Hiç Kaza Yapmam Zannediyordum, Yaptım. :)

Katılım
10 Ara 2015
Mesajlar
5,023
Motosikleti
Tiger1200, Tvs Apache
1700. km'de ilk kazamı motorum CFMoto 150 NK ile yaptım.

Arkadaş önde, ben arkasında giderken, şerefsiz bir konnet dibimden geçerek (aynı şeritten) aramıza girdi. 100-200 m sonra arkadaşımın arkasına geçmek için sağdan yanına yaklaştım, o da bastı. Ben de gereksiz bir acelecilikle basınca önümdeki virajı alamadım, yol kenarındaki stabilize yola doğru kitlendi bakışım, o ara panik fren ile ABS'siz motosikletin ön tekeri kitlendi, motor sağa yattı ben de asvaltı öptüm. :) Herkes durdu, konnet arkasına bile bakmadan gazladı... Şansıma olaydan birkaç dakika önce aksiyon kameramın şarjı bitmiş... Neyse ki ekipmanlarım sayesinde süngere düşer gibi hiçbir acı hissetmedim. Yalnız bir dünya para verdiğim Alpinestars Rox ceketin sol dirsekliği dirsek bölgemden kayınca (niye kayıyor ki!) dirsek biraz darbe aldı. Onun dışında sürüklenmeden dolayı ceket de fayda etmedi sağ alt karın bölgesi sürtünmeye bağlı olarak çizildi.

Ekipmanları da test etmiş olduk.

Nolan N87 kaskın içteki burun hava yolu dudağıma çarptı ve dudağım hafif şişti. Bir daha kask aldığımda düz bir şey alacağım. Onun dışında gayet memnun kaldım.
Alpinestars Rox'u yazdım zaten. Ağzımı bozmayayım şimdi.
Five Gloves RFX Air, o sürüklenmeme iyi dayandı. Lakin böyle bir eldivenin diğer bazı eldivenlerde olduğu gibi aya kısmında da sert bir koruyucu olsaydı baş parmağım şişmezdi...
Rockwell Luke Air Impactec, Sürtünme izleri var, bu kazada sıkıntısız korudu.
Ve Zandona 3237 iç dizlik... Pantolon yırtıldı ama dizlikte hiçbir şey yok. Zaten kaza anında ilk olarak direkt dizlerimin üstüne düştüm ve hiçbir şey hissetmedim. Sonrasında da bir ağrım olmadı. Süper korudu gerçekten.

Bunları da benim gibi yeni başlayan arkadaşlara tecrübe olsun diye yazdım. Ya da ekipman araştırması yapanlara öneri olsun...
1000 km'den sonra Kenan Sofuoğlu gibi hisseden arkadaşlar kendinize fazla güvenmeyin derim. Bugün şanslıydım, siz benim kadar şanslı olamayabilirsiniz...

Son olarak fotoları ekliyorum.
https://i.hizliresim.com/9dobm5.jpg
https://i.hizliresim.com/3qLlBM.jpg
https://i.hizliresim.com/9dorX5.jpg
https://i.hizliresim.com/RPkpyR.jpg
https://i.hizliresim.com/vp5NYz.jpg

motorun grenaj kırıldı alt kısımdan.

https://i.hizliresim.com/qWMN2d.jpg
https://i.hizliresim.com/vp5NY4.jpg
https://i.hizliresim.com/kWB8Zq.jpg

geçmiş olsun, maddi hasarın var baya.

ben 17 bin km sadece şu anki motorumla yaptım ve daha önce 13 ay iki farklı scooter kullandım ve yaklaşık 22 bin kilometre istanbul trafiğinde tecrübe kazandım. biliyorum 22 bin kilometre çok değildir ama azda değil çünkü bu mesafe yoğun trafikte yapıldı yani sadece istanbul avrupa yakasında.

istanbul trafiğinde tecrübe eden birinin ağzından şunları duyasın;

1- arabalar bazen yanına gelen motorla yarışmak ister ve bu durumda senin hızlanmana gerek kalmaz ve bu durumda arkalarına geçmende sakınca yoktur(takip mesafesi bırakarak) çünkü zaten yavaş gidip seni yavaşlatmazlar :) aynı şekilde bende ilk scooter motorumla virajı alamamıştımda kaza yapmadık çok şükür.

2- bazen senden hızlı gitmeyecek olsalar bile önünde olman onlara rahatsızlık verebilir, ya sağdan git yada dahada hızlan fakat arkanda araba ile mümkün olduğunca yol alma.

3- bilmediğin yollarda arabaların hızına ayak uydurma çünkü arabalar şehir içi aşırı hızlı kullanıyorlar ve farkında olmadan mutlaka 4 tekerlerinden biri yere hafif basıp kaydığı olmuştur ama bu motosikletlerde kazaya sebep oluyor.

4- yaya geçitleri ve tali yol bağlantılarında hızını mutlaka düşür çünkü arabalar ana yola sağdan bağlanmak yerine direk sola yani önüne atlayabiliyorlar.

5- tıkanık trafikte aralardan giderken arabalar ile aranda 15 km civarı hız farkı bile tehlikeli olabilir, arabaların yanından yavaş geç. durgun trafikte aralardan giderken sağda yada solda boşluk ver ise dikkat etki arabalar o boşluğa sızmak isterken seni yere sermesinler.

6- birden çok araç yol alırken öndekini takip edeceğim diye riske kesinlikle girmeyin. ben abimi takip ederken aramıza araç girdiği oluyor yada sol şeritten sapağa dalmak isteyen denyolara mecbur yol vermek durumunda kaldığım oluyor. münasebetsiz gerizekalılar sapağa girecek ama nedense sapağa 5 metre kala sağ şeride geçmeye çalışıyor allahın cezaları.

hatta sapağı kaçırıp aniden dönenlerde meşhur bizde zaten.

.... sen burda 1. ve 6. maddeyi ihlal etmişsin.
 
Son düzenleme:
Katılım
8 Ara 2015
Mesajlar
204
Geçmiş olsun ekipmanlar ile ilgili bilgiler içinde teşekkürler, çok faydalı bir paylaşım olmuş
 
Katılım
3 Eki 2016
Mesajlar
2,684
Geçmiş olsun, şunu unutma motosiklet kullananlar ikiye ayrılır. 1 düşenler, 2 düşecek olanlar.
 
Katılım
8 Eyl 2012
Mesajlar
114
Elbetteki tecrübe çok önemli yeni başlayanla yılların tecrübelisi bir olur mu olmaz tabi. Ama şuda bi gerçek kaza ansızın olur ve saniyelerle ifade edilen bi sürede gerçekleşir. Mesela ben motor kullanıcısıyım ama 1 hafta kadar önce arabama kırmızı ışıkta duramayan bi kamyon arkadan çarptı. Eğer tecrübe size çok fazla öz güven veriyorsa yada benim hakkım , yol benim , durmasında görelim moduna girmişseniz zaten tehlikedesiniz demektir. Motorda insanı hayatta tutan en büyük etken bence ne kadar çok korktuğu ve temkinli kullandığı ile alakalıdır diye düşünüyorum.
 
Katılım
20 Mar 2017
Mesajlar
1,365
Geçmiş olsun buradan ne çıkarıyoruz 150cc ile gaza gelmiyoruz ,hadimizi biliyoruz fiti fiti gidip keyif alıyoruz
 
Katılım
3 Haz 2007
Mesajlar
128
Abs olsaydi keske.ben 100luk mondi ile 3 kere dustum.hepside panik fren.on tekerin kitlemesinden dolayi.o gobek o ceket8n altinda fena olmus.ekipmansiz dusunemiyorum bile.gelmis gecmis olsun
 
Katılım
15 Ara 2016
Mesajlar
8,142
Kardeş geçmiş olsun,iç koruma dirsekten kaydigini belirtmissin,sanirim bir beden buyuk mont almis olabilirmisin?mont ve pantalon fit ve uzuvlari saracak tarzda olmali.cok az bir boşluk belki kabul edilebilir,ama kayacak tarzda degil.trafikte hirs tehlikeli,aradan sivisirken guvenli bolge bulamiyorsan hiz kesip kontrollu bi sekilde sag taraftan akan trafige geçmek gerekir..
 
Son düzenleme:
Katılım
20 May 2017
Mesajlar
21
Geçmiş olsun. Ekipman iş yapmış.
Yalnız ben hayatım boyunca virajda ön fren kullanmadım. Yatırabildiğim kadar yatırdım hep.
 
Katılım
20 Mar 2017
Mesajlar
1,365
Ama altımızda 600 lük yada 1000 lik var ise gaza geliyor öyle mi ? Bu ne saçma yorumdur ya :D
Davul dengi dengine vurur , 600 luk makinanın dengi araba en az 350HP+ dur.

Sen gidip 150 lilik makina ile araba ile s. ..dik yatıştırmaya kalakarsan sonuç bu.

30 hp veya üzeri bir alet ile bu işe yapsaydı muhtemelen araba yetisemeyecek ve bu iş başına gelmiyecekti.

1000lik,600 bir.makina gaza gelmesine gerek yok normal gitsin zaten trafikte uzar gider

Senin yorumda de ne fizik bilmez matamatik bilmez cahil cuhede bir yorumdur. :)
 
Katılım
23 Ocak 2017
Mesajlar
307
Geçmiş olsun abi.Sence abs olsaydı kurtarırmıydın ?

Kesin bir şey diyemem ama kurtarma ya da çok daha az hasarla kurtarma ihtimalim büyüktü. Çünkü kazanın en büyük nedenlerinden biri tekerin kitlenip beni motordan atması...

Mondial drift ile 10000km
Cbr 125 (2015kasa) ile 5000km
İşyeri motoru cbf 150 ile 5000km
Spacy ile 3000km tecrübem var ben trafikte bi mallık hissettiğimde önce o mallık yapan herifin benden uzaklaşıp gitmesini isterim sonra yoluma bakarım . Diğer türlü zarar gören biz oluyoruz onlar kapalı kutunun içindeler gcmıs olsun iyi bayramlar

Güzel yöntem. Ben de bundan sonrası için bu yöntemi uygulayacağım. :) İyi bayramlar.

Keşke motorunda koruma demiri olsaydı daha az hasarın olurdu hem senin hem motorun, geçmiş olsun.

Koruma demirinin bu kazada bana bir faydası olmazdı motorun üstünden uçtum çünkü. Grenajı kurtarırdık ama iş işten geçti.

Geçmiş olsun. Ceket sıyrıldı mı yoksa direk eriyip korumasız mı bıraktı? Omuz koruması da kaydı dediğiniz için aklıma büyük beden sorunu geldi.

Ceket S beden, vücuduma tam oturuyordu. Omuz koruması kaymadı ayrıca sadece dirsek koruması aşağıya doğru kaydı. Zaten ben kazadan önceki zamanlarda da iki dirsek korumasının sürekli açı değiştirdiğine, tam da kazada yara alan yerin açık kaldığına çok defa şahit oldum ve motoru sağa çekip düzelttim çok kez. Lakin kazada korur herhalde adamların bir bildiği vardır sonuçta AS marka diye düşündüm... Bu arada dirseğin fotoğrafdan biraz daha kötü halde şişlik falan da var. Koruma yok gibi bir şeydi yani bu kazada...

Çok geçmiş olsun.İkarus ve birine yetişmek..Asfalt yerine daha kötü biyerle buluşmak da vardı.

Kimseye yetişmemek lazım, yetişeceğim derken aceleyle olmuş zaten.Aslında iletişim için interkom iyi
olabilir, ben de yeni kullanmaya başladım büyük rahatlıkmış.

Ne deniyor genelde, ilk kazalar 2500-5000 arası 'biliyorum' derken oluyor.
Ekipmanın ve özellikle kapalı kaskın önemi bir kez daha hepimize ders.

Ekipmanların ne olduğunu tek tek yazman çok iyi olmuş teşekkür ederiz.

İlk ve tek büyük kazam 2800'de biliyorum derken olmuş ve kaldırıma kafa üstü girmekten Allah korumuştu,bikaç
gün hastaneyle yırtmıştım.Ben de yirmibinlerdeyim bikaç motosikletle, 20 000 çok azken biliyorum kafasına girdim yine,'bilmenin' riskinden büyük bişey yok bence, beynimize kazımamız gerek.

Pek yeri değil ama şunu farkettim kendimce ne kadar doğrudur bilmiyorum, iki kez bakışı kaçırıyordum; ikiside ilk kez geçtiğim virajdaydı.Bakış kaçırma ile ilk kez geçilen yol ilişkisini bilen arkadaşlar yorumlarsa memnun olurum.

Ayrıca o araya sokmamak için basan, durmayıp gazlayan connectin ben.

Teşekkür ederim. Interkom bende vardı arkadaşımda yoktu. Kulaklıkla müzik dinliyordu o. Kornayı duymuyordu. Kornayı duysa yanlış yöne gittiğimizi söylemek için korna çalar durdururdum ama duymadığını bildiğim için yetişmeye çalıştım. Bunu da yine tecrübe olsun diye yazmış olayım... Aslında "biliyorum" havalarında değildim. Zaten hiç kaza yapmam hissi de o dikkatli kullanmam yüzündendi. Lakin bir anlık "geçerim şurdan yaaee" hissi ile konnetin yol vermemesi asfaltı öptürdü. :) Bir anda olsa gaza gelmeyeceksin demekki.

Geçmiş olsun buradan ne çıkarıyoruz 150cc ile gaza gelmiyoruz ,hadimizi biliyoruz fiti fiti gidip keyif alıyoruz

Kaza hızım 60-70 arası bir şeydi, bu kazada CC'nin önemi yok...

Kardeş geçmiş olsun,iç koruma dirsekten kaydigini belirtmissin,sanirim bir beden buyuk mont almis olabilirmisin?mont ve pantalon fit ve uzuvlari saracak tarzda olmali.cok az bir boşluk belki kabul edilebilir,ama kayacak tarzda degil.trafikte hirs tehlikeli,aradan sivisirken guvenli bolge bulamiyorsan hiz kesip kontrollu bi sekilde sag taraftan akan trafige geçmek gerekir..

Beden ile ilgili yorumu bir üstteki alıntıda cevapladım hocam. Hırs konusunda son derece haklısın gereksiz bir hamleydi (yarış hırsı değil arkadaşa yanlış yerde yetişme çabası) benimkisi. Üsütne de konnetin şerefsizliği binince...

Geçmiş olsun. Ekipman iş yapmış.
Yalnız ben hayatım boyunca virajda ön fren kullanmadım. Yatırabildiğim kadar yatırdım hep.

Ben de bundan sonra virajlara girince ne olursa olsun özellikle ön freni sıkmamam gerektiğini hatırlayacağım hep. Panik anında yer mi yemez mi bilmem ama denemeye çalışacağım...
 
Katılım
28 Eki 2016
Mesajlar
40
Geçmiş olsun Lazasker bundan sonrası için kazasız sürüşler.

Ayrıca paylaşımını çok beğendiğimi belirtmeliyim. Tamamen bilgi odaklı, her ekipmanını yazıp fotoğraflamışsın, kimseye laf yetiştirme derdin de yok. Bunun için ayrıca teşekkürler. :thumleft:
 
Katılım
18 Haz 2014
Mesajlar
954
Geçmiş olsun, hidrolik kapağını iyi kontrol et. Eğer sızıntı olursa geldiği tüm noktalarda boyayı kaldırır.
 
Katılım
28 Eki 2016
Mesajlar
92
Almış olduğun hasar ve motorun durumuna bakılırsa çok ucuz atlatmışsın. Verilmiş sadakan varmış. Allah korusun ölümü geçtim, muhtemel bi kaç kırıkla bile atlatmış olabilirdin. neyseki ekipmanlar işini yerine getirmiş. İnşallah sürme hevesin bu kazadan sonra azalmaz. Tekrardan geçmiş olsun.
 
Katılım
23 Ocak 2017
Mesajlar
307
Dün Şile sahilde görmüştüm bu motoru laza orda mı oldu?

Yok hocam Artvin Borçka'da... Borçka'ya gelene kadar da sonu görülmeyen bir sürü virajdan geçip iyi bir egzersiz yaptık ama Merkez'deki en fazla 20 derecelik bir virajda patates olduk. :)
 
Katılım
20 Mar 2017
Mesajlar
101
Geçmiş olsun. Detaylı bilgi verip paylaştığın için ayrıca teşekkür ederim.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst