Kask Boyama Bell Vortex - Italy Colors ( Aşamalı, Fotoğraflı )

Katılım
27 Nis 2016
Mesajlar
1,857
3 yıldır kullandığım Bell Vortex Rally Matt kaskım ömrünün yarısını geçtiği için kendisini boyamaya karar verdim. Üzerinde çok fazla çizik vardı. Bende motorumun renklerine uygun bir şeyler yapmak istedim.

Kaskın orjinal hali,
vJz31m.jpg


1. Aşama Zımpara, Astar ve ince zımpara. ( zımpara kalından inceye gitmeli. İlk seferde 220 sonra 400 ve 600 kullandık. iki kat astar attıktan sonra beyaz zemin öncesi 800 numara zımpara kullandık )

MaYjn2.jpg
QpXjrG.jpg
XEWZQj.jpg
bL8Pz0.jpg
d7j9yr.jpg
5G9j5l.jpg
Ay2jRr.jpg
0GV3Mo.jpg


2. Aşama 2 kat parlak beyaz

3p8krj.jpg
ROyjmo.jpg
pG4Oyz.jpg
kXr54v.jpg


3 Aşama kaskı istediğiniz desen maskeleme 2 kat kırmızı ve yeşil uygulama

4GmNdY.jpg
JOLj5E.jpg
zJRNWg.jpg
yzdkyM.jpg


4. Aşama kaskın sol tarafını kırmızı ve sağ tarafını yeşil yaptıktan sonra bu renklerin içine siyah doldurmak

9DXO89.jpg
qJqr13.jpg
MaYr56.jpg
QpX9EA.jpg


5. Aşama vernik öncesi tüm maskeleme bantlarını sökmek ve stickerları yapıştırmak. Ben Bell Logosunu biraz daha küçülttüm. Ve motorumun markası olana Benelli Logosunu ense kısmına ekledim. Şeffaf sitcker kağıdına basıldı.

vJzqdO.jpg
1GPXm1.jpg
LOPL7J.jpg


6. Aşama iki kat vernik atmak ve mutlu olmak :)

3p8d8O.jpg
ROyqyG.jpg
kXrlr7.jpg
NOV7VN.jpg
a1q6qR.jpg
YOPAPa.jpg


Kaskı boyarken kulladığımız boyaları Bauhaus tan aldık. Zımparalar, astar, vernik ve boyalar 90 TL civarı tuttu. Sonrasında aldığım maskeleme bantları sticker çıkartma işleri ile toplam maliyet 130 TL dir.

PO3gEQ.jpg
g9lBL2.jpg


Söylemeden geçmeyelim. Asıl iş boyama değil iyi maskeleme ve iyi zımparadan ibaret. yaklaşık 20 saat zamanımızı aldı :)

Kaskın maskeleme işleri ben yapmış olsam da zımpara ve boya işlerini Yetenekli Arkadaşım Ersin Erbaş halletmiştir. Evinde bu işi yapmamıza müsaade etmiştir. Sağ olsun var olsun :)

Ömrünün yarısını geçmiş bir kaskınız varsa ve sıkıldıysanız tavsiye ederiz :)

Bir gün birlikte sürmek dileğiyle saygılar, sevgiler :)
 
Katılım
1 Nis 2006
Mesajlar
34
Çok güzel olmuş bence, elinize sağlık. Ama bayaa bir iş doğrusu insanın gözü korkuyor biraz :)
 
Katılım
27 Nis 2016
Mesajlar
1,857
Çok güzel olmuş bence, elinize sağlık. Ama bayaa bir iş doğrusu insanın gözü korkuyor biraz :)

Şöyle söyleyeyim. Cuma gecesinden cumartesi sabah 7 ye kadar. Sonra 1 saat uyuyup işe gittim. Öğlen geldim. Akşam 8 e kadar tekrar uğraştık. Ulan değdi mi filan derken arkadaşımdan eve dönüyorum. Bir mağazanın yansımasında kendimi gördüm. Motor, kask ve ben filan dedim vuhuuuu bir daha yapalım :)
 
Katılım
3 Eki 2016
Mesajlar
2,684
Süper iş çıkarmışsınız ancak tek renk olsa bence çok daha hatasız ve zahmetsiz olurdu.
 
Katılım
27 Nis 2016
Mesajlar
1,857
Süper iş çıkarmışsınız ancak tek renk olsa bence çok daha hatasız ve zahmetsiz olurdu.

Aslında Maketçilerin kullandığı maskeleme bantlarından bulabilsek çok daha pürüssüz geçişler olabilirdi. Bir kaç hatamızı düzeltmek için aynı renklerin üzerinden kısmı olarak geçtiğimizde ton farkları oldu. Ancak kaskı takıp motorda giderken çok fark edilmediği için çok önemsemiyorum :)
 
Katılım
10 May 2015
Mesajlar
519
Motosikleti
Suzuki burgman 200
On numara işçilik olmus fakat gecen bir yerde okumuştum kaski boyamak zararlı diye
 
Katılım
27 Nis 2016
Mesajlar
1,857
On numara işçilik olmus fakat gecen bir yerde okumuştum kaski boyamak zararlı diye

Verniği kaldıracak kadar zımpara uyguladık. Kabuğa zarar verdiğimizi düşünmüyorum. Kullandığımız boyalar ve malzemeler plastik yüzeyler içindi. Tabi uzun vade de ne olur bilmiyorum. Ama youtube da yarışçılar için pahalı yüksek model kasklara boya uygulayan atölyeler var. Çok zararı olsa onlar yapmazdı diye düşünüyorum. Varsayım yapıyorum tabi ki ama biz sonuçtan memnunuz :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:41 ----------

Amatörlüğü atmak için ilk başta Ersin in kasklarını boyamıştık :)

Eylaqg.jpg
jQJk2W.jpg
mJlYz4.jpg
2E7XkE.jpg
ByXp0L.jpg
ZONbV3.jpg
 
Katılım
27 Nis 2016
Mesajlar
1,857
3 yıllık kaskı çöpe atmak daha yararlı olurdu sanki

Neden ? düzgün kullanımda kaskın köpüğünü 5 yıl ömrü var. Ayrıca uygun sıcaklıkta kapalı kutuda depoda saklanmış kaskları. Üretim tarihinden çok sonra satan büyük büyük distribütörler var. Benim kaskımın düşmediğim sürece 2 yıl ömrü var. Bence 5 yıl köpüğün ömrü ama siz dolabınızda ki Arai ler den bir tane verirseniz çöpe atarız sorun değil :)
 
Katılım
18 Mar 2014
Mesajlar
67
helal oialdemir, motorunla süper uyumlu olmuş. Böyle kaskı satın almak istesen de bulamazsın. Üstelik 130 tl'ye fıstık gibi yeni benelli marka (!) kaskın olmuş. İmrendim. Allah kazadan korusun.
 

M.M

Katılım
18 Ara 2016
Mesajlar
61
Çok temiz bir iş olmuş sonuçta çok güzel çıkmış. Hayırlı olsun.
 
Katılım
16 Eyl 2014
Mesajlar
3,050
Inanılmaz güzel!
Bende yapmak istiyorum.
Kullanmadığım vitrinimde duran nolan kask üzerinde deneyeceğim. Acaba üzerindeki desenler sıkıntı olur mu? Benim kask şekilli idi ama... zimparalama da önce
Ince kullanıyoruz sonra kalina dogru bir gidişat var sanirim..
 
Katılım
14 Mar 2016
Mesajlar
1,991
Hacı boyayı boşver de, bu sticker baskı işini nasıl yaptın-yaptırdın onu bi desene?
 
Katılım
27 Nis 2016
Mesajlar
1,857
Aynen öyle zımpara kalından inceye. İlk astardan sonra 800 ile hafif bir zımpara atılırsa yüzey çok güzel olur. Sonra bir kat astar ve temel renk. Yukarıda dediğim gibi bizim ki kadar karmaşık bir şey ise çok iyi maskeleme yapılmalı. Üzerine yapıştıracağınız logo sticker filan gibi şeyleri. Özalitçi veya bir kırtasiyede şeffaf yapışkanlı kağıda bastırın. Sticker kağıdı da diyor bazı yerler. Boyanın sonunda bunları içinde hava kabarcığı bırakmadan yapıştırın. Sonra aralarında 30 dakika bekleyerek 2 kat vernik atın. Boyaların markası MOTİP SPREY boyadır. Bauhaus tan alınmıştır.

Kolay gelsin arkadaşlar :)
 
Katılım
14 Mar 2016
Mesajlar
1,991
Aynen öyle zımpara kalından inceye. İlk astardan sonra 800 ile hafif bir zımpara atılırsa yüzey çok güzel olur. Sonra bir kat astar ve temel renk. Yukarıda dediğim gibi bizim ki kadar karmaşık bir şey ise çok iyi maskeleme yapılmalı. Üzerine yapıştıracağınız logo sticker filan gibi şeyleri. Özalitçi veya bir kırtasiyede şeffaf yapışkanlı kağıda bastırın. Sticker kağıdı da diyor bazı yerler. Boyanın sonunda bunları içinde hava kabarcığı bırakmadan yapıştırın. Sonra aralarında 30 dakika bekleyerek 2 kat vernik atın. Boyaların markası MOTİP SPREY boyadır. Bauhaus tan alınmıştır.

Kolay gelsin arkadaşlar :)

Koca Antalya da bi istediğim sticker ı bastıracak bir yer bulamadım ben, bu arada eline sağlık güzel olmuş, kaç defa ben de niyetlendim, sonra üşendim, gerçekten sabır işi, ben zımpara aşamasında vazgeçerim diye korkuyorum.
 
Katılım
27 Nis 2016
Mesajlar
1,857
Yavaş yavaş ilerleyin hocam. Önce zımpara atın sonra astar. sonra ince zımpara tekrar astar. Bakacaksınız tertemiz olmuş tek renk. Sonraki gün başlayın boyaya. Tabi varsa boşta başka kask :)
 
Katılım
23 Nis 2016
Mesajlar
26
4. Aşamadaki şeytanı birtek benmi farkettim,
Bu arada gerçekten çok güzel olmuş emeğinize saglık
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst