internet televizyona karşı

Katılım
16 Tem 2008
Mesajlar
9,061
halihazırdaki survivor tartışması üzerine biraz biberleyelim dedim.

survivorculardan pek ses yok; bu kadar televizyon izlemeyen, garanti olsun diye evine alentirik bile bağlatmayan fularlı cemaat karşısında alay edilmekten çekiniyorlar belki de :)

bu dersimizde küçük bir internet-televizyon kıyaslaması yapacağuk.

büyük ölçüde 70-80'li yıllarda hayatımıza giren televizyon kuvvetli bir manipülasyon aracı olarak da bi 40 sene baş köşedeki yerini korudu.
zamanla popülerliğini yitiren televizyonun yerini şimdilerde internet alıyor.

ey pehlivan, internet kullanıp da televizyon izlemiyorum diye övünme!
internet televizyondan da kuvvetli bir moderen manipülasyon aracıdır.
hem televizyon gibi karşısına oturup bahtına ne çıkarsa izlemediğin için sana kendi tercihlerini yaşadığını hissettirir,
yanlış anlaşılmasın, bu bir televizyon methiyesi değil ama fakat lakin ki;
televizyon gibi babaanneyle izlenecek, bacanakla çay içerken yorumu yapılacak bir tarafı bile yok,

daha yalnız, daha dramatik, daha laylon bir meşgale.

yanisi; internet pek çok moderen edinim gibi özünde hoş bişey değil.

Kuvvetmira Medya Araştırma Turizm Tekstil ve Cinsel Sağlık Ürünleri Pazarlama Ltd. Şti.
 
Son düzenleme:
Katılım
3 Eki 2016
Mesajlar
2,684
İnternet TV u fena döver. Zaten IPTV diye bir şey var, TV da izleyebileceğiniz herşey olduğu gibi reklamsız ve sansürsüz (en azından şimdiye kadar) içerik izlemenin mümkün olduğu bir ortam artık hayatımızın her yerinde var. Cebimizde taşıyoruz daha ne olsun. Maç başlamadan bitmiştir bana göre.
 
Katılım
10 Şub 2006
Mesajlar
6,827
Motosikleti
MV Agusta Brutale 800, Ducati 797
anahtar kelime: seçim yapıyor olmaktır
 

'-'

Katılım
16 Kas 2017
Mesajlar
804
medya okuryazarlığı

geçen televizyon aldım. meğer dolandırılmışım. televizyon diye bilgisayar satmışlar
 
Katılım
16 Tem 2008
Mesajlar
9,061
İnternet TV u fena döver. Zaten IPTV diye bir şey var, TV da izleyebileceğiniz herşey olduğu gibi reklamsız ve sansürsüz (en azından şimdiye kadar) içerik izlemenin mümkün olduğu bir ortam artık hayatımızın her yerinde var. Cebimizde taşıyoruz daha ne olsun. Maç başlamadan bitmiştir bana göre.

beni yanlış anlamış olabilirsin.

anahtar kelime: seçim yapıyor olmaktır

hafiften bahsettim ondan.

medya okuryazarlığı

geçen televizyon aldım. meğer dolandırılmışım. televizyon diye bilgisayar satmışlar

tinerle biraz açalım hocam.
 
Katılım
10 Şub 2006
Mesajlar
6,827
Motosikleti
MV Agusta Brutale 800, Ducati 797
karavanadan, müşerilerin de bazı bazı yemek satabildiği açık büfe uygulamasına geçmiş bulunuyoruz sayın müşterilerimiz
dezenformasyona daha açık ancak aydınlanmaya daha katkılı kaotik bir süreç bu
müşteri ile ilgisi olup, değişen çok şey yok gibi
 
Katılım
16 Tem 2008
Mesajlar
9,061
internet hem içerik hem kullanıcı olarak gırtlağına kadar araştırıcı çakma aynştaynlar, feysbuk eğlencecileri, ergen pornocular, gardrop moderenleri, vatan kurtarıcılar, din-i mübin-i islam'ın mücahitleri arasında parsellenmiş vaziyette.

herkes on numara işler yaptığı yanılgısında.

internete verilen ehemmiyetle doğru orantılı olarak ortak yanları kalabalıklar içinde hayattan kopuk dramatik bir yalnızlık içinde olmak, hayatın anlamını monitörde aramak ve çok defa "buldum" zannetmek...

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:33 ----------

dezenformasyona daha açık ancak aydınlanmaya daha katkılı kaotik bir süreç bu

buna da derler "ordo ab chao"
 
Katılım
10 Mar 2015
Mesajlar
213
İnternet kullanıcılarını da sosyal medya kullanan ve kullanmayan şeklinde ayırmak lazım. İnternet, özellikle mobil internet barutun, kağıdın, matbaanın, penisilinin bulunmasi gibi bişey. Belki daha büyük bi dönüm noktası
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
şurası bir gerçek ki, internet bilginin sebil gibi paylaşıldığı bir mecra oldu.

eskiden kütüphanelerin ifa ettiği görevi artık internet görüyor.

internet birçok tabuyu, hurafeyi, sıradan ve klişe davranış kalıplarını yıkıyor ve yıkmaya devam edecek.

bu sebepten muktedirlerin en çok korku duyduğu alan şu anda internet. kontrol altına alınmaya çalışılıyor.

önümüzdeki 100 yıl daha şenlikli olacak.
 
Katılım
28 Nis 2009
Mesajlar
454
Eğitimli insana ne tv ne internet bi halt edemez. Aksine yarar sağlar.
Ama eğitimsiz insana olumsuz yönde etki eder, onu yönetir, anasını bile kestirir.
3. bi seçenek kitap okumak tabi ki en sağlıklısı. Ayrıca diğer ikisine karşı daha donanımlı olunmasını sağlar. Ama nerede bizim millette. Kitap okumak mı ? 5 dk. boş vakti olsa ya tv ya internet :( Ayrıca kitap okumak boş zaman değerlendirme işi değildir. Yemek yemek, uyumak kadar gerekli bi eylemdir.
 
Moderatör
Katılım
20 Haz 2006
Mesajlar
7,511
halihazırdaki survivor tartışması üzerine biraz biberleyelim dedim.

survivorculardan pek ses yok; bu kadar televizyon izlemeyen, garanti olsun diye evine alentirik bile bağlatmayan fularlı cemaat karşısında alay edilmekten çekiniyorlar belki de :)

bu dersimizde küçük bir internet-televizyon kıyaslaması yapacağuk.

büyük ölçüde 70-80'li yıllarda hayatımıza giren televizyon kuvvetli bir manipülasyon aracı olarak da bi 40 sene baş köşedeki yerini korudu.
zamanla popülerliğini yitiren televizyonun yerini şimdilerde internet alıyor.

ey pehlivan, internet kullanıp da televizyon izlemiyorum diye övünme!
internet televizyondan da kuvvetli bir moderen manipülasyon aracıdır.
hem televizyon gibi karşısına oturup bahtına ne çıkarsa izlemediğin için sana kendi tercihlerini yaşadığını hissettirir,
yanlış anlaşılmasın, bu bir televizyon methiyesi değil ama fakat lakin ki;
televizyon gibi babaanneyle izlenecek, bacanakla çay içerken yorumu yapılacak bir tarafı bile yok,

daha yalnız, daha dramatik, daha laylon bir meşgale.

yanisi; internet pek çok moderen edinim gibi özünde hoş bişey değil.

Kuvvetmira Medya Araştırma Turizm Tekstil ve Cinsel Sağlık Ürünleri Pazarlama Ltd. Şti.


Bu laylon meşgaleden serzenişle, müsebbibi olanların Allah bildiği mi gibi ne yapsın yani?
 
Katılım
16 Tem 2008
Mesajlar
9,061
şurası bir gerçek ki, internet bilginin sebil gibi paylaşıldığı bir mecra oldu.

eskiden kütüphanelerin ifa ettiği görevi artık internet görüyor.

internet birçok tabuyu, hurafeyi, sıradan ve klişe davranış kalıplarını yıkıyor ve yıkmaya devam edecek.

bu sebepten muktedirlerin en çok korku duyduğu alan şu anda internet. kontrol altına alınmaya çalışılıyor.

önümüzdeki 100 yıl daha şenlikli olacak.

televizyon da böyük icat idi,
artık herkesin herşeyden haberi olacaktı,
dünyanın neresinde ne oluyor anında görecektik,
muktedirler titresindi...
çıka çıka altından tahakkümün kıralı, kapitalizmin maşası, asrın en büyük manipülasyon aracı çıktı.

internetin "özgür tercih" görünümüyle alakalı olarak söylenmesi gereken schopenhauer hazretlerinin buyurduğu gibi;
"insan tabii ki istediğini yapabilir ama istediğini isteyemez"

nalet gitsin dostum, kumpas çok büyük!

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:36 ----------

Bu laylon meşgaleden serzenişle, müsebbibi olanların Allah bildiği mi gibi ne yapsın yani?

öyle bir konu başlığı açayım ki dünyayı kurtarayım istiyorsanız yok öyle bir şey.
o işi en son hazreti muhammed denedi, başına gelmeyen kalmadı adamceyizin.

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:41 ----------

Eğitimli insana ne tv ne internet bi halt edemez. Aksine yarar sağlar.
Ama eğitimsiz insana olumsuz yönde etki eder, onu yönetir, anasını bile kestirir.
3. bi seçenek kitap okumak tabi ki en sağlıklısı. Ayrıca diğer ikisine karşı daha donanımlı olunmasını sağlar. Ama nerede bizim millette. Kitap okumak mı ? 5 dk. boş vakti olsa ya tv ya internet :( Ayrıca kitap okumak boş zaman değerlendirme işi değildir. Yemek yemek, uyumak kadar gerekli bi eylemdir.

maaşallah, güzel bir yaklaşım.
 
Son düzenleme:
Katılım
10 Mar 2015
Mesajlar
213
Tavası çok ünlü olan tavacı Recep’e tava yemeye gidiyorsunuz. Garsona en iyi yemeğiniz hangisi ise onu getirin seçim sizin diyorsunuz. Tava geliyor. Garson da benim seçtiğim yemeği yiyecek beğendirmeye çalışayım diye yemeği en hızlı en güzel şekilde getiriyor. Şimdi burda garson kendi seçimini mi yapmıştır? Yoksa manipüle mi edilmiştir? Diye soralım o zaman
 
Katılım
17 Eki 2009
Mesajlar
1,090
Genelde belirli konuları araştırmak için kullanıyorum interneti. Televizyondan farklı olarak konuyu seçebiliyoruz.
Zaten yanlışları seçmek ve değerlendirmek huy olmuşsa, kitap da olsa yanlış kitaplar okunup yanlış sonuçlar çıkartılır diyerek internete sarılıyorum
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
televizyon da böyük icat idi,
artık herkesin herşeyden haberi olacaktı,
dünyanın neresinde ne oluyor anında görecektik,
muktedirler titresindi...
çıka çıka altından tahakkümün kıralı, kapitalizmin maşası, asrın en büyük manipülasyon aracı çıktı.

internetin "özgür tercih" görünümüyle alakalı olarak söylenmesi gereken schopenhauer hazretlerinin buyurduğu gibi;
"insan tabii ki istediğini yapabilir ama istediğini isteyemez"

nalet gitsin dostum, kumpas çok büyük!

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:36 ----------



öyle bir konu başlığı açayım ki dünyayı kurtarayım istiyorsanız yok öyle bir şey.
o işi en son hazreti muhammed denedi, başına gelmeyen kalmadı adamceyizin.

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:41 ----------



maaşallah, güzel bir yaklaşım.

evet internet ilk çıktığında bilgi paylaşımı serbestçe yapılabiliyordu lakin şu anda dünyadaki tüm devletler interneti kontrol altına almaya çalışıyor.

şalteri tamamen indirmeye cesaret edemeseler de, birçok tedbir alındığına şahit olmaktayız. bu konuda en iyi örnek çin. internet yasak. kısıtlı. kendi geliştirdikleri programları dayatıyorlar ki insanlar uyanmasın. böylece kolayca manipüle edilebilsin.
 
Katılım
10 Şub 2006
Mesajlar
6,827
Motosikleti
MV Agusta Brutale 800, Ducati 797
Zaten yanlışları seçmek ve değerlendirmek huy olmuşsa, kitap da olsa yanlış kitaplar okunup yanlış sonuçlar çıkartılır diyerek internete sarılıyorum

yanlışları seçebilecek bir bilince sahipsek, neden doğruları öğrenme ihtiyacı hissediyoruz?
doğrular, kendi bulgularımız mıdır? genel kabuller midir?
genel kabullere aşinalık varsa, bu bilgi çöplüğüne adım atma ihtiyacı neden?
paradoks...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst