internet televizyona karşı

Katılım
16 Tem 2008
Mesajlar
9,061
Genelde belirli konuları araştırmak için kullanıyorum interneti. Televizyondan farklı olarak konuyu seçebiliyoruz.
Zaten yanlışları seçmek ve değerlendirmek huy olmuşsa, kitap da olsa yanlış kitaplar okunup yanlış sonuçlar çıkartılır diyerek internete sarılıyorum

şimdi televizyon da eskisi gibin değil, 1500 türlü kanal var.
bir de şu yanlış-doğru tercih meselesi var, bunlar arasında öyle belirgin çizgiler yok, hatta yeterince yakından bakarsan doğru ve yanlış tercihleri içiçe görebilirsin.
işbu halde neyin tercihi, neyin doğrusu?

açıkçası tercihlerimize bile "maruz" kalıyoruz aslında.
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
bu konuda en efsane örnek çöplükten çıkan şifreler idi. gta şifreleri.

bilerek mi yapıldı, yoksa tamamen spontane mi gelişti bilemiyorum ama habercilik tarihine altın harflerle kazındı.
 
Katılım
31 Eki 2017
Mesajlar
282
bu konuda en efsane örnek çöplükten çıkan şifreler idi. gta şifreleri.

bilerek mi yapıldı, yoksa tamamen spontane mi gelişti bilemiyorum ama habercilik tarihine altın harflerle kazındı.

Oyunlardan gelen Videolar nolcak hadi gta bilmiyorlar yayınladıkları videonun kaynağına bakmıyorlar mı
 
Katılım
17 Eki 2009
Mesajlar
1,090
yanlışları seçebilecek bir bilince sahipsek, neden doğruları öğrenme ihtiyacı hissediyoruz?
doğrular, kendi bulgularımız mıdır? genel kabuller midir?
genel kabullere aşinalık varsa, bu bilgi çöplüğüne adım atma ihtiyacı neden?
paradoks...

Fazla geniş bir pencereden bakınca odak kayboluyor. Uçuk bir örnek vermek gerekirse; Toplum psikolojisini ve yönlendirmesini internet üstünden araştırarak tamamen öğrenebilir bunu toplum yararına da zararına da kullanabilirsiniz.

Bilgi bilgidir, kullanımı yanlış veya doğru olabilir. Doğrular ve yanlışlar benim için; vicdan, empati ve adalet süzgecinden geçmiş düşüncelerdir. Bu süzgeç iyi çalışmıyorsa, düşünceler çözüm üretmez veya bir anlam ifade etmez.

Bahsettiğiniz şeylere cevap oldu mu bilmiyorum, tam anlayamadım aslında hangi noktayı sorguladığınızı
 
Katılım
16 Tem 2008
Mesajlar
9,061
çok yakına girdik, doğrular yanlışlar birbirine girdi yine.
biraz sadeleştireyim madem;
internet insanını doğasına aykırı bir sağlıksızlık emaresi olarak ziyadesiyle yalnız, dramatik ve kaybolmuş buluyorum.
 
Katılım
17 Eki 2009
Mesajlar
1,090
çok yakına girdik, doğrular yanlışlar birbirine girdi yine.
biraz sadeleştireyim madem;
internet insanını doğasına aykırı bir sağlıksızlık emaresi olarak ziyadesiyle yalnız, dramatik ve kaybolmuş buluyorum.

Ben Türkiyede hiç bahsedilmemiş konuların, bilimsel sonuçları ile tartışıldığı yazılara ulaşabiliyorum. Farklı haber kaynaklarını hızlı bir şekilde takip ederek aynı olay hakkında daha detaylı bilgi sahibi olabiliyorum. Benim internete sarılışım bu yüzdendir.

Yine de '' internet insanını doğasına aykırı bir sağlıksızlık emaresi olarak ziyadesiyle yalnız, dramatik ve kaybolmuş buluyorum.'' cümlesine karşı çıkamam. İnsan yapmış bir kere, yapısı gereği kusurlu :)
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
çok yakına girdik, doğrular yanlışlar birbirine girdi yine.
biraz sadeleştireyim madem;
internet insanını doğasına aykırı bir sağlıksızlık emaresi olarak ziyadesiyle yalnız, dramatik ve kaybolmuş buluyorum.

ben tam tersi, interneti daha faydalı bulmaktayım.

ancak nasıl kullanıldığına bağlı olarak..

sabah akşam birbirlerini takip eden; kim, nerede ne yapmış hesabı, kocakarı gibi dedikodu peşinde koşan insanlar için pek faydalı değil elbette.

ancak bilgiye ulaşmak noktasında fevkalade faydalı bir icat bu meret. özellikle ingilizce biliyorsanız, bizdeki antin kuntin ve kirliliğe uğramış bilgilerin dışında pür ve saf bilgi elinizin altında. tek olmasına gereken MERAK DUYGUSU VE ARAŞTIRMACI KİŞİLİK

gerisi çorap söküğü..
 
Son düzenleme:
Katılım
10 Şub 2006
Mesajlar
6,827
Motosikleti
MV Agusta Brutale 800, Ducati 797
Fazla geniş bir pencereden bakınca odak kayboluyor. Uçuk bir örnek vermek gerekirse; Toplum psikolojisini ve yönlendirmesini internet üstünden araştırarak tamamen öğrenebilir bunu toplum yararına da zararına da kullanabilirsiniz.
Bilgi bilgidir, kullanımı yanlış veya doğru olabilir. Doğrular ve yanlışlar benim için; vicdan, empati ve adalet süzgecinden geçmiş düşüncelerdir. Bu süzgeç iyi çalışmıyorsa, düşünceler çözüm üretmez veya bir anlam ifade etmez.
Bahsettiğiniz şeylere cevap oldu mu bilmiyorum, tam anlayamadım aslında hangi noktayı sorguladığınızı

elde ettiğimiz bilginin doğruluğunu hangi referanslarla belirliyoruz?
doğruluğa ilişkin referansların varlığından haberdar isek, neden araştırıyoruz?
düşünsek yeter mi?
herneyse...
bilginin hesapsız verilmesi, ruhu yok etmek içindi desem
 
Katılım
17 Eki 2009
Mesajlar
1,090
elde ettiğimiz bilginin doğruluğunu hangi referanslarla belirliyoruz?
doğruluğa ilişkin referansların varlığından haberdar isek, neden araştırıyoruz?
düşünsek yeter mi?
herneyse...
bilginin hesapsız verilmesi, ruhu yok etmek içindi desem

İnternette görebildiğimiz ve işitebildiğimiz bu kadar çok farklı şey varken hepsini genelleyerek bir sonuca ulaşamıyorum. Veya genelden gelen bir soruyu cevaplayamıyorum.
''bilginin hesapsız verilmesi, ruhu yok etmek içindi'' derseniz hangi ruhu ve ne amaçla diye sorma gereği duyarım :)
 
Katılım
10 Şub 2006
Mesajlar
6,827
Motosikleti
MV Agusta Brutale 800, Ducati 797
''bilginin hesapsız verilmesi, ruhu yok etmek içindi'' derseniz hangi ruhu ve ne amaçla diye sorma gereği duyarım :)

aşkın yeşil kırlarında papatya toplamayı seviyordum ben, artan hormon salgısının sanrıları olduğunu öğrenmeyeydim iyiydi
wilyam şekerpare
 
Katılım
10 Ara 2015
Mesajlar
5,023
Motosikleti
Tiger1200, Tvs Apache
halihazırdaki survivor tartışması üzerine biraz biberleyelim dedim.

survivorculardan pek ses yok; bu kadar televizyon izlemeyen, garanti olsun diye evine alentirik bile bağlatmayan fularlı cemaat karşısında alay edilmekten çekiniyorlar belki de :)

bu dersimizde küçük bir internet-televizyon kıyaslaması yapacağuk.

büyük ölçüde 70-80'li yıllarda hayatımıza giren televizyon kuvvetli bir manipülasyon aracı olarak da bi 40 sene baş köşedeki yerini korudu.
zamanla popülerliğini yitiren televizyonun yerini şimdilerde internet alıyor.

ey pehlivan, internet kullanıp da televizyon izlemiyorum diye övünme!
internet televizyondan da kuvvetli bir moderen manipülasyon aracıdır.
hem televizyon gibi karşısına oturup bahtına ne çıkarsa izlemediğin için sana kendi tercihlerini yaşadığını hissettirir,
yanlış anlaşılmasın, bu bir televizyon methiyesi değil ama fakat lakin ki;
televizyon gibi babaanneyle izlenecek, bacanakla çay içerken yorumu yapılacak bir tarafı bile yok,

daha yalnız, daha dramatik, daha laylon bir meşgale.

yanisi; internet pek çok moderen edinim gibi özünde hoş bişey değil.

Kuvvetmira Medya Araştırma Turizm Tekstil ve Cinsel Sağlık Ürünleri Pazarlama Ltd. Şti.

ilginc noktalara deginmissin. Ama celiski soz konusu.

Bak su anda senin gibi dusunmuyorum ama senin yazini okuyorum.

Yani internet bir neşter, bilenin elinde cok iyidir ama bilmeyenin elinde tehlike sacar.
 
Katılım
11 Eyl 2012
Mesajlar
3,105
Yahu şindi bu internete girip bir şeylere bakıyorum, ertesi gün benzer konularla ilgili öneriler - reklamlar doluşuyor ekrana, böyle böyle bir fasit daire oluşuyor, insan kendi çukurunda boğuluyor. Ara ara reset atmayı unutmayalım arkideşler, yoksa kafayı yeriz billaa...
 

**

Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
9 Ocak 2018
Mesajlar
82
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
"İnternetin Geldiği Nokta İnternetin Babasını Korkutuyor
Bugün World Wide Web’in 29. doğum günü,vesileyle bugünü kutlamak isteyen internetin yaratıcısı Tim Berners-Lee; durumun ne kadar kötü olduğunu hatırlatmak için bir açık mektup paylaştı.
Bu durumu değiştirmek için çok geç değil diye yazan Lee; “Hepimizin İstediği Web”‘i yaratmak için teknoloji, hükümetler, sivil işçiler, akademisyenler ve sanatçılardan oluşan hayali bir takıma ihtiyaç duyulduğunu söylüyor.
Google gibi Büyük Platformlar, İnternetin Kapı Bekçileri
Lee, büyük platformlar konusunda en büyük eleştirilerini ima ederek Facebook ve Google gibi kastediyor ki onları; kendi alanlarına hakim olmak için, etkili bir şekilde kapı bekçilerine dönüşmekle suçluyor. “Hangi Fikirlerin Görüldüğünü ve Paylaşıldığını Kontrol Ediyorlar” diyerek, istediklerinde engel koyup rekabeti engelleyebileceklerinden bahsediyor."
 
Son düzenleme:
Katılım
28 Tem 2010
Mesajlar
1,667
Ben eşeğim diyene semer vuran çok olurmuş.

Halk gördüğü-duyduğu her şeye inanırsa, "Şunun aslı neymiş?" deyip araştırmazsa bütün iletişim araçları kitle kontrol aracına dönüşür. Önemli olan yalan ile gerçeği ayırt edebilmek.
 
Katılım
11 Ara 2008
Mesajlar
4,209
Taahhüt bittiğinde D Smart Mega Paket aboneliğini iptal edeceğim. Evde kimsenin seyrettiği yok. Ya fox haber ya da ulusal kanallarda türk dizisi , veya PS4 vasıtası ile Netflixden film dizi belgesel , youtube izleniyor. Bazen herkes bir köşeye çekilip tablet veya laptoptan birşeylere bakıyor.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst