youtube'tan falan izleyerek forkları ve arka amortisörü toparlayabilir miyim?

Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
13 Kas 2015
Mesajlar
287
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
benim motorun süspansiyonlar 70kg adam için ayarlanmış.(ekipmasız 105kg'ım) Çöp. En sertte kullanıyorum. Arkadaşın motoru alınca sırf süspansiyon farkından dolayı inesim gelmiyor, ne güzel lan öyle bele vurmuyor tüm o darbeler.

Asfaltta pek sürmüyorum o yüzden lütfen "gerek yok" tarzı yorumlarda bulunmayın. Sag çok önemli diye biliyorum.

Sorum şu, ön forkları söksem, parçalasam, valfleri falan değiştirebilir miyim kendim? Bu işler çok mu zor? İlla prof. yardım mı almak lazım?
Youtube'tan birkaç video izledim, gelgelelim bu şekilde bir kanıya varmak yardımcı olamıyor. Adamın şak diye monte ettği karbüratörü takabilmek için 45dk harcadım. Bir başkası seleyi cuk diye oturtur ben 20 dk savaştım.

Motorda şuan 0.42 ön, 0.52 arka yay var, ben 0.55 ön, 0.62 arka alacağım. Aradaki fark çok fazla diye biliyorum, dolayısıyla valfleri falan değiştirmem gerekecek. Arka shock'u parçalasam, tek sıkıntı nitrojen bastıracak yer aramakta sanırım.

Fakat sorum şu, tamamen parçalayıp yeniden toparlayabilir miyim? İşçilik fiyatı çok fazla, 2 ön yay + arka yay + tümden valf seti + yağ toplam 500 dolara gelecek. Dün mail attım bugün cevap, hepsini 100.000 krona yaparız(850 dolar). Yani 350 dolar kar edeceğim kendim yaparsam + öğrenmiş olacağım. Ne yapmalı sizce?
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Eski motosikleti o yüzden değiştirmiştim. Çok önemli. Sadece vurma vs. değil, ani fren esnasında ön süspansiyon dibe dayanır ve tekerlek anında kayar düşersiniz. Başıma geldi. İğrenç birşey şey. Kendim yapmadığım için yardımcı olamayacağım, ama ihmal etmeyin. Sadece rahatlık değil, güvenlik asıl sorun.
 
Katılım
9 Haz 2016
Mesajlar
1,836
Zorundan ziyade ince iş onlar. Dikkat gerektirir. Bi yeri eksik veya hatalı yaparsan yolda iş alırsın başına. 45 dk da bi karbüratörle uğraştığını göz önünde bulundurursak biraz zor senin açından.

Ama öğrenme yapma hevesine hayranım bence sen ilk seferde yapamasanda söker takar yaparsın.

Kolay gelsin.
 
Katılım
7 May 2013
Mesajlar
25
sıkıntı belinde hissettiğin darbelerse, ben olsam arka amortisörle ilgilenirdim öncelikle.
 
Katılım
14 Ağu 2008
Mesajlar
5,134
normalde inbound ve rebound ayarlamalarını yapabiliyor musun ?
yani sönümleme ve geri açılma için ayarların var mı ? var ise bunlar yardımcı olamıyor mu ?
 
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
5,669
Bu kadar zahmetli bir iş ise $350 işçilik az söylemişker vallahi, benim servisson'um taş mı yesin =))

Çok detaylı anlatımlar bulman lazım, service manuel'leri edinmen lazım. Hobi olarak gireceğim diyorsan buyur gir, ama yapamama riskin yüksek olacak - bir de asıl problem yaptığını zannettiğin halde yapamamış olman olur.
 
Katılım
25 Eki 2004
Mesajlar
6,182
yıllar önce arkadaşım ikinci motoru var hala duruyor 95 model r80gs onun strut absorver sistemli yani yaylı amortisör sistemini shock absorver sistemli ye çevirmişdi motorun kaderi değişmşidi araba gibi olmuşdu yolda çukur tümsek hiç bir şey hissetmiyordun..

tabi arkadaşın evi müstakil garajı var ve eli bu işlere çok yatkındır benim silverwingin grenajlarıda beraber sökmüşdük yani daha doğrusu o sökmüşdü :) ben tornavida ve çay getir götür yaptım çoğunlukla :D
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
normalde inbound ve rebound ayarlamalarını yapabiliyor musun ?
yani sönümleme ve geri açılma için ayarların var mı ? var ise bunlar yardımcı olamıyor mu ?
İşe yaramıyor malesef. Yay sertliğini karşılayacak ayar malesef yok. Sadece kendi ağırlığınız kullanışlı süspansiyon mesafesinin çoğunu bitiriyor, "sag" diyor ecnebiler. Compression ve rebound'u arttırıp "bari süspansiyonun hareketini azaltayım" dediğinizde yine aynı sorun çıkıyor karşınıza, süspansiyonun çalışmasını zorlaştırmış oluyorsunuz.

İğrenç bir şey. Fren yapmaya korkuyorsunuz bir süre sonra...
 
Katılım
9 Haz 2016
Mesajlar
1,836
çok anlamam da, bu "ayarlı süspansiyon"un esprisi ne o zaman? sadece pist kullanımı - normal kullanım arası oynamak için mi?
bu arkadaşın derdine çare olacak bir yönü yok mu yani?

yayın esnediği bölümü kısaltıp uzatıyor. Yay daha sert veya daha yumşak çalışıyor. Yayın toplam çalışma boyu değişmiyor.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
çok anlamam da, bu "ayarlı süspansiyon"un esprisi ne o zaman? sadece pist kullanımı - normal kullanım arası oynamak için mi?
bu arkadaşın derdine çare olacak bir yönü yok mu yani?

Malesef.

Mumkun ayarlar:
- Preload
- Compression
- Rebound

Arastirip ogrenmeniz lazim tam olarak ne ise yaradiklarini.

yayın esnediği bölümü kısaltıp uzatıyor. Yay daha sert veya daha yumşak çalışıyor. Yayın toplam çalışma boyu değişmiyor.

Tam olarak degil. Yayin ilk hareket mesafesi azaltilmis oluyor. Ancak birim guc uygulandiginda esit mesafe aliyor yay yine de, ki yayin sertliginin tanimi da bu. Yayin sertligi sabit oldugu icin onu degistirmenin tek yolu yaylari degistirmek.
 
Katılım
27 Nis 2015
Mesajlar
4,294
aman neyse; bu teknik konuya dalmaktansa, mevcut kilomu korumak daha kolay benim için
 
Katılım
9 Haz 2016
Mesajlar
1,836
Ben 75 kiloyum. 4-5 metreye kadar zıplayıp sert zemine iniyorum hiç rahatsız edici durum yaşamadım. Ön takımda öyle 2 kişiyken bile frene asılınca laps diye yapışmıyor. Acaba drz ler mi yumşak kalıyor orjinalden ?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst