Neden racing motor?

Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
Ss için rahatsız motorlar denmiş.Bizler zaren kıçımızın rahatına düşkün insanlar olsaydık Motorcu değil araba sürücüsü olurduk.

Ben motordayken rahat mıyım diye düşünmem, hatta hiçbir şey düşünmem. Anın keyfini çıkarırım.

Yalnız CBR 250R oturuş pozisyonu olarak SS değil, gayet rahat bir motor.

Bu konuda şöyle bir yorum yapayım, gerçek bir motorcu değilse Türkiye'deki SS kullanan adamların çoğu motordan hiçbir şey anlamayan, motosiklet kültürü olmayan, motoru sadece hava atma ve hız aracı olarak göre insanlardır. Zaten baktığınızda çoğunun ilk motordan başlayarak kullandıkları tüm motorlar 600 cc SS'dir. Tesadüfen ölmeden kalmışlardır veya geçmişlerinde "müthiş" SS'li zamanlar geçirip, "o yollardan geçip" kaza yapıp motor kullanmayı bırakmışlardır. Bunların çoğunun parası boldur, kask takmazlar veya tam tersi garibandırlar, 10 yıllık çöp SS ile ehliyetsiz bir iki sene geçirip satmışlardır. Sorsan övünerek "Bende CBR600 vardı sattım" derler. Yaşına bakarsın 20'dir mesela... Tabi buna 125 cc cub kullanıp geçtim deyince de bana komik geliyor. Bir de özellikle paralı olanları (şu kollarına kask takanlardan) küçük motorları kendilerine yakıştıramazlar. Onlar için utanç vericidir, gülünecek bir şeydir 125 - 250 cc motora binmek. Bendeki imaj bu...

Diğer yandan adam gibi korumalarıyla, tecrübesi bol gerçek SS kullanabilen arkadaşlarımız da az sayıda olsalar da vardır. Bunlar özentiden vs değil, gerçekten bu tarzı sevdikleri için kullanıyorlar. Onlara lafım yok.

Kendi adıma SS motorlara hiç özenmedim. İlk tercihim her zaman güçlü bir naked olacaktır ama imkanım olsa üçüncü veya dördüncü motor olarak bir S1000RR, Panigale veya R1'im olsun arada bir bineyim isterdim. Bunların bazıları gerçekten özel motorlar. CBR600RR, R6 ve tüm 600 cc türevlerini ise sıradan buluyorum.
 
Katılım
2 Eki 2012
Mesajlar
1,426
yukarı taşıyalım ki okumayanlar tanısın bu canavarı :)
 
Katılım
30 Haz 2011
Mesajlar
2,819
Cbr 125 Duke 200 su an da ninja 300 kullanan biri olarak kesinlikle SS derim. Allah kaza vermezse 4 silindirin de tadına bakacağım. 600-1000 artık ne olursa. Arkadaşımın zx6 sini kullandım. Olay budur dedim. O koltuga oturan başka motoru zor dusunur bence. Oturmadan on yargili olmayın derim ben
 
Katılım
2 Eki 2012
Mesajlar
1,426
sezon başlamasından mütevellit uplatılmasında fayda var.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
13 Ağu 2017
Mesajlar
2,510
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Racing burjuva motoru , naked halk kahramanı 😁
 
Katılım
23 Mar 2016
Mesajlar
423
Bence halk kahramanı commuter, ya da belki Pulsarlar gelmeden önce öyleydi. Gerçi piyasadaki hala ciddi CBF - YBR oranları göz önünde bulundurulursa aynı sonucu çıkarabiliriz. Naked fakiri bozar, şurda Duke'un yağ filtresi 60 lira, Pulsar'ınki 20 lira olmuş. Geldiğinde 7 lira mıydı neydi Pulsar'ınki. Hey gidi günler. Neyse, commuter candır. Commuter bulamıyorsanız pasta yiyin.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
13 Ağu 2017
Mesajlar
2,510
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Bence halk kahramanı commuter, ya da belki Pulsarlar gelmeden önce öyleydi. Gerçi piyasadaki hala ciddi CBF - YBR oranları göz önünde bulundurulursa aynı sonucu çıkarabiliriz. Naked fakiri bozar, şurda Duke'un yağ filtresi 60 lira, Pulsar'ınki 20 lira olmuş. Geldiğinde 7 lira mıydı neydi Pulsar'ınki. Hey gidi günler. Neyse, commuter candır. Commuter bulamıyorsanız pasta yiyin.

Mt07 nin yağ filtrezi 15tl .
Ha gidip orjin orjin diye tutturursanız 80e kadar yolu var.

https://catalog.filfilter.com.tr/tr/product/ZP55B/5979

Yerli malı yurdun malı .

Pulsar filtresinin maliyeti 50kuruşu geçmiyordur 😊 Aklı başında biri filtre üreticisine gidip biadilini yaptırsa 5tl ye peynir ekmek gibi satar , ama kimse almaz yurdumuzda nede olsa orjinal değil 😥
 
Katılım
23 Mar 2016
Mesajlar
423
Bajaj'ın yan sanayi malzemelerine henüz denk gelmedim, var mıdır bilmiyorum :D Malum, motorun kendisi yan sanayi olunca :queen: Bakınız Mondial'e, DeltaForce'a ürettiriyor malzemeleri ucuzdan ucuzdan; DeltaForce bununla da kalmayıp, kendi adı altında daha da ucuza satıyor malzemeyi. Malzemenin üstünde sadece Mondial yazmıyor. Mondial kullanırken iyi günlerimizmiş meğer :D

Kuralkan sağ olsun yedek parçadan da geçirmeye başladı başlayalı "ulan şunun da bi yan sanayisi çıksa da alsak" demeye başladım. Bana uyguna Discover parçaları satan yer önerecek arkadaşa sonsuz minnetlerimi sunabilirim :D
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
13 Ağu 2017
Mesajlar
2,510
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
İşte yaptıran olsada alsak diyen değil , gidip yaptırayımda millet alsın diyecek adamlar lazım bize 😊

Bana filtre verme , filtre tutmayı öğret 😁
 
Katılım
23 Mar 2016
Mesajlar
423
Yapmayın hocam, ben Azrail'e göz kırpmaya başlamış zinciri değiştirmeye üşenip bin km kullanmış biriyim, arayıp kendime filtre yapacak birini mi bulacağım :D Hayırsever, girişimci arkadaşlar konuya bekleniyor, biz kendi işimizi kendimiz göremediğimiz için :mrgreen:
 
Katılım
2 Kas 2014
Mesajlar
1,000
250cc ve altı 70k km daha sonra, önce zx6 sonra 600f yok yok sarmadı en iyisi cbf250. Yeteneksizmiyim; hayır. Birçoğunuzun belkide alaynızı delerim :D Ama 250cc ile yapabildiğim yolu ve şahsi geliştirmelerimi 600 ve üstüyle yapamıyorum. Bi rossi olamasamda 250cc ile virajda 600 lük tokatlayamadan 600cc ve üstünü erteliyorum. Maddi kaynaklarında etkisi var elbet.
 
Katılım
19 Mar 2016
Mesajlar
63
Cidden çok güzel bir yazı olmuş yazanın elleri dert görmesin. bende bu sene 18 olacağım ve ehliyetimle beraber inazuma ile başlamayı düşünüyorum. 2 yıl kadar kullanıp cbr600rr alırım diye düşünüyordum kendi kendime. ancak bu yazı o kadar etkiledi ki inazuma yerine daha küçük bir şeyle mi başlasam diye düşünmeme sebep oldu. belki de benim hayatıma yön verdi bu yazı gerçekten teşekkürler.

NOT: 11 YAŞIMDAN BERİ MOTOSİKLET KULLANIYORUM ASLINDA AMA TRAFİK TECRÜBEM OLMADIĞI İÇİN İNAZUMA İLE BAŞLAYACAĞIM.
 
Katılım
2 Eki 2012
Mesajlar
1,426
Adam yılmadan 2013'ten beri başlığı dürtüklüyor ya la? Saygı duydum.

bu ülkede zamanında a2 ehliyet b'nin yanında eşantiyon diye veriliyodu. çalıştığım yerde hayatında motosikletin selesine oturmamış bi kaç kişide a2 ehliyet var. Yani parayı basar istediği motoru kullanır. Bu adamın 190 bg motoru kullanabilecek yeteneği var mı? diye sorgulayacak bi merci de yok. Hal böyleyken belki bu başlık sayesinde 1 kişinin mantığına yatar da aklı başına gelir diye aklıma geldikçe uplarım.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:34 ----------

Cidden çok güzel bir yazı olmuş yazanın elleri dert görmesin. bende bu sene 18 olacağım ve ehliyetimle beraber inazuma ile başlamayı düşünüyorum. 2 yıl kadar kullanıp cbr600rr alırım diye düşünüyordum kendi kendime. ancak bu yazı o kadar etkiledi ki inazuma yerine daha küçük bir şeyle mi başlasam diye düşünmeme sebep oldu. belki de benim hayatıma yön verdi bu yazı gerçekten teşekkürler.

NOT: 11 YAŞIMDAN BERİ MOTOSİKLET KULLANIYORUM ASLINDA AMA TRAFİK TECRÜBEM OLMADIĞI İÇİN İNAZUMA İLE BAŞLAYACAĞIM.

şu başlık sayesinde bi kişi kazandık. o bana yeter :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst