Bajaj Bajaj Dominar 400 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Merhabalar herkese,

700 km de rodaj bakımı yeni yapılmış dominar 400 kullancısıyım manet ve peglerden gelen titreşim ile yaşamaya alıştım.Fakat alt vites biraz yüksek devirde gidondan gelen sese ve yüksek vites 4.5 devirden sonra ki depo titremesine çare nedir? Km arttıkça düzelir mi yoksa dişli küçültme sele minderi tarzı uygulama yapsam fayda sağlar mı?

Teşekkürler.

Servise uğra 30sn içinde çözüyorlar. Keşke rodaj bakımımda söyleseymişsin. Çözümü çok basit.
 
Katılım
26 Haz 2007
Mesajlar
1,248
42 dişli %7 tork kaybı oluyor, dediğiniz gibi 43'de %4 gibi. Aslında ben de taa en başında 43 mü olmalı dediydim ama 42 kullanan arkadaşlar bana genellikle titreşim için 42 önerdiler, servis de aynını söylemişti o yüzden 42 düşündüm. Benim kullanımım agresif denilemez, tek kişi genellikle düz yolda ve 120 - 130 km üst sınırla sürüyorum. ortalama hızım 100 - 110 gibi oluyor sürdüğüm yol boyunca 5000km'de yalnız bir kez RPM ışığı yaktırdım o da denemek içindi. :)
......

Sakin kullanıyorsanız 42 sizin için ideal. :cat:
Genelde 42 kullananlardan aldığım dönüşler iyi geldi bana. Bi de ben deneyeyim bakalım. neticede 43'e dönmeye engel bi durum yok, siz de dönmüşsünüz. :)

Bir de soru sorayım size ikisini de kullanmışsınız, zincir orjinal haliyle kurtarıyor değil mi her ikisinde de yani bakla filan sökülmüyor değil mi? Ben sökülmüyor diye okumuştum bu başlıkta yanılmıyorsam.
Ben 42'de de 43'te de bakla sökmedim. Ancak 43 dişlide bile zincir gerdirme alanınız 1 bakla boyu kadar azalıyor, bu da zinciriniz sağlam olsa bile çok da gerdiremeyeceğiniz anlamına geliyor. Benim km 20bin'e dayandığı ve zincir bozulmaya yüz tutmadan 1000km kadar önce son kısma kadar gerdirdiğim için bana sorun olmadı. Bu aralar zincir alıp değiştireceğim.

Ancak 42 dişliyi uzun süre kullanacaksanız zincirden bakla aldırmak sonrasında tekrar uğraşmamak adına mantıklı olacaktır. 42 dişliyi motor 10bin ila 12bin km arasındayken kullandığım için zincirim görece daha yeniydi, gerilmeye ihtiyacı yoktu, gerek olduğu anda çok payı da yoktu yalnız(hatta şimdi değiştirdiğim zamandan çektiğim fotoya baktım, gerdirme en sona dayanmış görünüyor 42 dişlide)
 
Son düzenleme:
Katılım
12 Eki 2018
Mesajlar
146
Söyledim vidaları sıktık zamanla açılır daha yeni motor dediler başka bir servisede göstermek istiyorum açıkçası bakalım onlar ne diyecek.
 
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Bende açılmadıysa sende hiç açılmaz. Zaten servisten servise sıkıyorlar hepsini, zırıltı ile bir daha uğraşmazsın ama...
 
Katılım
9 Eyl 2018
Mesajlar
7
5000 km bakımım yaklaşıyor. Şuan ki bakım fiyatları ne durumdadır bilgisi olan var mı acaba.
ankara motomekanik e telefonla ulastım 250 tl fiyat verdi bana fazla gibi geldi siz ne düşünüyor sunuz.
teşekkürler
 
Katılım
26 Haz 2007
Mesajlar
1,248
5000 km bakımım yaklaşıyor. Şuan ki bakım fiyatları ne durumdadır bilgisi olan var mı acaba.
ankara motomekanik e telefonla ulastım 250 tl fiyat verdi bana fazla gibi geldi siz ne düşünüyor sunuz.
teşekkürler

Motomekanikte Geçen yıl ağustosta rodaj bakımı 180tl idi. Mart 2018'deki 10bin bakımı için de yine aynı fiyatlar üstünden 280tl istemişlerdi(hava filtresi 45tl + 1 saat daha işçilik 55tl). Anladığım kadarıyla 180tl olan yağ+yağfiltresi değişimi+genel bakım+ 1 saat işçilik 250tl olmuş.

Motomekanik diğerletine göre pahalıdır ancak işlerinin ehlidirler, profesyonelce ve temiz yaparlar işlerini. Motul yağ kullanırlar
5bin bakımında hava filtresi değişmiyor, 10bin'de değişirken hava filtresi fiyatı(75 tl gibi bişey sanırım şuanda orjinali) + 1 saat daha işçilik daha koyacaksın en azından.

Sen birde 10000km ve 20000km bakımlarını gör :)

Benim Domi de 20bin oldu, yağ+yağfiltresi+havafiltresi olarak 150tl'ye kendim yapabildiğim bakımı sırf garanti bozulmasın diye 4yüztl'ye yaklaşan bir fiyatta servise yaptırma konusunda kararsız kaldım, çektim evin önüne motoru, kapattım üstünü. Satmak için bakımlarını yapıp beklettiğim pulsarımı kullanmaya başladım şimdi, öyle ki kış için anlaş wintergrip2 alıp kışı pulsarla geçireyim diyorum. Hem daha güvenli yol almış olurum, hem de daha ekonomik oluyor.
Dominarın lastikler de 20bin km oldu ve kışın sıkıntı olacak, özellkle arka lastik ama 1 yaz daha geçirtir bana, ona lastik almak istesem en az 1200 kağıt çıkacak cepten. Yani servise 3yüz küsür tl vermektense 6yüz küsür tl'lik lastik takımı alıp eski motorumla güvenli yol almak daha mantıklı geldi bana.
 
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
20000 bakımında bujilerde değişiyor. Üstüne subap ayarı yapılıyor. Gerekirse zincir ve dişlide değişiyorum öyle kendinin yapabileceği birşey değil pek.
 
Katılım
26 Haz 2007
Mesajlar
1,248
20000 bakımında bujilerde değişiyor. Üstüne subap ayarı yapılıyor. Gerekirse zincir ve dişlide değişiyorum ....

Bujileri kendim değişebiliyorum, kuralkanda orta buji yok şu anda(1 haftadır yok), olsa 2 takım buji alıp hem pulsarın hem dominarın bujilerini değişmiştim şimdiye kadar. Gerçi şimdi bajaj globaldeki orjinal ingilizce kullanım kalvuzuna baktım, bujiler için "Her 5binde kontrol edin, temizleyin, ayarlamasını yapın, 20bin'de kontrol edin, gerekirse ayarlamasını yapın, 40bin'de değişin" yazıyor. Tırnak aralıklarını ayarlayıp temizleyip devam ederim. Zaten 7-8bin km'de bir temizliyordum bujileri. Sizin sayenizde bunu da öğrenmiş oldum.:cat:

Dişli değişimlerini de kendim yapabiliyorum, çok kolay. Motordaki hangi vidanın hangi torkla sıkılacağından tork anahtarına, vida sabitleme sıvısından ısıya dayanıklı fren kaliperi/balatası yağına kadar gerekli alet edevatım var, ileride ihtiyacım olabilecekleri de topluyorum halen yavaş yavaş.

Zincir değişimi hiç yapmadım, ama yapılırken izledim, araştırdım. Aliexprestten zincir bakla sökme takma aparatı almıştım(Pulsarın zincirini değişirken ustanın kullandığının aynısı), onu da hallederim diye düşünüyorum.

Sübap ayarı olayına gelince, dominarlar Pulsar gibi sık (sık derken 20bin km, çok da sık değil yani) sübap ayarı istemez diye biliyorum. Dominarda şimli sistem kullanıyorlar çünkü. Ama araştırayım onu da.

.... öyle kendinin yapabileceği birşey değil pek.
Burada yanılıyorsunuz işte :D , eliniz biraz yatkınsa ve araştırabiliyorsanız, alet edevatınız da varsa gayet de sizin/benim/herkesin yapabileceği şeyler bunlar. Ben yaparken keyif alıyorum, dinleniyorum hatta:D

Benim güvencem 2 motorumun olması. Hani bakım/tamirat yaparken sorun çıkarsa(şimdiye kadar çıkmadı) ortada kalmayacak olmam. Onun için mümkün olduğunca Pulsar üstünde deneyim kazanmaya çalışıyorum, sonra dominarda ve ileride olursa diğer motorlarımda işe yarayacak bu deneyimler. Pulsar için debriyaj balatası seti aldım 3-4 gün önce, motor kapak contasını da aldım, sadece debriyajı sökecek ufak aparatı almak kaldı geriye. Bi 3-4bin km sonra debriyaj balatasını değişmeyi planlıyorum, motor 38bin oldu zira.
 
Son düzenleme:
Katılım
18 May 2016
Mesajlar
1,293
Bujileri kendim değişebiliyorum, kuralkanda orta buji yok şu anda(1 haftadır yok), olsa 2 takım buji alıp hem pulsarın hem dominarın bujilerini değişmiştim şimdiye kadar. Gerçi şimdi bajaj globaldeki orjinal ingilizce kullanım kalvuzuna baktım, bujiler için "Her 5binde kontrol edin, temizleyin, ayarlamasını yapın, 20bin'de kontrol edin, gerekirse ayarlamasını yapın, 40bin'de değişin" yazıyor. Tırnak aralıklarını ayarlayıp temizleyip devam ederim. Zaten 7-8bin km'de bir temizliyordum bujileri. Sizin sayenizde bunu da öğrenmiş oldum.:cat:

Dişli değişimlerini de kendim yapabiliyorum, çok kolay. Motordaki hangi vidanın hangi torkla sıkılacağından tork anahtarına, vida sabitleme sıvısından ısıya dayanıklı fren kaliperi/balatası yağına kadar gerekli alet edevatım var, ileride ihtiyacım olabilecekleri de topluyorum halen yavaş yavaş.

Zincir değişimi hiç yapmadım, ama yapılırken izledim, araştırdım. Aliexprestten zincir bakla sökme takma aparatı almıştım(Pulsarın zincirini değişirken ustanın kullandığının aynısı), onu da hallederim diye düşünüyorum.

Sübap ayarı olayına gelince, dominarlar Pulsar gibi sık (sık derken 20bin km, çok da sık değil yani) sübap ayarı istemez diye biliyorum. Dominarda şimli sistem kullanıyorlar çünkü. Ama araştırayım onu da.


Burada yanılıyorsunuz işte :D , eliniz biraz yatkınsa ve araştırabiliyorsanız, alet edevatınız da varsa gayet de sizin/benim/herkesin yapabileceği şeyler bunlar. Ben yaparken keyif alıyorum, dinleniyorum hatta:D

Benim güvencem 2 motorumun olması. Hani bakım/tamirat yaparken sorun çıkarsa(şimdiye kadar çıkmadı) ortada kalmayacak olmam. Onun için mümkün olduğunca Pulsar üstünde deneyim kazanmaya çalışıyorum, sonra dominarda ve ileride olursa diğer motorlarımda işe yarayacak bu deneyimler. Pulsar için debriyaj balatası seti aldım 3-4 gün önce, motor kapak contasını da aldım, sadece debriyajı sökecek ufak aparatı almak kaldı geriye. Bi 3-4bin km sonra debriyaj balatasını değişmeyi planlıyorum, motor 38bin oldu zira.
Yerim olsaydı bende satmazdım pulsarı.Tam şehir içi motoru.
 
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Ben memlekete gittiğimde otobanda sadece pulsarları görmüştüm. 3tane NS 1tane RS vardı. Şehirlerarası yollarda seyirtiyorlardı. Başkada motosiklet görmedim Bajaj dışında :)
 
Katılım
22 Haz 2017
Mesajlar
61
Motosikleti
ATadvs
Arkadaşlar günaydın.
Benim domi de yaklaşık 2-3 bin km. dir yakıt pompasından olduğunu düşündüğüm inilti şeklinde ses geliyor
şu an için bir sıkıntı yok ama ileride başka sıkıntılar doğurabilir. Var mıdır aynı sorunu yaşayan veya sebebini bilen?
Bu arada domim yüksek servis fiyatlarından dolayı kendi isteğimle servis dışı bıraktım ve 14500 km'de.
 
Katılım
19 Kas 2017
Mesajlar
2,187
Arkadaşlar günaydın.:)
Benim domi de yaklaşık 2-3 bin km. dir yakıt pompasından olduğunu düşündüğüm inilti şeklinde ses geliyor
şu an için bir sıkıntı yok ama ileride başka sıkıntılar doğurabilir. Var mıdır aynı sorunu yaşayan veya sebebini bilen?
Bu arada domim yüksek servis fiyatlarından dolayı kendi isteğimle servis dışı bıraktım ve 14500 km'de.

gaz verdikçe gelen bir ses var bendede iniltimi dersin uğultumu aynı şeyden bahsediyoruz sanırım :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst