Logar kapağı neden yuvarlaktır hep?Bilene bedava..

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
İçi kanalizasyon suyu dolacak ve boşalacak olan atıksu bacaları hijyen gereği yuvarlak olmak zorundadır, kare ya da dikdörtgen yaparsanız iç kenarlarında istemeyeceğiniz kadar mikrop, virüs, bakteri vs tutunacaktır.

Baca yuvarlak olduğu için kapağı da yuvarlak olmalıdır. Yuvarlak kapağın içeri girmeyeceği fizik kuralları gereği doğrudur. Fakat tek sebebi bu değildir, öyle olsaydı telekom kapakları, yağmur suyu kapakları vs de yuvarlak olurdu. Çoğu dikdörtgendir.

Acaba orda gaz çıkışı oluyor da baca görevi görüyor olmasın?
Hani fikir jimnastiği olsun diye söylüyorum.:)
 
Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
10 May 2005
Mesajlar
4,906
Motosikleti
Harley Davidson Softail 107
Acaba orda gaz çıkışı oluyor da baca görevi görüyor olmasın?
Hani fikir jimnastiği olsun diye söylüyorum.:)

Havalandırma delikleri tıkanırsa ciddi metan gazı birikmesi oluyor gerçekten, fakat fiziki şekil ile alakası olacağını sanmam. :)
 
Katılım
27 Eyl 2016
Mesajlar
379
kaptan logar, dünyalı kaçıralım dediğinde, dünyaya ilk ingilizlerin olduğu bi ülkeye gelmiş. kaçırmayı düşündüğü ingiliz obez biri çıkmış, uzay gemisinin dikdörtgen kapısından geçememiş. kapıyı genişletmeye çalışmışlar olmamış. sonra uzay gemisinin kapağını komple yuvarlak yapmışlar, adamı böylece gemiye alabilmişler ve kaçırmışlar

işte o günden bugüne "logar kapakları" yuvarlaktır. tag cloud: ingiliz, yürümek, yuvarlak, logar

*

rögar kapaklarını bilemiyorum.

yıkama paketi kazandım mı?!
 
Katılım
28 Ocak 2016
Mesajlar
301
Su düz zeminde direk ilerlerken yuvarlak zeminde dönerek ilerler . Yani suyun daha hızlı altyapıya aktarılmasını sağlar. Bir nevi slalom yapması olayı. İtalyayla alakası yok tamamıyla fiziktir olay hocam :)
 
Katılım
8 Ara 2014
Mesajlar
1,274
çünkü yuvarlak geometrik olarak asla deliğe düşmez doğru cevap buysa eğer hediyeye gerek yok çünkü motosikletim yok

Cevap bu arkadaşlar.

Ali bircan keşke öğretmen maaşım biraz yüksek olaydı da sana bir motosiklet hediye edebilseydim kardeşim.Hayatta başarılar
 
Katılım
24 Ağu 2015
Mesajlar
382
Rogar kapakları ıkıye ayrılır.

Pıs su-kanalizasyon ıcın olanlar kare ve yol kenerında olur. Yuvarlak olanlar telefon hatlarında kullanılır ve yol ortasındadır. Donse bıle tekrar yerıne oturur. Hatta oturması ıcın alt alt tarafı daha ağırdır.
 
Katılım
18 Eki 2016
Mesajlar
393
Tek bir cevabı yok.
Öncelikle metal malzemeden yapıldığı için ağırdır, yuvarlak şekilli olması taşınmasını kolaylaştırır.
Ayrıca yerleştirilmesi esnasında köşeleri olmaması avantajdır.
Statik olarak toprağın veya çevresindeki asfaltın genleşmesi durumunda enerjiyi çevresine eşit dağıttığından çatlaması ve kırılması daha zordur.
Oturtulduğu çerçeveye göre daha geniş olduğundan da yuvarlak bir şeklin çukurun içine düşme ihtimali sıfırdır.
Çaya, kahveye ne zaman uğrayalım kardeşim? :)
 
Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
10 May 2005
Mesajlar
4,906
Motosikleti
Harley Davidson Softail 107
Yuvarlak olduğu için taşınması kolay filan değildir, menteşe kısmı yüzünden yuvarlanamaz çünkü :)

rogar_kapagi_calan_hirsiza_2_yil_2_ay_ceza_h7338.jpg
 
Katılım
5 May 2007
Mesajlar
985
İngilizler önceleri rögar kapaklarını , ikizkenar üçüzgen yapmayı düşünmüşler. Ancak bırakın ikizkenar üçüzgen yapmayı , bunun ne olduğuna dair fikir birliğinede varamadıklarından , 2. dünya savaşında kullanırız nasılsa diye bir kenara attıkları ama savaş bitince ellerinde patlayan top kalıplarından dolayı , neden yuvarlak olmasın ki ? diyede düşünmüşler.

Hatta eş aralıklı delikler açarız , böylece lağımda biriken metan gazı çıkar. Fikir oldukça benimsenmiş . Tam imalata geçerken gereksiz bir şahsiyet , neden birde eşşek ölüsü gibi ağır yapmıyoruz ki ? demiş. Hem kolay kolay çalınmaz hemde hemde olası sel ve taşma durumlarında , alttan gelen suyun basıncıyla fırlamaz , kapak yerinde kalır.

Bu teklifi yapan elemana her ne kadar önceleri ince ince gıcık olsalarda , fikir aslında o kadarda fena değilmiş diyerek uygulamaya geçmişler.
Diğer ülkelerde olayı , ingilizlerin illaki vardır bir bildiği şeklinde yorumlayıp , çaktırmadan aynısını yapmaya başlamışlar.

Özetle: ikizkenar üçüzgen yapılamadığı için yuvarlaktır.( Kesin bilgidir. Yayalım )
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst