Artık ehliyetimi aldım hayal ettiğim tnt25i almak için önümde birtek para engeli kaldı inşallah yakında aranıza katılacağım
Acele etmezsen euro4 modellerini almak zorunda kalacaksın orda da biraz fiyat yüksek olacak![]()
Herkese merhaba. Şimdiden bayramınızı kutlarım. Yaşadığım sorunla alakalı fikrinizi almak istiyorum. Tnt 25 sahibiyim ve yaklaşık 6500 kmdir kullanıyorum. 1 hafta önce yaklaşık 200 kmlik rota içerisinde 2 kere motorun hareket halindeyken stop etmesiyle karşılaştım. Bu durumu 130-140 km hızlarda yaşadım. İlk stopta gösterge dahil herşey gitti. Trafiğin akışından dolayı sağa çekip duramadım, marşa basıp çalıştırarak devam ettim. İkinci stop durumda motor tamamen söndü ve marş almadı. Sonrası sağ çektim ancak kontagı açıncaki ilk benzin püşkürtmesini yapmadı ve marş almadı. Sigortaları degiştirince bu durum düzeldi ancak yine marş almadı. Motoru vurdurdum ama malesef aynı durum. Bir kaç kez motoru vurdurduktan sonra motor çalıştı. Ancak 5 sn. içindi stop edip durdu. Artık sövmeye başlamışken son vurdurmada çalıştı ve yoluma devam ettim. Sonraki gün motoru servise götürürken gaz açmalarımda motorun belli bir hızda selam verdiği/öksürdüğünü fark ettim. Ancak bu durumu her zaman yapmıyor ivmelenmeye geçerken yaşanıyor. Sanki benzin bir an gitmiyor da sonra gidiyor gibi. Servise ulaştım ve teslim ettim. Motorun sargısının değişceniğini belirttiler. 1 hafta geçti bugün teslim aldım. Test ederken stop etme ve marş almama 2 kere gerçekleşti. Usta tekrardan motoru cihaza bağladı ancak beyinde herhangi bir hata vermedi. Açıkcası sorun nedir, nedendir şuan anlaşılamadı. Oksijen sensöründen kaynaklanma ihtimaline karşın siparişi verilecek. Artık bayramdan sonra bu yaşadıklarım sargı ve oksijen sensöründen mi yoksa başka bir nedenden mi anlayacağız. Biraz uzuncana bir yazı oldu. Sonuç olarak bu durumla karşılaşmış kişiler aramızda varsa ise sorunun çözümüne nasıl ulaştıklarını yazarlar ise sevinirim. Selamlarımla.
Herkese merhaba. Şimdiden bayramınızı kutlarım. Yaşadığım sorunla alakalı fikrinizi almak istiyorum. Tnt 25 sahibiyim ve yaklaşık 6500 kmdir kullanıyorum. 1 hafta önce yaklaşık 200 kmlik rota içerisinde 2 kere motorun hareket halindeyken stop etmesiyle karşılaştım. Bu durumu 130-140 km hızlarda yaşadım. İlk stopta gösterge dahil herşey gitti. Trafiğin akışından dolayı sağa çekip duramadım, marşa basıp çalıştırarak devam ettim. İkinci stop durumda motor tamamen söndü ve marş almadı. Sonrası sağ çektim ancak kontagı açıncaki ilk benzin püşkürtmesini yapmadı ve marş almadı. Sigortaları degiştirince bu durum düzeldi ancak yine marş almadı. Motoru vurdurdum ama malesef aynı durum. Bir kaç kez motoru vurdurduktan sonra motor çalıştı. Ancak 5 sn. içindi stop edip durdu. Artık sövmeye başlamışken son vurdurmada çalıştı ve yoluma devam ettim. Sonraki gün motoru servise götürürken gaz açmalarımda motorun belli bir hızda selam verdiği/öksürdüğünü fark ettim. Ancak bu durumu her zaman yapmıyor ivmelenmeye geçerken yaşanıyor. Sanki benzin bir an gitmiyor da sonra gidiyor gibi. Servise ulaştım ve teslim ettim. Motorun sargısının değişceniğini belirttiler. 1 hafta geçti bugün teslim aldım. Test ederken stop etme ve marş almama 2 kere gerçekleşti. Usta tekrardan motoru cihaza bağladı ancak beyinde herhangi bir hata vermedi. Açıkcası sorun nedir, nedendir şuan anlaşılamadı. Oksijen sensöründen kaynaklanma ihtimaline karşın siparişi verilecek. Artık bayramdan sonra bu yaşadıklarım sargı ve oksijen sensöründen mi yoksa başka bir nedenden mi anlayacağız. Biraz uzuncana bir yazı oldu. Sonuç olarak bu durumla karşılaşmış kişiler aramızda varsa ise sorunun çözümüne nasıl ulaştıklarını yazarlar ise sevinirim. Selamlarımla.
Merhaba. Aküyü ve sigortaları kontrol ettik. Oksijen sensörünün benzin akışını kontrol ettiğini ve arızalanmış ise ani gaz kesmelerin bundan dolayı olabileceğini varsayım olarak belirtti. Malesef ellerinde olmadığı için bugün değişimi yapılamadı. Haftaya geldiğinde degiştirip sorunun devam edip etmediğine bakacağız. Bu noktada ivmelenmede gaz kesme yapması ilginç. Bozuk olan sensör 80-90 km de arıza çıkarmıyor da neden 105 ve üstü kmlerde neden teklemeye başlıyor? Birbirini tetikleyen sorunlar yığını çıkma olasılığı beni rahatsız ediyor.
Benim motorda da rölantide stop etme olayı var. Onun dışında hiç bi sıkıntı yok.( yani sanırım henüz...)
Eğer gazı birden kesmeyip nazikçe rölanti devrine getirip bırakırsam stop etmiyor. Ancak gazı bırakınca lönk diye stop ediyor.
Ben bendeki sorunun bi yazılım sıkıntısı olduğunu düşünüyorum. Servis de öyle düşündü. Bi ara gidip güncellicez bakcaz bakalım nolcak![]()
Merhaba.
Bugün (3/7/17 Pazartesi) servise 4 bin bakımı için gittim. Bir de bir arıza başlamıştı benim motorda ona baktırayım dedim. Motoru vitese aldığımda debriyajı sıkmış bile olsam motor çalışmıyordu. Sanki yanayak açıkmış gibi. Önce buna baktı usta. Debriyaj manetinin orada bir müşür var, o bozulmuş, garantiden değişecek, sipariş verdi.
Daha önce (ilk bin km bakımında) servisin uygun gördüğü Castrol yağ kullanılmıştı. Deneyeni denemeyeni, bileni bilmeyeni hemen herkes Motul de Motul dediği için, merakımdan gidip 2 lt Motul 7100 10-50 yağ almıştım. Yağ filtresi ve yağı da değiştirip motoru bir güzel yıkadı usta.
Yağ değişiminden sonraki ilk izlenimim:
Meğer beni motorda iki silindir varmış da biri hiç çalışmıyormuş, ne kadar çok titriyor ve zangırdıyormuş meğerse. Şimdi normal iki silindir oldu.Bir de vites geçişlerinde çat-çut, çıtak diye sesler çıkıyordu. En önemlisi de zaman zaman BOŞ'u bulmakta zorlanıyordum. Motorun akıcı bir şekilde çalışmasını sağladı bu yağ. Titreşim çok azaldı (7-8 bin devirde aynalardaki titreşim yüzünden arkayı göremezdim, artık görüyorum), vites geçişleri yumuşak ama hissiz değil, BOŞ'u rahat buluyorum, yolda gidişi akıcı oldu.
Yağ değişiminden sonra 40 km kullandım sadece, yine de ilk izlenimlerimi paylaşmak istedim. Acaba şu yağ mı bu yağ mı diye tereddütü olanlar için belki faydası olur.
Merhabalar Ben 9 ay önce aldım gayet güzel ama sıkıntıları var yolda seyir halindeyken vites değiştirirken stop ediyor servise sordum yazılım attılar yine aynı cçzemediler ve birde zincirde acayıp ses var servis bi halttan anlamadığı için kendim DİD VX2 Marka zncir aldım taktım %20 varan bi ses kesintisi oldu performans bi tık arttı bu motoru alacak arkadaşlar bence motorun kendi ustası olacaksa alsınlar ithalatçısından tut servisinden bayisinden tut hepsi damdik
Merhaba arkadaşlar tnt 25 kullanıcısıyım bu motorumda ilk defa radyatör sıvısını değiştireceğim, daha önce değiştiren varmı bilmiyorum ama ne kadar sıvı alıyor.Yani kaç litre sıvı almam gerekir? 1 litre alsam yetermi?