te 407km otoyolu ve Osmangazi köprüsünü devlete devredeceğiz.
O tarihten sonra para toplama işini devlet yapacak.
 
Katılım
13 Haz 2016
Mesajlar
4,216
Osmangazi Köprüsünü inşaa eden firmada çalışan birisi olarak biraz bilgi vermek istiyorum.

Osmangazi köprüsünün ücreti hesaplandığında oldukça adildi.

Ben de Osmangazi köprüsünden geçmeyen biri olarak bilgi vermek istiyorum.

Sözleşme geçiş ücreti olarak 35 dolar + % 18 kdv olarak imzalandı. Fiyat artışı olarak ta ABD deki enflasyon baz alındı.

Bu gün itibari ile 42 dolar + % 18 kdv garanti geçiş ücreti. Yani 49.5 dolar

Peki gecen ne ödüyor 71.75 lira

Peki garanti edilen geçiş ücreti ne 49.5 * 5.38 eşittir 266.31 lira

Devlet geçen araç için 266.31 - 71.75 eşittir 194.56 lira ödüyor.

Geçmeyen araç için 266.31 - 0 eşittir 266.31 lira ödüyor.

Geçen kendi hesabına karlı geçmeyene şemsiye olduğu gibi
 
Son düzenleme:
Katılım
21 Haz 2016
Mesajlar
291
Ben de Osmangazi köprüsünden geçmeyen biri olarak bilgi vermek istiyorum.

Sözleşme geçiş ücreti olarak 35 dolar + % 18 kdv olarak imzalandı. Fiyat artışı olarak ta ABD deki enflasyon baz alındı.

Bu gün itibari ile 42 dolar + % 18 kdv garanti geçiş ücreti. Yani 49.5 dolar

Peki gecen ne ödüyor 71.75 lira

Peki garanti edilen geçiş ücreti ne 49.5 * 5.38 eşittir 266.31 lira

Devlet geçen araç için 266.31 - 71.75 eşittir 194.56 lira ödüyor.

Geçmeyen araç için 266.31 - 0 eşittir 266.31 lira ödüyor.

Geçen kendi hesabına karlı geçmeyene şemsiye olduğu gibi

İşte sözleşmeler ve garantiler $ üzerinden olduğu için oluyor bu sıkıntılar.
Garanti edilen ücret 266.31 TL ama 5.38 $/TL kur üzerinden.
Sözleşme imzalandığı günkü $/TL kuru bugün olsaydı bu ücret 74.25 TL olacaktı.
Bugünkü oranda indirim 74,25 TL üzerinden uygulansa köprü geçiş ücreti bugün otomobiller için 20 TL , motosikletler için 12 TL olacaktı.

sözleşme rakamları ve oranları böyle bakıldığında gayet adil.
Asıl kötü olan şey paramızın değerini koruyamamış olmamız.
Mesela bugün 71,75 TL olan otomobil köprü geçiş ücreti 2 Ocak 2018 tarihindeki $ kuru üzerinden hesaplandı.
önümüzdeki yıl 2 Ocak 2019 tarihinde $ kuru örneğin 5,4 olursa otomobil köprü geçiş ücret 110 TL olacak,
ama 2 Ocak 2019 tarihinde $ kuru mesela 2010 yılındaki 1,5 seviyesine inse otomobil köprü geçiş ücreti 20 TL olacak.

hesap ortada;
kabahati sözleşmeye değil, paramızı pul edenlere bulalım

---------- Mesajlar birleştirildi - 08:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:42 ----------

Dipnot:
2002 yılbaşında $/TL kuru 1,44
2010 yılbaşında $/TL kuru 1,48
2010'dan sonra ekonomik olarak çökmüş gibiyiz
 
Katılım
14 Ocak 2008
Mesajlar
4,154
İşte sözleşmeler ve garantiler $ üzerinden olduğu için oluyor bu sıkıntılar.
Garanti edilen ücret 266.31 TL ama 5.38 $/TL kur üzerinden.
Sözleşme imzalandığı günkü $/TL kuru bugün olsaydı bu ücret 74.25 TL olacaktı.
Bugünkü oranda indirim 74,25 TL üzerinden uygulansa köprü geçiş ücreti bugün otomobiller için 20 TL , motosikletler için 12 TL olacaktı.

sözleşme rakamları ve oranları böyle bakıldığında gayet adil.
Asıl kötü olan şey paramızın değerini koruyamamış olmamız.
Mesela bugün 71,75 TL olan otomobil köprü geçiş ücreti 2 Ocak 2018 tarihindeki $ kuru üzerinden hesaplandı.
önümüzdeki yıl 2 Ocak 2019 tarihinde $ kuru örneğin 5,4 olursa otomobil köprü geçiş ücret 110 TL olacak,
ama 2 Ocak 2019 tarihinde $ kuru mesela 2010 yılındaki 1,5 seviyesine inse otomobil köprü geçiş ücreti 20 TL olacak.

hesap ortada;
kabahati sözleşmeye değil, paramızı pul edenlere bulalım

---------- Mesajlar birleştirildi - 08:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:42 ----------

Dipnot:
2002 yılbaşında $/TL kuru 1,44
2010 yılbaşında $/TL kuru 1,48
2010'dan sonra ekonomik olarak çökmüş gibiyiz

biraz eksikleri olduğunu düşündüğüm için bir kaç şerh ekleyeyim;

sanki türkiye tarihinde usd fiyatlaması hiç keskin değer kazanımı ya da sürekli değer kazanımı yokmuş gibi yazmışsın,
sözleşmelerin ve garantilerin usd üzerinden yapılmasının sebebinin türk lirasına güven olmaması,
sözleşme tl üzerinden de yapılabilirdi,
zira usd tl ye çevrilebilen bir para birimi,
yurtiçi sözleşmelerin tl üzerinden yapılmasına dair kanun çıkması bu dayanakları ayazda bırakıyor.

yüklenici firmaların konuyla ilgili bir sorunu olduğunu sanmıyorum, bu fiyaskoda payları büyük.
geçenlerde bu ve benzeri projelere ödenen ve ödenmesi planlanan rakamları açıklayan bakan resmen lafı ağzında geveledi,
zira savunulacak bir tarafı yok.

yanlış hatırlamıyorsam geçiş garantileri sadece köprü için değil bağlantı yolları için de ayrı sayılar var,
"433 kilometrelik istanbul-izmir otoyolu projesinde orhangazi-bursa arası için 35 bin, bursa-edremit ayrımı arası 17 bin, bursa-edremit ayrımı-izmir arası için de 23 bin araç garantisi verilmiş. "

bu yollar henüz tamamlanmadı,
tamamlandığında İstanbul - izmir arası mesafenin 3 saate düşeceğini belirten binali yıldırım söylemişti.

2018 yılında geçiş sayılarının ne olduğunu tam bulamadım,
devlet sırrı ya da ticari sır değil ise paylaşmanı rica ederim.
 
Katılım
15 Kas 2005
Mesajlar
9,362
Garanti süresi aslında var.
15 Mart 2035'te 407km otoyolu ve Osmangazi köprüsünü devlete devredeceğiz.
O tarihten sonra para toplama işini devlet yapacak.

Garanti süresi değil o, devir süresi. Benim dediğim garanti süresi. Şu kadar sene için garanti veririm, sonrasında kendi yağında kavrulursun şeklinde.
 
Katılım
28 Nis 2009
Mesajlar
454
Olan çocuklarımıza oluyor. 2035 senesine kadar gelecekleri ipoteklendi... Ya emeklilik ??? Bugün bile 65 yaş iken çocuklarımız kaç yaşlarında hak kazanabileck ve kazandıklarında bir ev kirası ödenebilecek mi o parayla... Hakkımızda hayırlısı diyip duruyoruz...
Kasada para kalmadığında sattılar herşeyi sonra bedelli askerlik çıktı. İlk zamanlar sadece zenginin çocuğu yararlanabiliyordu çünkü pahalıydı :) Baktılar para yeterince gelmiyor damping yaptılar, bugün benim çevremde bile birçok genç bedelli yapıyor. Sürümden kazandılar, aferin onlara...
Koskoca TSK'nın en baş komutanı eski genel kurmayı bugün savunma bakanı ve bedelli açıklaması yapıyor, ne acı değil mi? Görevi süresince askerlerin neler çektiğine şahit olmuş, yüzlerce şehit görmüş, cenazesine katılmış, uzvu parçalanmış askerleri ziyaretlere gitmiş adam bedelli açıklaması yapıyor çok bişiy gibi ... Onun içinde zor olmalı, kendine nasıl yediriyor bilemiyorum... Konu amacından saptı ama kusura bakılmasın, çok üzülüyorum...
 
Katılım
21 Haz 2016
Mesajlar
291
biraz eksikleri olduğunu düşündüğüm için bir kaç şerh ekleyeyim;

sanki türkiye tarihinde usd fiyatlaması hiç keskin değer kazanımı ya da sürekli değer kazanımı yokmuş gibi yazmışsın,
sözleşmelerin ve garantilerin usd üzerinden yapılmasının sebebinin türk lirasına güven olmaması,
sözleşme tl üzerinden de yapılabilirdi,
zira usd tl ye çevrilebilen bir para birimi,
yurtiçi sözleşmelerin tl üzerinden yapılmasına dair kanun çıkması bu dayanakları ayazda bırakıyor.

yüklenici firmaların konuyla ilgili bir sorunu olduğunu sanmıyorum, bu fiyaskoda payları büyük.
geçenlerde bu ve benzeri projelere ödenen ve ödenmesi planlanan rakamları açıklayan bakan resmen lafı ağzında geveledi,
zira savunulacak bir tarafı yok.

yanlış hatırlamıyorsam geçiş garantileri sadece köprü için değil bağlantı yolları için de ayrı sayılar var,
"433 kilometrelik istanbul-izmir otoyolu projesinde orhangazi-bursa arası için 35 bin, bursa-edremit ayrımı arası 17 bin, bursa-edremit ayrımı-izmir arası için de 23 bin araç garantisi verilmiş. "

bu yollar henüz tamamlanmadı,
tamamlandığında İstanbul - izmir arası mesafenin 3 saate düşeceğini belirten binali yıldırım söylemişti.

2018 yılında geçiş sayılarının ne olduğunu tam bulamadım,
devlet sırrı ya da ticari sır değil ise paylaşmanı rica ederim.

Sorun güven meselesi değil.
Paranın tamamı yurtdışından $ olarak geliyor.
Kredidatörler $ veriyor, geri $ alıyor, dolayısıyla bizim parayıda $ olarak geri ödememizi istiyor. O yüzden tüm hesaplar $ üzerinden

Orhangazi ye kadar araç trafiği garantisi 40bin, Orhangazi- Bursa arası 35bin. Şu anda otoyol kısmında bu rakamlar yakalanmaya başlandı.
Köprü maalesef normal günlerde 20bin civarında kalıyor. Bayram seyran falan olursa 40bini görebiliyor
 
Katılım
12 Ağu 2014
Mesajlar
878
Osmangazi Köprüsünü inşaa eden firmada çalışan birisi olarak biraz bilgi vermek istiyorum.

Fiyat politikası devlet tarafından işin imza aşamasında belirlenir ve bu fiyat politikası devletin bu tip projeler için yurtdışı kredi kuruluşlarına verdiği garantinin bir parçası olur.
Yani devlet kredi veren kuruluşa şu fiyat politikası üzerinden bu projeye ben bu kadar araç geçiş garantisi veriyorum der.

Osmangazi köprüsünün ücreti hesaplandığında oldukça adildi. Geçiş ücreti hesaplandığında Eskihisar-Topçular feribot seferi ücreti baz alındı ve feribot ücreti ile aynı ücret olacak şekilde hesaplandı. Bu hesap yurtdışı kredi kuruluşuna verildiği mecburen $ cinsine çevrildi.

Bu kur hesaplaması yapıldığında, yani 2010 yılında, 1$ = 1,5 TL. Sonrasında TL aşırı değer kaybedince geçiş ücretleri fahiş görünmeye başladı. Ama $ bazında geçiş ücretleri adil idi ve değişiklik olmadı.

Şimdi ise fiyat politikası devletin verdiği garantinin bir parçası olduğu değiştirmek kolay olmuyor. Şu andaki durumdan bizde memnun değiliz. Bize kalsa en çok müşteriyi çekecek fiyat politikasını uygularız.


Dipnot: çok fazla motosiklet kaçak geçişi olmaya başladığı için şu anda gişe görevlileri haricinde gişe bölgesinde dolaşan ve kaçak geçişi durdurmaya çalışan yeni elemanlar işe alındı. Bir nevi istihdam yaratmış oldunuz

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:29 ----------



$ üzerinden anlaşma yapıyor çünkü iş yurt dışından gelen $ cinsi kredi ile yapılıyor.
O kredi için devlet garanti verirken $ cinsinden konuşmak zorunda kalıyor

oha, bu nasıl bir olay ya.

adam ne yapıyor, bariyerin orada mı bekliyor.
bende var diyelim 1000cc motor, abandım gaza geçtim. o esnada ne yapacak, üstüme mi atlayacak :)
yakında haberleri okumaya başlarız hehralde "köprüde çalışana çarpıp kaçan motorcu" diye.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Üst