Hiç Kaza Yapmam Zannediyordum, Yaptım. :)

Katılım
23 Ocak 2017
Mesajlar
307
1700. km'de ilk kazamı motorum CFMoto 150 NK ile yaptım.

Arkadaş önde, ben arkasında giderken, şerefsiz bir konnet dibimden geçerek (aynı şeritten) aramıza girdi. 100-200 m sonra arkadaşımın arkasına geçmek için sağdan yanına yaklaştım, o da bastı. Ben de gereksiz bir acelecilikle basınca önümdeki virajı alamadım, yol kenarındaki stabilize yola doğru kitlendi bakışım, o ara panik fren ile ABS'siz motosikletin ön tekeri kitlendi, motor sağa yattı ben de asvaltı öptüm. :) Herkes durdu, konnet arkasına bile bakmadan gazladı... Şansıma olaydan birkaç dakika önce aksiyon kameramın şarjı bitmiş... Neyse ki ekipmanlarım sayesinde süngere düşer gibi hiçbir acı hissetmedim. Yalnız bir dünya para verdiğim Alpinestars Rox ceketin sol dirsekliği dirsek bölgemden kayınca (niye kayıyor ki!) dirsek biraz darbe aldı. Onun dışında sürüklenmeden dolayı ceket de fayda etmedi sağ alt karın bölgesi sürtünmeye bağlı olarak çizildi.

Ekipmanları da test etmiş olduk.

Nolan N87 kaskın içteki burun hava yolu dudağıma çarptı ve dudağım hafif şişti. Bir daha kask aldığımda düz bir şey alacağım. Onun dışında gayet memnun kaldım.
Alpinestars Rox'u yazdım zaten. Ağzımı bozmayayım şimdi.
Five Gloves RFX Air, o sürüklenmeme iyi dayandı. Lakin böyle bir eldivenin diğer bazı eldivenlerde olduğu gibi aya kısmında da sert bir koruyucu olsaydı baş parmağım şişmezdi...
Rockwell Luke Air Impactec, Sürtünme izleri var, bu kazada sıkıntısız korudu.
Ve Zandona 3237 iç dizlik... Pantolon yırtıldı ama dizlikte hiçbir şey yok. Zaten kaza anında ilk olarak direkt dizlerimin üstüne düştüm ve hiçbir şey hissetmedim. Sonrasında da bir ağrım olmadı. Süper korudu gerçekten.

Bunları da benim gibi yeni başlayan arkadaşlara tecrübe olsun diye yazdım. Ya da ekipman araştırması yapanlara öneri olsun...
1000 km'den sonra Kenan Sofuoğlu gibi hisseden arkadaşlar kendinize fazla güvenmeyin derim. Bugün şanslıydım, siz benim kadar şanslı olamayabilirsiniz...

Son olarak fotoları ekliyorum.
9dobm5.jpg

3qLlBM.jpg

9dorX5.jpg

RPkpyR.jpg

vp5NYz.jpg


motorun grenaj kırıldı alt kısımdan.

qWMN2d.jpg

vp5NY4.jpg

kWB8Zq.jpg
 
Son düzenleme:
Katılım
12 Mar 2017
Mesajlar
52
Geçmiş olsun, sizin de dediğiniz gibi ekipman cidden hayat kurtarıcı. AS'ın ceketi ayıp etmiş ayrı mesele...
 
Katılım
12 Şub 2017
Mesajlar
4,124
Geçmiş olsun arkadaşım..Allah beterinden korusun yarın git bir garibanı sevindir...
 
Katılım
9 Ağu 2016
Mesajlar
1,243
gecmıs olsun , allah beterınden korusun . bu durum da deri mont adamdır .
 
Katılım
23 Ocak 2017
Mesajlar
307
Sağolun arkadaşlar.

Normalde gerçekten dikkatli kullanırım o yüzden kaza yapmam zannediyordum zaten. Lastiklerime de çok güvenmediğim için ekstra dikkatliydim. Ama bir anlık aşırı güven sonucu böyle oldu... Gereksiz bir hamle, konnetin şerefizliği derken ucuz atlattık.
 
Katılım
14 Eyl 2013
Mesajlar
3,156
Geçmiş olsun.Artık acele etmemen gerektiğini daha net idrak etmiş olmuşsun.Neyse bunlar hep tecrübe.Cana gelmemiş neyseki.
 
Katılım
16 Ocak 2015
Mesajlar
47
Mondial drift ile 10000km
Cbr 125 (2015kasa) ile 5000km
İşyeri motoru cbf 150 ile 5000km
Spacy ile 3000km tecrübem var ben trafikte bi mallık hissettiğimde önce o mallık yapan herifin benden uzaklaşıp gitmesini isterim sonra yoluma bakarım . Diğer türlü zarar gören biz oluyoruz onlar kapalı kutunun içindeler gcmıs olsun iyi bayramlar
 
Katılım
6 Şub 2016
Mesajlar
1,111
Gecmis olsun Allah beterinden korusun. Maalesef motosiklet kullanıcıları olarak derslerimizi kotu sekilde öğreniyoruz. Hata kabul etmiyor.
 
Katılım
20 Ocak 2016
Mesajlar
441
hocam çok geçmiş olsun. sanırım biraz hız varmış motor ve ekipmanlardan baya bi sürüklendiğiniz belli oluyor. Tüm ekipmanlar çok önemli ancak yaz aylarında bunalıyorum diyipte kask takmayanlara o fotoğraf ders olur inşallah. kask olmasa resmen yüzünüzün yarısı asfaltta eriyip gidecekmiş.
Alpinestar konusuna gelirsen.
1- eldiven ( ALPINESTARS SPARTAN )
2- sizin ceket ( Alpinestars Rox ) bana örnek oldu.
arkadaşımda eldiveni vardı ve ufak bir kazada hiç korumadı çocuğun parmakta kırık oluştu ve eldiven sürtünmeden parçalandı.
 
Katılım
5 Mar 2013
Mesajlar
1,296
Keşke motorunda koruma demiri olsaydı daha az hasarın olurdu hem senin hem motorun, geçmiş olsun.
 
Katılım
6 Eyl 2005
Mesajlar
2,546
Motosikleti
Honda Crf 250 L (2020), Honda Sh 125i
Geçmiş olsun.
 
Katılım
30 Ocak 2017
Mesajlar
241
Geçmiş olsun. Ekipman demek iki tekerde herşey demek, bunu birkez daha anlamış olduk.
 
Katılım
4 Kas 2014
Mesajlar
1,868
Geçmiş olsun. Ceket sıyrıldı mı yoksa direk eriyip korumasız mı bıraktı? Omuz koruması da kaydı dediğiniz için aklıma büyük beden sorunu geldi.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
2 Eyl 2016
Mesajlar
158
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Geçmiş olsun...
 
Katılım
12 Tem 2015
Mesajlar
926
Çok geçmiş olsun.İkarus ve birine yetişmek..Asfalt yerine daha kötü biyerle buluşmak da vardı.

Kimseye yetişmemek lazım, yetişeceğim derken aceleyle olmuş zaten.Aslında iletişim için interkom iyi
olabilir, ben de yeni kullanmaya başladım büyük rahatlıkmış.

Ne deniyor genelde, ilk kazalar 2500-5000 arası 'biliyorum' derken oluyor.
Ekipmanın ve özellikle kapalı kaskın önemi bir kez daha hepimize ders.

Ekipmanların ne olduğunu tek tek yazman çok iyi olmuş teşekkür ederiz.

İlk ve tek büyük kazam 2800'de biliyorum derken olmuş ve kaldırıma kafa üstü girmekten Allah korumuştu,bikaç
gün hastaneyle yırtmıştım.Ben de yirmibinlerdeyim bikaç motosikletle, 20 000 çok azken biliyorum kafasına girdim yine,'bilmenin' riskinden büyük bişey yok bence, beynimize kazımamız gerek.

Pek yeri değil ama şunu farkettim kendimce ne kadar doğrudur bilmiyorum, iki kez bakışı kaçırıyordum; ikiside ilk kez geçtiğim virajdaydı.Bakış kaçırma ile ilk kez geçilen yol ilişkisini bilen arkadaşlar yorumlarsa memnun olurum.

Ayrıca o araya sokmamak için basan, durmayıp gazlayan connectin ben.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Üst