Bajaj Bajaj Dominar 400 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
1 May 2018
Mesajlar
27
@Angrypower çok geçmiş olsun. Ciddi bir sorun olmaması teselli ama insan keşke hiç bunları yaşamasak demeden de edemiyor. Umarım çabucak eski (motor üstündeki) hâline dönebilirsin.

Arkadaşlar aşağıdaki fotoğrafta da görüleceği üzere vites pedalının üzeri gres / motor yağı gibi bir yağ ile kaplı gözüküyor. Bunu ben daha önce temizledim. Sonradan tekrar yağ kaplı hâle geldi. Bu normal mi? Yoksa şanzıman ya da motordan yağ kaçağı gibi bişey olabilir mi?

Bu arada motor yağını yaklaşık 1500 km önce değiştirdim ve şu an 1900'lerde, henüz yağ lambası gibi bişey yakmadı.

7D5RaY.jpg
 
Son düzenleme:
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,002
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Bana da ön dişlinin orada birikmiş zincir yağı olabilir gibi geliyor. Zincir yağını fazla kaçırınca veya temizlerken gazyağı vs çok kullanıp sonra da bu iyice kurulanmadan zincir yağı tatbik edilince olabiliyor böyle şeyler. Serviste ön dişli muhafazasını söktürüp orayı iyice bir temizletin, öyle tekrar kontrol edin. (Elleri değmişken arka zincir muhafazasının da içini temizletin...)
 
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Hasar tespiti için ben servise bıraktım onlar yaptıracaklardı. Yakında yapılır. Motor üzerindeki eski halime dönmem 2hafta içinde tamamdır ama ceket, kask, opsiyonel pantolon 5150tl tutuyor maalesef. Daha da dandik kask kimse bana taktıramaz. Bakalım ne olacak :)

O gress değil fazla zincir yağı. Boş vaktin var ise aç 8 anahtar ile ön dişlinin olduğu kapağı ve gaz yağı ile temizle. Benim gibi tembel isen bas balata spreyini tertemiz.

Hatta başlamışken tüm zincir ve dişlileri temizleyip tekrardan yağla, gıcır gıcır olur :)

Not: Avadanlıkta mevcut. Fakat lokma yada cırcır işini daha kolay yapar.
 
Son düzenleme:
Katılım
1 May 2018
Mesajlar
27
Aslında bu fotoğrafı bugün yaptığım temizlikten sonra çektim. Zincir, arka dişli, jant vs. iyice temizledim. Komple yıkayıp zinciri yağladım. Vites pedalının bağlı olduğu yeri de yağlı kalması gerekebilir diye özellikle temizlememiştim. Artık birdahaki sefere temizlerim. Sürekli (200-250 km de bir) zinciri temizleyip yağlıyorum. Fazla yağ olması çok muhtemel :)

Bilgiler için teşekkürler.
 
Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
3,437
Motosikleti
Henüz yok.
Hafta sonu yapmış olduğumuz Kartepe Kayak merkezi turumuzdan bir kaç resim.

Tabi önce toplanma ve ardından Maşukiye Değirmen Restaurantta sabah kahvaltısını.

43342650_241112313236998_392020743350648832_n.jpg


43342730_1873539372734772_3802650334619238400_n.jpg


43477924_737777093240191_1065414496593379328_n.jpg


Kahvaltımızı yaptıktan sona Kartepe Kayak merkezi istikametine doğru devam ediyoruz.

43447410_1009090469263360_1770494461256663040_n.jpg


43233558_950424241825362_6284940659166019584_n.jpg


43354255_429416414251044_6174915098964918272_n.jpg


43395158_154824195459815_2020397807684288512_n.jpg


43422616_307601920057508_8186309929347317760_n.jpg


43425668_637111473351228_986773787137540096_n.jpg


43429875_2303912569838171_4581374252376129536_n.jpg


43447148_263501594356501_5195526125840760832_n.jpg


Yeni motorum ayağınızı denk alın.

43462887_248297316035248_2354391124799389696_n.jpg


43500620_401722907031361_9206760881470308352_n.jpg


43590296_318209342298251_3996859392715653120_n.jpg



Gezip tozduktan sonra sabanca gölü kenarında yorgunluk tatlısı ve çayı içiyoruz.

43346163_475790676258356_1448276037501714432_n.jpg


43431483_157471048530014_8671758297423937536_n.jpg
 
Son düzenleme:
Katılım
19 Kas 2017
Mesajlar
2,187
sapanca gölünün yanından geçtim ama böyle çay içme yerleri göremedim ben sonra devam edip maşukiyeye girmiştim
 
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Anlaşılan Dominar'cılar hepsi garajlara sakladı motorları. Resmen tek adam geziyor. Gayette güzel gezi olmuş. Orasına burasına bişey takıp deneyende kalmadı aletin :)
 
Katılım
21 Ağu 2016
Mesajlar
1,008
@Angrypower çok geçmiş olsun. Ciddi bir sorun olmaması teselli ama insan keşke hiç bunları yaşamasak demeden de edemiyor. Umarım çabucak eski (motor üstündeki) hâline dönebilirsin.

Arkadaşlar aşağıdaki fotoğrafta da görüleceği üzere vites pedalının üzeri gres / motor yağı gibi bir yağ ile kaplı gözüküyor. Bunu ben daha önce temizledim. Sonradan tekrar yağ kaplı hâle geldi. Bu normal mi? Yoksa şanzıman ya da motordan yağ kaçağı gibi bişey olabilir mi?

Bu arada motor yağını yaklaşık 1500 km önce değiştirdim ve şu an 1900'lerde, henüz yağ lambası gibi bişey yakmadı.

http://i.hizliresim.com/7D5RaY.jpg

Bende de oldu ve sanırım zincir temizliğinden sonra oraya sıçrayan yağ o. servisten Birol ustaya resim attım ve o da öyle görünüyor dedi. Çünkü kıvamı macunumsu.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:03 ----------

Anlaşılan Dominar'cılar hepsi garajlara sakladı motorları. Resmen tek adam geziyor. Gayette güzel gezi olmuş. Orasına burasına bişey takıp deneyende kalmadı aletin :)

Valla ben her gün işe gidip geliyorum. Yakında 10 bin bakımı gelir. 9 k'yı geçtim çünkü.
 
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Valla ben her gün işe gidip geliyorum. Yakında 10 bin bakımı gelir. 9 k'yı geçtim çünkü.

O kadar Antalya'dasın. Halen havalar güzelken bir Kız Kalesine gidip gelsene hocam. Çalış çalış nereye kadar? Ben yaza Antalya'ya tatile gelmeyi planlıyorum arkadaş ile. Sen uçakla git, ben motorla geleceğim dedim.

Kaza yaptın halen akıllanmadın diyor :queen:
 
Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
3,437
Motosikleti
Henüz yok.
Anlaşılan Dominar'cılar hepsi garajlara sakladı motorları. Resmen tek adam geziyor. Gayette güzel gezi olmuş. Orasına burasına bişey takıp deneyende kalmadı aletin :)

Tşk ederim daha yeni başladım dur bakalım, yeterki hava gezilir bir durumda olsun yine akacağım gitmediğim yerlere, 500-1000km mesafeli yerlere kampa gideceğim yer belli ama fırsat bulamıyorum veya hava izin vermiyor, siz 5 10km den bağsediyorsunuz motor 25000km bakımına girecek eli kulağında. Bu toplu sürüştü bu sayfayı bilmedikleri için olabilir veya uğraşmak istemiyor olabilirler.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:22 ----------

O kadar Antalya'dasın. Halen havalar güzelken bir Kız Kalesine gidip gelsene hocam. Çalış çalış nereye kadar? Ben yaza Antalya'ya tatile gelmeyi planlıyorum arkadaş ile. Sen uçakla git, ben motorla geleceğim dedim.

Kaza yaptın halen akıllanmadın diyor :queen:

Yazın Antalya ya gitme sıcakla aran kötü değil ise, geçen sene gittim 45 derece üzeri sıcak vardı gittiğim gibi sabahın 2 sinde tekrar geri dönüşe geçtim, Karadeniz'e gidecek olanlara ya ilkbahar yada sonbahar da gidin diyorum yazın hava karışık oluyor birşey anlamıyorsun, Antalya için de sonbahara doğru gideceksin ki ne güneş seni kavurcak nede kalabalık olacak rahat rahat kafanı zevkini çıkacaksın.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:26 ----------

Benim ilk Pulsar ile ufak tefek 11 kazam vardı hala motor kullanmaya devam ediyorum, bu kazalar yüzünden pulsarımın ismini ( 6 İleri Papatya Pulsar ) koymuştum, 6.kazadan sonra diğerlerine kadar biraz zaman
geçince ismi öyle kaldı.
 
Katılım
21 Ağu 2016
Mesajlar
1,008
Antalya şimdi güzel. Gelecek olan eylül-ekim gibi gelsin.

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:56 ----------

O kadar Antalya'dasın. Halen havalar güzelken bir Kız Kalesine gidip gelsene hocam. Çalış çalış nereye kadar? Ben yaza Antalya'ya tatile gelmeyi planlıyorum arkadaş ile. Sen uçakla git, ben motorla geleceğim dedim.

Kaza yaptın halen akıllanmadın diyor :queen:

Valla hocam tek olsam hiç düşünmeden giderim ama hem hanım hem de iki çocuk var ve sadece 1 gün boşluğum oluyor haftada. Onu da çoluk çocuk geçiriyoruz beraber.
 
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Ben halen evdeyim. Gitmiyorum bir yere. Sitenin garajında olduğunu bilsem motorumun gene içim rahat edecek de motorum gurbet ellerde gibime geliyor şimdilerde :) Pis tutar yıkamazdım ama genede benzinin ve yağın en hasını koyardım. Yeri gelir nazlandırır Yeri gelir sınırları zorlardık. Bakalım ne olacak...


6 ileri papatya pulsarda güzelmiş :)
 
Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
3,437
Motosikleti
Henüz yok.
Bu gün ikinci kış ayını görmeden önce antifirizi yenileyeyim dedim, daha önce pulsarıma yapmıştım buda aynı şekilde olduğu için gayet kolay şekilde hallettim. Dün akşam 1 litre saf su almıştım, organik antifrizim de vardı kullanma kılavuzunda 1 litre koyulacak diyordu ama nedense tutmadı ve 1,100ml karışımlı antifiriz ekledim havasını aldım topladım. Değişim yaparken önce içindekini boşalttım sonra iki defa damacana suyu koyarak motorun isinmasını ve içindeki tortuların bir nebze çıkmasını sağladım, eski çıkan gayet iyi idi ama bir kere boşalttık yapacak bir şey yok.

1- yanımızda olması gereken aletler.

43654257_252762902099812_1218234256233332736_n.jpg


2- hazırladığımız karışımlı antifirizimiz.

43648085_487124898445096_6712594568623161344_n.jpg


3- söktüğümüz tüm parçalar.

43631688_109063423332811_2049618566143016960_n.jpg


4- radyatör yan kapak.

43518812_410691129462118_8775839360894369792_n.jpg


5- çamurluk vidaları.

43500570_197359754389502_2578877679403008000_n.jpg


43469329_708358392864390_349475063604445184_n.jpg


6- yedek depo tahliye hortumu.

43442104_2214602752153941_2582990351107096576_n.jp  g


7- radyatör tahliye vidası.

43439961_243886699637881_7879420742087999488_n.jpg



8- bitmiş hali.

43500708_713304172368875_7275054981672075264_n.jpg


Not: benim gibi radyatör tahliye pulunu çıkarmaz dikkat etmezseniz kaybedebilirsiniz neyse ki son anda gördüm ama ben tüm işlemi bitirip motoru toplamıştım ama tekrar tahliye vidasını çıkartıp yerine taktım, vidayı çıkarınca birden su gelmedi damlama şeklinde gelince işim daha da basit oldu ve sonlandırdım, gayet basit bir işlem.

43439982_2198896420376781_7877413313028554752_n.jpg


Video çözünürlüğü düşük ama kartepe gezisinden bir video.

 
Son düzenleme:
Katılım
10 Ara 2006
Mesajlar
1,444
kdiner, "dikkat dal düşebilir" yazan ağaçtaki salıncağa kaskla binmek doğru bi hamle olmuş.:mrgreen:

Norton, aile ve çocuk sorunsalı(aslında keyfi daha doğru) benim için de geçerli, bu sebeple günübirlik gezilere bile gitmem zor gibi, ama eşimle bi karara vardık gibi bundan sonra en azından şu Kuralkan etkinliklerine katılma azmindeyim bakalım.

Angrypower sormuş, benim motora son taktığım şey GP kompozit ön cam ve dörtlü flaşör. Önce biadil cam aldım ama kafaya öyle bir rüzgar yedim ki 1 hafta zor dayandım ve çıkartttım(benim boy 1.85 bu arada onun etkisi de olabilir), halen satılıktır kendisi isteyene. GP kompozit cam (en azından benim gibi uzun boylular için)kesinlikle daha başarılı ve neredeyse aynı fiyata buldum Sakarya'dan. Yine de onun da üstüne aldığım rüzgar deflektörünü takacağım sanırım, uzun boy kimi zaman dezavantaj da olabiliyor. (Kafamı vapura vurmuşluğum bile var, o derece. Eşim, vapura kafa atan adam diyor. :cherry: )
4'lü flaşörü servis led ampul olduğu için yapılamaz demişti, ama kdiner'in tavsiyesi ile gezi fotolarında da görülen Zafer Akkuş arkadaşım gayet güzel yapıverdi geçen hafta sonu, motorda benim en çok önemsediğim şey, çünkü %90 istanbul içi ve gece dönüşlü işe git gelde sürüyorum motoru. İlk sürdüğüm gün bile kullandım.
Bu arada yarın 5000 bakımına gidiyorum ben de. Motordan eskiye oranla daha memnunum(yok yok bunda zam yemiş olmasının etkisi yok, valla yok bak:mrgreen:), sanırım titreşime de alıştım, orjinal dişliyi bi süre daha değişmeme kararı aldım.(O kadar alışmışım anlayın:mrgreen: , Bünye 5000km boyunca titreşim yiyince alıştı zaar:cherry:) Şaka bi yana epeyce bir alıştım yav, motor km arttıkça bazı şeyler yerine mi oturdu nedir :)
Bende de durum bu.
Herkese selamlar, hava şartları çetinleşti, asfalt soğuk, aman dikkatli sürün.
 
Son düzenleme:
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
kdiner, "dikkat dal düşebilir" yazan ağaçtaki salıncağa kaskla binmek doğru bi hamle olmuş.:mrgreen:

Norton, aile ve çocuk sorunsalı(aslında keyfi daha doğru) benim için de geçerli, bu sebeple günübirlik gezilere bile gitmem zor gibi, ama eşimle bi karara vardık gibi bundan sonra en azından şu Kuralkan etkinliklerine katılma azmindeyim bakalım.

Angrypower sormuş, benim motora son taktığım şey GP kompozit ön cam ve dörtlü flaşör. Önce biadil cam aldım ama kafaya öyle bir rüzgar yedim ki 1 hafta zor dayandım ve çıkartttım(benim boy 1.85 bu arada onun etkisi de olabilir), halen satılıktır kendisi isteyene. GP kompozit cam (en azından benim gibi uzun boylular için)kesinlikle daha başarılı ve neredeyse aynı fiyata buldum Sakarya'dan. Yine de onun da üstüne aldığım rüzgar deflektörünü takacağım sanırım, uzun boy kimi zaman dezavantaj da olabiliyor. (Kafamı vapura vurmuşluğum bile var, o derece. Eşim, vapura kafa atan adam diyor. :cherry: )
4'lü flaşörü servis led ampul olduğu için yapılamaz demişti, ama kdiner'in tavsiyesi ile gezi fotolarında da görülen Zafer Akkuş arkadaşım gayet güzel yapıverdi geçen hafta sonu, motorda benim en çok önemsediğim şey, çünkü %90 istanbul içi ve gece dönüşlü işe git gelde sürüyorum motoru. İlk sürdüğüm gün bile kullandım.
Bu arada yarın 5000 bakımına gidiyorum ben de. Motordan eskiye oranla daha memnunum(yok yok bunda zam yemiş olmasının etkisi yok, valla yok bak:mrgreen:), sanırım titreşime de alıştım, orjinal dişliyi bi süre daha değişmeme kararı aldım.(O kadar alışmışım anlayın:mrgreen: , Bünye 5000km boyunca titreşim yiyince alıştı zaar:cherry:) Şaka bi yana epeyce bir alıştım yav, motor km arttıkça bazı şeyler yerine mi oturdu nedir :)
Bende de durum bu.
Herkese selamlar, hava şartları çetinleşti, asfalt soğuk, aman dikkatli sürün.

Malum kazadan sonra ilk patlayan benim biadil ön cam oldu. Mecbur değiştirecektim. Sıra Gp-kompozitte idi takarım sorunsuz. Bende ön dişli 16t. Böyle biraz daha iyi sanki. Tramer'i bekliyorum, ezik ve ödemlerin geçmesinide bekliyorum. Yakalarsam güzel bir hava ve o zamana kadar bütçe denkleştirip kask ve mont alırsam eğer; düşünmeden Çanakkale'ye basarım. Basarkende Uçmakdere'den geçerim. Tam 8 gün oldu motor sürmeyeli...

Canım çekiyor :pr:
 
Katılım
10 Ara 2006
Mesajlar
1,444
Malum kazadan sonra ilk patlayan benim biadil ön cam oldu. Mecbur değiştirecektim. Sıra Gp-kompozitte idi takarım sorunsuz. Bende ön dişli 16t. Böyle biraz daha iyi sanki. Tramer'i bekliyorum, ezik ve ödemlerin geçmesinide bekliyorum. Yakalarsam güzel bir hava ve o zamana kadar bütçe denkleştirip kask ve mont alırsam eğer; düşünmeden Çanakkale'ye basarım. Basarkende Uçmakdere'den geçerim. Tam 8 gün oldu motor sürmeyeli...

Canım çekiyor :pr:

Olsun acele etme, hem kendin iyice düzel, hem motora bi bak bakalım durum ne.
Aslında dişli konusunda hala kararsızım, bi yanım değiştir diyo, çünkü özellikle gece aynalardaki titreşim can sıkıcı, bir de şu vites aralıklarının kısalığı var tabii. Bir yanım biraz daha böyle kullan diyo. Amacım 5000 bakımında değişmekti ama bakalım yarın bir anda değişebilirim de. Servis bana arka 42 önermişti, yarın yaptırabilirim de belki, varsa elinde dişli, geçen sefer yoktu.

--------------------

kdiner, önceki mesajda yazmayı unuttum, bu kadar detayla fotolarla anlatman takdire şayan eline sağlık.
 
Son düzenleme:
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Olsun acele etme, hem kendin iyice düzel, hem motora bi bak bakalım durum ne.
Aslında dişli konusunda hala kararsızım, bi yanım değiştir diyo, çünkü özellikle gece aynalardaki titreşim can sıkıcı, bir de şu vites aralıklarının kısalığı var tabii. Bir yanım biraz daha böyle kullan diyo. Amacım 5000 bakımında değişmekti ama bakalım yarın bir anda değişebilirim de. Servis bana arka 42 önermişti, yarın yaptırabilirim de belki, varsa elinde dişli, geçen sefer yoktu.

--------------------

kdiner, önceki mesajda yazmayı unuttum, bu kadar detayla fotolarla anlatman takdire şayan eline sağlık.

Dişliyi değiştir. Çok faydasını göreceksin. Sürdüğün mesafe az değil, ayrıca uzun yolda da çok farkediyor.
 
Katılım
10 Ara 2006
Mesajlar
1,444
Dişliyi değiştir. Çok faydasını göreceksin. Sürdüğün mesafe az değil, ayrıca uzun yolda da çok farkediyor.

Haklısın, ben de zaten bugün servisle de konuşup değişme kararını netleştirdim ama 42 dişli yoktu, benim debriyaj müşürü de ayvayı yemiş, o garantiden gelecek onunla beraber dişli de gelince ikisini birden değişecek servis. Gece dönüş yaptığım için işten ve dediğin gibi gidiş dönüş 65 km yol yaptığım için motoru biraz rahatlatmak şart gibi, bu haliyle epeyce yoruyor aslında, inince fark ediyorum. Servis de hem motor rahatlar hem daha az yıpranır, dedi. Onu da hallettim mi eksiğim kalmıyor bu yıl için, yağmur ve karda hatta kuru bile olsa 10 derece altındaki soğuk havada sürmediğim için, lastik işini de bir daha ki kışa erteledim.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst