Yamaha Yamaha X-Max 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
23 Kas 2014
Mesajlar
2,094
evet haklısın ben 400 ü örnek verdim ama arada öyle ahım şahım farkta yok

sizin 700 e yaptırdığınız zaman xmax 400 de 1000 tl falandı,,bu fiyatı ikisininde aynı şeyleri değiştiğini varsayarak söyledim
mesela xmax 250 de fren balataları iyidir değişmek gerekmez,,xmax 400 de balatalar bitmiştir değişmek gerekir tabiki exta balata değişimi olursa bakım fiyatıda ona göre yüksek olacaktır bunu baz almadan ortalama fiyatı söyledim

doların fiyatından ötürü şuandaki durum farklı

xmax 250 nin kayış 270 tl ,xmax 400 kayışı 400 tl,,yani 130 tl daha ucuz

birde xmax 250 de 2 adet filtre var xmax 400 de 3 adet var,,filtrelerin fiyatları ikisindede aynı,xmax 250 - 400 farketmiyor tanesi 85 tl

yani xmax 250 ye 1 filtre daha az takılacağı için 85 tl avanta oluyor,xmax 400 de yağ filtresi var 250 de yağ filtresi yok ,yağ filtresinin 35 tl fiyatı var,, 130 kayıştan 85 filtreden 35 tl de yağ filtresinden düşelim toplamda xmax 250 nin 20 bin bakımında 250 tl gibi bir avantası oluyor,,yağ,buji varyatör bağaları gibi diğer herşey hemen hemen aynı fiyat onları saymıyorum

ama yinede xmax 250 nin 20 bin bakımıda 1000 tl nin üstünde ,,arada çok bir fark yok demek istiyorum,,hesap ortada ,,sadece 250 tl daha ucuz,bilemedin en fazla 300 tl

xmax 400 de yağ filitresi olduğundan bakım aralıkları 5000 de bir
xmax 250 de yağ filtresi olmadığından ötürü bakım aralıkları 3000 de bir

yani xmax 250 de 20 bin bakımına kadar servise 7 defa gidip öpülüyorsunuz
xmax 400 de 4 defa öpülüyorsunuz

bakım işçilik fiyatları 250-400 farketmiyor ikiside aynı sadece 400 de bir adet hava filtresi ve bir adet yağ filtresi parası fazladan veriyorsunuz,okadar ,,onuda 2 bakımda bir değişiyorlar zaten

uzun vadede mantıken bakarsak 400 ün bakım aralığı daha uzun olduğundan yağ parası ve değişme işçilik ücreti yönünden daha hesaplıya geliyor,,

çünkü xmax 250 de sık sık ve xmax 400 e nazaran 3 defa daha fazla bakıma gidildiğinden hem işçilik hemde yağ değişiminden ötürü daha fazla para ödüyorsunuz

3 defa fazladan değişilen yağ parası bile 250 tl yapıyor,,buna işçilik dahil değil

bide bu yönden bakmak lazım


birde xmax 250 nin 20 bin bakımda standart değişecek parçalarını ve fiyatlarını aşağıya yazdım,,sadece parçalar bile 700 tl nin üstünde,,birde buna işçilik eklendiğini hesaplarsak 1000 tl yi geçecektir

270 kayış
120 bagalar
80 yağ
30 şanzıman yağı
170 hava filtreleri
30 buji
30 tl temizlik spreyi yağ tapası pulu vs sarf malzemesi

murat yamaha tuna yı aradım karbon ayarı için 50 lira dediler dedim bizim kaynakçı murat 40 lira vermiş o çok ağladı dediler.
 
Katılım
6 Eki 2007
Mesajlar
2,237
Dr.Pulley baga hakkındaki tartışmalarda benim de tuzum olsun.
Dr.Pulley baga taktırmıştım. İstanbul-İzmir-İstanbul turundan sonra biraz fikir sahibi oldum. 11 gr. Dr.Pulley ile aldığım sonuçlar şunlar.( 40 bin km. deki biraz aşınmış durumdaki debriyaj balatası ve tası ile kullandığımı gözönüne alın)

- Titreşim yok oldu. Motoru ısıtmasamda, uzun yolda yüksek hızda uzun süre gitsemde yok. Rüya gibi.
- Son hız 7-8 km. düştü. Sıkıntı yok. Çünkü 130 km/h ye kadar dolu bir gaz kolu geldi.
- Sonuç : Memnunum. Fakat bir dahakine 10 gr. deneyeceğim.
 
Katılım
7 Nis 2006
Mesajlar
32
Arkaşalar,

24000 km deki Xmax 250 abs motorum için hangi yagı tavsiye edersiniz acaba? 3000 km de bir yag degiştiriyorum...

Birde 1.3 LT yag koymamız gerekiyordu degil mi?

http://urun.n11.com/yag/motul-4t-scooter-expert-10w40-ma-technosynthese-1lt-P124932231

http://www.madeniyag.net/Castrol-Power1-Scooter-4T-10W-40-Motosiklet-Yagi-1-Lt,PR-136.html

http://urun.n11.com/yag/motul-5100-10w40-4t-1-lt-motor-yagi-P173439889

Teşekkürler.
 
Katılım
23 Kas 2014
Mesajlar
2,094
Dr.Pulley baga hakkındaki tartışmalarda benim de tuzum olsun.
Dr.Pulley baga taktırmıştım. İstanbul-İzmir-İstanbul turundan sonra biraz fikir sahibi oldum. 11 gr. Dr.Pulley ile aldığım sonuçlar şunlar.( 40 bin km. deki biraz aşınmış durumdaki debriyaj balatası ve tası ile kullandığımı gözönüne alın)

- Titreşim yok oldu. Motoru ısıtmasamda, uzun yolda yüksek hızda uzun süre gitsemde yok. Rüya gibi.
- Son hız 7-8 km. düştü. Sıkıntı yok. Çünkü 130 km/h ye kadar dolu bir gaz kolu geldi.
- Sonuç : Memnunum. Fakat bir dahakine 10 gr. deneyeceğim.

sus sus aman diyim 1300 lira verdi murat jcosta ya görmesin bu yazdıklarını :D

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:17 ----------

Arkaşalar,

24000 km deki Xmax 250 abs motorum için hangi yagı tavsiye edersiniz acaba? 3000 km de bir yag degiştiriyorum...

Birde 1.3 LT yag koymamız gerekiyordu degil mi?

http://urun.n11.com/yag/motul-4t-scooter-expert-10w40-ma-technosynthese-1lt-P124932231

http://www.madeniyag.net/Castrol-Power1-Scooter-4T-10W-40-Motosiklet-Yagi-1-Lt,PR-136.html

http://urun.n11.com/yag/motul-5100-10w40-4t-1-lt-motor-yagi-P173439889

Teşekkürler.

motul 5100 iyidir hocam ben 3000 km olmasını beklemeden 2500 de değiştiriyorum param olursa 7100 param olmazsa 5100
 
Katılım
11 Haz 2015
Mesajlar
15
Merhaba arkadaslar, benzinliklerde lastik havasi sisirirken cok zorlaniyorum, sibop tam disk e degiyor.

Daha once 2 motorum daha vardi ama boyle degildi.

Sizin uyguladiginiz bi yontem var mi?
 
Katılım
2 May 2015
Mesajlar
1,583
@YERUÇAĞI

Ne yaptın hocam 1K filan :d illa servis kanıtı çıkartacaksın bana. O kadar foto için de buldum sonunda.

Kayışın fiyatını bile yanlış söylemişim. 220 TL'miş. Şu an ki fiyatı da aynı: Bkz: n11

20000 bin bakım kartım: 30 TL ampül ekstra çıktı. Onu düş 670 TL işçilik dahil tutmuş demek. Şu an bile gitsen 250'liğin ağır bakımı 1K'yı geçmez.

https://68.media.tumblr.com/70397728fb7aac9f82d1a88f4708e119/tumblr_oqfo232t971w76u7eo1_540.jpg

aLoneman kardeşim bende zaten şuanki fiyattan bahsettim,,senin o fiyat yılbaşındaki fiyat ozamanki dolar euro kuru ile şimdiki aynı değil,istersen bi fiyat al servisten gör
1000 tl işçilik dahil fiyat vereceklerir,,e zaten xmax 400 ede 1300 ra fiyat veriyorlar

yani sizin ne demek istediğinizi anlamadım,,arada 300 lira fark var,bende başka bişey söylemedim zaten,aynı şeyi konuşuyoruz

ama bu 300 liralık fark xmax 250 nin xmax 400 e nazaran 20 bin bakıma kadar 3 defa daha fazladan bakıma gittiğinden misliyle yağ parası ve işçilik parası olarak çıkıyor
ben bunu anlatmaya çalışıyorum

isterseniz 3 defa bakım yapmanın fiyatını servise bir sorun bakın,,20 bin bakımdaki xmax 400 ün 300 tl daha fazla olan bakım parasının kaç katına denk geliyor

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:09 ----------

ırak ben lafa değil icrehata bakarım
tekrar yazıyorum bu iş sadece bağalarla olmaz,,youtubede videolar mevcut,,hatta geçen sayfalarda ben senin doktorun bağalarının bir naneye yaramadığının kanıtını video olarak koydum istersen aynılarını koyabilirim,,kendinizi kandırmayın

dr pulley bağalarının iyi olduğunu gösteren bitane karşılaştırmalı video bulun koyun şuraya alnından öpücem,ama yok

dr pulley tamamen fakir tesellisi

kanıtını görmek isteyen yanıma gelip j-costalı xmax imde bizzat görebilir

yiğidi öldür ama hakkını ver bukadar basit,,bükemediğin bileği öpmesini bileceksin

gerisi boş
 
Son düzenleme:
Katılım
23 Kas 2014
Mesajlar
2,094
aLoneman kardeşim bende zaten şuanki fiyattan bahsettim,,senin o fiyat yılbaşındaki fiyat ozamanki dolar euro kuru ile şimdiki aynı değil,istersen bi fiyat al servisten gör
1000 tl işçilik dahil fiyat vereceklerir,,e zaten xmax 400 ede 1300 ra fiyat veriyorlar

yani sizin ne demek istediğinizi anlamadım,,arada 300 lira fark var,bende başka bişey söylemedim zaten,aynı şeyi konuşuyoruz

ama bu 300 liralık fark xmax 250 nin xmax 400 e nazaran 20 bin bakıma kadar 3 defa daha fazladan bakıma gittiğinden misliyle yağ parası ve işçilik parası olarak çıkıyor
ben bunu anlatmaya çalışıyorum

isterseniz 3 defa bakım yapmanın fiyatını servise bir sorun bakın,,20 bin bakımdaki xmax 400 ün 300 tl daha fazla olan bakım parasının kaç katına denk geliyor

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:09 ----------

ırak ben lafa değil icrehata bakarım
tekrar yazıyorum bu iş sadece bağalarla olmaz,,youtubede videolar mevcut,,hatta geçen sayfalarda ben senin doktorun bağalarının bir naneye yaramadığının kanıtını video olarak koydum istersen aynılarını koyabilirim,,kendinizi kandırmayın

dr pulley bağalarının iyi olduğunu gösteren bitane karşılaştırmalı video bulun koyun şuraya alnından öpücem,ama yok

dr pulley tamamen fakir tesellisi

kanıtını görmek isteyen yanıma gelip j-costalı xmax imde bizzat görebilir

yiğidi öldür ama hakkını ver bukadar basit,,bükemediğin bileği öpmesini bileceksin

gerisi boş

oooooo murat reis sonunda gelmiş hacı bugün işler yoğundu herhalde anca akşam gelebildin.
 
Katılım
23 Kas 2014
Mesajlar
2,094
evet çok çalıştık,,sen boştasın galiba

valla sen yokken bu foruma giresimde gelmiyor.

ben masa başı işle meşgul olduğumdan sürekli foruma girebiliyorum.

senden başka kimseyle dalaşmadığımdan vakit bu forumda geçmiyor.

neyse madem geldin başlıyorum
hacı 1300 tl çok be jcosta için
 
Katılım
2 May 2015
Mesajlar
1,583
vayyy masa başında işi savsaklıyosun demek:queen: yakaladım seni

biz iş saatinde telefondan girmeye kalksak popomuzu keserler
neyse

j-costayı ben alırken 1100 tl ye aldım,ama şuan 1300 ün üstüne çıkmış galiba tabii bu xmax 400 için fiyat xmax 250 biraz daha ucuz

dediğin gibi 1100 lirayı verip alırken bayağı acıttı beni ama şuan acısı yok zevkini yaşıyorum
 
Son düzenleme:
Katılım
23 Kas 2014
Mesajlar
2,094
vayyy masa başında işi savsaklıyosun demek:queen: yakaladım seni

biz iş saatinde telefondan girmeye kalksak popomuzu keserler
neyse

j-costayı ben alırken 1100 tl ye aldım,ama şuan 1300 ün üstüne çıkmış galiba tabii bu xmax 400 için fiyat xmax 250 biraz daha ucuz

dediğin gibi 1100 lirayı verip alırken bayağı acıttı beni ama şuan acısı yok zevkini yaşıyorum

bizde yasak değil. rahatız

bende jcosta aldım pişman oldum sattım

sana alalım baga

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:45 ----------

vayyy masa başında işi savsaklıyosun demek:queen: yakaladım seni

biz iş saatinde telefondan girmeye kalksak popomuzu keserler
neyse

j-costayı ben alırken 1100 tl ye aldım,ama şuan 1300 ün üstüne çıkmış galiba tabii bu xmax 400 için fiyat xmax 250 biraz daha ucuz

dediğin gibi 1100 lirayı verip alırken bayağı acıttı beni ama şuan acısı yok zevkini yaşıyorum

murat yarın yamaha tuna ya gidicem öğlen gelsene
 
Katılım
2 May 2015
Mesajlar
1,583
bizde yasak değil. rahatız

bende jcosta aldım pişman oldum sattım

sana alalım baga
jcosta alıpta kullanıp performansını gördükten sonra vazgeçen olmaz boşversene,,devirli çalışmasını istemiyorsan biraz daha agır baga koyup istediğin şekilde ayarlama yapabiliyorsun,,12 çeşit farklı ağırlıkta baga var ne istiyorsan ona göre baga var

tork istiyorsan hafif son sürat istiyorsan ağır baga alıcan takıcan,,ben aldığımda içinde 150 gr lık vardı , tork ara hızlanma kalkış müthişti,ama devirli çalışıyordu haliyle yakıtı biraz fazlalaşmıştı,son hızıda 170 falandı

sonra ben 200 gram alıp taktım,,devirli çalışma düştü,yakıt sarfiyatı düştü,son hızı denemeye fırsatım olmadı ama 10 km falan artmıştır
fakat bu sefer tork düştü,yani koparırcasına torka alıştığım için tadım kaçtı,

geçende gidip 160 gr baga aldım taktım,eski torka kavuştum devirli çalışması ilkine nazaran biraz azaldı şuan memnunun

yani elimde çeşitli bağalar var duruma göre istediğimi takıyorum ama genelde devamlı artçılı şehir içi yokuş bayır tepe kullandığımdan tork benim için daha önemli o yüzden şuanki halinden memnunum,,ama bir ara 170 gram baga alıp onu denicem bakalım nasıl

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:12 ----------

ırak ben karşıdayım bana ters kalıyor yaw
hayrola naapçan tunada
 
Katılım
23 Kas 2014
Mesajlar
2,094
jcosta alıpta kullanıp performansını gördükten sonra vazgeçen olmaz boşversene,,devirli çalışmasını istemiyorsan biraz daha agır baga koyup istediğin şekilde ayarlama yapabiliyorsun,,12 çeşit farklı ağırlıkta baga var ne istiyorsan ona göre baga var

tork istiyorsan hafif son sürat istiyorsan ağır baga alıcan takıcan,,ben aldığımda içinde 150 gr lık vardı , tork ara hızlanma kalkış müthişti,ama devirli çalışıyordu haliyle yakıtı biraz fazlalaşmıştı,son hızıda 170 falandı

sonra ben 200 gram alıp taktım,,devirli çalışma düştü,yakıt sarfiyatı düştü,son hızı denemeye fırsatım olmadı ama 10 km falan artmıştır
fakat bu sefer tork düştü,yani koparırcasına torka alıştığım için tadım kaçtı,

geçende gidip 160 gr baga aldım taktım,eski torka kavuştum devirli çalışması ilkine nazaran biraz azaldı şuan memnunun

yani elimde çeşitli bağalar var duruma göre istediğimi takıyorum ama genelde devamlı artçılı şehir içi yokuş bayır tepe kullandığımdan tork benim için daha önemli o yüzden şuanki halinden memnunum,,ama bir ara 170 gram baga alıp onu denicem bakalım nasıl

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:12 ----------

ırak ben karşıdayım bana ters kalıyor yaw
hayrola naapçan tunada

karbon ayarı için konuştuk öğlen müsaitmiş gitcem.

hele bi anlat bakim çok uzun sürüyomu bu iş
 
Katılım
2 May 2015
Mesajlar
1,583
karbon ayarı için konuştuk öğlen müsaitmiş gitcem.

hele bi anlat bakim çok uzun sürüyomu bu iş

işe başlayıp bitirmesi 15 dakika falan

ama sıra sana gelene kadar yada ustanın boşalıp sana bakma sırası gelene kadarki süre hariç

yalnız oranın hoşuma giden tarafı motorunun başında durabiliyosun,işlem sırasında ustaya soru sorabiliyosun,,hatta ben yardım bile etmiştim

başka servislerde motorunu bile göremiyosun,,bekleme salonunda oturuyosun,,bu olaya sinir oluyordum
 
Son düzenleme:
Katılım
23 Kas 2014
Mesajlar
2,094
işe başlayıp bitirmesi 15 dakika falan

ama sıra sana gelene kadar yada ustanın boşalıp sana bakma sırası gelene kadarki süre hariç

yalnız oranın hoşuma giden tarafı motorunun başında durabiliyosun,işlem sırasında ustaya soru sorabiliyosun,,hatta ben yardım bile etmiştim

başka servislerde motorunu bile göremiyosun,,bekleme salonunda oturuyosun,,bu olaya sinir oluyordum

hallettim kaan bey çok yardımcı oldu servis müdürü

dediğin gibi motorun başında durdum ekranı filanda gördüm

20 dakkada halletti
 
Katılım
2 May 2015
Mesajlar
1,583
hallettim kaan bey çok yardımcı oldu servis müdürü

dediğin gibi motorun başında durdum ekranı filanda gördüm

20 dakkada halletti
hayırlı olsun

motorunun başında durup yapılan işleri takip etmek önemli bir detay,insan motoruna yapılanları bizzat gözüyle yakından görünce içi daha rahat ediyo,aklında acaba kalmıyor
emin değilim ama bu istanbulda sadece burda var galiba ,kaç tane servise gittim hiçbirinde motorun başında durma gibi bir şansım olmadı

seni bekleme salonuna sepetliyolar hemen,,buna gıcık oluyorum
 
Katılım
23 Kas 2014
Mesajlar
2,094
hayırlı olsun

motorunun başında durup yapılan işleri takip etmek önemli bir detay,insan motoruna yapılanları bizzat gözüyle yakından görünce içi daha rahat ediyo,aklında acaba kalmıyor
emin değilim ama bu istanbulda sadece burda var galiba ,kaç tane servise gittim hiçbirinde motorun başında durma gibi bir şansım olmadı

seni bekleme salonuna sepetliyolar hemen,,buna gıcık oluyorum

evet servis müdürü bizzat ilgilendi.

adama trilyonlarca soru sordum bıkmadan usanmadan cevapladı saolsun

tuna yamaha başka servislere benzemiyor
 
Katılım
2 May 2015
Mesajlar
1,583
şiirle beyitle olmaz bu işler, kavuklu kardeş

nakit paran yoksa gidicen bankaya, taşıt kredisiyle alıcan motorunu ,taksitlerini öderkende paşa paşa kullanıcan bukadar basit
 
Son düzenleme:
Katılım
31 May 2016
Mesajlar
138
HER GÜN HER GECE MOTOSİKLET.NETTE
BAKAR DURURUM YORUMLARA RESİMLERE
SONRA YOUTUBE'DA BİNENLERE
KALMASIN SU MOTOSİKLET HAYALİM SENEYE


GİTTİM BIRGUN HONDA YA
AŞIK OLMUŞTUM ADETA ONA
ALMAK ISTEDİM YETİŞMEDI CEPTEKİ PARA
SABRET BİRİKİR PARA SONRAKİ AYLARA


AYI AYLARIN ÜSTÜNE KOYDUM BİRİKTİRDİM AZ AZ
BAKTIM BASKA MARKALARA BİRAZ BİRAZ
GECMEDİ BİRTÜRLÜ GÖNLÜME NAZ
UMUTLAR TÜKENMEYE BAŞLADI DİL AHRAZ


EVDEN ARADILAR YAPILACAK DÜĞÜN
BİRİKTİR PARAYI KALDI 90 GÜNÜN
PLANLAR OLDU KOSKOCA DÜĞÜM
HAYIRLISI DEDİK KAPATTIK TELEFONU O GÜN


DERT OLDU İÇİME RALLİ 250
UZATSIN ARTIK HERKES ELİ
ATALIM TOPLUCA ADMİNE MAİLİ
ARTIK LAZIM OLDU YARDIM ELİ


OLUŞTURULSA SİMDİ BİR KAMPANYA
HABER SALINSA ÜYELERE MESAJ YOLUYLA
BİRİKİR ELBET ENİNDE SONUNDA
ATAYIM BENDE HEMEN 4000 LİRA


RALLi AŞIKLARI DUYUN ARTIK SESİMİ
BOYLE ANLATTIM SIZE HİSLERİMİ
ALALIM ARTIK, 250 RALLİ' Yİ
YAZ GÜNÜDE GÜZEL GEZİLİR DEGİL Mİ.


SÖZDE BİTER, DİL NE YAPSIN
ŞAİR AZ DAHA VIDEOLARA BAKSIN
TÜM MOTORCULAR UZUN YOLLAR AŞSIN
TEKERİNİZ HERZAMAN DUZ BASSIN

Güzelmiş tebrikler ins alırsın alınca da bekliyoruz dizelerini
 
Katılım
1 Eki 2016
Mesajlar
48
Arkadaslar herkese mrb bugun motorun yagini degistirdim fakat su OIL SERV uyarisini bi turlu kapatamadim
Kontagi aciyorum km olan bolumu OIL e getiriyorum
Alt taraf sicaklik gosteren bolumde
Sonra reset tusuna basili tutuyorum km sayaci yanip sonmeye basliyor parmagimi cekip 3 sn sonra tekrar reset e basarak basili tutuyorum ama hic bisey olmuyor
Ayni islemleri ust oilde alt tarafda ise OIL SERV mesaji varken deniyorum ama yine hicbi degisiklik yok kafayi yiyceeem
Makina 2016 model xmax 250
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst