kredi kartı dolandırıcılığına uğradım

Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
yaklaşık bir saat önce telefonuma ardı ardına 4 mesaj geldi. kredi kartimdan turk telekom mobil ödeme hesabina yaklaşık 500 lira ödeme yapılmış. hemen bankayı arayıp kartı kapattirdim. pazartesi şubeye gidip işlemlerin bana ait olmadığına dair genel merkeze faks çekeceğim.

size tavsiyem, kartınızı internet alışverişlerine kapatın. eğer oluyorsa sadece alışveriş esnasında açıp sonra geri kapatın. sanal kart kullanın. limitini alışveriş kadar ayarlayın.

bu başıma gelen 2. hadise. ilkinde iade ettiler. şimdi umarım iade olur. yoksa 500 lira zarardayim arkadaşlar. "morallerim" çok bozuk. haftasonum zehir oldu mk!!!
 
Son düzenleme:
Katılım
16 Eyl 2011
Mesajlar
627
Üç kez de benim başıma geldi, ilk ikisi telefon faturalarıydı.

Faks çekerek halletik kesilen ücretler iade edildi, sonuncusu da Şubat ayında oldu:

Amerika'dan yaklaşık 45 dolarlık pizza ücreti çekilmiş.

Aradım, itiraz ettim. Faks çekin dediler, onu da yaptık.

Ekstre geldi tabi ödedik. Yaklaşık üç ay sonunda para iade edildi.

Gerekli kontroller yapıldıktan sonra iade olur çok fazla düşünmeyin o konuda, fazla sıkıntı çıkmıyor. Belki biraz uzun sürebilir iade o kadar.

(Artık mobilden internet alışverişine kapatıyorum. Alışveriş yapacağım zaman tekrar açıp kapatıyorum.)
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
Üç kez de benim başıma geldi, ilk ikisi telefon faturalarıydı.

Faks çekerek halletik kesilen ücretler iade edildi, sonuncusu da Şubat ayında oldu:

Amerika'dan yaklaşık 45 dolarlık pizza ücreti çekilmiş.

Aradım, itiraz ettim. Faks çekin dediler, onu da yaptık.

Ekstre geldi tabi ödedik. Yaklaşık üç ay sonunda para iade edildi.

Gerekli kontroller yapıldıktan sonra iade olur çok fazla düşünmeyin o konuda, fazla sıkıntı çıkmıyor. Belki biraz uzun sürebilir iade o kadar.

(Artık mobilden internet alışverişine kapatıyorum. Alışveriş yapacağım zaman tekrar açıp kapatıyorum.)

aynen kanka, mobilden kapat aç yapmaktan başka çare yok.
 
Katılım
5 Haz 2007
Mesajlar
404
kredi kartları kanunu 12. madde, kredi kartının iptalinden 24 saat öncesine kadar olan süre bankanın sorumluluğunda.

Zamanında Tayland'da cüzdan çalınıp kartımdan 12 bin TL çektiler, anında iptal ettim, hepsi iade oldu.
 
Katılım
11 Ara 2008
Mesajlar
4,209
Eğer pin kodu veya 3d sms veya imza ile doğrulanmadan alışveriş yapıldıysa 45 gün içinde yapılan itiraz sonucu iade etmek zorundalar. Aksi halde ödemek zorundasın.
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
arkadaşlar yapi kredi bankasi cekilen tutari tarafima iade etti. cok hizli bir şekilde oldugu için buradan kendilerine teşekkür ediyorum.

kartınızı internet bankacılığı üzerinden internet ve diğer alışverişlere kapatin. alışveriş yaparken açın, alışveriş bitince tekrar kapatin. baska çaremiz kalmadı.
 
Katılım
19 Mar 2014
Mesajlar
269
benim de başıma geldi, 4 adet oto lastiği satın almış. sağ olsun çok insaflı bir hırsızmış bir de 4 taksit yaptırmış
 
Katılım
3 Eki 2016
Mesajlar
2,684
Tam marketteyim kasadan geçeceğim sırada bankadan aradılar şüpheli işlem bildirimi kredi kartımdan 250TL çekilmeye çalışılmış banka hemen kartı bloke etmiş. Çekenler internette bir oyun sitesi. Hiç alakam yok. Yeni kart gönderdiler internet alışverişine kapattım ben de.
 
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
2,484
Benim kartanda londrada bir oyun sitesinden 2 3 çekim yapmışlar toplam 250 tl gibi bir rakamdı banka kartı iptal edip beni aradı bilginiz varmı diye.Sonra parayı iade etti.Ben mail order ve yurt dışını sürekli kapalı tutuyorum.Yurt dışından bir şey alacaksam açıp çekim yapılınca kapatıyorum.Bu tür işleri daha çok yurt dışı alışverişte kullanıyorlar.
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
muhakkak ve muhakkak normal zamanlarda kartınızı internet kullanımına kapatınız.
 
Katılım
4 Eki 2016
Mesajlar
463
oo geçmiş olsun. bu yüzden pc olarak apple mac, telefon olarakta iphone ios en güvenlisi.
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
oo geçmiş olsun. bu yüzden pc olarak apple mac, telefon olarakta iphone ios en güvenlisi.

hocam alışveriş sitelerine sahte bir eklenti atıp kart bilgilerinizi kopyalayip çalıyorlarmış.

sonra da şifre gerektirmeyen yerlerden alışveriş yapıyorlar.

aman dikkat!
 
Katılım
22 Eyl 2016
Mesajlar
829
Arkadaşlar bazı lokanta kahvecide kred kartı ile ödeme yapılınca şifre girmeden parayı çekiyor.
O nasıl oluyor?
 
Katılım
19 Mar 2014
Mesajlar
269
Arkadaşlar bazı lokanta kahvecide kred kartı ile ödeme yapılınca şifre girmeden parayı çekiyor.
O nasıl oluyor?

eğer kartın chipini okutmak için kartı pos makinesinin yuvasına sokmaz ve yandan çekerse şifresiz alışveriş olabiliyor. bu işlem için kimlik ibrazı ve fişe imza şartı istenir.
 
Katılım
29 Kas 2015
Mesajlar
1,029
şifre kısmına gelince kırmızıya bastığınızda şifresiz çekim yapıyor
 
Katılım
3 Eki 2016
Mesajlar
2,684
oo geçmiş olsun. bu yüzden pc olarak apple mac, telefon olarakta iphone ios en güvenlisi.

ne alakası var sanki bunlara sahip olunca kart bilgilerini çalamazlar mı?

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:03 ----------

Arkadaşlar bazı lokanta kahvecide kred kartı ile ödeme yapılınca şifre girmeden parayı çekiyor.
O nasıl oluyor?

Temassız işlemdir o. Şimdi bütün yeni kartlarda var.
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
ne alakası var sanki bunlara sahip olunca kart bilgilerini çalamazlar mı?

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:03 ----------



Temassız işlemdir o. Şimdi bütün yeni kartlarda var.

temassız değil, slip çekim..
 
Katılım
22 Eyl 2016
Mesajlar
829
Kırmızı bir tuşa basmadım

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:08 ----------

Çok korktum, şimdi kartı kopyaladılarmı?
Keşke peşin verseydim.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst