Bir kadın olarak motocross alanında ilerlemek istiyorum.

Katılım
1 Eki 2017
Mesajlar
32
allah yardımcın olsun hanımablacım.
ben hiç cross ve enduro kullanmadım, hiç supersport da kullanmadım, keyif adamı olduğumdan turing ve cruiser den başka motora binmedim.
motosiklet başlı başına ölüm tehlikesi olan el bombasıyken sen çok daha zorunu seçip arazide hoplayıp zıplamayı seçmişsin.
tebrik eder, başarılar dilerim.

Sınırları zorladığımın farkındayım ama ben biraz erkek fatmayım. :D Çok teşekkür ederimmm. :D
 
Katılım
4 Eki 2016
Mesajlar
463
sea to sky izleye izleye ben de cross çu olacağım da, çok zor be abi...
 
Katılım
4 Eki 2016
Mesajlar
463
çok zor be ablam. Ama imkansız değil.

tombiş yanaklarını görünce önce biraz kilo vermelisin. kas gurubundan ziyade dayanıklılık kondüsyon gerektiren bir spor. Tabi birazda kol bacak bel güçlü olmalı.

Tecrübesizliğini katarsak boy sorunu ilk etapta baya canını sıkar. boyum 183 benim ayaklarım tam basmıyor.

Beğendiğin model profesyoneller için. Alelade kendine motorcuyum diyen biri için bile tehlikeli.

Ktm alacak paran varsa 85sx ile başla. Hem boy sorunu bu motorla tecrübe kazanarak halledersin, hem her seferinde motor kafana geçmez.

Bu işin eğitimini veren var mı bilmiyorum beni babam çocukluktan eğitti. Aklıma en iyi gelen fikir bulunduğun ilin motor kulüplerine takıl.

---------- Mesajlar birleştirildi - 03:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:57 ----------

kıstas olsun diye AeA'ın bi videosu vardı enduro ile ilgili. bmw 1200 ile dünya turu atmış bir hanım abla exc 300'le kumda 2 tur atamıyodu. hem motor çok agresif hemde boy sorunu yaşıyodu. Videoyu bulamadım. Muhtemelen herkes dalga geçtiği için kaldırılmış.

çok emin olmamakla birlikte, kadınlarda dikkat ettiğim kilolu kadınlar erkeklerin aksine daha dayanıklı oluyorlar sanırım. vücutları spor yaptıkça, yanlış beslenmeyle daha çok yağ alıyor ama bu kardeşimiz için geçerlimi bilmiyorum. tabi ustalar daha iyi bilir...
 
Katılım
1 Eki 2017
Mesajlar
32
çok emin olmamakla birlikte, kadınlarda dikkat ettiğim kilolu kadınlar erkeklerin aksine daha dayanıklı oluyorlar sanırım. vücutları spor yaptıkça, yanlış beslenmeyle daha çok yağ alıyor ama bu kardeşimiz için geçerlimi bilmiyorum. tabi ustalar daha iyi bilir...

Annem bana hep herkül gibi kız doğurmuşum der doğru bir tespit sanırım. :D
 
Katılım
31 Eki 2016
Mesajlar
2,422
Ağlamak istiyorum başlığa bak...
Yeni uyandım dahaca yüzümü yıkamadım, konu başlığını görünce de biraz afalladım, ben bi yüzümü yıkayayım, gelicem geri tekrar :sunny:
 
Katılım
15 Nis 2012
Mesajlar
86
Öncelikle kararından ötürü tebrik ederim. Sadece arazide cross bineceksen ve trafiğe çıkmayacaksan ehliyeti beklemeye gerek yok, hemen alıp başlayabilirsin. Ama koşullarınızı bilmiyorum tabi, evden kırsala gidene kadar kullanmak zorundaysanız ehliyet ve plaka şart. Cross yapanlar genelde motoru römork veya kendi aracıyla taşırlar çünkü. Arazide yat kalk çok olacağı için :) hayalinizdeki motoru biraz sonraya bırakın. 300 cc size isim olarak küçük gibi gelebilir ama ciddi bir güçtür arazide. Motor tavsiyesi olarak da Yamaha WR125, eski Yamaha XT125'ler, Suzuki RM125 gibi o civardaki makineler başlamak için uygun. Bütçede ekipmana da önemli bir pay ayırın derim.
 
Katılım
1 Eki 2017
Mesajlar
32
Ağlamak istiyorum başlığa bak...
Yeni uyandım dahaca yüzümü yıkamadım, konu başlığını görünce de biraz afalladım, ben bi yüzümü yıkayayım, gelicem geri tekrar :sunny:

Günaydın. Kendimi en iyi bu şekilde ifade edebildim. :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:25 ----------

Öncelikle kararından ötürü tebrik ederim. Sadece arazide cross bineceksen ve trafiğe çıkmayacaksan ehliyeti beklemeye gerek yok, hemen alıp başlayabilirsin. Ama koşullarınızı bilmiyorum tabi, evden kırsala gidene kadar kullanmak zorundaysanız ehliyet ve plaka şart. Cross yapanlar genelde motoru römork veya kendi aracıyla taşırlar çünkü. Arazide yat kalk çok olacağı için :) hayalinizdeki motoru biraz sonraya bırakın. 300 cc size isim olarak küçük gibi gelebilir ama ciddi bir güçtür arazide. Motor tavsiyesi olarak da Yamaha WR125, eski Yamaha XT125'ler, Suzuki RM125 gibi o civardaki makineler başlamak için uygun. Bütçede ekipmana da önemli bir pay ayırın derim.

Çok teşekkür ederimm. Tavsiyelerinizi dikkate alacağım. :)
 
Katılım
17 Eki 2009
Mesajlar
1,090
İlk etapta 30-40 ho üstü bir motosiklet zorlayıcı olur.
Tüm modellere ve teknik özelliklerme hakim değilim fakat arazi odaklı olarak düşünürsek;
Minimum* klx 250 ile başlayabilirsin.
2 zamanlı 125 cc seçenekler bar ise ki vardır, uzun süre işini görür. Daha hafif ve sürüş açısından daha başarılıdırlar.(4 zamanlı 250 cc lere göre)
*Bana kalırsa eskiye hiç bulaşma, dağ başında arıza yapma ihtimalini minimuma indirmek gerek.

Yani özetle ilk etapta gücü 30-35 hp olan motosikletlerin üstüne çıkmanı önermem. Eğitici olmaktan çok zorlayıcı olur.
Arazide motosiklet de zemin de oynaktır, devamlı mücadele vardır. Dolayısıyla güçten çok daynıklılık gerektirir.

Bir gün motosikletin olursa başına gelebilecek şeylere karşı yanında en az 1 kişi daha bulunsun.
Kolay gelsin /)
 
Son düzenleme:
Katılım
1 Eki 2017
Mesajlar
32
İlk etapta 30-40 ho üstü bir motosiklet zorlayıcı olur.
Tüm modellere ve teknik özelliklerme hakim değilim fakat arazi odaklı olarak düşünürsek;
Minimum* klx 250 ile başlayabilirsin.
2 zamanlı 125 cc seçenekler bar ise ki vardır, uzun süre işini görür. Daha hafif ve sürüş açısından daha başarılıdırlar.(4 zamanlı 250 cc lere göre)
*Bana kalırsa eskiye hiç bulaşma, dağ başında arıza yapma ihtimalini minimuma indirmek gerek.

Yani özetle ilk etapta gücü 30-35 hp olan motosikletlerin üstüne çıkmanı önermem. Eğitici olmaktan çok zorlayıcı olur.
Arazide motosiklet de zemin de oynaktır, devamlı mücadele vardır. Dolayısıyla güçten çok daynıklılık gerektirir.

Bir gün motosikletin olursa başına gelebilecek şeylere karşı yanında en az 1 kişi daha bulunsun.
Kolay gelsin /)
Yanımda zaten birileri olur hep. Çok teşekkür ederimm size de kolay gelsin. :)
 
Katılım
31 Eki 2016
Mesajlar
2,422
Merhaba, başlıktan da anlaşılacağı gibi buraya kayıt oluş amacım belli. Ben 17 yaşındayım ve kendimi bildim bileli cross motorlara karşı bir ilgim var. Ailem bu konuda beni destekliyor. Üniversite sınavına girdikten sonra bana bir motor alacaklarını söylediler. Bana eğitim verecek birini de kesin olmasa da buldum fakat aklımda bazı sorular olduğu için buraya danışma gereği duydum. Kendimi geliştirebilmek için şimdiden neler yapabilirim? Bisiklet sürüyorum ve fitnessa gidiyorum. Özellikle çalışmam gereken cross sürerken yararı olur dediğiniz bölgeler var mı? örn; bilek kol omuz. Bir kadın olarak bu alanda önüm açık olur mu? Başlangıç olarak nasıl bir motor olmam gerekiyor? Benim asıl almak istediğim motor KTM 300 EXC fakat ilk başta bu kadar iyi bir motorla başlamam iyi mi olur kötü mü olur bilmiyorum. Şimdiden teşekkür ediyorum :)

Motocross/Enduro dediğimiz kulvar öyle 5 satırda bitecek birşey olmadığı için sadece sorduklarına cevap vereyim, seninde motocross hakkında araştırma yaptığını var sayıyorum.
Bu arada motocross için post gerekiyor, ülkemizde motocross pisti iki elin parmağını geçmediği için sen çoğunluk olarak Enduro ile uğraşacaksın tahminimce.

Bisiklet sürmeye devam et ama elinden geldiğince arazide sür, fitness konusunda vücudunda en çok kramp girecek olan kısım bacak bilmem anlatabildim mi :)

Bir kadın olarak bu yolda önün açık mı değil mi buna cevap verirsem moralini sıfıra indiririm, bunu yapmak istemiyorum...
Exc 300 başlangıç seviyesinde feleğini şaşırtır, klx250 al.
Boy durumunu bilmiyorum 1.80 altındaysan exc 300 ile muhtemelen her stop ettiğinde motoru yatırırsın.

Motocross ile Enduro arasındaki farkı bi ayırt et önce, sonra ülkemizde motocross eğitim ve ilerleme durumunun ne kadar vahim olduğunu anlayıp Enduro yönelirsin zaten.

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:56 ----------

http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/173672-enduro-cross-nedir-nedir-bu-camur-sevdamiz-nedir-bu-asfalt-sevdaniz.html

Enduro ile Motocross arasında ki mevzuyu şuradan öğrenebilirsin.
Bilmediğini düşünerek paylaştım.
Biliyorum dersen pas geç.
 
Katılım
1 Eki 2017
Mesajlar
32
Motocross/Enduro dediğimiz kulvar öyle 5 satırda bitecek birşey olmadığı için sadece sorduklarına cevap vereyim, seninde motocross hakkında araştırma yaptığını var sayıyorum.
Bu arada motocross için post gerekiyor, ülkemizde motocross pisti iki elin parmağını geçmediği için sen çoğunluk olarak Enduro ile uğraşacaksın tahminimce.

Bisiklet sürmeye devam et ama elinden geldiğince arazide sür, fitness konusunda vücudunda en çok kramp girecek olan kısım bacak bilmem anlatabildim mi :)

Bir kadın olarak bu yolda önün açık mı değil mi buna cevap verirsem moralini sıfıra indiririm, bunu yapmak istemiyorum...
Exc 300 başlangıç seviyesinde feleğini şaşırtır, klx250 al.
Boy durumunu bilmiyorum 1.80 altındaysan exc 300 ile muhtemelen her stop ettiğinde motoru yatırırsın.

Motocross ile Enduro arasındaki farkı bi ayırt et önce, sonra ülkemizde motocross eğitim ve ilerleme durumunun ne kadar vahim olduğunu anlayıp Enduro yönelirsin zaten.

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:56 ----------

http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/173672-enduro-cross-nedir-nedir-bu-camur-sevdamiz-nedir-bu-asfalt-sevdaniz.html

Enduro ile Motocross arasında ki mevzuyu şuradan öğrenebilirsin.
Bilmediğini düşünerek paylaştım.
Biliyorum dersen pas geç.

Öncelikle beni ciddiye alıp sorularıma cevap verdiğiniz için çok teşekkür ederim. İkisinin arasında ki farkı biliyordum fakat yine de okudum yazınızı. Zaman neyi getirir kimse bilemez. Bence bir insanda azim varsa istediği her şeyi başarır ki ben de fazlasıyla var. Sonuçta bir çok kadın var bir çok konuda kadın yapamaz demelerine rağmen yapabilen. Tabi ben şuan kendime güvendiğim için yalnızca konuşuyorum arazide ve motorun üzerinde neler olacak bilmiyorum. Hayırlısı neyse o olsun. Tekrardan çok teşekkürler. :)
 
Katılım
31 Eki 2016
Mesajlar
2,422
Resmî yada profesyonel olarak yapamasanda, hobi olarak tutku olarak yapmanı dilerim.
Kadın yapamaz demiyorum, bizim ulke de motocross fazla maliyetli ama sıfır kazançlı.
Alice harikalar diyarında olmadığımız için, deyim yerindeyse "O işler öyle olmuyor" :)

Kadın yapamaz değil yani, Kimse yapamaz :)
 
Katılım
20 Ocak 2011
Mesajlar
452
Ne aileler var be, ben 17 yaşımda motor alın dedim mi beni dövüyorlardır :queen: Kardeş yardımlar şelale olur ümidim o ki başarılı ülkemizi temsil eden bir sporcu olursun hobi olarak kalmasın yolun açık olsun :wiinkk:
 
Katılım
1 Eki 2017
Mesajlar
32
Resmî yada profesyonel olarak yapamasanda, hobi olarak tutku olarak yapmanı dilerim.
Kadın yapamaz demiyorum, bizim ulke de motocross fazla maliyetli ama sıfır kazançlı.
Alice harikalar diyarında olmadığımız için, deyim yerindeyse "O işler öyle olmuyor" :)

Kadın yapamaz değil yani, Kimse yapamaz :)

Haklısınız. :) Tekrardan çok teşekkür ederim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:14 ----------

Ne aileler var be, ben 17 yaşımda motor alın dedim mi beni dövüyorlardır :queen: Kardeş yardımlar şelale olur ümidim o ki başarılı ülkemizi temsil eden bir sporcu olursun hobi olarak kalmasın yolun açık olsun :wiinkk:

Ne kadar istekli oldğumun farkındalar dolayısıyla beni kırmıyorlar. Hem bana destek olmasalar bile bir gün kendi kazancımla yine yapacağımı biliyorlar. İnşallah her şey gönlümce olur. Çok teşekkür ederimm. :)
 
Katılım
31 Eki 2016
Mesajlar
2,422
Haklısınız. :) Tekrardan çok teşekkür ederim.

Teknik veya fikir almak istediğin herhangi birşey olursa istediğini sorabilirsin kardeşim, gece gündüz fark etmez.
Siz yeter ki arazide sürün ben uykusuz gecelere razıyım :mrgreen:
 
Katılım
1 Eki 2017
Mesajlar
32
Teknik veya fikir almak istediğin herhangi birşey olursa istediğini sorabilirsin kardeşim, gece gündüz fark etmez.
Siz yeter ki arazide sürün ben uykusuz gecelere razıyım :mrgreen:

Çok teşekküürleer abim. Bir sorum olduğu zaman sorarım elbette. Çok fazla teşekkür ettim farkındayım ama her şey için teşekkürler. :)
 
Katılım
13 May 2017
Mesajlar
1,702
Bende Mayıs'ta altımdaki tenekeden kurtulup bi KLX250 almayı planlıyordum.Bulduğum her toprak yola giriyorum ama arka tekerle omuz omuza gitmekten bıkkınlık geldi.

Dedikleri gibi ucuz,düşünce dağa taşa küfür etmeyeceğin bişi al.

Yolun açık olsun.
 
Katılım
1 Eki 2017
Mesajlar
32
Bende Mayıs'ta altımdaki tenekeden kurtulup bi KLX250 almayı planlıyordum.Bulduğum her toprak yola giriyorum ama arka tekerle omuz omuza gitmekten bıkkınlık geldi.

Dedikleri gibi ucuz,düşünce dağa taşa küfür etmeyeceğin bişi al.

Yolun açık olsun.

Çok teşekkür ederim. 😊 İnşallah alırsınız.

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:33 ----------

Öncelikle hoşgeldin.
Başarabileceğine inanıyorum, yolun açık olsun!:rendeer:

Hoşbulduum. Çok teşekkür ederim yüzümü güldürdünüz. 😊
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst