Bajaj Bajaj Pulsar 200NS Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
11 Tem 2017
Mesajlar
1
Merhaba arkadaşlar ;
aklımı karıştıran bir durumu sizlerle paylaşmak istedim .
(motor teknik bilgim yok, ilk motorum olduğu için kıyaslama yapacak bilgim de yok)
(Pulsar NS200, 2015 model, 22.000 km'de)
arife günü bayram tatili için yola çıktım (yakıt kontrolü yapak için ortalama 90 km/h civarında sakin sakin gidiyordum) 70 küsur km sonra 90'la giderken motordan bir ses geldiğini farkettim, eğilip sesi dinleyeyim derken motor stop etti , debriyaja basıp kenara çektim ve motor bir daha çalışmadı.
uzun saatler ve sıkıntılı bir süreç sonunda motoru çekiciyle yetkili servise çektim. araya bayram seyran girdi derken bayramdan sonra servis "krank milinde boşluk oluşmuş ondan motor çalışmıyormuş" dedi, yaklaşık 10 gün sonra krank mili, yağ, yağ pompası, contalar vs değişti ve motoru teslim aldım.

usta 1 hafta sonra yağ kontrolü için gelmemi, motora yüklenmeden 100-150 km yol yapmamı, yeniden sübap ayarı yapılınca (bin km sonra) rahat kullanabileceğimi motorun açılacağını söyledi.

haftasonu fırsat bulup yola çıktım;
- düşük hızlarda sabit devirde motorda dalgalanmalar oluyordu, yoldan mı motordan mı tam anlayamadım,
- 25-30 km sonra motordan tiz ince bir ses duymaya başladım, geriye döndüm. servise götürümek üzere 2 gün yattı motor.


Dün akşam şehir içinde arkadaşlarla buluşmak için (2-3 km mesafeye) giderken (bu arada motordaki dalgalanma devam ediyor) birden yağ lambası yandı. hemen kenara çekip ustayı aradım. motor soğuyana kadar bekleyip servise gelmemi söyledi. (1,5 saat sonra çalıştırdım yağ lambası yanmıyordu, servise gidene kadar yine yandı) olanları anlattım, usta biraz yağ ekledi, bir tur attı;

- motorda dalgalanma olduğunu ama yazılımla düzeleceğini, güncelleme yapması için gereken cihazın bakımda olduğunu gelince güncelleyeceğini sorunun çözüleceğini söyledi.
- duyduğum o tiz sesin sübaplardan geldiğini, bin km sonra yeniden sübap ayarı yapılınca sesin gideceğini ve motorun açılacağını söyledi.
- ilk yağ koyulurken contalarda basınç yapmasın diye 100-150 gr eksik yağ koyulduğunu, o yüzden 1 hafta sonra gelip yağını kontrol etmek için çağırdığını, kafaya takılacak bir sorun olmadığını, motorun yağlama yapmasa yürümeyeceğini, yolda kalacağını söyledi.
- lamba yakmasının sebebinin kablolardan olduğunu söyledi.
- hiç kafana takmadan bin istediğin yere git dedi.


ertesi sabah (yani bugün) yine bir test edeyim diye kısa mesafe bir bineyim dedim. 2-3 km sonra yine yağ lambası yandı. oturdum biraz bekledim. tekrar çalıştırdım lamba yanmıyor, 2-3 km içinde yine yandı, yine çektim kenara, biraz bekledim, servise doğru sürmeye başladım 1 km içinde yine lamba yandı. yavaş yavaş götürdüm yine servise bıraktım. olanları anlattım. (krank mili değiştikten sonra toplamda 72 km yol yaptı motor, 2. ye servise bırakıyorum)

bu gece serviste kalsın açıp kontrol edelim, haber veririm dedi. elime kaskı alıp döndüm geri .

şimdi bu durumda aklıma ne gelmeli?
- dalgalanma yazılımla mı alakalı (rolanti muşürü de olabilir diyen oldu), yoksa motordan mı kaynaklanıyor?
- yağ lambasının yanması kablodaki kısa devreden kaynaklanıyor olsa sürekli yanmaz mı ? hadi diyelim ısındıkça kablo kısa devre yapıyor. o zaman da kenara çekip kontağı kapatıp, tekrar çalıştırdığımda -yani motor aynı sıcaklıktayken- neden lamba yanmıyor?
- motor yağ eksiltmiyor, damlama akma vs yok, bu lamba neden yanıyor ?
- yağ pompası değişti, yeni takılan bozuk olabilir mi ?
- yağ lambasının yanması gerçekten yağlama yapmamasıyla alakalıysa ben her 3-5 km de bir oturup motorun soğumasını mı bekleyeceğim?
- başka ne gelmeli aklıma?
- en önemlisi de; bu krank mili denen zamazingo milimetrik bir boşluk yüzünden gerçekten çalışmamazlık yapar mı ?
 
Son düzenleme:
Katılım
18 May 2016
Mesajlar
1,295
Ne desem boş.ALLAH kolaylık versin kardeş.Mümkünse o servise gitme birdaha.Motorunu yapamamış bence.
 
Katılım
7 Ocak 2017
Mesajlar
108
Merhaba arkadaşlar ;
aklımı karıştıran bir durumu sizlerle paylaşmak istedim .
(motor teknik bilgim yok, ilk motorum olduğu için kıyaslama yapacak bilgim de yok)
(Pulsar NS200, 2015 model, 22.000 km'de)
arife günü bayram tatili için yola çıktım (yakıt kontrolü yapak için ortalama 90 km/h civarında sakin sakin gidiyordum) 70 küsur km sonra 90'la giderken motordan bir ses geldiğini farkettim, eğilip sesi dinleyeyim derken motor stop etti , debriyaja basıp kenara çektim ve motor bir daha çalışmadı.
uzun saatler ve sıkıntılı bir süreç sonunda motoru çekiciyle yetkili servise çektim. araya bayram seyran girdi derken bayramdan sonra servis "krank milinde boşluk oluşmuş ondan motor çalışmıyormuş" dedi, yaklaşık 10 gün sonra krank mili, yağ, yağ pompası, contalar vs değişti ve motoru teslim aldım.

usta 1 hafta sonra yağ kontrolü için gelmemi, motora yüklenmeden 100-150 km yol yapmamı, yeniden sübap ayarı yapılınca (bin km sonra) rahat kullanabileceğimi motorun açılacağını söyledi.

haftasonu fırsat bulup yola çıktım;
- düşük hızlarda sabit devirde motorda dalgalanmalar oluyordu, yoldan mı motordan mı tam anlayamadım,
- 25-30 km sonra motordan tiz ince bir ses duymaya başladım, geriye döndüm. servise götürümek üzere 2 gün yattı motor.


Dün akşam şehir içinde arkadaşlarla buluşmak için (2-3 km mesafeye) giderken (bu arada motordaki dalgalanma devam ediyor) birden yağ lambası yandı. hemen kenara çekip ustayı aradım. motor soğuyana kadar bekleyip servise gelmemi söyledi. (1,5 saat sonra çalıştırdım yağ lambası yanmıyordu, servise gidene kadar yine yandı) olanları anlattım, usta biraz yağ ekledi, bir tur attı;

- motorda dalgalanma olduğunu ama yazılımla düzeleceğini, güncelleme yapması için gereken cihazın bakımda olduğunu gelince güncelleyeceğini sorunun çözüleceğini söyledi.
- duyduğum o tiz sesin sübaplardan geldiğini, bin km sonra yeniden sübap ayarı yapılınca sesin gideceğini ve motorun açılacağını söyledi.
- ilk yağ koyulurken contalarda basınç yapmasın diye 100-150 gr eksik yağ koyulduğunu, o yüzden 1 hafta sonra gelip yağını kontrol etmek için çağırdığını, kafaya takılacak bir sorun olmadığını, motorun yağlama yapmasa yürümeyeceğini, yolda kalacağını söyledi.
- lamba yakmasının sebebinin kablolardan olduğunu söyledi.
- hiç kafana takmadan bin istediğin yere git dedi.


ertesi sabah (yani bugün) yine bir test edeyim diye kısa mesafe bir bineyim dedim. 2-3 km sonra yine yağ lambası yandı. oturdum biraz bekledim. tekrar çalıştırdım lamba yanmıyor, 2-3 km içinde yine yandı, yine çektim kenara, biraz bekledim, servise doğru sürmeye başladım 1 km içinde yine lamba yandı. yavaş yavaş götürdüm yine servise bıraktım. olanları anlattım. (krank mili değiştikten sonra toplamda 72 km yol yaptı motor, 2. ye servise bırakıyorum)

bu gece serviste kalsın açıp kontrol edelim, haber veririm dedi. elime kaskı alıp döndüm geri .

şimdi bu durumda aklıma ne gelmeli?
- dalgalanma yazılımla mı alakalı (rolanti muşürü de olabilir diyen oldu), yoksa motordan mı kaynaklanıyor?
- yağ lambasının yanması kablodaki kısa devreden kaynaklanıyor olsa sürekli yanmaz mı ? hadi diyelim ısındıkça kablo kısa devre yapıyor. o zaman da kenara çekip kontağı kapatıp, tekrar çalıştırdığımda -yani motor aynı sıcaklıktayken- neden lamba yanmıyor?
- motor yağ eksiltmiyor, damlama akma vs yok, bu lamba neden yanıyor ?
- yağ pompası değişti, yeni takılan bozuk olabilir mi ?
- yağ lambasının yanması gerçekten yağlama yapmamasıyla alakalıysa ben her 3-5 km de bir oturup motorun soğumasını mı bekleyeceğim?
- başka ne gelmeli aklıma?
- en önemlisi de; bu krank mili denen zamazingo milimetrik bir boşluk yüzünden gerçekten çalışmamazlık yapar mı ?


Geçmiş olsun dostum, Ekrem beye ulaşmaya çalış yoksa işin arabesk.
 
Katılım
26 Ağu 2013
Mesajlar
113
Arkadaşlar bugün motorumdan 130 km yol ve agresif kullanım sonrası ugultu gibi bir ses gelmeye başladı sadece rölantide duyuluyor dikkatlice dinledim tam olarak nerden geldini anlayamadım ama sanki egzoz dan geliyor gibi geldi yada hava fitresi tarafından varmı daha önce böyle bir şey başına gelen yardımcı olabilecek arkadaş
 
Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
3,437
Motosikleti
Henüz yok.
Arkadaşlar bugün motorumdan 130 km yol ve agresif kullanım sonrası ugultu gibi bir ses gelmeye başladı sadece rölantide duyuluyor dikkatlice dinledim tam olarak nerden geldini anlayamadım ama sanki egzoz dan geliyor gibi geldi yada hava fitresi tarafından varmı daha önce böyle bir şey başına gelen yardımcı olabilecek arkadaş

egzoz bağlantı kelepçesini motor soğuk iken sık tekrar dene.
 
Katılım
24 Mar 2016
Mesajlar
47
Arkadaşlar bugün motorumdan 130 km yol ve agresif kullanım sonrası ugultu gibi bir ses gelmeye başladı sadece rölantide duyuluyor dikkatlice dinledim tam olarak nerden geldini anlayamadım ama sanki egzoz dan geliyor gibi geldi yada hava fitresi tarafından varmı daha önce böyle bir şey başına gelen yardımcı olabilecek arkadaş

Kardeşim motorun fanı çalışmıştır o ses fandan de geliyor olabilir birde oraya dikkat et
 
Katılım
26 Ağu 2013
Mesajlar
113
Kardeşim motorun fanı çalışmıştır o ses fandan de geliyor olabilir birde oraya dikkat et

hayır fan sesi degil bağlantı kelepçesini sıktım yine geliyor bi bogukluk ugultu gibi motoru dinledim ordan gelmiyor gibi tam ön koltugun oralardan geliyor hava fitresinden gelme olasılıgı varmıdır acaba. Bugün ilk calıştırdıgımda 2-3 saniye o ses gelmedi sonra yine başladı
 
Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
3,437
Motosikleti
Henüz yok.
hayır fan sesi degil bağlantı kelepçesini sıktım yine geliyor bi bogukluk ugultu gibi motoru dinledim ordan gelmiyor gibi tam ön koltugun oralardan geliyor hava fitresinden gelme olasılıgı varmıdır acaba. Bugün ilk calıştırdıgımda 2-3 saniye o ses gelmedi sonra yine başladı

debriyaj kısmından geliyor olabilir.
 
Katılım
30 May 2017
Mesajlar
70
Sahibinden de ilanlara bakıyorum da çok değişik fiyatlar yazılmış.
2016 Model 9650 KM'de
-Ön Cam
-Gidon Yükseltme
-Arka Çantanın Sadece Demiri
-Koruma Demiri
-Ön ve arkada led ışık
-Çakar ( Uzun,kısa ve yanıp sönen 3 ayarlı )

Bu özelliklerde ki motorumu kaça satabilirim acaba ? Kazası ve hasar kaydı yok.
 
Katılım
22 Kas 2012
Mesajlar
5,397
Sahibinden de ilanlara bakıyorum da çok değişik fiyatlar yazılmış.
2016 Model 9650 KM'de
-Ön Cam
-Gidon Yükseltme
-Arka Çantanın Sadece Demiri
-Koruma Demiri
-Ön ve arkada led ışık
-Çakar ( Uzun,kısa ve yanıp sönen 3 ayarlı )

Bu özelliklerde ki motorumu kaça satabilirim acaba ? Kazası ve hasar kaydı yok.

Bizim milletimiz extradan anlamaz önceki motorumda mişlen vardı adam lastikleri sök öyle ver diyor ) yerinde olsam işime yarayacak şeyleri sökerdim
 

Sol

Katılım
12 Ocak 2016
Mesajlar
38
Motorum 15000'de tuhaf bir şekilde gaz tepkisi ve çekişi düşmeye başladı bakıma soktum, bujiler hava filtresi yağ ve filtresi,yakıt filtresi derken baştan aşağı değişti.
Sonuç mu? Hiç bişey değişmedi kimse sorunun ne olduğunu bulamadı.
Soğudum ve şansımın da yardımıyla iyi bir paraya sattım.
2015 model 16500 km 8000 tl.
Suzuki aldım. Artık kafam biraz daha rahat.
Hepinize kazasız belasız arızasız sürüşler.
 
Katılım
18 May 2016
Mesajlar
1,295
Dün akşam eve giderken yakıtı bitirip tekrar depoyu doldurdum.470 km yol yapmışım sakin kullanım tabi.toplamda 60-tl yakıt aldım.
 
Katılım
13 Ağu 2013
Mesajlar
1,999
Motosikleti
Triumph Tiger 900GT
Motorum 15000'de tuhaf bir şekilde gaz tepkisi ve çekişi düşmeye başladı bakıma soktum, bujiler hava filtresi yağ ve filtresi,yakıt filtresi derken baştan aşağı değişti.
Sonuç mu? Hiç bişey değişmedi kimse sorunun ne olduğunu bulamadı.
Soğudum ve şansımın da yardımıyla iyi bir paraya sattım.
2015 model 16500 km 8000 tl.
Suzuki aldım. Artık kafam biraz daha rahat.
Hepinize kazasız belasız arızasız sürüşler.

Aklın yolu bir, hayırlı olsun. Sıfır pulsar alacam diye rizikoya giren insanlar var,
2.el de olsa, al temizinden suzuki, al kawa, al adam gibi bişey bin git.
 
Katılım
1 Tem 2017
Mesajlar
18
Aklın yolu bir, hayırlı olsun. Sıfır pulsar alacam diye rizikoya giren insanlar var,
2.el de olsa, al temizinden suzuki, al kawa, al adam gibi bişey bin git.

Yahu iphone bile sıfır telefon yaparken hatalı üretim yapabiliyor. Neden düşmansınız yeni gelen markalara bu kadar. Adamlar sana bana satmadan nasıl öğrenecek hatalarını. Bırakın da olsun o kadar. Adamlar yapmış saygı duy az. Kötüleme bu kadar. Ayıp.
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst