Kask kararsızlığı - Hangi kaskı alırdınız ve neden?

Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
3 Eki 2015
Mesajlar
1,743
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
ece ve dot standartı varsa yanında garnitür snell yada sharp testleride varsa her tür kask alınır hepside korur iş görür..

geri kalan aradaki fiyat farkı marka brand name denilen markanın yıllanmış tecrübesinden doğan bir parasal fark , konfor farkı, ek bazı teknolojilik pratik farklar ve kaskın içindeki bizde köpük deniyor avrupalılar macun diyor ve darbe anında kafayı esas koruyan madde o madde ..

o madde de 3 kalite var . tersden gidersek üçüncü kalite olanı en adi kasklarda kullanılıyor.. ikinci kalite olanı orta sınıf markalar kullanıyor işini güzel görüyor birinci kalite kadar ama birinci sınıfa göre ömrü daha kısa birinci sınıfın ömrü 8-9 yılsa bunun 4-5 sene..

birinci sınıf ise pahalı bir madde dünyada o macunu yada köpüğü diyelim yapan sanırım bir fabrika varmış ve yapımıda çok zormuş onuda en kaliteli kask firmaları kullanıyor..

Fiyat farkları bunlardan doğuyor başka bir şey değil..

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:54 ----------



Bende üretimden kalktı diye biliyordum arkadaş yazınca dedim herhalde plus adı altında yeni bir modelini çıkarmışlar.. yoksa çok eski bir model yanlışım olmasın ben 2006 dan falan bilirim...

aynen sanırım rhpa 10 sonra rpha plus 10 dendi sonra muhtemelen 2015 üretimi alıcaktır arkadaş.bende yaklaşık 1 ay oldu rpha 11 aldım çok memnunum ses olayını gerçekten çözmüşler hatta bence fazla çözmüşler r25in sesini zar zor duyuyorum.hız ve rüzgar sesi alamadığım için hala motorun hızını hesaplayamıyorum çoğu zaman sandığımdan daha hızlı sürüyorum.
 
Katılım
15 Ara 2016
Mesajlar
8,142
aynen sanırım rhpa 10 sonra rpha plus 10 dendi sonra muhtemelen 2015 üretimi alıcaktır arkadaş.bende yaklaşık 1 ay oldu rpha 11 aldım çok memnunum ses olayını gerçekten çözmüşler hatta bence fazla çözmüşler r25in sesini zar zor duyuyorum.hız ve rüzgar sesi alamadığım için hala motorun hızını hesaplayamıyorum çoğu zaman sandığımdan daha hızlı sürüyorum.

Ayni mevzu,linea ve bmw´dede mevcut..head up´a bakmasan 110-120 ile gidiyorum dersin amma ibre dayanmis 160-180 e...:pr:

Ls2(alt seviye)&Hjc
 
Son düzenleme:
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
21 Ağu 2016
Mesajlar
1,151
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Qwestin yalıtımı hiç de iyi değil. Ben cbf150 kullanıcısıyım. 50-60 gibi süratleri geçtiginiz zaman rüzgar sesi rahatsiz ediyor...
 
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Qwestin yalıtımı hiç de iyi değil. Ben cbf150 kullanıcısıyım. 50-60 gibi süratleri geçtiginiz zaman rüzgar sesi rahatsiz ediyor...

Ben Qwest ile 145'le Cıbıldak motorda rahatsız olmazken sen nasıl rahatsız oldun? Ha intercom takmışsındır türbülans yapar. Lakin intercomsuz yada kask kamerasız yapmasına olanak vermiyorum ben.
 
Katılım
15 Ara 2016
Mesajlar
8,142
Ben Qwest ile 145'le Cıbıldak motorda rahatsız olmazken sen nasıl rahatsız oldun? Ha intercom takmışsındır türbülans yapar. Lakin intercomsuz yada kask kamerasız yapmasına olanak vermiyorum ben.

Aga senin kulaklar sagir olmasin..veya arkadaşın duyma seviyesi standart ustu..

Ama yok la..shoei ruzgar almaz yaw..sway bile 50-60 da rahatsiz etmez..
 
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Aga senin kulaklar sagir olmasin..veya arkadaşın duyma seviyesi standart ustu..

Ama yok la..shoei ruzgar almaz yaw..sway bile 50-60 da rahatsiz etmez..

Açıkçası benim kulaklar biraz sorunlu oldu galiba. Bağırarak konuşmaya başlaamışım son zamanlarda. Şimdi olabildiğince kısık seslerde ne yapacaksam, yapmaya çalışıyorum ki kulaklar yüksek ses için duyuları tamamen öldürmesin die. Fakat o hızlarda o kasktan rahatsız olmak zor gibi. Bilemedimki...
 
Katılım
25 Eki 2004
Mesajlar
6,182
gürültü kask yoktur beyler tıpasız kulak vardır :D gürültüsüz diye binlece lira bir kaska vericeğine kaliteli tıpa al bütün kasklar gürültüsüz olsun..

Eğer iyi bir motorcu olur bütün ekipmanlarınızı takarsanız kimbilir belki şirin babayı bile görebilirsiniz.
 
Katılım
20 Kas 2016
Mesajlar
197
bugün shark aldım. raw kullanıyordum. adı sonra drak oldu. bu yıl s drak ve x drag çıktı. s drak aldım. 3 civarı satılıyor piyasada 9 taksitle 2.5 a buldum
 
Katılım
25 Eki 2004
Mesajlar
6,182
bir ara aliexpress de 5-10 dolara raw ın alt plastik çenelik kısmına benzerini yapmışlardı onu alıyorlar yarım kaska takıyorlardı raw ın birebir nerdeyse aynısı oluyordu önden bakdınmı..
 
Katılım
26 Haz 2015
Mesajlar
681
Merhaba, Snell sertifikalı Kabuto markayı tavsiye edebilirim. Benim kendi kullandığım markada Kabuto. FF5V veya Aeroblade 3 modelini önerebilirim sürüş tarzınıza göre.

Kaskın ağırlığını kafanızda çok uzun süreli seyahatlerde farkedersiniz. Ancak Snell sertifikası olupta 1450-1500 gram altı kask bulamazsınız, Snell malzeme tokluğuna önem veriyor. Arai, Shoei vs gibi Snell sertifikalı kasklara bakarsanız hep ağırlıklar 1500 ve üzeridir.

Ekleme yapmak isterim :

Avrupada satılan shoei modelleri amerikada satılan shoei modellerinden farklıdır. Daha hafif ve beden ölçüleri biribirinden farklıdır. Shoei her modeli iki versiyonlu üretiyor bi dot snell standartlarına uygun amerikaya isimleride farklı zaten birde avrupa için ece 22.05 sertifikalı modeller. İki modelin görüntüleri aynı fakat ağırlıkları ve boyutları farklıdır. Söylediğiniz gibi dot etiketi olan modeller daha ağırdır. ECE.2205 etikete sahip shoeiler daha hafiftir. Shoei bir kaskı hem dot hem ece22.05 standartlarına uyarlamanın çok sağlıklı olmayacağını düşünüyor.
 

ahe

Katılım
16 Eyl 2013
Mesajlar
990
Qwestin yalıtımı hiç de iyi değil. Ben cbf150 kullanıcısıyım. 50-60 gibi süratleri geçtiginiz zaman rüzgar sesi rahatsiz ediyor...

kask kafana yapına uygun değildir. Gidip öyle yalap şalap kask alırsanız kafa yapınıza uygun kask almazsanız en kral kaskı alsanız bile ses gürültü alacaktır. Ben 2 senedir kullanıyorum ses ve konfor konusunda hiç bir şikayetim olmadı. Size shoei diye ls2 vermiş olmasınlar :))
 
Katılım
26 Haz 2015
Mesajlar
681
kask kafana yapına uygun değildir. Gidip öyle yalap şalap kask alırsanız kafa yapınıza uygun kask almazsanız en kral kaskı alsanız bile ses gürültü alacaktır. Ben 2 senedir kullanıyorum ses ve konfor konusunda hiç bir şikayetim olmadı. Size shoei diye ls2 vermiş olmasınlar :))

söylediğiniz çok doğru bir tespit. Maalesef kullanıcıların değil fakat satıcıların kullanıcıya hemen ürünü satıp paketleyip gönderme arzusu bu gibi sorunları beraberinde götürüyor. Adamın kafasına kask girdiği gibi faturası kesiliyor, yanlış bir uygulama. Her iki tarafında bu işe biraz vakit ayırıp mağazada iyice denenmesi kaskın içerisinde bir boşluk olmadığından emin olmak gerekiyor. Yoksa dediğiniz gibi isterse astronot kaskı taksın yine haddinden fazla bir gürültü olacaktır.
 
Katılım
21 Kas 2017
Mesajlar
1,121
Hjc Fg17 kullanıyorum. Yatarak kullandığın bi motorun varsa tavsiye etmiyorum. Boynum ağrıyo, kask bana ağır hissettiriyo.

Fakat şöylede bi şey söyleyeyim diğer modeller hakkında hiç bi fikrim yok, belki onlarda aynı etkiyi yaratır.
 
Katılım
18 Eki 2018
Mesajlar
31
Cevaplar için çok teşekkürler. Bu kadar çok yorum geleceğini düşünmemiştim. Zamanım oldukça okuyup sorum olursa alıntı yaparak cevap vereceğim.
 
Katılım
16 Eki 2018
Mesajlar
507
merhaba ben de bu dönem kask araştırıyorum.. bir motosiklet dükkanında çalışan arkadaşım premier touran modelni önerdi carbon fiber aramid karışımı bir kask ve bu karışıma sahip olan kasklara göre çok daha ucuz olduğunu söyledi. henüz deneme şansım olmadı bir şey söyleyemiyorum. kullanan arkadaşlar varsa ve buradan deneyimlerini paylaşır ise şahsım adına da sevinirim. kazasız belasız sürüşler.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,032
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
İlk defa duydum bu markayı, liste fiyatı 320€ ama internette 200€ altında fiyata satan yerler var. İtalyan markası. 1250g'lık karbon kask diyor. Bu kadar ucuz oluyor mu karbon kasklar? Veya neden liste fiyatının bu kadar altına satılıyor, tutmuyor mu? Doyurucu bir incelemeye denk gelemedim.
 
Katılım
23 Ocak 2017
Mesajlar
307
Bence o paraya daha iyi kasklar alınabilir. Kampanya falan kovalarsan schubert bile düşürebilirsin belki. O parayı scorpion'a vermezdim. (scorpion kullandım önceden)
 
Son düzenleme:
Katılım
16 Eki 2018
Mesajlar
507
İlk defa duydum bu markayı, liste fiyatı 320€ ama internette 200€ altında fiyata satan yerler var. İtalyan markası. 1250g'lık karbon kask diyor. Bu kadar ucuz oluyor mu karbon kasklar? Veya neden liste fiyatının bu kadar altına satılıyor, tutmuyor mu? Doyurucu bir incelemeye denk gelemedim.

kaskın adını yazdığınızda youtube da tanıtımını yapan tek bir türkçe video mevcut. 1956 dan beri kask üreten bir firmaymış sanırım piyasaya yeni yeni girdiği için kalitesine göre ucuz diyor videodaki arkadaş. video 2016 dan. o dönem 900 küsür liralardaymış. ben de denk getirip kafaya oturuşuna vs. bakacağım ilk fırsatta
 
Katılım
25 Eki 2004
Mesajlar
6,182
premier eski markadır türkiye'ye de bir bayisi distirübütörü yoktu haliyle satılmıyordu ancak yurtdışından alanlar falan olurdu.. Özelliği yıllardır retro vintage modeller üretmesidir bu alandada benim bildiğim tek marka..

tek kronik sorunu genel olarak bence ağır olması.. çevremde bir arkadaşda vardı yıllar önce pek memnun değildi ama onunki ucuz giriş sınıfı bir modeliydi bu carbon falan değildi gürültülü olduğunu ağır olduğunu söylüyordu .. favori modeli trophy modelidir cafe racer kaskıdır cruisercılar severler retro vintage model olarak o konudada beğeniliyorlar zaten ..

Bu arada carbon kask alıcaksanız carbon = Hafiflik demek benim için marushin carbon kaskı 1050 gram misal olması gereken hatta bence 900 gramlara düşürmeliler carbonun hakkı o ona görede para alıyorlar çünkü..

1300 gramlık 1400 gramlık carbon kask bence anlamsız.. carbon olmasının bir esprisi kalmıyor normal kasklarda o ağırlıklarda..
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst