Logar kapağı neden yuvarlaktır hep?Bilene bedava..

Katılım
15 Ara 2016
Mesajlar
8,142
Gökyüzünden benzin yağarken,rogar kapaği denk gelirse,park ederken sol ayakligin amacini düşünerek yorulma,rogarin yuvarlak oluşuna kafa yor diye yapilmiş.
 
Katılım
29 May 2016
Mesajlar
714
Dikdortgen olsa bu seferde niye dikdortgen diye soracaktiniz demek ki oyle denk gelmis :)

Dipcik: yukun dagilimindan dolayi olabilir
 
Katılım
21 Haz 2016
Mesajlar
291
Bizim memleket bu tip genellemelere pek uymaz.
Buyrun bir Telekom logar kapağı
rögar%202.png
 
Katılım
4 Nis 2010
Mesajlar
343
Üstat Kadir Mısıroğlu tadında data-yı detay. Gün be gün görüşümün açıldığını, dünyayı daha net gördüğümü hissedebiliyorum bu faydalı bilgiler ile.
 
Katılım
3 Tem 2016
Mesajlar
730
üstad baska soru bulun, kirk tane belgeselde cevabi var. Geometrik olarak ayni captaki iki halkayi ic ice geciremezsiniz, kisacasi kapak iceri dusmesin diye boyle yapilirlar, uzerlerindeki deliklerde metan gazinin havaya karismasi ve sıkısmasini onlemek icindir

ha bide çalmasi kolay oluyo, delikten takiyolar levyeyi, nasilsa iceriyede dusme riski yok...yuvarlaya yuvarlaya goturuyo il....ler😂
 
Son düzenleme:
Katılım
16 Eyl 2014
Mesajlar
3,050
Dairesel şekiller sukullar subliminal mesaj olarak , bayan vücudunu anımsattığı için kapitalist sistemde sikca kullanilmaktadir. Örneğin coco cola şişesi , kadın vücuduna benzer. Yatay enine çizgiler de bu mana ile kullanılıyor..

Bir bilene sor hakkımı kullandim
Ancak rogar kapağı, işi değiştirir. Eniştem, ( inşaat mühendisi) ağırlığı rahat absorbe ediyor diyor.
 
Katılım
1 Tem 2006
Mesajlar
2,232
Motosikleti
Suzuki GSX S1000 & Sym Joyride 300
Amma hayal kurmussunuz ya.. Yuvarlak kenef d.liğinin en büyüğü demek.
 
Katılım
22 Eyl 2016
Mesajlar
829
Bir hediyeli soru daha:)

O takoz benim olmalı.

Yuvarlaktır çünkü oradan kanalizasyona işçiler giriyor.Tamirat işleri için hatta merdiven var ince demirden.

Hiçtemi rögar kapağından aşağı inen işçi görmediniz :)

O takoz benim olcak.Yıkama setide benim hepsi benim :):):)
 
Katılım
27 Ağu 2016
Mesajlar
151
En iyi neden yuvarlak kapaklar yuvarlak bir delikten içeri düşemezler. Herhangi bir sebeple kapakları açtığınızda logarın içine düşürme imkanınız yoktur. ancak dikdörtgen veya kare kapaklarda köşegen ekseninde kapağı logarın içine düşürmek mümkündür.
 
Katılım
13 May 2015
Mesajlar
231
icine dusmemesi ve dusmedigi icin guvenli olmasi olabilir.kapak aslinda futbol topununun kesiti sekline benzer agirlik altta kalir kapagi ne sekilde koyarsaniz koyun otomatik kapanir..

eski yaptigim iste fiber optik kablo cekimi icin bi kac defa rogar a girmisligim var.
 
Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
10 May 2005
Mesajlar
4,906
Motosikleti
Harley Davidson Softail 107
İçi kanalizasyon suyu dolacak ve boşalacak olan atıksu bacaları hijyen gereği yuvarlak olmak zorundadır, kare ya da dikdörtgen yaparsanız iç kenarlarında istemeyeceğiniz kadar mikrop, virüs, bakteri vs tutunacaktır.

Baca yuvarlak olduğu için kapağı da yuvarlak olmalıdır. Yuvarlak kapağın içeri girmeyeceği fizik kuralları gereği doğrudur. Fakat tek sebebi bu değildir, öyle olsaydı telekom kapakları, yağmur suyu kapakları vs de yuvarlak olurdu. Çoğu dikdörtgendir.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst