- Katılım
- 3 Tem 2016
- Mesajlar
- 730
Arkadaş dehşete düştüm yahu. Tır kullanıcısı stabil olmayan yükü ile daha sert manevra yapamayacağını çok afedersiniz eşşek gibi bilir. Dorsenin üzerindeki ikitane çöp kamyonundaki amontisörlerin vereceği eylemsizliğin, yük dengesinin yığılma yapacağını ve dorseyi haddinden fazla yatıracağını inanın fizik mühendisi kadar bilir.
Motorun geldiğini de görmemiş olamaz. Nasılsa motosiklet, yandan sıyrılır gider şeklindeki zihin kırıntısı kirlenmesi, kendinden küçük araçların tehdit oluşturmadığı yönündeki hayvani güdülenme bu neticeyi doğuruyor.
Motoru yana devirmeniz o anın verdiği panik ve endişeden kaynaklı. Riske kilitlenmiş haldesiniz, kaçış yollarını göremiyorsunuz. Klavye başında konuşması elbette kolay. O yüzden burayı poligona çevirmenin alemide yok.
Sadece defansif sürüş esnasında bilinç altımıza sokmamız gereken bir hususu belirtmek istiyorum. Aracı en kısa sürede terk etmek. Ne yazık ki biz amatörlerde o zihniyet yok. Yapışırız motora. Motor nereye biz oraya. Yalan mı...?
Tehlikeyi fark ettiğimiz an en kısa sürede durmak ve motoru terk etmek aklımıza gelmez. Bu olayda dediğim işlem yapılabilirdi. Sadece birkaç saniye daha erken davranmak gerekirdi. Dur ve at sol ayağını, bırak motoru devrilsin, kaç kurtar kendini.
Tabi o an aklına gelirse durumu var... Gelir, şöyle gelir. Gece yatınca uyuma ritüeli arasında bu tip seneryoları kafanızda canlandırırsanız bilinç altınıza işler ve karar verme hızınızı olay halinde inanılmaz dercede hızlandırır.
Neyse demek istediğim anlaşılmıştır zannediyorum.
Kandilinizi kutlar, kazasız belasız sürüşler dilerim.
Tekrar geçmiş olsun.
Motorun geldiğini de görmemiş olamaz. Nasılsa motosiklet, yandan sıyrılır gider şeklindeki zihin kırıntısı kirlenmesi, kendinden küçük araçların tehdit oluşturmadığı yönündeki hayvani güdülenme bu neticeyi doğuruyor.
Motoru yana devirmeniz o anın verdiği panik ve endişeden kaynaklı. Riske kilitlenmiş haldesiniz, kaçış yollarını göremiyorsunuz. Klavye başında konuşması elbette kolay. O yüzden burayı poligona çevirmenin alemide yok.
Sadece defansif sürüş esnasında bilinç altımıza sokmamız gereken bir hususu belirtmek istiyorum. Aracı en kısa sürede terk etmek. Ne yazık ki biz amatörlerde o zihniyet yok. Yapışırız motora. Motor nereye biz oraya. Yalan mı...?
Tehlikeyi fark ettiğimiz an en kısa sürede durmak ve motoru terk etmek aklımıza gelmez. Bu olayda dediğim işlem yapılabilirdi. Sadece birkaç saniye daha erken davranmak gerekirdi. Dur ve at sol ayağını, bırak motoru devrilsin, kaç kurtar kendini.
Tabi o an aklına gelirse durumu var... Gelir, şöyle gelir. Gece yatınca uyuma ritüeli arasında bu tip seneryoları kafanızda canlandırırsanız bilinç altınıza işler ve karar verme hızınızı olay halinde inanılmaz dercede hızlandırır.
Neyse demek istediğim anlaşılmıştır zannediyorum.
Kandilinizi kutlar, kazasız belasız sürüşler dilerim.
Tekrar geçmiş olsun.
