Suzuki Suzuki DL 650 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
27 Eyl 2012
Mesajlar
58
Selamlar , eğer konfor arıyorsan, yolcu ve çantalarınla 500 km üstü seyahatlere çıkarım diyorsan yazdığın bütçe ile en doğru tercih Vstrom dur..

Vstromun rüzgar konforu ve titreşimsiz motoru 100bin liralık motorlardan daha iyidir, cüssesine göre hafif ağırlığı ile şehir içinde de üzmez ,yazın sıkışık trafikte ne bacağı nede popoyu haşlamaz , frenleri yazıldığı gibi berbat değildir ama ABS li 2007 ve üstü modelleri şiddetle tavsiye ederim..

abs li modeller silindir başına çift bujidir,enjeksiyon sistemi daha yeni teknoloji dolayısıyla ciddi yakıt tüketim farkı vardır(eski modeller 5 , yeniler 4 lt civarı tüketir) ayrıca yeni modellerin arka maşası daha uzun dur..

pişman olmayacağın bir makinadır , olursanda zarar etmeden satarsın ;)

Teşekkür ederim, çok faydalı oldu.
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
VstromTr grubunda bir arkadaşın yazdıklarından alıntı.........Arkadaşlar merhabalar,
Motorum 142.000 km. oldu,aramızda bu km. de pek motor olmadığından, motorlarımızın bu km.lerde ne durumda olacağını merak eden arkadaşlara ışık tutması amacıyla bu yıl yaptırmış olduğum bakım ve kontrol bilgilerini paylaşmak istedim.
Şimdiye kadar periyodik bakımlarını Düzce’de yaptırıyordum,bu yıl genel bakım ve kontrol yaptırmak ve bazı konularda merakımı gidermek için motoru İstanbul ,Suzuki yetkili servisi Delta Motor’a götürdüm.
Yapılan işlemler;
Motor yağı (Motul 15/50 5100 Ester) ,Filtreler,Bujiler ,Tüm sıvılar,Zincir,Amortisör yağları değişti.
Elektrik tesisatı;
Tüm fişler kontrol edildi ,temizlendi,herhangi bir anormallik görülmedi,
Fren sistemi;
Fren merkezleri sökülüp kontrol edildi,temizlendi, herhangi bir anormallik görülmedi,
Arka teker göbek rulmanında hafif boşluk görüldü,rulman değiştirildi,
Km.Okuyucuda aşınmaya rastlandı,şu an okuyor fakat her ihtimale karşı siparişi verildi.
Motor ;
Üst kapak açıldı,
Sibop ayarları konrol edildi,ayar kaçıklığına rastlanmadı,
Eksantrik zinciri kontrol edildi, boşluk,renk değişimine rastlanmadı,
Senkron ayarı kontrol edildi,%2-3 civarında sapma görüldü ,ayarı yapıldı.
Not:Motorun iç resmini çektim,yüklemeyi becerebilirsem paylaşacağım.142.000 de bu şekilde olan motor 300.000’i çok rahat görür arkadaşlar,km.takıntınız ve korkunuz olmasın,DL’lerinize güvenin,adamlar yapmış..
 
Katılım
9 Mar 2015
Mesajlar
37
VstromTr grubunda bir arkadaşın yazdıklarından alıntı.........Arkadaşlar merhabalar,
Motorum 142.000 km. oldu,aramızda bu km. de pek motor olmadığından, motorlarımızın bu km.lerde ne durumda olacağını merak eden arkadaşlara ışık tutması amacıyla bu yıl yaptırmış olduğum bakım ve kontrol bilgilerini paylaşmak istedim.
Şimdiye kadar periyodik bakımlarını Düzce’de yaptırıyordum,bu yıl genel bakım ve kontrol yaptırmak ve bazı konularda merakımı gidermek için motoru İstanbul ,Suzuki yetkili servisi Delta Motor’a götürdüm.
Yapılan işlemler;
Motor yağı (Motul 15/50 5100 Ester) ,Filtreler,Bujiler ,Tüm sıvılar,Zincir,Amortisör yağları değişti.
Elektrik tesisatı;
Tüm fişler kontrol edildi ,temizlendi,herhangi bir anormallik görülmedi,
Fren sistemi;
Fren merkezleri sökülüp kontrol edildi,temizlendi, herhangi bir anormallik görülmedi,
Arka teker göbek rulmanında hafif boşluk görüldü,rulman değiştirildi,
Km.Okuyucuda aşınmaya rastlandı,şu an okuyor fakat her ihtimale karşı siparişi verildi.
Motor ;
Üst kapak açıldı,
Sibop ayarları konrol edildi,ayar kaçıklığına rastlanmadı,
Eksantrik zinciri kontrol edildi, boşluk,renk değişimine rastlanmadı,
Senkron ayarı kontrol edildi,%2-3 civarında sapma görüldü ,ayarı yapıldı.
Not:Motorun iç resmini çektim,yüklemeyi becerebilirsem paylaşacağım.142.000 de bu şekilde olan motor 300.000’i çok rahat görür arkadaşlar,km.takıntınız ve korkunuz olmasın,DL’lerinize güvenin,adamlar yapmış..

Bende bugün 84 binde 2007 model bir DL baktım. Temiz gözüküyor fakat km beni endişelendiriyor. Biraz daha koyup başka modele mi yönelsem diyorum ya da elde olanla bunu mu alsam diyorum. Kararsız kaldım, alıp uzun süre kullanmak istiyorum. Amaç tabi ki seyahat her zaman.
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
Bende bugün 84 binde 2007 model bir DL baktım. Temiz gözüküyor fakat km beni endişelendiriyor. Biraz daha koyup başka modele mi yönelsem diyorum ya da elde olanla bunu mu alsam diyorum. Kararsız kaldım, alıp uzun süre kullanmak istiyorum. Amaç tabi ki seyahat her zaman.

ben 2. vstromu mu kullanıyorum 2013 model 67.000 km de , ilki 2004 idi sattığımda sıfırdan tek farkı grenajdaki hafif çizikler idi , abs si olmadığı için satıp abs li yeni kasasını aldım yoksa hala kullanıyordum , bu motorların bakımına biraz itina gösterirseniz min 300.000 km gider , İngiltere de adamın teki 360.000 km de daha motora bakım harici anahtar değdirmemiş , bakımlarda da bulduğu en ucuz otomobil yağını kullandığını itiraf ediyor :)
 
Katılım
9 Mar 2015
Mesajlar
37
ben 2. vstromu mu kullanıyorum 2013 model 67.000 km de , ilki 2004 idi sattığımda sıfırdan tek farkı grenajdaki hafif çizikler idi , abs si olmadığı için satıp abs li yeni kasasını aldım yoksa hala kullanıyordum , bu motorların bakımına biraz itina gösterirseniz min 300.000 km gider , İngiltere de adamın teki 360.000 km de daha motora bakım harici anahtar değdirmemiş , bakımlarda da bulduğu en ucuz otomobil yağını kullandığını itiraf ediyor :)

Özelden numara yazar mısınız? Birkaç bir şey sormak istiyorum.
 
Katılım
5 Ağu 2016
Mesajlar
25
Slm arkadaşlar, aranızda daha önce Honda cbf 600 kullanıp daha sonra v strom 650'ye geçen var mı? veya iki motoru deneyimlemiş olanınız... yakın zamanda bu iki motordan birini almaya niyetim var. Aslında v strom daha ağır basıyor yalnız frenlerin iyi olmadığı yönündeki paylaşımlar yüzünden tereddüt yaşıyorum.
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
Cbf 600 ü kısa süre kullanma fırsatı buldum , gaz açınca iyi uzuyor ama konfor olarak aralarında dağlar kadar fark var , cbf in amortisörleri asfalt dışı yollarda üzer sizi , vstromun frenleri yazıldığı kadar kötü olsa bunca senedir popüler kalabilirmiydi acaba :) 150.000 km dir kullanıyorum frenle ilgili şikayetim yok , dört parmak manete asılsam artçım sırtıma çıkıyor , vstromun zincirine çok fazla yağ sıkarsanız arka diske sıçratıyor , arka frenle durmaya çalışan ooo bunun frenler zayıf diyebilir böyle bir sıkıntısı var..
 
Katılım
5 Ağu 2016
Mesajlar
25
Cbf 600 ü kısa süre kullanma fırsatı buldum , gaz açınca iyi uzuyor ama konfor olarak aralarında dağlar kadar fark var , cbf in amortisörleri asfalt dışı yollarda üzer sizi , vstromun frenleri yazıldığı kadar kötü olsa bunca senedir popüler kalabilirmiydi acaba :) 150.000 km dir kullanıyorum frenle ilgili şikayetim yok , dört parmak manete asılsam artçım sırtıma çıkıyor , vstromun zincirine çok fazla yağ sıkarsanız arka diske sıçratıyor , arka frenle durmaya çalışan ooo bunun frenler zayıf diyebilir böyle bir sıkıntısı var..

O cüssede motor arka frenle durmaz ki, hiç bir motor arka frenle durmaz. Yağ sıçratma detayı ilginçmiş.
 
Katılım
11 Haz 2015
Mesajlar
247
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
çok uzun araştırmalar, aprilla 1000 capanord ile arada kalmalar, 98 model süper tenere'ye göz kırpmalar sonucunda 2004 model 116000 km'de (yanlış duymadınız :D 116000 yüzonaltıbin km) tertemiz, motoru cillop gibi, frenleri taş gibi (frenleri tutmuyo diyenlere abs çocukları diyorum kimse alınmasın gücenmesin. 3 tane vstorm denedim, 3üde abs'siz, 3 ü de dengeli+sert frenlemede ne arkayı kilitledi ne de durma mesafesini uzattı) dl 650 almış bulunmaktayım.. 500 km yol yaptım ön cam rüzgarı kesmesi için yetersiz (boy 185) 4 parmak daha eklenen camlardan olsa (adını bilmiyorum) harika olucak. benden önceki sahibini tanıyorum zaten koltuğu süngerlemiş ve konforu iyice harika olmuş. yan çantalar arka çantalar kappa. drz 400'den indiğim için bi kaç problem yaşadım ancak sadece uzun yolda yan çantaları takacağımdan pek sorun olacağını sanmıyorum. ara hızlanmaları harika, 5000 devir 120 kmh hız ile sabit çok çok rahat yorulmadan yolculuk yapılabiliyor (130 140 da yormuyor ama benzin sarfiyatını da düşünmek lazım).... %80 uzun yol %20 şehir içi 100 km yakıt ölçümü 5.5 litre olarak ölçtüm. (motoru ilk aldığımda direk benzinliğe girdim, debriyaj gaz tepkisine alışma süreci yakıtı arttırdığını tahmin ediyorum) bu litre uzun yolda daha da düşecek sanırım. araziye girerim diyenler için bence 3-4 defa daha düşünülmesi gereken bi motor. ben bununla araziye girmem. yere yakın ve ne biliyim fazla asfalt uzun yol motoru gibi. drz 400 den inince bana da öyle gelmiş olabilir. virajları yan çantalar yüzünden önce korksam da motor tam olarak senin istediğini yapıyor. bacak arasındaki hakimiyetinden dolayı (aşırı kalın bir gövdesi yok) çok rahat motoru yönlendirebiliyosun ve gerçekten dengeli. viraja çok iyi yatıyo şeklinde iddialı konuşamam ne skuterler gördüm kol bacak değdirerek dönüyolar, onlara da burdan selam olsun. canlarım benim :D yerim.


özet geç diyenlere: güzel motor alınır.
 
Katılım
9 Mar 2015
Mesajlar
37
çok uzun araştırmalar, aprilla 1000 capanord ile arada kalmalar, 98 model süper tenere'ye göz kırpmalar sonucunda 2004 model 116000 km'de (yanlış duymadınız :D 116000 yüzonaltıbin km) tertemiz, motoru cillop gibi, frenleri taş gibi (frenleri tutmuyo diyenlere abs çocukları diyorum kimse alınmasın gücenmesin. 3 tane vstorm denedim, 3üde abs'siz, 3 ü de dengeli+sert frenlemede ne arkayı kilitledi ne de durma mesafesini uzattı) dl 650 almış bulunmaktayım.. 500 km yol yaptım ön cam rüzgarı kesmesi için yetersiz (boy 185) 4 parmak daha eklenen camlardan olsa (adını bilmiyorum) harika olucak. benden önceki sahibini tanıyorum zaten koltuğu süngerlemiş ve konforu iyice harika olmuş. yan çantalar arka çantalar kappa. drz 400'den indiğim için bi kaç problem yaşadım ancak sadece uzun yolda yan çantaları takacağımdan pek sorun olacağını sanmıyorum. ara hızlanmaları harika, 5000 devir 120 kmh hız ile sabit çok çok rahat yorulmadan yolculuk yapılabiliyor (130 140 da yormuyor ama benzin sarfiyatını da düşünmek lazım).... %80 uzun yol %20 şehir içi 100 km yakıt ölçümü 5.5 litre olarak ölçtüm. (motoru ilk aldığımda direk benzinliğe girdim, debriyaj gaz tepkisine alışma süreci yakıtı arttırdığını tahmin ediyorum) bu litre uzun yolda daha da düşecek sanırım. araziye girerim diyenler için bence 3-4 defa daha düşünülmesi gereken bi motor. ben bununla araziye girmem. yere yakın ve ne biliyim fazla asfalt uzun yol motoru gibi. drz 400 den inince bana da öyle gelmiş olabilir. virajları yan çantalar yüzünden önce korksam da motor tam olarak senin istediğini yapıyor. bacak arasındaki hakimiyetinden dolayı (aşırı kalın bir gövdesi yok) çok rahat motoru yönlendirebiliyosun ve gerçekten dengeli. viraja çok iyi yatıyo şeklinde iddialı konuşamam ne skuterler gördüm kol bacak değdirerek dönüyolar, onlara da burdan selam olsun. canlarım benim :D yerim.


özet geç diyenlere: güzel motor alınır.

Bende abs'li ve abs'siz arasında kaldım (malum sebebeplerden dolayı) yazdıklarınız biraz daha abs'siz olana itti. Bu zamana kadar kullandığım motosikletler abs'li idi. Ondan dolayı hala tereddütteyim.
 
Katılım
11 Haz 2015
Mesajlar
247
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Bende abs'li ve abs'siz arasında kaldım (malum sebebeplerden dolayı) yazdıklarınız biraz daha abs'siz olana itti. Bu zamana kadar kullandığım motosikletler abs'li idi. Ondan dolayı hala tereddütteyim.

bugüne kadar hep abs'li kullandıysanız abs'liden devam edin derim ben. daha önce abs'li motorda bir iki deneme yaptım (bi tanesi toprakta) hepsinde de düşüyodum. bana göre değil. ama belki size göredir, sürüş tarzları, frenlemeler hep farklılık gösterir o yüzden denemeden almayın derim ben.
 
Katılım
9 Mar 2015
Mesajlar
37
bugüne kadar hep abs'li kullandıysanız abs'liden devam edin derim ben. daha önce abs'li motorda bir iki deneme yaptım (bi tanesi toprakta) hepsinde de düşüyodum. bana göre değil. ama belki size göredir, sürüş tarzları, frenlemeler hep farklılık gösterir o yüzden denemeden almayın derim ben.

Anladım, yakın zamanda belli olacak bakalım.
 
Katılım
11 Haz 2015
Mesajlar
247
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
bu arada ön cam yetersiz demiştim 185 boy için fakat camın önündeki bütün vidaları söktüğümde camın 4-5 cm kadar yükseltilebildiğini gördüm. Japonlar ayarlı yapmış saolsunlar :D şu anda alacağım yedek ön camla mutlu mesut 100000 ler geçiririz :D
 
Katılım
26 Mar 2012
Mesajlar
1,207
haftaiçi nasipse bende mavi renkte bir vstrom ile aranıza katılacağım. yakın bir arkadaşımın motoru. epeydir kullanmıyor. muayenesi yapılacak sonra teslim alacağım.
 
Katılım
11 Haz 2015
Mesajlar
247
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
hayırlı olsun. sitede vstormcular uyuyo :D
 
Katılım
26 Mar 2012
Mesajlar
1,207
uyansalar iyi olur :) yarın teslim alacağım motorumu bir aksilik çıkmazsa sonra birkaç resim paylaşırım burada muhtemelen. karter koruma demirine ihtiyacım olacak. n11 de en uygun fiyat 220 tl. daha uyguna nereden alabilirim acaba bilgisi olan arkadaşların önerilerine açığım
 
Katılım
26 Mar 2012
Mesajlar
1,207
motorumu teslim aldım. 2006 model 65k km rede kendisi. ama halen dipdiri ve canlı, son 5 senedir arkadaş grubumuz arasında kullanılan bir motor. bildiğimiz tanıdıgımız bir motor oldugu için satın aldım. önümüzdeki günlerde aliminyum 3lü çanta seti taktıracağım motora. sonrasında bakalım nerelere süreceğiz. tracer 900ümle giremediğim yollara vstrom ile girerim diye düşünüyorum. lastikler anaake 2 yol tutuşundan memnunum birde yakıt sarfiyatından memnun kalırsam motorun iyi anlaşacağız gibi :) herkese keyifli sürüşler



 
Katılım
11 Haz 2015
Mesajlar
247
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
hayırlı olsun. sen yine de hard arazi takılma :D ben bi girdim, sorunsuz çıktım ama dağların motoru değil bence. stabil yol süper ama yanlaya yanlaya :D
 
Katılım
26 Mar 2012
Mesajlar
1,207
araziden kastım bu aslında :)









bu arada haftasonu depoyu fulleyerek yola çıktım. karışık kullanımda agresif şehiriçi arazi. eve döndüğümde 355 km'rede yakıt aldım. 18.5 lt ile tekrar doldu depo. yani 100 km rede 5.3 lt yakmış motor. bana biraz fazla gibi geldi. tracer 900ümle aynı yolu daha az yakıt ile katetmiştim. sizin yakıt değerleriniz nedir ?
 
Katılım
11 Haz 2015
Mesajlar
247
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
ben 5 civarı yakıyorum 3 aşağı 5 yukarı.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst