Suzuki Suzuki DL 650 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
10 Ocak 2012
Mesajlar
779
Motor piston şamarlamış olabilir. Biran önce elden çıkarmaya bakın o motoru.

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:34 ----------

Uzun zamandır enduro arayışımı 2004 v strom ile sonlandırdım. Bundan önce cbr 600 rr kullanıyordum. Bu motora bindikten sonra şimdiye kadar eziyet çektiğimi anladım. Gayet rahat performans olarak 600rr ile alakası yok tabiki ama çok tatmin edici bir torku var. Uzun lafın kısası aranıza katılmaktan gayet memnunum. Size sorum kronik arızası var mıdır? Nelere dikkat etmem gerekir? Bakımlarını kaç km de ne şekilde yapmam lazım? Km 58bin. Saygılar.
 
Katılım
28 May 2014
Mesajlar
38
Merhaba,

Bende 2005 model, 85.000 km'de bir dl650 ile aranızdayım.

Motoru alırken km sebebi ile çok düşündüm, ancak bunların yol motoru olduğuna ve motor genel olarak bakımlı ise problem çıkartmayacağına karar verdim.


Motorun kronik, dikkat edilmesi gereken, kullanılması faydalı devir aralıkları gibi bilgire ihtiyacım var.

Desteğiniz için teşekkürler

Selamlar
 
Katılım
9 Tem 2017
Mesajlar
184
Merhaba . .. son bir kaç gün. .. v Motor vstrom iyi makına. .. Vstrom 650 veya versysy 650 ... en objektif şekilde gerçekten konuya hakim arkadaslardan bilgi rica ediyorum. Parça servis motor ömrü kullanım yol tutuş fren tork vs. Sıfır hangisini almalıyiz..
 
Katılım
16 Ara 2012
Mesajlar
1,634
Merhaba . .. son bir kaç gün. .. v Motor vstrom iyi makına. .. Vstrom 650 veya versysy 650 ... en objektif şekilde gerçekten konuya hakim arkadaslardan bilgi rica ediyorum. Parça servis motor ömrü kullanım yol tutuş fren tork vs. Sıfır hangisini almalıyiz..

Altın Elbiseli Adam'ın bu konudaki videosunu izlemediyseniz bakın. Hayli açıklayıcı. Tracer 700 incelemesini de gözden geçirin. O da çok kapsamlı. Tracer 700 de çok önemli bir rakip bu konuda.

Ben iki yıl 40 bin km Vstrom 650 kullandım. Eski kasa Versys'i virajlı bir parkurda sadece denedim.

Parça servis: Suzuki servis açısından daha avantajlıdır. VStrom çok satıldığı için daha kolay bulunur. Ama motorun orasını burasını kırmadıkça servisle parçayla standart dışı bir bağı olmuyor insanın. Yeni motorda bakımdan bakıma çok da dert edilecek bir şey değil. Çok km yapmış bir Triumph veya Ducati alınacak olsa insan bir "Korlas... Hımmm." der. Ama Vstrom Versys Tracer ayrımında çok fark olacağını sanmam. Tacer 700 bir parça servis ve parça açısından avantajlı olabilir. Ama bence kararı vermekte çok etkili olmamalı.

Motor ömrü: O da karar vermekte dert edilecek bir şey değil. Bunların ölçümleri de yapılmamıştır. Yapılsa da anlamlı farklar çıkacağını sanmam.

Kullanım: Tracer 700 en alçağı. Muhtemelen en kolay kullanılanıdır. VStrom'un konta tepkileri Versys'e göre daha yavaş. Bunu bazıları sever, bazıları sevmez. ben sevmiyordum mesela. KTM 390 Duke, Versys, MT-03 hepsi Vstrom'dan daha zevkli bir kullanım sunuyor.

Yol tutuş: Aslında motorların hepsi gayet iyi yol tutar. Ondan saçma beklentileriniz olmadığı sürece (yani sürüşte hata yapmadığınız sürece) hepsi de insana güven verir. Ama sürücünün ön taraftan aldığı geri bidlirimlere dayalı olarak oluşturacağı his ve kendine güven bakımından Versys daha iyi VStrom daha hissiz denebilir. Tracer 700'ün de Versys'e benzer olacağını tahmin ediyorum. Denemek, görmek lazım. Yol tutuşu belirleyene iki önemli leyden biri lastik. Diğeri amörtisör. Versys'in ters maşa markalı amörtisörleri var ve hem ön hem arkada daha kaliteliler. VStrom'un o heybeti görünümüne aldanmayıp biraz eğilip arka amörtisüne bakarsanız orada çok cılız bir malzeme gözünüze çarpar. Versys'in amörtisörü ile kıyas kabul etmez. Tracer için de video incelemelerinde Versys kadar iyi olmadığı yorumları yapılmıştı. ANcak bu sadece konfor üzerinde belirleyici oluyor. Eğer düzgün bir sürüş yapılıyorsa, doğru yerde gaz açıp doğru yerde doğru hareket yapılıyorsa (yavaş sürmekten bahsetmiyorum) bu üç motorun hiç birisi yol tutuşla ilgili sıkıntı çıkarmaz. Biz ölümlüler bu motorların yol tutuşları arasındaki farkı anlayabilecek kadar performanslı bir sürüş yapmıyoruz esasen.

Fren: VStrom'da fren yoktur. Şaka değil, hakikaten yoktur. ABS'si kalitesizdir. Devreye girdiğinde uzun aralıklarla girer ve her bırakışında teker uzun bir dönüş yapar. Daha güncel ABS kullanan motorlarda bu işler daha güzel. VStrom'un arka freninde en iyi balataların kullanılsa bile geçmeyen bir odunluk hissi vardır. Basmaya başlarsın, tutmaz, tutmaz sonra birden bire kilitler ABS devreye girer. Versys'de de Tracer'da da CBF600'de de 390 Duke'de de ve onlarca başka motorda da fren VStrom'dan çok daha iyi tutar ve dozajlaması daha kolaydır. VStrom'dan sonra başka motor kullanan neredeyse herkesin ilk söylediği şey "Yaw bunun frenleri çok iyiymiş." sözüdür. Oysa o kullandığı motorda fren çok iyi filan değildir, sadece VStrom'da fren yok, o kadar. Ha doğru dürüst kullanan birinin başını derde sokar mı? Elbette hayır. BU farklar sadece sürücünün hissettiği küçük küçük farklardır. Yoksa VStrom vardı, fren tutmadı vurdum diye bir olay kesinlikle yok.

Güç/Tork: Kullanırken anlayacağımız kadar farkları olduğunu sanmıyorum. Hepsini aynı gibi düşünebiliriz. AĞırlık açısından VStrom dezavantajlı.

Vites göstergesi: Bu belli bir yıldan sonraki Vstrom'larda standart. Tracer 700'de de var. Versys'de aksesuar olarak saçma sapan bir yere takılıyor. O da doğrudan şanzımandan değil tekerlekten devirden filan anlamaya çalışan bir algoritma kullanıyor. Yok gibi kabul edilebilir. Çok önemli olmayabilir ama alışan seven için Tracer 700'e yönelme sebebi olabilir.

Fiyat: Ona bakmak lazım.

SOnuç olarak bence Versys ve Tracer açık ara VStrom'dan daha iyi seçenekler. Hangisi ucuzsa alınabilir. VStrom seveni çok olan bir motor ama VStrom'dan başka motorlara geçmiş (Varadero, Tiger 800 vesaire) insanlarla konuştuğunuzda fren ve amörtisör kalitesi bakımından eksikli bir motor olduğunu söyleyeceklerdir.
 
Katılım
19 Ağu 2017
Mesajlar
264
Arkadaşlar, yeni Vstrom 650'lere ne diyorsunuz, ozelliklede fiyatlarına?
Muadilleri ile fiyat ve özellik karşılaştırması yapabilirseniz sevinirim.
 
Son düzenleme:
Katılım
19 Tem 2013
Mesajlar
2,014
Altın Elbiseli Adam'ın bu konudaki videosunu izlemediyseniz bakın. Hayli açıklayıcı. Tracer 700 incelemesini de gözden geçirin. O da çok kapsamlı. Tracer 700 de çok önemli bir rakip bu konuda.

Ben iki yıl 40 bin km Vstrom 650 kullandım. Eski kasa Versys'i virajlı bir parkurda sadece denedim.

Parça servis: Suzuki servis açısından daha avantajlıdır. VStrom çok satıldığı için daha kolay bulunur. Ama motorun orasını burasını kırmadıkça servisle parçayla standart dışı bir bağı olmuyor insanın. Yeni motorda bakımdan bakıma çok da dert edilecek bir şey değil. Çok km yapmış bir Triumph veya Ducati alınacak olsa insan bir "Korlas... Hımmm." der. Ama Vstrom Versys Tracer ayrımında çok fark olacağını sanmam. Tacer 700 bir parça servis ve parça açısından avantajlı olabilir. Ama bence kararı vermekte çok etkili olmamalı.

Motor ömrü: O da karar vermekte dert edilecek bir şey değil. Bunların ölçümleri de yapılmamıştır. Yapılsa da anlamlı farklar çıkacağını sanmam.

Kullanım: Tracer 700 en alçağı. Muhtemelen en kolay kullanılanıdır. VStrom'un konta tepkileri Versys'e göre daha yavaş. Bunu bazıları sever, bazıları sevmez. ben sevmiyordum mesela. KTM 390 Duke, Versys, MT-03 hepsi Vstrom'dan daha zevkli bir kullanım sunuyor.

Yol tutuş: Aslında motorların hepsi gayet iyi yol tutar. Ondan saçma beklentileriniz olmadığı sürece (yani sürüşte hata yapmadığınız sürece) hepsi de insana güven verir. Ama sürücünün ön taraftan aldığı geri bidlirimlere dayalı olarak oluşturacağı his ve kendine güven bakımından Versys daha iyi VStrom daha hissiz denebilir. Tracer 700'ün de Versys'e benzer olacağını tahmin ediyorum. Denemek, görmek lazım. Yol tutuşu belirleyene iki önemli leyden biri lastik. Diğeri amörtisör. Versys'in ters maşa markalı amörtisörleri var ve hem ön hem arkada daha kaliteliler. VStrom'un o heybeti görünümüne aldanmayıp biraz eğilip arka amörtisüne bakarsanız orada çok cılız bir malzeme gözünüze çarpar. Versys'in amörtisörü ile kıyas kabul etmez. Tracer için de video incelemelerinde Versys kadar iyi olmadığı yorumları yapılmıştı. ANcak bu sadece konfor üzerinde belirleyici oluyor. Eğer düzgün bir sürüş yapılıyorsa, doğru yerde gaz açıp doğru yerde doğru hareket yapılıyorsa (yavaş sürmekten bahsetmiyorum) bu üç motorun hiç birisi yol tutuşla ilgili sıkıntı çıkarmaz. Biz ölümlüler bu motorların yol tutuşları arasındaki farkı anlayabilecek kadar performanslı bir sürüş yapmıyoruz esasen.

Fren: VStrom'da fren yoktur. Şaka değil, hakikaten yoktur. ABS'si kalitesizdir. Devreye girdiğinde uzun aralıklarla girer ve her bırakışında teker uzun bir dönüş yapar. Daha güncel ABS kullanan motorlarda bu işler daha güzel. VStrom'un arka freninde en iyi balataların kullanılsa bile geçmeyen bir odunluk hissi vardır. Basmaya başlarsın, tutmaz, tutmaz sonra birden bire kilitler ABS devreye girer. Versys'de de Tracer'da da CBF600'de de 390 Duke'de de ve onlarca başka motorda da fren VStrom'dan çok daha iyi tutar ve dozajlaması daha kolaydır. VStrom'dan sonra başka motor kullanan neredeyse herkesin ilk söylediği şey "Yaw bunun frenleri çok iyiymiş." sözüdür. Oysa o kullandığı motorda fren çok iyi filan değildir, sadece VStrom'da fren yok, o kadar. Ha doğru dürüst kullanan birinin başını derde sokar mı? Elbette hayır. BU farklar sadece sürücünün hissettiği küçük küçük farklardır. Yoksa VStrom vardı, fren tutmadı vurdum diye bir olay kesinlikle yok.

Güç/Tork: Kullanırken anlayacağımız kadar farkları olduğunu sanmıyorum. Hepsini aynı gibi düşünebiliriz. AĞırlık açısından VStrom dezavantajlı.

Vites göstergesi: Bu belli bir yıldan sonraki Vstrom'larda standart. Tracer 700'de de var. Versys'de aksesuar olarak saçma sapan bir yere takılıyor. O da doğrudan şanzımandan değil tekerlekten devirden filan anlamaya çalışan bir algoritma kullanıyor. Yok gibi kabul edilebilir. Çok önemli olmayabilir ama alışan seven için Tracer 700'e yönelme sebebi olabilir.

Fiyat: Ona bakmak lazım.

SOnuç olarak bence Versys ve Tracer açık ara VStrom'dan daha iyi seçenekler. Hangisi ucuzsa alınabilir. VStrom seveni çok olan bir motor ama VStrom'dan başka motorlara geçmiş (Varadero, Tiger 800 vesaire) insanlarla konuştuğunuzda fren ve amörtisör kalitesi bakımından eksikli bir motor olduğunu söyleyeceklerdir.

Tamda aradığım karşılaştırma olmuş. elinize sağlık.
 
Katılım
31 Mar 2017
Mesajlar
4
V-Strom 2012 öncesi modellerde Sele sanki biraz daha alçak gibi geldi bana. Sele yüklekliği hakkında bilgisi olan var mıdır?
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
V-Strom 2012 öncesi modellerde Sele sanki biraz daha alçak gibi geldi bana. Sele yüklekliği hakkında bilgisi olan var mıdır?

eski kasada sele değilde süspansiyon daha alçak , selenin altından da dilerseniz 2-3 cm veya arka maşadaki gergi demirlerini değiştirerek de bir 4-5 cm alçaltılabiliyor..
 
Katılım
11 Eyl 2013
Mesajlar
271
Arkadaşlar, internette aradım taradım bulamadım. 2013 kullanıcı kitabı linkini ya da pdf dosyasını paylaşabilecek var mı ?
 
Katılım
11 Eyl 2013
Mesajlar
271
Arkadaşlar,
bir kaç hafta önce 2013 model bir v-strom aldım. Önceki motorum duke 250'ydi. Onunla kıyaslayınca olağanüstü rahat bir motor tabii. Fakat daha ilk sürüşte, tam kaskın hizasına gelen türbülans çok rahatsız etti. 60-70 km hızdan sonra türbülans o kadar şiddetleniyordu ki, kaskın vizörünü sertçe kapatıp vizör bağlantı parçasını yamulttu. Bu hızlardan sonra vizör aralık gitmek mümkün değil. Vizör kapalıyken ve kulak tıkacıyla bile helikopter pervanesi gibi sürekli vuran bir rüzgar sesinden başka hiç bir şey duyulmuyordu. Bu haliyle motor kullanılabilir değildi açıkçası. Forumları okuduğumda bunun yaygın bir sorun olduğunu öğrendim. Çözüm olarak şu var :

http://www.feyizoglu.com/DL-650-V-Strom-Asansor-Cam-2012-_47354.html

Ama çok pahalı tabii. Forumlardan birinde aerodinamiyle ilgilenen bir kullanıcı, ön camı motordan biraz uzaklaştırıp açısını sürücüye doğru eğmenin sorunu hafifleteceğini yazmış. Ben de ön camın civatalarının 1 santim kadar uzununu alıp, aradaki boşluğa (cam ile motorun önü arasına) plastik contalar ekledim. Cam motordan 1 santim kadar uzaklaştı. Bu haliyle, önden gelen havanın bir kısmı cam ile motor arasından geçerek türbülansı azaltıyormuş. Gerçekten de belirgin bir fark oldu ama türbülans bu kez 100 km civarında rahatsız etmeye başladı. Ben de bu kez dün gp kompozitin deflektörünü ekledim. Bu biraz daha iyileşme sağladı, 100-120 km hızlarda motorun sesini duyabilmek güzel. Camın ve deflektörün açılarıyla biraz daha oynayıp sonucu yazarım. Aynı dertten müzdarip olanlar varsa, pahalı cam değişikliği yerine bunu deneyebilirler.



 
Son düzenleme:
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
.......bir kaç hafta önce 2013 model bir v-strom aldım......

güzel günlerde kullanın hayırlı olsun..

üst bağlantılara daha geniş eklenti yaparsanız camın açısı dikleşiyor , biraz daha iyileşir..

verdiğiniz linkteki camı 60.000 km dir kullanıyorum, o paraya inanın değer mükemmel bir rüzgar konforu var, boyum 1.90 ve ben orta kademede tutuyorum seviyesini , hem görüşüm çok güzel hemde 140-150 ile giderken dahi vizörüm açıktır, ne kaskıma nede omuzlarıma sinek böcek de yapışmaz, hatta yazın biraz hava gelsin diye ayağa kalkarım arada :)

Givi AirFlow unda bağlantısı araya el rahatça girecek kadar açıktır, çift camın arasından da yukarı doğru hava yükselir, karşıdan gelip kaska çarpan rüzgarı berteraf eder..
 
Katılım
11 Eyl 2013
Mesajlar
271
güzel günlerde kullanın hayırlı olsun..

üst bağlantılara daha geniş eklenti yaparsanız camın açısı dikleşiyor , biraz daha iyileşir..

verdiğiniz linkteki camı 60.000 km dir kullanıyorum, o paraya inanın değer mükemmel bir rüzgar konforu var, boyum 1.90 ve ben orta kademede tutuyorum seviyesini , hem görüşüm çok güzel hemde 140-150 ile giderken dahi vizörüm açıktır, ne kaskıma nede omuzlarıma sinek böcek de yapışmaz, hatta yazın biraz hava gelsin diye ayağa kalkarım arada :)

Givi AirFlow unda bağlantısı araya el rahatça girecek kadar açıktır, çift camın arasından da yukarı doğru hava yükselir, karşıdan gelip kaska çarpan rüzgarı berteraf eder..

Çok teşekkür ederim iyi dilekleriniz için.
Givi'nin camı için yorumlar çok iyi. Sizin de tecrübeniz böyle ise parasına değer gerçekten de. Deflektörü feyizoğlundan değiştirme sözüyle almıştım zaten.
 
Katılım
27 Eyl 2012
Mesajlar
58
Saygıdeğer V-Strom kullanıcısı arkadaşlarım, kardeşlerim merhaba. MT-25 forumundan sayfanıza ziyaretçi geldim 

Geçen yaz 40 yaşındayken motora CBF-150 ile başladım. 4000 km kullanıp Yamaha Riding Academy eğitiminde kullanıp çok beğendiğim MT-25’e geçtim. Bunda da şimdiye kadar 3000 km yaptım.

Benim boyum 193, kilom 125. Bu 2 makine de bana ufak kalıyor. Aslında MT-25 çok ufak değil ve motor gücü ve torku yeterince iyi ama benim hayalimde nihai makinem olarak büyük makineler var.

Benim makineyi satıp üzerine biraz ekleyerek max. 25.000 lira bütçem var. Ben aslında Tenere 660 hastasıyım ama ben günde 75 km otoban-çevre yolu kullanarak sadece evden işe gidip gelirken kullanıyorum. Eşim ve ufak bir kızım var ve boş zamanlarımı onlarla geçiriyorum, öyle hafta sonu tek başıma gideyim kamp atayım gibi derdim yok. Bu yüzden herkes beni Tenere’nin yol için değil daha çok arazi için olduğunu söyleyerek Versys ya da V-Strom’a yönlendirdi.

V_Strom’un sıfırı 50 bin TL (ruhsatı plakası koruma demiri çantası vs). Benim 25 bin lira bütçe ile ancak 2006-2010 arası V-Strom’lar alabiliyorum, bunlar da 70 bin km civarı ve ne kadar güvenilir bilemiyorum. Ben araba alırken bile 5 yaşı geçmiş araçların ilanlara bakmayan birisiyim, bu sebeple çekimser kaldım ve siz değerli V-Strom kullanıcılarından yardım alma ihtiyacı duydum.

Bir V_Strom var, sahibi tanıdık, 2006 model ve orijinal epey bir düşük km’de (35 bin gibi).

Şimdi bazı sorularım olacak:

1) 12 yaşında makine alınır mı? Alıp Suzuki yetkili servisine expertize götürmek istiyorum, orada, varsa eğer, bütün aksaklıkları çıkar mı?

2) Her ne kadar düşük km’de kazasız olsa da, 12 senenin bir metal/mekanik yorgunluğu olabiliyor mu bu makinelerde?

3) Aslında bir sonraki motorumun ABS’li olmasını isterdim, 7000 km tecrübem var. Bu makine beni zorlar mı? Ben 41 yaşında, temkinli, 100 km’yi geçmeyen, 3 farklı kurumdan eğitim almış birisiyim .

4) Ben artık boyuma posuma uygun makineyi alıp senelerce kullanmak istiyorum. 12 yaşında bu motoru alsam 8-10 sene kullanabilir miyim sizce.

5) En önemli sorum : Eski model ABS’siz V-Strom’ların frenleri hakkında forumlarda olsun, rahmetlinin programında karşılaştırma videosunda olsun, hemen her yerde hep olumsuz sözler ve rivayetler duyuyorum ve bu beni çok korkutuyor. Siz V-Strom kullanıcıları olarak frenler hakkında ilk elden gerçekleri duymak isterim.

Yardımlarınızı ve tavsiyelerinizi duymayı çok isterim. Herkese iyi sürüşler dilerim.

Selamlar..
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
.......tavsiyelerinizi duymayı çok isterim. Herkese iyi sürüşler dilerim.
Selamlar......


Selamlar , eğer konfor arıyorsan, yolcu ve çantalarınla 500 km üstü seyahatlere çıkarım diyorsan yazdığın bütçe ile en doğru tercih Vstrom dur..

Vstromun rüzgar konforu ve titreşimsiz motoru 100bin liralık motorlardan daha iyidir, cüssesine göre hafif ağırlığı ile şehir içinde de üzmez ,yazın sıkışık trafikte ne bacağı nede popoyu haşlamaz , frenleri yazıldığı gibi berbat değildir ama ABS li 2007 ve üstü modelleri şiddetle tavsiye ederim..

abs li modeller silindir başına çift bujidir,enjeksiyon sistemi daha yeni teknoloji dolayısıyla ciddi yakıt tüketim farkı vardır(eski modeller 5 , yeniler 4 lt civarı tüketir) ayrıca yeni modellerin arka maşası daha uzun dur..

pişman olmayacağın bir makinadır , olursanda zarar etmeden satarsın ;)
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst