2. Vites 5000 Devirden sonra Motorun Öksürmesi ???

Katılım
28 Tem 2017
Mesajlar
675
Herkese İyi günler.

Başlıktada yazdığımız gibi Motorumuz R1 Enjeksiyonlu 2.Vites 5000 Devirden sonra Öksürmeye başlıyor. Sadece 2. Viteste Yapıyor.

Diğer viteslerde ve gaz almada bir sorun yok.

Bujilerimiz Yeni
Hava Filtremiz Yeni
Senkronize Ayarı Yeni
Yağımız Yeni

Bu neden olabilir Daha önce başına gelmiş veya bilgisi olan Arkadaşlar Bilgi verebilirlerse Çok seviniriz.

Teşekkürler.
 
Katılım
24 Ağu 2016
Mesajlar
394
Sigarayı acilen bırakması lazım :)

Şaka bir yana model yılı ve km bilgisi verebilirseniz belki daha net tahminlerde bulunabilir arkadaşlar. Bir de belli bir devir aralığı mı yoksa 5000 devir sonrası tüm vites boyunca mı sıkıntı sürüyor?
 
Katılım
28 Tem 2017
Mesajlar
675
Haklısınız Biraz aceleye geldi.

2002 R1 65000Km.
64000Km de Motor Yapıldı.
65000 de yani yeni Bakımlarını yaptırdık Filtresi Yağı Senkronize Ayarı, filtreleri bujiler vs.. Gerekli bakımları yapıldı.
Ama değişen olmadı. Umarım Sorun Şanzımanda değildir.

Sadece 2. Viteste 5000 Devirden sonra öksürmeye başlıyor. En fazla 7000 e kadar çıktım öksürüyordu.
8000 Devir yapamadım Biraz irkildim.
 
Son düzenleme:
Katılım
11 Mar 2015
Mesajlar
2,412
2 vites dişlisinde sorun olabilme ihtimali yüksek genelde şehir içinde 1-2 vites kullandıkları için aklıma o geliyo 1 den 3 e atıp gaza yüklendiğinde yapmıyorsa muhtemek şanzuman gibi
 
Katılım
28 Tem 2017
Mesajlar
675
ekstradan benzin filtresi takıldı mı ?

Hayır Takılı değil .
Tüm filtrelerim Yeni Benzin Pompası Strainer Filtre dahi yeni.
Teşekkürler

---------- Mesajlar birleştirildi - 06:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 06:36 ----------

2 vites dişlisinde sorun olabilme ihtimali yüksek genelde şehir içinde 1-2 vites kullandıkları için aklıma o geliyo 1 den 3 e atıp gaza yüklendiğinde yapmıyorsa muhtemek şanzuman gibi

Korktuğum cevap. Sadece 2. vites de yapıyor. 1 den 3 e atmadım hiç ama 2 den 3 e öksürme devrine gelmeden geçiriyorum. Diğer viteslerde sıkıntı olmuyor.
İnş sebebi dişlilerden değildir. Yoksa işimiz Zor :pr:
 
Katılım
2 Tem 2012
Mesajlar
4,753
Motosikleti
Hero X Pulse 200
Bence sorun viteste olsa boşa atar yada mekanik sesler gelir, sorunun elektronik olma ihtimali yüksek.
 
Katılım
28 Tem 2017
Mesajlar
675
aynen katılıyorum. devir ölçen cihazın 2. vitesle alakalı bir kısmı bozulmuş olabilir.

Cidden olabilir mi? Yani Mantıklı gibi ama ...

Sadece 2. Vites dişlisinde bir hata olsa (yani kırık bir diş gibi) tüm vitesi mi etkiler yoksa belirli devirde mi etkilenir?
 
Katılım
18 Ağu 2013
Mesajlar
311
Çok motor bloğundan anlamam ama mantiken 2. vites dişlisinde sorun olsa 2 ye geçmez ya 2 ye geçip belli bir devirde yapıyormuş bunu bence sorunu başka yerde aramakta fayda var.
 
Katılım
6 Mar 2011
Mesajlar
2,592
Araçlar çalışırken vites için mekanik olan şanzımanın hareketi ile çalışır.
Motosiklet aşırı elektronik değilse vitese göre gaz vermez. Sadece devire göre hareket eder.
Bahse konu motosiklet 2002 model olduğuna göre mevzuyu şanzımanda aramakta fayda var.
Konu her zaman vitese geçmek veya geçmemek deyildir. Dişli sıyırmıştır. Bir köşesinde kırık vardır gibi durumlar çokça yaşanır.
 
Katılım
28 Tem 2017
Mesajlar
675
Araçlar çalışırken vites için mekanik olan şanzımanın hareketi ile çalışır.
Motosiklet aşırı elektronik değilse vitese göre gaz vermez. Sadece devire göre hareket eder.
Bahse konu motosiklet 2002 model olduğuna göre mevzuyu şanzımanda aramakta fayda var.
Konu her zaman vitese geçmek veya geçmemek deyildir. Dişli sıyırmıştır. Bir köşesinde kırık vardır gibi durumlar çokça yaşanır.

Teşekkürler. Sıkınıtılı bir durum bizim için.

Ek olarak dişlerdeki herhangi bir kırık veya arıza bu kadar dakik bir şekilde öksürme yapar mı? 2. Vites 5000 deviri geçtiği anda öksürmeye başlıyor. Daha öncesinde değil. Buda ilginç
 
Katılım
11 Mar 2015
Mesajlar
2,412
Hayır Takılı değil .
Tüm filtrelerim Yeni Benzin Pompası Strainer Filtre dahi yeni.
Teşekkürler

---------- Mesajlar birleştirildi - 06:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 06:36 ----------



Korktuğum cevap. Sadece 2. vites de yapıyor. 1 den 3 e atmadım hiç ama 2 den 3 e öksürme devrine gelmeden geçiriyorum. Diğer viteslerde sıkıntı olmuyor.
İnş sebebi dişlilerden değildir. Yoksa işimiz Zor :pr:
Benim pulsarda 5 viteste öksürür gibi oluyor ikeri geri sert bir şekilde 4-5 kere tekrar ediyordu servise sorduğumda kirli benzin gelmiştir falan demişti o zaman ama sorun devam etti daha sonrada dişli tamamen sıyırınca gaz versende motor boştaymış gibi devri yükseltiyordu 5 vites dişlisi değişti sorun büyük olasılıkla dişliden kaynaklı zamanla boşa düşecek ama şanzuman ihmal edilecek bir durum değil dağıtırsa içerde parçalar krank a falan sıkışırsa kol çıkarabilir blok patlatabilirsin o zaman sıkıntının en büyüğü başka motorda başımıza geldi
 
Katılım
5 Tem 2015
Mesajlar
3,027
Devir ölçen cihaz derken..?
Devir her viteste aynı değil mi? Veya aynı şekilde ölçülmüyor mu?

devir ölçüp dişli oranı ile çarpıp hızı verenler var. mesela benim cbr250 im öyle idi... Açıkçası mekanik bir hata olsa farkedilir diye düşünüyorum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:15 ----------

Cidden olabilir mi? Yani Mantıklı gibi ama ...

Sadece 2. Vites dişlisinde bir hata olsa (yani kırık bir diş gibi) tüm vitesi mi etkiler yoksa belirli devirde mi etkilenir?

sadece 2. viteste bi kırık vs olsa 2. vites etkilenir sadece ama; şimdi ses gürültü vs yok tamı tamına 5.000 devirde bunu düzenli yapıyorsa elektronik bir hata gibi duruyor. Hocam valla servise bi uğrayın bizi de bilgilendirin. Gerçekten garip bir durum.
 
Katılım
7 Eki 2007
Mesajlar
1,792
devir ölçüp dişli oranı ile çarpıp hızı verenler var. mesela benim cbr250 im öyle idi... Açıkçası mekanik bir hata olsa farkedilir diye düşünüyorum....
Devir yazdığınız için merak etmiştim.
CBR ın hız ölçümü de ilginçmiş. Devri ölçüyor, kaçıncı viteste olduğuna bakıyor, hesaplıyor ve gösteriyor.:)

Emin misiniz böyle olduğuna? Ben bile böyle yapmayıp, ön dişlinin bulunduğu yere veya miline falan bir sensör atardım.
Vitesin kaçta olduğuna bakmak için bile 2-3 tane veya daha fazla sensöre ihtiyaç olabilir.
Yanlış mı düşünüyorum?

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:05 ----------

Tabii, CBR da vites göstergesi vardı ise mantıklı olabilir.:)
 
Katılım
28 Tem 2017
Mesajlar
675
devir ölçüp dişli oranı ile çarpıp hızı verenler var. mesela benim cbr250 im öyle idi... Açıkçası mekanik bir hata olsa farkedilir diye düşünüyorum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:15 ----------



sadece 2. viteste bi kırık vs olsa 2. vites etkilenir sadece ama; şimdi ses gürültü vs yok tamı tamına 5.000 devirde bunu düzenli yapıyorsa elektronik bir hata gibi duruyor. Hocam valla servise bi uğrayın bizi de bilgilendirin. Gerçekten garip bir durum.

İşlerimiz biraz rahatlasın doğru servise artık işin içinden çıkılacak gibi değil. Çözümü Bulur bulmazda Konuya ekleriz. İnş. fazla pahalı bir durum değildir.

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:27 ----------

Benim pulsarda 5 viteste öksürür gibi oluyor ikeri geri sert bir şekilde 4-5 kere tekrar ediyordu servise sorduğumda kirli benzin gelmiştir falan demişti o zaman ama sorun devam etti daha sonrada dişli tamamen sıyırınca gaz versende motor boştaymış gibi devri yükseltiyordu 5 vites dişlisi değişti sorun büyük olasılıkla dişliden kaynaklı zamanla boşa düşecek ama şanzuman ihmal edilecek bir durum değil dağıtırsa içerde parçalar krank a falan sıkışırsa kol çıkarabilir blok patlatabilirsin o zaman sıkıntının en büyüğü başka motorda başımıza geldi

Allah Korusun inş öyle bir durum olmaz kimsenin başına gelmesini istemem. Artık servise gitme yolu göründü. İşler rahatlar rahatlamaz yola düşeceğiz. Teşekkürler.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst