- Katılım
- 7 Eki 2007
- Mesajlar
- 1,792
Tüketim gösteriminin şamandıra ile alakasının olduğunu sanmıyorum.2014 Cbr500R sahibi olarak bir sorum olacaktı. Doğru biliyorsam bizim motorlarda recall var. Dün itibari ile honda servisinde teyit ettirdim. Şamandırada sensörde bir sıkıntı varmış galiba. Ek olarak benim arka dişlim 43 diş. İlk sahibi 1 diş büyütmüş. TripA 2500km'ye ulaştı gün itibari ile. Ave' ise 5.5lt olarak duruyor. Günlük 70Km çok rahat kullanıyorum. İzmir Karşıyakadan Bucaya gidip geliyorum hergün. Ve bu hafta itibari ile benzin 5.41 ve 30 tl'lik benzin 3 gün rahat rahat gidiyor. Tüketim bu iken göstergede 5.5 görmem aklımda 2 soru canlandırdı; acaba şamandıra yanlış bilgi mi veriyor yoksa dişli büyük olduğundan ölçüm mü yalış? Tabi bir de ek olarak dişlinin 43 olması acaba haddiden fazla km saymasına sebep olur mu? Bir başvurayım size dedim.
Enjeksiyonlu motorlarda, silindire gönderilen her karışımda enjektörden geçen benzin miktarı bellidir.
Miktar toplanır, yapılan km. ile karşılaştırılıp gösterilir.
--
Km. bilgisi genellikle ön tekerden alınır. ABS varsa, ABS sensöründen bilgi alınır. Çok emin değilim.