Kendime 250 lik motosiklet yapmayı düşünüyorum.

Katılım
21 Mar 2017
Mesajlar
82
TDK ' daki kişiler de benim gibi insan sonuçta onlar hata yapmışlar. Çünkü babam da motorsiklet kullanırdı. Keşke Türkoğlu'na gelip bide orda sorsalardı. Sende konu hakkında yorum yapacaksan yap. Benim yazım hataları ile ilgili de bir ara konuşuruz. Yoksa Türk'lerin motorsiklet kelimesi 100 yıldır var. Biri gardaş diyor, biri ede diyor, biri kardeş diyor, biri uşağım diyor: yani herkes bişey der sen kabul etmekte neden bu kadar zorlanıyorsun. Ben buyum arkadaşım, geçmişimde buydu, geleceğimde bu !

hahahaha TDK'nın doğru dediği kelimeyi kabul etmeyen sensin ama nasıl "bir şeyleri kabul etmekte zorlanan" kişi ben oluyorum onu anlamadım. Ülkemdeki bütün tarihçiler, profesörler ve dil bilimciler adına özür diliyorum kelimelerin doğru yazılışlarını sizin evinize gelip babana sormadıkları için. Yukarıda da yazdığım gibi istediğini söyle bizim umrumuzda değil sadece uyardık.
 
Katılım
7 Eki 2007
Mesajlar
1,792
Mustafa Bey, sinirlenmeye gerek yok. Siz konunuza devam ediniz.

Bu arada, doğrusu "motosiklet" olacak. :)
 
Katılım
21 Ara 2016
Mesajlar
645
Yav arkadaş şu form'u gez, en az 10000 kez yapılmış yazım hatası var. Siz hala! 😀😁

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:36 ----------

Mustafa Bey, sinirlenmeye gerek yok. Siz konunuza devam ediniz.

Bu arada, doğrusu "motosiklet" olacak. :)

Eyvallah arkadaşım. Devam edebilsem edecem konuya
 
Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
Motorbisiklet diyelim tam olsun.

Kendi motorumu yapacağımı biraz açmak lazım. Sıfırdan kendim tasarlayıp hadi silindirini pistonunu satın alıp toplayacağım dersen bir yere kadar olur gibi gözükür. En azından uygun karbüratörle falan belki yerinde çalışır bile ama o motora binilmez. Bunun amortisörü var, şasi geometrisi var, o amortisörün sertliği ne olacağı var. Şasinin tasarımı nasıl olacak, motoru taşıyabilecek mi ? Kaynaklarına güvenilebilecek mi ? Bunlara cevap vermek gerekiyor. Ben Orange County Choppers'ın motorlarına bile güvenip binmem. Adamlar lastik sığmıyor diye arka tarafı canavarla oyup deliği lehimle kapatıyorlar. Yolda tekerlek fırlar mı fırlamaz mı bilinmez ? Kelle koltukta gezerim diyorsan o başka.

Neyse, bu işler çocuk oyuncağı değil. O motora ruhsat falan da alamazsın. En iyisi eski bir 250'lik motoru kelepir fiyatta alıp kesip biçerek istenen şekle sokmak.
 
Katılım
21 Ara 2016
Mesajlar
645
Form'da açtığım konuyu da kapatacam resmen konu felç duruma geldi.
Nasıl kapatılır bu form'da açtığım konu ?
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
2,340
Anlıyorsan çok zor birşey olduğunu düşünmüyorum.

Mesela plakalı bir motor bulursun. Onun üstünde oynayarak güzel birşey ortaya çıkarabilirsin.

Ben öyle yapıyorum. Forumdada konum var. İncelersen bilgi edinmiş olabilirsin.

Sana vereceğim tavsiye ise şöyle olur. Gidersin bi jawa 350 alırsın yada Mz301 alırsın. İlla 250 cc dersen MZ 251 alırsın. Piyasada bolca var ve ruhsatlı muayenelisini 2-3 bine bulabilirsin.

Şaseyi fazla kesmeden oynamaya başlarsın. Bi çin malı racing tipinde olan motorun grenajını bulursun üstüne uydurursun. Biraz koltukla birazda depo ile oynarsın. Becerin varsa güzelde birşey ortaya çıkar. Hemde iki zamanlı motorun gücü seni fazlasıyla tatmin edecektir.

Ama önce toplayayım sonra ruhsat alayım filan deme. Neredeyse imkansız şeyler onlar. Ben bi ara utv yapayım ruhsat alayım diye araştırmıştımda olacak gibi değil. Yapılır ama bizim devlette öyle şeylere izin yok. Çok büyük paralar harcanırsa belki.
 
Katılım
21 Ara 2016
Mesajlar
645
Motorbisiklet diyelim tam olsun.

Kendi motorumu yapacağımı biraz açmak lazım. Sıfırdan kendim tasarlayıp hadi silindirini pistonunu satın alıp toplayacağım dersen bir yere kadar olur gibi gözükür. En azından uygun karbüratörle falan belki yerinde çalışır bile ama o motora binilmez. Bunun amortisörü var, şasi geometrisi var, o amortisörün sertliği ne olacağı var. Şasinin tasarımı nasıl olacak, motoru taşıyabilecek mi ? Kaynaklarına güvenilebilecek mi ? Bunlara cevap vermek gerekiyor. Ben Orange County Choppers'ın motorlarına bile güvenip binmem. Adamlar lastik sığmıyor diye arka tarafı canavarla oyup deliği lehimle kapatıyorlar. Yolda tekerlek fırlar mı fırlamaz mı bilinmez ? Kelle koltukta gezerim diyorsan o başka.

Neyse, bu işler çocuk oyuncağı değil. O motora ruhsat falan da alamazsın. En iyisi eski bir 250'lik motoru kelepir fiyatta alıp kesip biçerek istenen şekle sokmak.

Teşekkür ederim.
Sizde yanlış anlamayın lütfen. Artık hiç birsey sormuyorum. Sizin ile alakalı bir durum degil, anlayışınız için teşekkür ederim

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:55 ----------

Hayırlı akşamlar
 
Katılım
19 Ağu 2017
Mesajlar
264
Kayıt evrak işleri zor olabilir, bilemiyorum.
Ama "yapma" işi çok güzel olur.
Forumda enduro yapan birisi var zaten, birde siz olursunuz, süper olur.
Bolca fotoğraflayın ve bizde keyifle okuyalım, izleyelim.
Takıldığınız noktada emin olun forumun ustaları yardımıza koşarlar.
 
Katılım
10 Nis 2017
Mesajlar
1,513
Al bi cg taktır 250 lik blok git ruhsatada işlet tamamdır.
Ama şunu da söyleyim, hızlandığı gibi durabilecekmi ne kadar güvenli olacak 90 küsür kiloluk makine o motorla baş edebilecekmi hepsi kafamda bi soru işareti.
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
2,340
Al bi cg taktır 250 lik blok git ruhsatada işlet tamamdır.
Ama şunu da söyleyim, hızlandığı gibi durabilecekmi ne kadar güvenli olacak 90 küsür kiloluk makine o motorla baş edebilecekmi hepsi kafamda bi soru işareti.

Ruhsata işletme işi o kadar kolay yani.

Çok merak ediyorum nasıl yapıldığını. Ben blok değiştirdim bi yol gösterde bende işleteyim ruhsata.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Sadece ek bir fikir: Moduler dizayn edin. Ileride durum olursa sagina soluna birer 250cc daha ekleyip 750cc yaparsiniz. Baktiniz cok yakiyo, birini iptal edersiniz filan.
 
Katılım
3 Nis 2017
Mesajlar
220
Ben internet aramalarımda motorsiklet yazıyorum hemen aradığım çıkıyor. Sen motosiklet diye arama yapıyorsun yine ardığını buluyorsun. Herkes bizi anladı ama sen niye anlamıyon. !!?

Çorumlu yada yozgatlı galiba, konyada olabilir. O yüzden hiç çenenizi yormayın arkadaşlar.

Yürüyedur yiğidim.
 
Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372
Yapmak kelimesinin, "Oo kanka yeni telefon yapmışsın." veya " Herif sevgili yapınca bizi unuttu." örneklerinde olduğu gibi satın almak ya da bulmak anlamında da kullanılıyor olması, bir şeyleri üretmekten ne kadar uzak bir kültüre evrildiğimizin çok acı bir göstergesi. Ben de başlığı görünce, satın almak kast ediliyor gibi düşündüm.

Aynini dusundum.
Ayrica, motosiklet.net yazarak girdigi sitede ve TDK'ya bile hata isnad ederek motorsiklet diye israr etmek...
Forum sahipleri de ogrensin iste ( @eskiden Tubiş vardi, onun "motoRsiklet değil, motosiklet" bir basligi mevcuttu. Simdi teldeyim diye bulamiyorum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 07:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:11 ----------

Çorumlu yada yozgatlı galiba, konyada olabilir. O yüzden hiç çenenizi yormayın arkadaşlar.

Yürüyedur yiğidim.

Kahramanmaras..
Az once Kahramanmarasla ilgili uzunca bir yazi yazdim ama, halki ayrimciloga tesvik vs diye sildim geri..
10 yila yakinfir iclerindeyim.
Inatlasmayin, Kahpe Fransizlar bile basa cikamadi, siz mi cikicaksiniz?
Neticede burasi onuncu köy!

Edit: " motoRsiklet falan kullaniyorum" derken "falan"dan kastiniz nedir Ede'm?
Umarim en kisa zamanda baslarsiniz da biz de keyifle okur ve tecrubeleniriz ;)
 
Katılım
21 Ara 2016
Mesajlar
645
Sadece ek bir fikir: Moduler dizayn edin. Ileride durum olursa sagina soluna birer 250cc daha ekleyip 750cc yaparsiniz. Baktiniz cok yakiyo, birini iptal edersiniz filan.

Eyvallah kardeşim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:22 ----------

Motorsiklet ile ilgili konu açın motosiklet mi motorsiklet mi? Yeterki benim actığım konudan çıkın lütfen. Çünkü benim açtıgım konu Edebiyat değil!
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst