- Katılım
- 10 Ara 2015
- Mesajlar
- 5,023
- Motosikleti
- Tiger1200, Tvs Apache
1700. km'de ilk kazamı motorum CFMoto 150 NK ile yaptım.
Arkadaş önde, ben arkasında giderken, şerefsiz bir konnet dibimden geçerek (aynı şeritten) aramıza girdi. 100-200 m sonra arkadaşımın arkasına geçmek için sağdan yanına yaklaştım, o da bastı. Ben de gereksiz bir acelecilikle basınca önümdeki virajı alamadım, yol kenarındaki stabilize yola doğru kitlendi bakışım, o ara panik fren ile ABS'siz motosikletin ön tekeri kitlendi, motor sağa yattı ben de asvaltı öptüm.Herkes durdu, konnet arkasına bile bakmadan gazladı... Şansıma olaydan birkaç dakika önce aksiyon kameramın şarjı bitmiş... Neyse ki ekipmanlarım sayesinde süngere düşer gibi hiçbir acı hissetmedim. Yalnız bir dünya para verdiğim Alpinestars Rox ceketin sol dirsekliği dirsek bölgemden kayınca (niye kayıyor ki!) dirsek biraz darbe aldı. Onun dışında sürüklenmeden dolayı ceket de fayda etmedi sağ alt karın bölgesi sürtünmeye bağlı olarak çizildi.
Ekipmanları da test etmiş olduk.
Nolan N87 kaskın içteki burun hava yolu dudağıma çarptı ve dudağım hafif şişti. Bir daha kask aldığımda düz bir şey alacağım. Onun dışında gayet memnun kaldım.
Alpinestars Rox'u yazdım zaten. Ağzımı bozmayayım şimdi.
Five Gloves RFX Air, o sürüklenmeme iyi dayandı. Lakin böyle bir eldivenin diğer bazı eldivenlerde olduğu gibi aya kısmında da sert bir koruyucu olsaydı baş parmağım şişmezdi...
Rockwell Luke Air Impactec, Sürtünme izleri var, bu kazada sıkıntısız korudu.
Ve Zandona 3237 iç dizlik... Pantolon yırtıldı ama dizlikte hiçbir şey yok. Zaten kaza anında ilk olarak direkt dizlerimin üstüne düştüm ve hiçbir şey hissetmedim. Sonrasında da bir ağrım olmadı. Süper korudu gerçekten.
Bunları da benim gibi yeni başlayan arkadaşlara tecrübe olsun diye yazdım. Ya da ekipman araştırması yapanlara öneri olsun...
1000 km'den sonra Kenan Sofuoğlu gibi hisseden arkadaşlar kendinize fazla güvenmeyin derim. Bugün şanslıydım, siz benim kadar şanslı olamayabilirsiniz...
Son olarak fotoları ekliyorum.
https://i.hizliresim.com/9dobm5.jpg
https://i.hizliresim.com/3qLlBM.jpg
https://i.hizliresim.com/9dorX5.jpg
https://i.hizliresim.com/RPkpyR.jpg
https://i.hizliresim.com/vp5NYz.jpg
motorun grenaj kırıldı alt kısımdan.
https://i.hizliresim.com/qWMN2d.jpg
https://i.hizliresim.com/vp5NY4.jpg
https://i.hizliresim.com/kWB8Zq.jpg
geçmiş olsun, maddi hasarın var baya.
ben 17 bin km sadece şu anki motorumla yaptım ve daha önce 13 ay iki farklı scooter kullandım ve yaklaşık 22 bin kilometre istanbul trafiğinde tecrübe kazandım. biliyorum 22 bin kilometre çok değildir ama azda değil çünkü bu mesafe yoğun trafikte yapıldı yani sadece istanbul avrupa yakasında.
istanbul trafiğinde tecrübe eden birinin ağzından şunları duyasın;
1- arabalar bazen yanına gelen motorla yarışmak ister ve bu durumda senin hızlanmana gerek kalmaz ve bu durumda arkalarına geçmende sakınca yoktur(takip mesafesi bırakarak) çünkü zaten yavaş gidip seni yavaşlatmazlar
2- bazen senden hızlı gitmeyecek olsalar bile önünde olman onlara rahatsızlık verebilir, ya sağdan git yada dahada hızlan fakat arkanda araba ile mümkün olduğunca yol alma.
3- bilmediğin yollarda arabaların hızına ayak uydurma çünkü arabalar şehir içi aşırı hızlı kullanıyorlar ve farkında olmadan mutlaka 4 tekerlerinden biri yere hafif basıp kaydığı olmuştur ama bu motosikletlerde kazaya sebep oluyor.
4- yaya geçitleri ve tali yol bağlantılarında hızını mutlaka düşür çünkü arabalar ana yola sağdan bağlanmak yerine direk sola yani önüne atlayabiliyorlar.
5- tıkanık trafikte aralardan giderken arabalar ile aranda 15 km civarı hız farkı bile tehlikeli olabilir, arabaların yanından yavaş geç. durgun trafikte aralardan giderken sağda yada solda boşluk ver ise dikkat etki arabalar o boşluğa sızmak isterken seni yere sermesinler.
6- birden çok araç yol alırken öndekini takip edeceğim diye riske kesinlikle girmeyin. ben abimi takip ederken aramıza araç girdiği oluyor yada sol şeritten sapağa dalmak isteyen denyolara mecbur yol vermek durumunda kaldığım oluyor. münasebetsiz gerizekalılar sapağa girecek ama nedense sapağa 5 metre kala sağ şeride geçmeye çalışıyor allahın cezaları.
hatta sapağı kaçırıp aniden dönenlerde meşhur bizde zaten.
.... sen burda 1. ve 6. maddeyi ihlal etmişsin.
Son düzenleme: