KTM KTM Superduke 1290 R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Hasmet; en sonunda bana da aldıracaksın sdr. Forumdaki ktm bayi sıkıntıları düşündürse de sdr hala ilk sırada.
Tuono v4 kullandın mı? Sdr gibi safkan naked olmasa da çoğunluğu sehir içi kullanımlar için tam tersi.

Yeni kuyruk şaseli sdr 2020 ye kaldı, önce ki modeller hakkında bir sorum olacak.
14/15/16 renkler dahil tamamen aynı. (16 se model hariç)
17/18/19 renkler hariç makyajlı kasalar aynı, son model de elektronik ek destekler var. Doğru mu?
Tuono'yu kullanmadım, listemde de yoktu. Çünkü naked görünümlü olsa da muadillerinden çok daha spor bir model, özellikle ergonomisi. Pist ve kıvrımlı yollar için üstün, ancak şehir içi kullanım için tercih eder miydin?

Burada SDR tek model. 14-15 aynı. 16 da elektronik güncellendi. 17'de genel güncelleme yapıldı, ancak buraya çok geç geldi o model. Sonrasını çok bilmiyorum.

Gelecek model daha çok Euro 5 için güncelleniyor bildiğim kadarıyla. Tirellis olan kuyruk şasesi 690 ve 790 gibi plastik olacak galiba. Ana şase için aluminyuma geçilebilir, muhtemelen yeni egzos sistemi için. Ancak şimdiki şase bayağı iyi.
 
Katılım
15 May 2014
Mesajlar
333
Tuono şehir içi tatsız olacağını bilsekte bazen mantıklı düşünemiyoruz, bize çok uzak bir marka olduğu için olabilir. Ara sıra ilanlara düşüyor ve TR piyasası olmadığı için rakiplerinden ciddi düşük rakamlar yazılmasına rağmen uzun süre güncel kalıyorlar. Son sahibi olmayı göze alınca listeye ekleniyor otomatikman.

Hoş sdr için de aynı şartlar geçerli TR de, firmanın satış sonrası şikayetleri de eklenince büyük risk. Ama z harici aklımdaki tek naked.

Bize gelen 14-16 lar tamamen aynı, sadece 16 se modelinde papatya disk ve renk farkları mevcut.

2020 modelinde yeni kafes, 790 gibi döküm arka çerçeve, yeni maşa, büyük radyatör vs baya değişiklik var bakalım nasıl olacak.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Tuono şehir içi tatsız olacağını bilsekte bazen mantıklı düşünemiyoruz, bize çok uzak bir marka olduğu için olabilir. Ara sıra ilanlara düşüyor ve TR piyasası olmadığı için rakiplerinden ciddi düşük rakamlar yazılmasına rağmen uzun süre güncel kalıyorlar. Son sahibi olmayı göze alınca listeye ekleniyor otomatikman.

Hoş sdr için de aynı şartlar geçerli TR de, firmanın satış sonrası şikayetleri de eklenince büyük risk. Ama z harici aklımdaki tek naked.

Bize gelen 14-16 lar tamamen aynı, sadece 16 se modelinde papatya disk ve renk farkları mevcut.

2020 modelinde yeni kafes, 790 gibi döküm arka çerçeve, yeni maşa, büyük radyatör vs baya değişiklik var bakalım nasıl olacak.

Çok hesap kitap yapılarak alınacak bir motosiklet değil SDR. Açıkçası bugün alıyor olsam MT10'a bakardım. Bence Z rakip değil. Japonlar arasında tek alternatif MT10.

2020'de gördüğüm değişikliklerin hemen hemen hepsi Euro 5 ile ilgili.

Verim için motorun hava benzin karışımının artması gerekiyormuş, bu da çok daha yüksek sıcaklık demek. Neredeyse iki kat büyük radyatör onun içinmiş. Yoksa 2014 modelde herhangi bir hararet sorunu yok. Hatta 2017'nin radyatörü az daha küçük.

Ayrıca katalitik konvertör de neredeyse iki kat büyük. Ona yer açmak için normalde direk bağlı olan arka süspansiyonu mafsallı (linked) yapmışlar. Bu da yeni arka çatal demek.

Hatta egzos borularını yeniden organize etmişler. Karışmış bayağı alt taraf. Halbuki şimdiki çok temiz. Yine toparlarlar muhtemelen. Prototip sonuçta. 790 prototipi de çok kötü duruyordu.
 
Katılım
15 May 2014
Mesajlar
333
Sdr TR de evlat demek, sıfır alıp çok uzun yıllar binilecek motor. Büyük ihtimal son benzinli nakedimiz olur, ceyranlıların vakti yaklaşıyor.

Z kesinlikle rakip değil, sadece gönül meselesi. 2020 de zx10 motorlu naked gelecek diyorlar bakalım ne olacak.

MT10 tipine nedense alışamadım, çekici gelmiyor. Senin de yazdığın gibi "Grenajlari söküp parça kalitesiyle oynayıp MT-10 diye de piyasaya sürmüşler..."

20 beklenmektense temiz 14 sdr alınabilir, fuar geçsin bakalım, kısmet.

Teşekkür ettim cevaplar için.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Rica ederim. Sadece görünüşüne bakarak fazla b0k atmışım MT10'a. Tabii ki devşirme bir motosiklet. Ancak binenler bir naked olarak iyi çalıştığını yazmışlar, görüntü her ne kadar çok olgun gözükmese de. Özellikle SP modeli bayağı iyi duruyor. Bulsam deneyeceğim açıkçası.
 
Katılım
15 May 2014
Mesajlar
333
İlk fırsatta alıcı göz ile tekrar bakacağım MT10 'a , hatta imkan olursa test edeceğim. Zorla sevmeye çalışmakta değişik bir duygu, kağıt üstü değerler harici moto dediğin sana vahşi/sexy gelmeli, öncelikle bu şekilde mutlu etmeli :)
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Şahsen motosikletin kullanımı, şeklinden hatta sesinden çok daha önemli benim için. İşini düzgün yapsın, Zero gibi elektrikli de olur, M10 gibi böcek gibi de :)
 
Katılım
15 May 2014
Mesajlar
333
Bahsetmek istediğim, motora doğru yürürken daha kontağı çevirmeden de haz almak, tabi ki kullanım tepkileri daha önemli.
Konuştuğumuz moto grubu için de zaten kullanım ve kalite olarak çok fark yok ancak, duke 1290 a MT10 body kit dahil yapılsa bana çekici gelmez :)
Örnek olarak eski cb1000r ı görsel olarak yenisine tercih ederim.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
CB1000R bence de en güzel motosikletlerden biri. Gösterge paneli... Arka jantı... Duruşu... Zevkler kişiye göre çok değişiyor, ama SDR ve MT10'dan bile güzel bence. Sürüş apayrı tabi.
 
Katılım
18 Ağu 2014
Mesajlar
899
1290 gt sürdünmü hiç patron. Mts1200den sonra aklimdaki tek makina. Değerini taze kaybetmiş temiz 2. Elleri bekliyorum.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Malesef. SDR'dan çok uzak değil ama. Atletik olmasına rağmen SDR çok rahat bir motosiklet. Minimum modifikasyonla çok rahat uzun yol yapar. KTM de onu yapmış. Sınıfındaki en performanslı model muhtemelen. MTS'in de artıları var tabii ki.
 
Katılım
15 Ara 2016
Mesajlar
8,142
Angrypower yanaş hele...

Epeydir 1290 konusu populer olmuş,bah hele..

Alak mi birer dene..kabak renginde..gazlayak mi ufuklara...gardaş....
 
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Angrypower yanaş hele...

Epeydir 1290 konusu populer olmuş,bah hele..

Alak mi birer dene..kabak renginde..gazlayak mi ufuklara...gardaş....

Ver elini gidelim Ufuk çizgisine
Sürelim beygirlerimizi turuncu rengine
Sdr1290 nam-ı diyar Serdar
Ben gazladım Levend üstat taa gittiği yere...
 
Katılım
18 Ağu 2014
Mesajlar
899
Hasmet agabey, aklımdaki tek soru ''is it worth'' şu sıralar. Zira tr de 1290 gt sürüp de bunu dile getiren bi arkadaş malesef yok.
yabancı forumlar da 2011 mts1200s den 2017 sine geçiş yapmaya değermi sorularına bile gerek yok otur oturduğun yerde dvt den önceki motorun ivmesi daha yüksek aradaki fiyat farkı elektronik güncellemelere değmez demişler.
2014 mts1200s den 2016 veya üzeri 1290gt ye geçiş değermi diye düşünüyorum.

Aklımdakiler,

aea nın tabiri baston oturuşu benim idealim mts de böyle acaba gt de nasıl ?

90° deki pürüssüzlük 75° de yok. Zamanında duke 390 nın titreşimine ses etmeyen ben 90° konforundan sonra gt den rahatsız olurmuyum ?

90° ile 75° arasındaki cift silindir kükremesi arasında fark varmı sence hangisi daha tatlı ? Full boğazdan susturuculu kullanıyorum genelde.

Beni cezbeden asıl olay 150 hp den 173 hp ye 125nm den 144nm e geçiş 20kg daha hafiflik ile. Yalnız motosiklet tepesinde beni mutlu eden yegane şey ani ivme. mts 6000 de delirmeye başlıyor o gurultu ile gelen ani ivme gt de daha iyimidir ? Lineer gelen güç değil istediğim topspeed ile ilgilenmiyorum.

GT nin tipini bir türlü sevemesemde milyon tane elektronik extra çok cezbedici. R 'ın şekline biraz daha benzese imiş tadından yenmezmiş.
 
Katılım
15 Ara 2016
Mesajlar
8,142
Ver elini gidelim Ufuk çizgisine
Sürelim beygirlerimizi turuncu rengine
Sdr1290 nam-ı diyar Serdar
Ben gazladım Levend üstat taa gittiği yere...

Yanladim da duruldum...
Benzin doldurmaktan yoruldum..
Koklamadi,içti yakıtı..
Pompaciya ayar oldum..

Dedim asıl gaz koluna..
Etme tereddut..
Fazla sündurme kopartirsin aleti..
Bu yollar vız gelir bana...
Yürek varsa yanaş drağa..
 
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Çektim debriyajı geldim tekere,
Kaldım öyle dediler sente.
Dedimki içimden kendi kendime,
Hadi canım gidelim semte.

Semtteki apaçiler bize ayar,
Geldik mi hepsi bizi duyar.
Soba borularını takıp dururlar yarışa,
Yanlama gardaşım, motorun altından kayar :p
 
Katılım
15 Ara 2016
Mesajlar
8,142
Antep´te gırtlak yüklettim cegeye.
Teksasli riçhırd bile hastadır giderine..
Uzat dediler uzattim aheste..
Dereceli egzantrik falan hikaye..

Ver hadi adamim kesiciye ses ver..
Subap kesmiyor bizdeki cegeler..
Tel jantim,yetmiş iki değil yüz kırk dört.
Az ötede gazla gürültü yapma la höt...


Zalım rüzgar önden esti yatiramadim ibreyi..
Benzin tek gıdım kaldı yediremedim devrini..
Yavaş yat dediler aldırmadım kimseye..
Belden ayazı yedim ishal oldum nafile .

Haşmet ağada kateme Sede...
Dayıoğlunda çita cege..
Kapıştılar ama aldı aklını kateme..
Yok dayı olmaz artık yarış bu alemde..
 
Son düzenleme:
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Seleye sardım streç filmi
Janta giydirdim beyaz rengi
Bindik CeGe'ye Geri geri
Bu işin sonu frengi

Bastım amasörleri yerin dibine
Kıskanma gardaşım çek vitesi bire
Garip geldiyse gözüne
Gel hele bir kapışalım paranın yeşiline

Yolda giderken rüzgardan sinek girdi ağzıma
Yattım motorun üstünde bastım gaza
Depo kapağı geliyor boğazıma
Yardırıyorum yolda kırbaçlaya kırbaçlaya

Yarışta açmayalım araları
Aramayalım belaları
Alma yanına yolcuları
Benzin bitti kaldım yokuş yukarı
 
Katılım
15 Ara 2016
Mesajlar
8,142
Efsanedir bu yolların virajı..
Yatır dedi emmimin gardaşı...
Yok dedim motor basık..
Almayalim belanın kralını..

Sahil yolunda verdım küsküyü..
Nefesi yetmedi söndü pürmüzü..
Nerde kaldı o yedi kocalı hürmüzü..
Geldi yine tipini sevdigimin öküzü..

Piyasa yapak dedik çıktık yola.
Aleme akacakken girdik mapusa..
Yok hemşo bu işler bize terso..
Değme gardaş bırak herşeyi oluruna..
 
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Gazımın teli kopuk
Motorumun egzoz yok
Yollar hep oyuk oyuk
Jant tellerim tek tek yoluk

Uber gene Çalıştırdı marşı
Denedi yolden geçmeye karşı
Ayna var dedik dinlemedi
Zaten motorcular herkes karşı


Abi serviste bu kadar oluyor :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst